Zıplanacak içerik

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Hidrojenle çalışan Araçlar Elektrikli Araçlar İçin Nasıl Bir Tehdit Oluşturabilir

Otomotiv endüstrisi yenilik yapmaya devam ettikçe, hidrojen yakıtı giderek daha sıcak bir konuşma konusu haline geliyor. Araba şirketleri, Hyperion XP-1 ve Hyundai N Vision gibi araçların bu tür enerjiyi kullanmasına izin veren devrim niteliğindeki yeni teknolojileri hızla tanıtırken, hem hükümetler hem de çevreci gruplar buna dikkat çekiyor. Daha verimli ulaşım potansiyeli hiç bu kadar büyük olmamıştı.AA15TLLM.img?w=768&h=432&m=6

Yakıt hücreli elektrikli araçlar (FCEV'ler) ulaşım endüstrisinde devrim yaratabilir. Bu verimli makineler egzoz emisyonu üretmez - yalnızca su buharı ve sıcak hava üretir! Güvertede bulunan bir tankta depolanan saf hidrojen gazıyla çalışan bu otomobiller, içten yanmalı motora sahip geleneksel araçlara benzer şekilde, dört dakikadan daha kısa sürede 300 milin üzerinde bir sürüş menzili için yakıt doldurabiliyor.

Rejeneratif frenleme gibi diğer Gelişmiş teknolojiler, frenleme işlemi sırasında enerjiyi yakalayarak ve onu tekrar akümülatörlere dönüştürerek verimliliği daha da artırır. Ana akım otomobil üreticileri, yerel altyapı desteğine bağlı olarak seçili pazarlarda Toyota Miria, Honda FXC Clarity (üretilmiyor) ve Hyundai Nexo gibi FCEV modellerini şimdiden piyasaya sürdü.

Hedef

ABD Enerji Bakanlığı (DOE) kısa süre önce, "Hidrojen Atışı" olarak bilinen büyük bir girişimi gerçekleştirmek için uygun maliyetli temiz hidrojen enerjisi teknolojilerinin geliştirilmesini ve uygulanmasını canlandırma niyetini açıkladı. Bu, Biden İdaresi'nin 2050 yılına kadar endüstrilerde karbon nötr olmayı amaçlayan büyük iklim hedefleri kampanyasının bir parçasıdır. Bu projeye yatırım yapmanın, hidrojen teknolojisiyle ilgili hem yakıt hücreleri hem de altyapı ihtiyaçları için maliyetlerin düşürülmesi ve ayrıca kişi başı 1 dolara ulaşmaya yönelik çalışmalar dahil olmak üzere potansiyel faydaları vardır. on yıllık zaman çerçevesi içinde kilogram ("1 1 1").

Geçen yıl Toyota, sürdürülebilir teknolojilerin ve mobilite çözümlerinin geliştirilmesine katkıda bulunmak için APC fonuna başarıyla başvurdu. Birleşik Krallık'taki Otomotiv Tahrik Merkezi (APC), yenilikçi fikirleri konsept aşamasından prototip testine kadar alarak ileri aşama araştırmalar için fon sağlayarak otomotiv şirketlerinin endüstri ihtiyaçları ile en son teknoloji arasında köprü kurmasına yardımcı olur. APC desteği sayesinde Toyota, daha yeşil ulaşım seçenekleri yaratma konusundaki çalışmalarını geliştirmeyi başardı.

Toyota Motor Manufacturing (UK) Ltd., yakıt hücresi ile çalışan bir Toyota Hilux kamyonet geliştiriyor. Bu yenilikçi proje, Ricardo, ETL, D2H ve Thatcham Research gibi son derece yetenekli mühendislik ortaklarından yararlanacak. Proje, Hilux'ın yeni yinelemesine güç sağlamak için beğenilen Mirai modelindeki ikinci nesil bileşenleri kullanmayı amaçlıyor. TME (Toyota Motor Europe) Ar-Ge tarafından, yeni nesil hidrojen tabanlı aktarma organları yeteneklerinin geliştirilmesinde Birleşik Krallık merkezli ekipleri desteklemek için teknik uzmanlık sağlanacaktır.

Bu proje, Toyota'nın yakıt hücresi teknolojisini önemli bir araç segmentinde çalıştırma, etkili bir hidrojen taşıma sektörünün önünü açma ve endüstri gruplarının dekarbonizasyona doğru ilerlemelerini sağlama konusunda heyecan verici bir olasılık sunuyor. Prototipler, 2023 yılında TMUK'un Burnaston tesisinde daha uzun vadeli bir hedef olarak küçük seri üretimle tasarlanacak ve bu, pillerin veya fosil yakıtların ötesine geçen sürdürülebilir ulaşım çözümlerindeki ilerlemenin sinyalini verecek.

Mücadeleler

Pazarda rekabet avantajı elde etmek için yakıt hücrelerinin maliyet optimizasyonunu ciddiye alması gerekir. Üreticilere göre 2025 yılına kadar seri üretilen Yakıt Hücreli Elektrikli Araçlar, hibrit muadilleriyle benzer fiyatlara satılabilir. Bu araçları üretmenin en pahalı unsuru, üretim için kullanılan hammaddeleri satın almak değil, yakıt hücresi yığınını oluşturmak ve inşa etmektir. Ayrıca, bir 'hidrojen ekonomisi' kurmak için talepte bir artış göreceksek, hidrojen istasyonu altyapısıyla ilgili maliyetlerin de düşmesi gerekir.

Hidrojeni verimli bir şekilde depolama zorluğunun üstesinden gelmek, hafif hizmet araçlarını daha uygun hale getirmek için çok önemlidir. Halihazırda hidrojen, diğer gaz yakıtlara kıyasla hacim başına daha düşük bir enerji içeriğine sahiptir ve bu, kompakt depolama için daha yüksek basınçlı tanklar ve düşük sıcaklıklar gerektirir. Tüketici ihtiyaçlarını karşılamak için, bu araçlar başka bir doldurmaya ihtiyaç duymadan önce en az 300 mil yeterli yakıt kapasitesine ihtiyaç duyar - ancak bu, standart gazla çalışan araçlara kıyasla daha büyük bir depo boyutu gerektirir.

Geleceğin Hidrojen Ekonomisi

Otomobil üreticileri daha sürdürülebilir enerji kaynaklarına yöneldikçe, birçoğu yeşil hidrojenle çalışan yakıt hücrelerinin yollara hükmedeceği bir gelecek öngörüyor. Yaklaşık 1.000 yöneticiyle yapılan bir KPMG anketi, ezici bir çoğunluğun (dörtte üçü), kolaylıkları ve genişletilmiş menzil yetenekleri nedeniyle hidrojen teknolojilerinin eninde sonunda elektrikli araçların yerini alacağını düşündüğünü ortaya çıkardı.

Anket, %54'ünün EV'lerin neden ticari olarak başarısız olabileceğine altyapı zorluklarını gösterdiğini, %60'ının ise şarj sürelerinin bu sorunları çözebileceğine inandığını ortaya koydu. Hidrojen burada kalabilir gibi görünüyor.

Araba şirketleri, araçların bu tür enerjiyi kullanmasına izin veren yeni teknolojileri hızla tanıttığı için, hidrojen yakıtı otomotiv endüstrisinde giderek daha popüler bir konu haline geliyor. Hidrojen yakıtı taşımacılığı sektörünün ilerlemesi, etkili hidrojen altyapısının önünü açacak ve farklı endüstri gruplarının dekarbonizasyona doğru ilerlemelerini sağlayacaktır. Geleceğe bakarken, dünyamıza neyin güç vereceğini düşünmek önemlidir –– Geleceğimizi neyin besleyeceğini düşünüyorsunuz?

Kaynak: TopSpeed

glass-3351176.jpg

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için şimdi oturum açın.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.