Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 19 Ocak , 2023 Admin Paylaş Gönderi tarihi: 19 Ocak , 2023 Çin, İnsanları Uzaya Göndermek İçin Hipersonik Bir Kayakla Atlama Pistine Benzeyen bir Pist Yaptı Çinli araştırmacılar, kayakla atlama teknolojisinin yakın uzaya yörünge fırlatmalarına fayda sağlayabileceğine inanıyor. Rüzgar tüneli testi, uzay aracı benzeri bir uçağın başarılı bir şekilde fırlatma yeteneğini gösterdi. Model testi, bilimi kanıtlamak için 1/80 ölçekli bir uçak kullandı. Uçak gemilerinden kayakla atlama yoluyla uçak fırlatmanın modası yıllar önce geçti. Ancak Çinli bilim adamları, hipersonik yakın uzay uçuşları arzusunun tekniği geri getirebileceğine inanıyor - ses hızının yedi katı, daha az değil. Pekin'deki Çin Bilimler Akademisi Mekanik Enstitüsü'nden araştırmacılar, JF-12 tesisinde 1/80 ölçekli bir hipersonik uçak içeren gelişmiş rüzgar tüneli testini kullanarak, kayakla atlama teknolojisinin nasıl daha güvenli ve pürüzsüz bir fırlatma sağladığını gösterdi. uçağın Mach 7'sinde. Uçak gemilerinin ve uçak inişlerinin ilk günlerinde, kayakla atlama bölümü olarak bilinen pistin ucunun aşırı yukarı eğimi, bir uçağın kısa güverteden havalanması için yeterli kaldırma sağlamaya yardımcı oldu. Araştırmacılar, azaltılmış eğime sahip bir tasarım sunarak, hipersonik uçağın yalnızca uçuşa ulaşmasına yardımcı olacak kadar yukarı doğru ünvana sahip olduğunu değil, aynı zamanda yöntemin herhangi bir çarpışma riskini azaltmak için uçağın iki gövdesi arasındaki boşluğu da ortadan kaldırdığını gösterdi. South China Morning Post aracılığıyla Acta Aeronautica et Astronautica Sinica dergisinde söylendi. Tüm sürecin başka bir faydası daha vardı: akıcılık. Öngörülemeyen türbülans, yüksek hızlı fırlatmalar için bir sorundur ve bu daha sonra daha fazla öngörülemezliğe yol açabilir. Düzleştirilmiş bir yukarı eğime sahip değiştirilmiş kayakla atlama tasarımı, yüksek hızlarda ayrılan iki parçadan kaynaklanan sürtünmeyi azalttı. Rüzgar tüneli testi yalnızca bir tam saniye sürdü. Çabada, 3 fit uzunluğundaki bir taşıyıcıdan fırlatılan 1/80 ölçekli uçak ve bir piston, roket ateşlemesini simüle etti. Araştırmacılar, deneyin "aktif ayırma modelinin uygulanabilirliğini ve etkinliğini doğruladığını" söylüyor. Test sırasında, yukarı doğru şok dalgaları sayesinde uçak pistin sonunda burun buruna geldi. Uçağın arkasından gelen şok dalgaları, iki kuvvetin pürüzsüz, düz bir ayrım oluşturmak için birbirini yok etmesiyle, uçağın burun aşağı düşmesine neden oldu. Bu kalkış yöntemini kullanmak, yeni oluşturulan hipersonik uçağın her zaman bir rokete ihtiyaç duymak yerine havaalanlarına inip inmesine olanak tanır. Teknoloji, Çin'in SCMP'ye göre Mach 5 veya daha yüksek hızlarda yakın irtifalarda uçabilen bir "hava soluyan hipersonik uçak" geliştirmeye devam etmesine yardımcı olabilir. Uçak, insanları iki saatin altında ve daha da ötesinde dünyanın herhangi bir yerine gönderebilir. SCMP'den Stephen Chen, "Çin hükümetine göre, aynı zamanda, her yıl on binlerce yolcuyu Dünya atmosferinin ötesine taşıyacak olan roketle çalışan uzay uçakları için iki aşamalı yörüngeden fırlatma platformu görevi görebilecek" dedi. yazar. Kaynak: Popular Mechanics Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.