Zıplanacak içerik

Toyota'nın Hidrojenle Çalışan 5.0 V-8 Motorunun EV'leri Tarihe Gömme Potansiyeli Var

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Toyota'nın Hidrojenle Çalışan 5.0 V-8 Motorunun EV'leri Tarihe Gömme Potansiyeli Var

1997'de devrim niteliğindeki Prius'u piyasaya sürdüğünden beri Toyota, mevcut elektrikli araç çılgınlığının yolunu açan hibrit ve plug-in hibrit araçlarda lider oldu. Bununla birlikte, köklerine rağmen, Japon markası tamamen elektrikli trende balıklama atlamak konusunda tereddüt etti. Toyota'nın garip bir şekilde adlandırılan ilk yüzde 100 EV'si BZ4X, Ekim ortasından itibaren yalnızca birkaç yüz adet sattı ve Electrek'in bir raporuna göre Japon otomobil üreticisi 2025'e kadar üretimi artırmayı planlamıyor.

AA15PZqg.img?w=768&h=432&m=6&x=125&y=204

Toyota'nın tamamen elektrikli araçları benimseme konusundaki yavaşlığı, şirketin başkanı Akio Toyoda tarafından desteklendi. Wall Street Journal'ın bildirdiği gibi,

Toyoda, "Otomobil endüstrisine dahil olan insanlar büyük ölçüde sessiz bir çoğunluk. Bu sessiz çoğunluk, EV'lerin tek bir seçenek olarak olmasının gerçekten uygun olup olmadığını merak ediyor. Ancak bunun trend olduğunu düşünüyorlar, bu yüzden yüksek sesle konuşamıyorlar. Doğru cevap hala net olmadığı için kendimizi tek bir seçenekle sınırlamamalıyız.”

Bu duygu tartışmalı olsa da, üzerinde düşünülmeyi hak ediyor. Otomobil araştırma şirketi J.D. Power'a göre, tamamen elektrikli olanlar, toplam yeni otomobil pazarının yalnızca bir kısmını oluşturuyor.

Corolla Cross H2 Concept Tanıtımı

Peki Toyota'nın giderek katılaşan çevre yasalarını ve fosil yakıtı kullanımdan kaldırmayı karşılama konusundaki alternatif çözümü nedir? Corolla Cross H2 Concept adlı yeni bir hidrojen İçten Yanmalı Motor prototipi ("ICE" olarak kısaltılır). Güç, yakıt olarak hidrojen kullanılarak dönüştürülen GR Corolla ve GR Yaris'te kullanılan sıcak 1,6 litrelik turboşarjlı üç silindirden gelir. Bu dönüşüm süreci neye benziyor? Başlamak için, Toyota'nın FCEV (Yakıt Hücreli Elektrikli Araç) Mirai'den topladığı oldukça yanıcı hidrojen teknolojisini tutmak için kalın, zırhlı yakıt tank(lar)ı gereklidir.

Motorun kendisi sertleştirilmiş valfler ve valf yuvaları, daha güçlü bağlantı çubukları ve sıvı için değil gaz için tasarlanmış yakıt enjektörleri alır. Standart bir Corolla gibi, Cross H2 Concept'te bagajlarının yanı sıra 5 yolcu için de yer var. Hidrojenin tüm evrende en bol bulunan element olmasının yanı sıra, EV'lere göre avantajları daha yüksek menzil ve hidrojenle çalışan GR Yaris H2 durumunda yalnızca 90 saniye olan daha hızlı yakıt ikmal süreleridir. EV yapımı pil paketlerinin hücrelerinde kullanılan kritik malzemeler olan lityum ve nikel gibi sınırlı tedarikli elementlerin kullanımında da belirgin bir azalma var. Corolla Cross H2 şu anda gerçek dünya değerlendirmesinden geçiyor ve kış testleri yakında kuzey Japonya'da başlayacak.

Büyük Bir V-8 de Çalışıyor

Her yerdeki dişli kutuları için heyecan verici bir haber olarak Toyota, hidrojen yakıtlı bir V-8 motoru geliştirmek için Yamaha Motor ile de ortaklık kurdu. Bu yılın başlarında yapılan bir duyuruda Yamaha, 5.0 litrelik V-8'in Lexus RC Coupe tarafından kullanılanı temel alacağını, diğer şeylerin yanı sıra silindir kafaları ve yakıt enjektörlerinde yapılan değişikliklerle birlikte olacağını söyledi. Yamaha, 6.800 rpm'de 455 beygir gücü ve 3.600 rpm'de 398 pound-feet tork üreteceğini iddia ediyor. Bu, temel aldığı orijinal benzin V-8'den biraz daha az güç, ancak yine de oldukça saygın. Ancak hidrojen V-8'in en çarpıcı özelliği, Yamaha'nın belirgin bir yüksek frekanslı ses yarattığını iddia ettiği, sekizi bir arada üste monte edilmiş egzoz manifoldu olmalıdır.

Bu Teknolojinin Damalı Bir Geçmişi Var

İçten yanmalı bir motora hidrojenle güç sağlama konsepti yeni değil. En önemlisi, Alman otomobil üreticisi BMW, 2002'de 750HL'yi ve ardından 2005'te Hydrogen 7'yi üretti. Hydrogen 7, BMW'nin geleneksel benzinle çalışan 6.0 litre V-12'sine dayanıyordu, ancak hem hidrojeni hem de benzini yakmak için modifikasyonlara sahipti. Bu, teknik olarak onu çift yakıtlı bir motor yaptı ve toplamda yalnızca 100 adet üretildi. Hidrojenin dezavantajlarından bazıları, son derece yanıcı olması, işlenmesi ve depolanması zor olması ve yanma işleminin nitröz oksit yaymasıdır.

Azot oksit, fosil yakıt yakan bir motordan çıkan karbon monoksit kadar kötü kabul edilmese de, yine de EPA tarafından bir kirletici olarak kabul edilir. Bir hidrojen motorundan çıkan nitröz oksit emisyonlarının sayısı, karışıma ilave hava katılarak azaltılabilir, ancak bu aynı zamanda verimliliği büyük ölçüde düşürür ve benzinli muadilinden daha büyük bir deplasmanlı motor gerektirir. Ancak bunun ötesinde, aşağıdaki videoda da göreceğiniz gibi, hidrojenle çalışan içten yanmalı motorları rahatsız eden büyük bir sorun daha var.

EV'ler de Hatasız Değildir

Her şeyini elektrikli arabalara yatıran diğer tüm otomobil üreticilerinin aksine, sıfır emisyon hedefine ulaşmak için birden fazla teknolojiyi değerlendiren Toyota'nın karbon nötr yaklaşımı daha çeşitlidir. Ukrayna'daki savaş ve bunun enerji arzı üzerindeki etkisiyle, Avrupa'daki ülkelerin enerji kullanımını azaltmanın yollarını aradığını düşündüğünüzde, bu ahlak anlayışı giderek daha ileri görüşlü görünüyor. Aslında İsviçre, EV sürücülerini arabalarını yalnızca işe gitmek veya markete gitmek gibi acil ihtiyaçlar için kullanmaya teşvik edecek kadar ileri gitti ve bu bir yasa haline getirilebilir.

İster hidrojenle çalışan ICE araçlarını geleceğin dalgası olarak, ister meşhur vahşi kaz kovalamacası olarak görün, en azından kutunun dışında düşündüğü için Toyota'yı tebrik edin. Bu fikir kesinlikle çok şey vaat ediyor, ancak Hidrojenin altyapısı ve depolanmasına ilişkin teknolojideki bazı büyük ilerlemelerin, yaygın bir şekilde benimsenmesi bile mümkün olmadan önce yapılması gerekecek.

Kaynak: TopSpeed

toyota-hidrojen-v-8.jpg

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.