Zıplanacak içerik

ABD'li yetkililer, ağır elektrikli araçların oluşturduğu riskler konusunda uyarı yayınladı

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

ABD'li yetkililer, ağır elektrikli araçların oluşturduğu riskler konusunda uyarı yayınladı

DETROIT (AP) - Ulusal Ulaşım Güvenliği Kurulu başkanı Çarşamba günü, ağır elektrikli araçların daha hafif araçlarla çarpışması durumunda ortaya çıkardığı güvenlik riskleriyle ilgili endişelerini dile getirdi.

AA16ekti.img?w=768&h=541&m=6&x=316&y=100

Yetkili Jennifer Homendy, Washington'da Ulaştırma Araştırma Kurulu'na yaptığı bir konuşmada konuyu gündeme getirdi. Örnek olarak, bir elektrikli GMC Hummer'ın yaklaşık 9.000 pound (4.000 kilogram) ağırlığında olduğunu ve tek başına 2.900 pound (1.300 kilogram) olan bir pil paketiyle - kabaca tipik bir Honda Civic'in tüm ağırlığının olduğunu belirtti.

Homendy, grup için hazırladığı açıklamalarda, "Daha ağır boş ağırlıklar ve elektrikli araçlar da dahil olmak üzere yollarımızdaki araçların artan boyutu, gücü ve performansı nedeniyle tüm yol kullanıcıları için artan ciddi yaralanma ve ölüm riskinden endişe duyuyorum" dedi.

EV'lerin tipik olarak taşıdığı ekstra ağırlık, pillerinin büyük kütlesinden kaynaklanmaktadır. Bir EV'den şarj başına 300 veya daha fazla mil (480 veya daha fazla kilometre) menzil elde etmek için pillerin binlerce pound ağırlığında olması gerekir.

Geliştirilmekte olan bazı pil kimyaları, daha fazla enerjiyi daha az kütleye sığdırma potansiyeline sahiptir. Ancak şimdilik, EV'ler ile daha küçük içten yanmalı araçlar arasında ağırlık açısından bir uyumsuzluk var. EV'ler aynı zamanda tekerleklerine anında güç sağlar ve çoğu durumda gazla çalışan arabaların, kamyonların ve SUV'lerin çoğundan daha hızlı hızlanmalarını sağlar.

Homendy, Biden yönetiminin iklim kriziyle başa çıkmak için araçlardan kaynaklanan karbon emisyonlarını aşamalı olarak ortadan kaldırma planlarından cesaret aldığını söyledi. Ancak, yollarda ve otoyollarda EV'lerin çoğalmasından kaynaklanan güvenlik risklerinden hâlâ endişe duyduğunu söyledi.

"İstenmeyen sonuçlara da yol açmamaya dikkat etmeliyiz: Yollarımızda daha fazla ölüm" dedi. "Güvenlik, özellikle yeni ulaşım politikaları ve yeni teknolojiler söz konusu olduğunda göz ardı edilemez."

Homendy, Ford'un F-150 Lightning EV kamyonetinin aynı modelin yanmalı versiyonundan 2.000 ila 3.000 pound (900 ila 1.350 kilogram) daha ağır olduğunu belirtti. Mustang Mach E elektrikli SUV ve Volvo XC40 EV'nin benzinli benzerlerinden kabaca %33 daha ağır olduğunu söyledi.

Homendy, "Bunun tüm yol kullanıcıları için güvenlik üzerinde önemli bir etkisi var" diye ekledi.

NTSB, ulaşım kazalarını araştırır, ancak düzenleme yapma yetkisi yoktur. Araçlar için, bu tür bir yetki büyük ölçüde Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresine aittir.

Daha küçük araçlarla çarpışmalarda aşırı uyumsuzluklara yol açan daha büyük otomobillerin, kamyonların ve SUV'lerin satışlarındaki on yıllık patlama sayesinde, EV'lerin dışında bile, ülkenin yolları ağır araçlarla dolu. Ancak elektrikli araçlar tipik olarak benzinli veya dizelle çalışan en büyük kamyonlardan ve SUV'lardan bile çok daha ağırdır.

Kâr amacı gütmeyen Otomobil Güvenliği Merkezi'nin yönetici direktörü Michael Brooks, alıcıların şarj başına 300 mil veya daha fazla menzil talep etmeleri ve ağır piller gerektirmesi nedeniyle EV'lerin ağırlığından da endişe duyduğunu söyledi.

Brooks, buna uyum sağlamak için bir şarj ağı kurmanın güvenlik açısından bir hata olabileceğini söyledi.

"Bu daha büyük, daha ağır piller daha fazla hasara neden olacak" dedi. "Bu basit bir kütle ve hız meselesi."

Brooks, artan araç ağırlıklarının güvenlik riskleri hakkında çok az araştırma yapıldığını bildiğini söyledi. 2011 yılında, Ulusal Ekonomik Araştırma Bürosu, 1.000 pound eklenmiş bir aracın çarpmasının bir kazada ölme olasılığını% 47 artırdığını söyleyen bir makale yayınladı.

Elektrikli araçların çok yüksek beygir gücüne sahip olduğuna ve bu sayede kalabalık kentsel alanlarda bile hızlı bir şekilde hızlanmalarına olanak sağladığına dikkat çekiyor. "İnsanlar bu tür bir hızlanmanın üstesinden gelmek için eğitilmediler. Bu, sürücülerin yapmaya alışık olduğu bir şey değil," dedi Brooks.

Ayrıca, birçok yeni elektrikli SUV, yayalar veya daha küçük araçların sürücüleri için risk teşkil eden sınırlı görüş ile uzun boyludur.

ABD'de yeni elektrikli araç satışları geçen yıl yaklaşık %65 artarak 807.000'e ulaştı; bu, tüm yeni araç satışlarının yaklaşık %5,8'i. Biden yönetimi, EV'lerin 2030 yılına kadar yeni araç satışlarının %50'sine ulaşmasını sağlama hedefi belirledi ve bu hedefe ulaşmak için 7.500 dolara kadar vergi kredisi sunuyor. Danışmanlık firması LMC Automotive daha mütevazı bir tahminde bulundu: Elektrikli araçların 2030 yılına kadar yeni araç pazarının üçte birini oluşturmasını bekliyor.

Kaynak: AP - Associated Press

hummer-2375090.jpg

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.