Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Elektrikli Araçların neden özel lastiklere ihtiyacı var?


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Elektrikli Araçların neden özel lastiklere ihtiyacı var?

AA10R73j.img?w=768&h=512&m=6

Araba dünyasında evrensel görünen her şey arasında lastikler listenin başında gelir. Kauçuk, yuvarlak ve çoğu zaman dış yüzeylerinde diş izi yoktur. Ağırlık kapasitesine ve mevsim uygunluğuna göre değişebilirler ama büyük şemada lastik lastiktir, değil mi?

AA15IjDJ.img?w=640&h=391&m=6

Yanlış.

Lastiklerin de bu kadar basit olmasını isterdik ama değiller. Karmaşıklıklarına dair en son hatırlatma, Jason Fenske ve onun YouTube kanalı Engineering Açıklaması'ndan geliyor. Fenske, elektrikli araçlar (EV'ler) için üretilen lastiklerin içten yanmalı araçlara takılan lastiklerden nasıl farklı olduğunu inceliyor.

Evet, kulağa biraz saçma geliyor, ancak daha fazla bilgiyle EV'lerin neden özel yapım ayakkabılara ihtiyaç duyduğunu anlayacaksınız.

Araç ağırlığı

İlk faktör araç ağırlığıdır. EV'ye özgü bir lastiğin karkası ve malzemesi, "normal" bir lastiğinkinden önemli ölçüde farklıdır. İkisinin karşılaştırılması, EV lastiğinin, bağlı olduğu aracın ekstra ağırlığını kontrol etmeye yardımcı olmak için daha sert bir yanağına sahip olduğunu gösterecektir.

AA15IQ0G.img?w=640&h=426&m=6

Ek sertlik, ileri doğru yuvarlanırken uygun temas alanını (lastikin yola temas eden kısmı) korumaya hizmet ediyor ve böylece lastiğin kaldırıma çökmesini engelliyor gibi görünebilir. Bu doğru, ancak yön değişiklikleri altında bir lastiğin deformasyonunu kontrol etmek için bir yanak da aynı derecede önemlidir.

Bir aracın ön tekerleklerini döndürdüğünüzde, arabanın ağırlığı aracın - ve dolayısıyla tekerleğin ve lastiğin - düz gitmesini sağlamak için savaşırken, lastiğin şeklini korumasını istersiniz. (Mean ol’ Mr. Momentum. —Ed.) Bu temas alanı, yön değişiklikleri sırasında yüksek stres altındadır, bu nedenle çoğu EV lastiğinin daha büyük bir lastiği olabilir. Artan yüzey alanı, yükü lastiğin daha büyük bir kısmına dağıtır. Daha büyük bir temas alanı da lastik sıcaklıklarını kontrol altında tutar çünkü yol bir soğutucu görevi görür ve zeminle daha fazla temas lastik karkasından daha fazla ısı çeker.

Aerodinamik verimlilik

AA15IjDM.img?w=640&h=428&m=6

İkinci ayırt edici faktör aerodinamik verimliliktir. Bu endişe EV'ye özgü lastik üreticilerine özgü değildir, ancak elektrikli bir araç için bir lastik tasarlarken yuvarlanma direncini en aza indirmek çok önemlidir çünkü EV pazarı, şarj başına sürüş mesafesini en üst düzeye çıkarmaya aşırı odaklanmıştır. Genel olarak bu, daha dar bir lastiğin daha iyi olduğu anlamına gelir.

AA15IEb3.img?w=640&h=426&m=6

Fenske, lastik seçiminin şarj başına 30 mil menzili oldukça kolay bir şekilde artırabileceğini veya azaltabileceğini göstermek için matematiği yapıyor ve bu, sürüş tarzını veya koşullarını hesaba katmadan önce. Kuruşlar dolar yapar.

Gürültü

Bu çok ilginç çünkü arabalar onlarca yıldır daha sessiz hale geliyor. Bununla birlikte, içten yanmalı motorun ve yardımcı aktarma organı bileşenlerinin sesini çıkardığınızda, birdenbire lastik sesi kulaklarınızın duyduğu en yüksek seslerden biri haline gelir.

AA15IGRm.img?w=640&h=427&m=6

Bununla mücadele etmek için birçok üretici, karkasta rezonansı önlemeye yardımcı olan lastiğin içinde bir poliüretan köpük astar kullanacaktır. Aynı şeyi yapan sırtın içine kalıplanmış bir desen de vardır. Astar ve sırt deseni birlikte, lastik sesini arabanın içindeyken zar zor fark edeceğiniz bir düzeye indirebilir. Gerçekten de, lastik gürültüsünü en aza indirmek sizi rüzgar gürültüsüyle baş başa bırakır ve bu neredeyse kolayca çözülemez.

Kavramak

Sonuncusu kavramadır. Bahsedilen son faktörün bu olması komik, çünkü konuşmada lastikler denildiğinde muhtemelen aklınıza gelen ilk şey yol tutuştur. EV'ler çılgın tork rakamları üretir ve bu nedenle, ICE ile çalışan bir arabanın genellikle karşılaşmayacağı hızlarda çekiş sorunları yaşayabilir. Bir elektrik motorunun ani vuruşunu harekete çevirmek için yeterli çekişe sahip bir lastik oluşturmak zordur, özellikle de lastiği güçlü, ince ve sessiz yapmaya çalışırken.

AA15IGRo.img?w=640&h=426&m=6

Umarım şimdi elektrikli araçların tıpkı yarı kamyonlar, treylerler ve binek otomobiller gibi neden kendi lastiklerine sahip olduğunu daha iyi anlamışsınızdır. Otomotiv pazarı genişlemeye ve aynı zamanda daha da uzmanlaşmaya devam ettikçe, endüstrinin giderek daha özel durumlara uyacak lastikler üretmesi de mantıklıdır.

Bu EV lastiklerinin içine bir göz atmak, bir arabanın tüm parçalarının ne kadar birbirine bağlı olduğunu ve mühendislik derecesi olmayan bizler arabalarımızı "geliştirmeye" başladığımızda ne olabileceğini anlamamıza yardımcı olur.

Kaynak: Hagerty Media

tyre-1714669.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.