Gönderi tarihi: 5 Ocak , 2023 2 yıl Admin Radikal Bir Uçak Olan ve Yakıt Açısından Verimli Olan 'Uçan V' Uçağı Jumbo Jetlerin Yerini Nasıl Alabilir? Daha geleneksel ticari jet tasarımlarına göre önemli ölçüde daha fazla yakıt verimliliği vaat eden deneysel bir uçak olan Flying-V, 3 metrelik ölçekli modelin 2020'de Almanya'da uçuşa geçmesinden bu yana daha büyük ve daha karmaşık bir versiyona doğru ilerliyor. Flying-V, yolcu koltuklarının, yakıt depolarının ve bagaj bölümünün kanatlara yerleştirildiği, yakıt tasarruflu, uzun menzilli bir uçak olarak tasarlandı. Uçağın sonunda 214 fit kanat açıklığına sahip olacak. Araştırmalar, sıra dışı tasarımın, günümüzün en gelişmiş tasarımı olarak kabul edilen bir Airbus A350 jet uçağından yüzde 20'ye kadar daha iyi yakıt verimliliği sağladığını gösteriyor. Tam ölçekte, Flying-V iki sınıfta 315 yolcu alacaktı. Flying-V'nin baş mühendisi ve Hollanda'daki Delft Teknik Üniversitesi (TU Delft) Havacılık ve Uzay Mühendisliği bölümünde öğretim üyesi olan Justus Benad, "Tasarımını iyileştirmek için güncellenmiş bir sürüm üzerinde çalışıyoruz" diyor. "Şu anda aerodinamik, yapısal mühendislik, uçağın gürültüsü ve uçuş sırasında nasıl davrandığı konusunda devam eden araştırma projelerimiz var." Üniversitenin karma kanatlı uçak konsepti, KLM Havayolları'nın finansal ve teknik desteğine sahiptir. Flying V, Airbus'tan bir ekibin desteğiyle geçen yıl bir Alman hava üssünden sekiz kez uçuruldu ve bu yıl daha fazla test uçuşu için planlar var. Benad, test uçuşlarından elde edilen verilerin uçak için "simülatörleri beslemek" için kullanıldığını söylüyor. KLM pilotları artık alışılmadık uçağı simülasyon modunda uçuruyor. "Normal bir jet gibi çok iyi uçuyor" diyor. "Şimdiye kadar yaptığımız her şey bize bunun uygulanabilir ve daha verimli bir uçak olduğunu kanıtlıyor." Tasarım aslında yaklaşık on yıl önce, Benad'ın Airbus'ta alternatif kanat konfigürasyonları arayan bir departmanda stajyer olduğu sırada başladı. Benad, "Hala projeye bağlılar ve bize uçuş kampanyası modelinde yardımcı oldular" diyor. Şu anda Flying-V programında kadrolu bir kadro ve üzerinde çalışan lisansüstü öğrenciler bulunuyor. Uzun vadeli planlar, uçağın verimliliğini kanıtlamak için simülatörlerden rüzgar tüneli testlerine geçmek ve ardından kabinin bir modelini oluşturmaktır. Sonunda, test için tam ölçekli bir sürüm oluşturulacaktır. Flying V'nin gelecekteki versiyonları da hidrojen tahrikli olarak yapılandırılabilir. Benad, "Hidrojen tanklarını kolayca uçağın şekline entegre edebilirler" diyor. Kaynak: Robb Report
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.