Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Toyota Piyasaya sürüp tekrar geri çağırdığı elektrikli otomobilini (bZ4X) tekrardan piyasaya sürüyor


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Toyota Piyasaya sürüp tekrar geri çağırdığı elektrikli otomobilini (bZ4X) tekrardan piyasaya sürüyor

Toyota'nın bZ4X EV'si geçen yıl geri çağırma ve satışı durdurma kararı aldı.

Şimdi tekrar satışa çıktı, ancak 2023 için satış beklentileri mütevazı.
Toyota, EV serisini genişletme planları yerine hibrit satışlarını vurgulamayı tercih ediyor.

Bir geri çağırma ve satışın durdurulması, Toyota'nın geçen yıl ilk toplu pazar EV'sinin lansmanını engelledikten sonra, şirket 2023 bZ4X'i ABD'deki müşterilere bir kez daha satmaya başlarken baştan başlıyor. Ancak, hatalı poyra cıvataları için bir düzeltme olduğu ve bayilerin stoklarında bZ4X'ler bulunduğu şu anda bile, bu yeni elektrikli araç için beklentiler mütevazı - Toyota'nın genel olarak EV'ler için daha geniş planları gibi.

Geçen hafta Washington, D.C. otomobil fuarında yapılan bir röportajda Toyota yöneticileri, bZ4X'in şirketin daha geniş elektrifikasyon stratejisine nasıl uyduğunu tartıştı. Bayi politikası ve devlet işleri müdürü Jason Keller ve düzenleyici işlerden sorumlu kıdemli baş mühendis Rick Gezelle ile geri çağırmanın bZ4X'in lansmanının "momentumuna nasıl zarar verdiği" ve araba yeniden piyasaya sürülürken beklentilerin nasıl belirlendiği hakkında konuştuk.

Toyota Neden Hibritleri Tercih Eder?

Toyota bu yıl sadece 10.000 adet bZ4X satmayı hedefliyor, bu da 2022'de yaklaşık 12.000 adet satan GR86 spor arabadan bile daha nadir olabileceği anlamına geliyor. EV rakipleri: Ford, 40.000'in biraz altında Mustang Mach-E sattı ve Volkswagen, 20.000'den fazla ID.4 modeli sattı ve bu SUV'lerin satışları, artan üretim nedeniyle 2023'te daha da artabilir.

Toyota bunun yerine güçlü hibrit satışlarını vurgulamayı seviyor. Şirket 2022'de 500.000'den fazla elektrikli araç sattı ve bunların büyük çoğunluğu hibrit ve plug-in hibrit araçlardı (yakıt hücreli Mirai de bu sayıya dahildir, ancak bu toplamın yalnızca 2000 biriminden biraz fazlasını oluşturdu). Toyota, özellikle elektrikli bir araç inşa etmeye giden piller için sınırlı miktarda ham maddeyi yönetmenin bir yolu olarak elektrikli araçlar yerine hibrit üretime nasıl öncelik vermeyi planladığı konusunda netti. Tek bir bZ4X için gereken aynı miktarda malzemeyle Toyota, 90 Prius hibrit veya 6 plug-in-hibrit RAV4 Prime üretebileceğini söylüyor. Şirket, hibrit satışlarını en üst düzeye çıkarmanın, en azından mevcut pazar koşulları göz önüne alındığında, karbon emisyonlarını azaltmak için daha iyi bir oyun olduğuna inanıyor.

Satış beklentileri küçük olsa da Toyota, geri çağırma ve satışın durdurulması ilk lansmanı temel aldıktan sonra bZ4X'i duyurmak için yeni bir çabanın hala gerekli olduğunu kabul ediyor. Müşterilerin bZ4X'in var olduğunu unutmadıklarından emin olmak için Mayıs ayında yenilenen bir pazarlama kampanyası başlayacak. Ülke çapındaki bayi envanterini araştırarak satılık birkaç yüz yeni bZ4X modeli bulduk ve Toyota'nın ikizi Subaru Solterra'dan biraz daha düşük bir sayı bulduk. Subaru, Solterra'nın 50 eyaletin tamamında mevcut olduğunu söylese de Toyota, web sitesinde bZ4X'i "yalnızca belirli eyaletlerde ve son derece sınırlı miktarlarda mevcut" olarak tanımlıyor.

Artık Vergi Kredisi Yok

bZ4X ayrıca programa göre piyasaya sürülmesinden farklı bir düzenleme ortamına giriyor. Her şeyden önce, artık 7500 dolarlık federal vergi kredisi için uygun değil. Eski kurallara göre Toyota'nın bZ4X'in kalifiye olması için zamanı doldu çünkü Temmuz 2022'de plug-in hibritlerinin satışları nedeniyle satış hacmi sınırına ulaştı. Yakın zamanda yürürlüğe giren Enflasyon Düşürme Yasası'nın (IRA) yeni parametrelerine göre bZ4X ve Solterra, ABD'de değil Japonya'da üretildikleri için kredi almaya uygun değiller.

Keller, kiralamayı seçen bZ4X müşterileri için potansiyel olarak uygulanabilecek ticari araçlar için IRA'nın farklı bir alt kümesinden bahsetti. Ancak bu boşluğun etrafındaki ayrıntılar belirsizliğini koruyor - tüketiciler için kafa karıştırıcı olmaktan bahsetmiyorum bile. Toyota, bZ4X'i veya söylentilere göre bZ3X küçük SUV ve bZ5X üç sıralı SUV gibi gelecekteki bZ modellerini daha geniş vergi kredisi için uygun hale getirebilecek ABD EV üretimi için herhangi bir planını henüz açıklamadı.

Geri Çağırma ve Düzeltme

bZ4X ilk olarak 2022 baharında satışa çıktı, ancak Haziran ayında şirket tekerlek göbeği cıvatalarında tekerleklerin arabadan ayrılmasına neden olabilecek bir kusuru içeren bir geri çağırma duyurdu. ABD'de yalnızca 258 araba olaya karıştı, ancak bu ilk müşterilere arabalarını sürmeyi bırakmaları söylendi. Toyota, bu sahiplere uzatılmış bir garanti, ödünç araçlar, geri ödemeler, ödünç verme/kiralama kredileri, ücretsiz ücretlendirme teklif etti ve hatta bZ4X'lerini geri vermek isteyenler için bir geri satın alma programı başlattı (şirket, bu müşterilerin kaçının katılmayı seçtiğini açıklamadı) ). bZ4X'in ikizi olan yakından ilişkili Subaru Solterra da geri çağırmadan etkilendi, ancak Subaru duyurulmadan önce ABD'de henüz herhangi bir birim satmamıştı.

Toyota'nın poyra cıvatalarını ve tekerlekleri değiştirmeyi içeren bir düzeltme bulması Ekim ayına kadar sürdü. Şirket düzeltmeyi 2022'nin sonlarında uygulamaya başladı ve otomobiller Kasım ayında yeniden satışa çıktı; Toyota dördüncü çeyrekte 988 adet bZ4X'i taşıdı ve Subaru 919 Solterra sattı (Subaru, ABD'de Solterra için satış hedeflerini paylaşmadı). .

Bu sert çıkışın bZ4X'in daha geniş anlatısını bozup bozmayacağını yalnızca zaman gösterecek, ancak her iki durumda da bu yeni model Toyota'nın önceliklerinin nerede durduğunun hikayesini anlatıyor. Endüstri elektrifikasyona doğru kaymaya devam ederken, Toyota sonunda hangi çözümün kazanacağı netleşene kadar bahislerini koruyor gibi görünüyor.

Kaynak: Car and Driver

bZ4X.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.