Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

2022, otomobil üreticilerinin elektrikli arabaları gerçekten çalışır hale getirmeyi başardıkları yıl olarak tarihe geçti


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

2022, otomobil üreticilerinin elektrikli arabaları gerçekten çalışır hale getirmeyi başardıkları yıl olarak tarihe geçti

AA15JwJp.img?w=768&h=576&m=6

2022, otomobil endüstrisinin 500 milyar dolarlık elektrikli araçlara geçişi için çok önemli bir yıldı.

Otomobil yöneticileri elektrifikasyona olan inançlarını kaybetmelerine rağmen, EV'lerin nasıl çalıştırılacağı hakkında çok şey öğrendiler.

Otomobil işletmesi bu yıl EV'leri başarılı kılmak için neye ihtiyaç duyduğunu işte böyle anladı.

2022 sona ererken, otomobil endüstrisi makroekonomik zorluklarla, benzeri görülmemiş tedarik kısıtlamalarıyla ve bir yetenek kriziyle karşı karşıya ve liderleri elektrikli araç geçişine olan inançlarını kaybetmeye başlıyor.

Ancak olumsuz imalara rağmen, bu yıl endüstrinin içten yanmalı motoru geride bırakmaya yönelik 515 milyar dolarlık çabası için çok önemliydi.

Endüstrinin (ve diğer paydaşların) elektrikli arabaları gerçekten nasıl çalıştıracağını anladığı yıldı.

ICF danışmanlık firmasında ulaşım elektrifikasyonundan sorumlu başkan yardımcısı Stacy Noblet, "Sektörde bazı yavaşlamalar oldu - kesinlikle EV satışlarıyla ilgili değil, ancak araç teslimatı için çok fazla bekleme, tedarik zinciri sorunları, EV şarj istasyonları ile ilgili" dedi. söz konusu. "Sektördeki pek çok insan geri adım atıyor ve uzun vadeli başarı için hangi karışıklıkların çözülmesi gerektiğini gerçekten değerlendirmek için eylemde bir sükunet olabilecek şeyi kullanıyor."

İşte 2022'yi EV alanı için bu kadar önemli yapan şeyin ne olduğuna ve 2023 ve sonrasının neden muhtemelen daha da önemli olacağına bir göz atın.

AA15JJwg.img?w=768&h=576&m=6

Şarjlı

Otomobil şirketleri bu yıl EV işlerinden daha fazlasını vaat ederken, tüm bu şarj edilebilir arabaların şarj edilmesiyle ilgili sorunlar gün ışığına çıkmaya devam etti.

Bu yıldan önce elektrikli araçların benimsenmesi, ortalamanın altında şarj altyapısının etkisini büyük ölçüde ortaya çıkaracak kadar yaygın değildi. Ayrıca, mevcut EV sürücülerinin çoğu, ülke çapında tescilli Supercharger ağını koruyan Tesla'lara sahiptir.

Ancak 2022'de EV'ler ABD'deki yeni araba satışlarının %5'ini oluşturuyordu - bazılarının devrilme noktası dediği şey bu. Bu, şarj için yenilenmiş bir ihtiyaç getirdi ve hızlı.

Bu, bu yıl ücretlendirmede endüstri işbirliklerine ve birleşmelere ve satın almalara yol açtı. Otomobil üreticileri konuyu kendi ellerine almaya başladılar. Neyse ki sektör, elektrikli araç şarjı için 7,5 milyar dolar dahil olmak üzere 1,2 trilyon dolarlık İki Taraflı Altyapı Kanunu'ndan büyük bir destek aldı.

İşletme, çoğunlukla bu dolarların anlamlı bir şekilde harcandığını henüz görmedi - bu nedenle ücretlendirme, elektrikli araçların yaygın olarak benimsenmesi için bir engel olmaya devam edecek.

Ancak bu yılki momentum, tüm bunların gerçekleşmesi için şarj etme açısından tam da ihtiyaç duyduğu şeyi gösterdi.

AA15JNOV.img?w=768&h=576&m=6

Piller

Sektör, bu yılın yakın zamanda ortadan kalkmayan pil tedarik kriziyle başladığını ve sona erdiğini gördü.

Yılın başlarında otomobil yöneticileri, hayatlarının hızla yükselen nikel fiyatlarıyla ilgili endişelerin hakim olduğunu söylediler. Bu, hızla endüstrinin lityum arzının azlığıyla ilgili tartışmalara dönüştü.

Danışmanlık şirketi McKinsey'in ortaklarından Andreas Breiter, "Yeterli arza sahip olmak kritik önem taşıyor" dedi.

Sonuçta, pil arz ve talep sorunları doğrudan daha yüksek maliyetli EV'lere dönüşür. Böylece Rivian, General Motors ve Ford gibi otomobil üreticileri lityum kıtlığını gidermeye başladı.

Sonuç olarak, kendi arzlarını güvence altına almak için yarışıyorlar - Tesla'nın oyun kitabından bir sayfa alıp "dikey olarak bütünleşiyorlar" veya madencilik şirketleri ve normalde bu kadar yakın çalışmayacakları diğer kilit paydaşlarla doğrudan anlaşmalar yapıyorlar. Ayrıca planlarını çeşitlendirmek ve gelecekte darboğazları azaltmak umuduyla farklı pil türlerini keşfetmeye başladılar.

İklim yasasındaki yeni kurallar, bu aciliyet duygularını bir adım öteye taşıdı. Yasanın hükümleri henüz kesinleşmedi, ancak büyük olasılıkla önemli vergi kredilerini kapmayı uman otomobil şirketleri için yerel tedarik gerekliliklerini içerecek.

Tüm bu pil konuşmaları, endüstrinin pil alanının başarılı bir EV geçişi için ne kadar kritik olacağını ve işleyen, yeni düşünülmüş bir tedarik zincirinin EV'leri çalıştırmanın yolu olduğunu anlamasını sağladı. Soru, endüstrinin sorunları zamanında çözüp çözemeyeceğidir.

AA15Jzju.img?w=768&h=576&m=6

Üretim

Tüm otomobil üreticileri için, tamamen yeni EV üretimine eşlik eden savaşlar, endüstri EV üretimini artırmaya çalışırken 2022'de gün ışığına çıktı.

Özellikle start-up'lar, amiral gemisi araçlarının üretimini çalışır duruma getirmekte zorlandılar. Endüstri çapındaki tedarik zinciri kısıtlamaları, lojistik engeller ve EV'leri ilk kez üretmek için devasa fabrikaları çalıştırmak için gereken masraflar arasında, yeni kurulan şirketler ağır darbe aldı.

Ancak eski otomobil şirketleri bu zorlukların bazılarından muaf değildi ve bu sorunlardan bazıları müşterilere damlatıldı.

Sonuç olarak işletme, EV'lerin benimsenmesini hızlandırmak istiyorsa üretimi başlatmanın önemini tattı - ancak birçok kişi endüstrinin şimdiden geri dönemeyecek kadar çok yatırım yaptığını düşünüyor.

Yatırım şirketi Amplify ETFs'in CEO'su Christian Magoon, "Hükümetler bu alana ağır para ve vergi sübvansiyonları yatırıyor" dedi. "Şirketler, model sunumunu ve EV tarafında olmaya devam eden yeni özellikleri ve avantajları benimsiyor. Metal madenciliği yapan ve işleyen şirketlerin ne yapacaklarını bildiklerinden daha fazla işi var.

"Elektrifikasyona gidiyoruz."

Kaynak: Business Insider

current-gas-station-4636710.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.