Gönderi tarihi: 1 Ocak , 2023 2 yıl Admin Elektrikli arabaları daha ucuz hale getirme yarışı, elektrikli arabaları daha pahalı hale getiriyor Elektrikli arabalar şu anda tam olarak en uygun fiyatlı değil. Otomobil üreticileri bunu değiştirmek için yarıştıklarını söylüyor. Ancak arz ve talep, fiyatları gerçekten yükselttikleri anlamına gelir. Otomobil endüstrisinin daha uygun fiyatlı elektrikli arabalar yapma mücadelesi, bu araçların fiyatını en azından kısa vadede artırdı. Endüstri, kitleler için daha ucuz elektrikli araçlar üretme konusunda çaresizdir çünkü (menzil ve şarj edilebilirlik konusundaki endişelerin yanı sıra) fiyat, kitlesel elektrikli araçların benimsenmesinin önündeki en büyük engellerden biridir. Kelley Blue Book'a göre, yeni EV'ler Kasım ayında ortalama 65.041 $'a mal olurken, benzinli arabalar o ay ortalama 48.681 $'a mal oldu. Otomobil üreticileri, daha ucuz EV'leri piyasaya sürmek için ellerinden geleni yaptıklarını söylüyor. Örneğin, 2023'te piyasaya sürülecek Chevrolet Equinox SUV EV yaklaşık 30.000 $'dan başlamalıdır. Birçoğu uzun süredir bu sayıyı hedefliyor, ancak Tesla bu yıl bir şekilde yarıştan çekildi. Elon Musk, bu yılın başlarında yatırımcılara şirketinin artık 25.000 $ EV'ye öncelik vermediğini söyledi. Yüksek EV fiyatları, kısmen, pazardaki lüks araçların hakimiyetinden kaynaklanmaktadır. Ford'un F-150 Lightning elektrikli pikapı yaklaşık 56.000 $'dan başlıyor; GMC Hummer EV'nin maliyeti 100.000 dolardan fazladır. Startup Rivian, R1T kamyonuna 73.000 $'lık bir fiyat etiketi koydu ve Lucid, Air sedanının en ucuz varyantının fiyatını 87.400 $'a çıkardı. Ancak daha inatçı sorun, pil endüstrisinden ve basit arz ve talep yasasından kaynaklanmaktadır. Pillerin dünyası EV'nizin fiyat etiketini etkiler Otomobil üreticileri, önümüzdeki birkaç yıl içinde tamamen elektrikli serilere 515 milyar dolardan fazla para akıtıyor. GM ve BMW, 2030 yılına kadar yeni araç satışlarının en az %50'sinin EV olmasını planlıyor ve GM, 2035 yılına kadar tüm emisyon üreten arabaları ortadan kaldırmak istiyor. Ford, 2030 yılına kadar elektrikli satılan küresel arabalarının %40'ını hedefliyor. 2025'ten itibaren yeni piyasaya sürülen arabaları elektrikli hale getirme. Ölçek büyütme, doğal olarak elektrikli arabaları zaman içinde daha ucuz hale getirecek. Ancak kısa vadede, BloombergNEF'in yakın tarihli bir analizine göre, talepteki artış pil fiyatlarında on yıl süren düşüşü tersine çevirmek için yeterliydi. Bu yıl, çok önemli lityum-iyon pillerin fiyatları yaklaşık %7 arttı. Çok basit: Araba üreticileri ne kadar çok EV yapmayı planlıyorsa, pilleri için o kadar çok ham maddeye ihtiyaç duyarlar. Tedarik ne kadar az olursa, bu malzemelerin fiyatları o kadar yüksek olabilir ve piliniz genel olarak o kadar pahalı olur. Talep nihayetinde, pili bir EV'nin en maliyetli parçası haline getirmeye devam eden bir çılgınlığı ateşledi. Fiyat düşüşü görünüyor McKinsey'e göre lityumun fiyatı bu yıl tek başına %500 fırladı. Bu metal, daha ucuz EV'lerin önündeki en büyük engel olabilir. Foley & Lardner firmasının ortağı Craig Dillard, "Gelecek mali yıl için ihtiyaç duydukları her şeye sahip olduklarından emin olmak için daha büyük miktarlarda lityum tedarik etmeye çalışan daha fazla insan olacak" dedi. Sonbaharda içeridekiler. Dillard, "Malzemenin nereden geldiğini düşünmeleri gerekiyor," dedi ve "lityum fiyatının yalnızca karlılıklarını değil, aynı zamanda genel olarak ürünleri için fiyatlandırmayı da ne kadar etkilediğini." Bazı sinyaller bunun uzun süre böyle olmayabileceğini gösteriyor. Daha düşük maliyetli pil karışımlarının daha fazla benimsenmesi, çevrim içi hale gelen daha fazla ekstraksiyon ve rafinasyonun bir sonucu olarak lityum fiyatlarının düşmesi gibi, geri dönüşümün yanı sıra bir rol oynuyor. Maliyetleri artıran McKinsey ortağı Andreas Breiter, "Önümüzdeki birkaç yıl içinde arz artışına göre talep fazlası göreceğiz," dedi. Ancak maliyetleri geri çekerek, "Lityum fiyatları piyasaya daha fazla arzın girmesini tetikleyecek" diyor. Kaynak: Business Insider
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.