Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 9 Ocak Admin Paylaş Gönderi tarihi: 9 Ocak Konuşkan bir narsist misin? Bunu Nasıl Anlarsınız? Sohbet narsisizmi sizin için yeni bir terim olsa da, bunu kendi hayatınızda deneyimlediğinizden eminiz. Hiç karşınızdakinin susmadığı bir sohbetiniz oldu mu? Spot ışıklarını sürekli olarak kendilerine çeviren birine ne dersiniz? Bunlar konuşkan narsistler ve kendinize bu kategoriye giremeyeceğinizi söylüyor olsanız da biz o kadar emin olamayız. Konuşmacı narsisizmin bazı eğilimleri sandığınız kadar açık değildir ve iyi niyetle gelir. Peki, konuşkan bir narsist olup olmadığınızı nasıl anlarsınız? Aşağıdaki galeriyi tıklayın ve bu özelliklerden herhangi biriyle özdeşleşip özdeşleşmediğinizi ve eğer öyleyse, bunları nasıl düzeltebileceğinizi görün. Tanım Sohbet narsisizmi, bir sohbeti devralma ve odağı kendinize çevirme eğilimidir. Nasıl keşfedildi Sosyolog Charles Derber, bu eğilimi 1.500 görüşmeyi izledikten sonra keşfetti. Pek çok insanın diyalog boyunca kasıtlı olarak (veya bilinçaltında) dikkat çekmek için yarıştığını fark ederek "konuşma narsisizmi" terimini türetti. Ben merkezli olduğun anlamına gelmez Bu özelliklerden bazılarına sahip olmanız tamamen bencil olduğunuz anlamına gelmez. Bazı insanlar bu eğilimleri kaygı için bir savunma mekanizması olarak kullanırken, diğerleri sadece amaçlarını daha hızlı anlatmak ister. Ancak önemli olan, bu eğilimleri fark ettiğinizde onlara karşı koymaya çalışmanızdır. Konuşkan bir narsist olduğunuzu nasıl anlarsınız? Başlamanın en önemli yolu, hangi özelliklerin konuşkan bir narsisti tanımladığını belirlemektir. Bir olduğunu bileceksin, eğer... Hemen insanları ararsın Bir alana girdiğinizde yapmak isteyeceğiniz ilk şey, ideal olarak kendiniz hakkında konuşacak insanlar bulmaktır. Devam soruları sormuyorsunuz Diğer kişinin ne hakkında konuştuğunu gerçekten umursamıyorsunuz, bu nedenle sohbeti ilerletmek için herhangi bir takip sorusu sormuyorsunuz. Konuşan tek kişi sensin Yeni insanlarla konuşmak heyecan verici olsa da, sohbet bir monolog olmamalı. Yalnızca taahhüt niteliğinde olmayan konuşma tarzınla yanıt verirsiniz Aktif olarak dinlemek yerine, "uh-huh" veya "evet" gibi birçok pasif ses çıkarırsınız. Bunun nedeni genellikle, tekrar konuşma sırasının size gelmesi için diğer kişinin sözünü bitirmesini beklemenizdir. Diğer kişiye nasıl hissettiğini sormuyorsun Bir konuşmada tipik olarak yapılan ilk şeylerden biri, diğer kişinin iyiliğini kontrol etmektir. Ancak, genellikle bu kısmı atlarsınız. İnsanları sıkıcı buluyorsun İnsanların söyleyecek çok şeyi olmadığını düşünerek sürekli konuşmaları bırakıyorsunuz. Sürekli tavsiye veriyorsun Bu bazen en iyi niyetle gelir. Ancak, genellikle diğer kişi sormadan tavsiye verirsiniz. Söz kesiyorsunuz… çok Söylemeniz gereken şeyin daha önemli veya daha doğru olduğunu düşündüğünüz için sık sık diğer insanların hikayelerini ve fikirlerini yarıda kesersiniz. Sormadan konuşmaya başlarsın Sadece “nasılsın?”ı değil, “merhaba”yı da atlıyorsunuz. Hemen başınıza gelen bir şey hakkında bir hikayeye başlarsınız çünkü insanların duymak istediğinin bu olduğunu varsayarsınız. Daima dikkati diğer kişiden kendinize kaydırma eğilimi Değişim yanıtı, odağı tekrar kendinize getirmek için başka birinin hikayesine eklemeler yaptığınız zamandır. Bu genellikle, diğer taraf farkına varmadan odağı ince bir şekilde değiştirmek için takip eden sorularla birlikte kullanılır. İnsanlara sık sık yanıldıklarını söylüyorsunuz Bu senin yolun ya da otoyol. Biriyle aynı fikirde olmadığınızda, onun bakış açısını görmek için konuşmaya çalışmazsınız, sadece onun yanlış olduğunu belirtirsiniz. Her zaman "daha iyi" hikayelerin var Sohbette ortaya çıkan hikaye ne olursa olsun, kendinizle ilgili ve açıkça daha iyi bir hikaye düşünürsünüz. Bu her ne kadar ara sıra olsa da, her zaman olmamalı. Hiç kimse sürekli olarak üst sıralarda olmayı sevmez. Bu davranışı düzeltme adımları Bu özelliklerden bazıları size benziyorsa, asla korkmayın. Daha sağlıklı ve daha işbirlikçi konuşmalar yapabilmek için bu davranışları düzeltmenin yolları vardır. İşbirlikçi, rekabetçi değil Kaliteli bir sohbetin anahtarı işbirliğidir. İşbirlikçi konuşmalar, hem ilgi göstermeye hem de dikkat çekmeye istekli katılımcıları içeren konuşmalardır. anlamak için dinle Sırayla ele geçirebileceğiniz konuları bulmak için dinlemeyin. Gerçekten kişinin ne söylemeye çalıştığını anlamaya çalışın ve neyi açıklığa kavuşturmak istediğinizi takip edin. Sorular sor Soru sormak, aktif olarak dinlediğiniz ve diğer kişi hakkında daha fazla şey öğrenmeye çalıştığınız anlamına gelir. Sohbeti ilerletecek ve daha iyi bir bağ oluşturacaktır. Başkalarını geçmeye çalışmaktan vazgeçin Sadece başka birinin hayatına dair içgörüyü takdir edin. Hikayeleriyle rekabet etmeye ve "daha iyi" bulduğunuz bir şey düşünmeye gerek yok. Destek yanıtını kullanın Destek yanıtları, odağı konuşan kişiye ve atıfta bulundukları konuya yönlendiren yanıtlardır. Takip soruları veya uygun bir gözlem içerebilirler. İnsanlar size deneyimlerinizi sorana kadar bekleyin Diğer kişinin kendisi konuşkan bir narsist değilse, sonunda size deneyimlerinizi veya düşüncelerinizi soracaktır. Sadece almak yerine size spot ışığı sunmalarını bekleyin. Tavsiye vermeden önce sor Bazen insanlar tavsiye ararlar, ancak diğer zamanlarda sadece hava atarlar veya bir hikaye paylaşmak isterler. Sizden tavsiye isteyene kadar bekleyin veya aradıklarının bu olup olmadığından emin değilseniz, sadece sorun. Katılmıyorsanız açıklığa kavuşturun Birine hatalı olduğunu söylemek yerine, nereden geldiklerini bulmaya çalışın. Daha yapıcı bir sohbete ve daha iyi fikir alışverişine yol açacaktır. Konuşkan bir narsiste nasıl yanıt verilir? Kendinizi, ister rastgele bir yabancı ister iyi bir arkadaş olsun, konuşkan bir narsistle diyalog içinde bulursanız, yardım etmek için kullanabileceğiniz bazı taktikleri burada bulabilirsiniz. Sen olmadığını anla Sırf odak değiştiriyorlar diye sıkıcı olduğunuzu düşünmeyin. Elinizde gerçek bir konuşkan narsist varsa, bunun sizinle hiçbir ilgisi yoktur. Bekle onları Onlara karşı kendi stratejilerini kullanın. Herhangi bir takip sorusu sormayın veya onların hikayelerine dahil olmayın, çünkü gerçekten tek istedikleri sizin ilginizdir. Empatik yüzleşme kullanın "Narsist'i Silahsızlandırmak" kitabının yazarı Wendy Behary, empatik yüzleşmeyi öneriyor. Esasen, aslında daha fazlasını paylaşmak istediğiniz için onları dinlemeleri talimatını vererek kontrolü ele almalarını durduruyorsunuz. Sınırları belirle Bu tür insanlara maruz kalacağınız süreyi sınırladığınızdan emin olun. Onlarla konuştuğunuzda, neye bulaştığınızı kendinize hatırlatın. Kaynak: StarsInsider Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.