Gönderi tarihi: 11 Aralık , 2022 2 yıl Admin Honda'nın tamamen elektrikli N-Van'ı sadece 7 bin üç yüz dolardan başlayacak Onlarca yıldır kei kamyonları ve minibüsler, Japonya'nın altyapısının bel kemiği olarak hizmet etti. Sağlam ve süper kompakt ticari araçlar, kalabalık metropollerde teslimat yaparken, kırsal çiftliklerde ekin taşırken de aynı derecede yaygın. Honda, bu gösterişsiz araçların Japonya'da yollarda daha fazla EV elde etmenin mükemmel bir yolu olacağına bahse giriyor. Honda'nın N-Van'ı, inanılmaz paketleme verimliliğine sahip, zaten popüler bir kei van. Asimetrik tasarım, yolcu tarafında sütunsuz bir yapıya sahiptir ve bu da geniş bir yükleme portalı oluşturur. Ticari versiyonlar, sürücü için yalnızca bir koltukla donatılabilirken, iç kısmın geri kalanı tamamen düz bir şekilde katlanır. Bu özellikler, kargo kapasitesini paketlemek ve en üst düzeye çıkarmak için bir nimettir, öyle ki Honda, bir N-Van'dan tek başına bir karavan konsepti bile yarattı. N-Van 2018'de piyasaya çıktı ve benzinle çalışan bir araba olarak tasarlandı, bu nedenle pil paketi sınırlıdır. Honda, Japonya'da günlük bir işe gidip gelmek için yeterli olması gereken 124 millik bir seyir menzili olduğunu iddia ediyor. Hatta kei minibüslerin kentsel alanlarda tipik olarak kullanıldığı bir iş günü değerindeki son mil teslimat çalışmaları için bile yeterli olabilir. N-Van için en güçlü satış noktası, muhtemelen sadece 1 milyon Yen olan başlangıç fiyatı veya doların lehine olan mevcut döviz kurlarında 7.300 $'ın biraz altında olması muhtemeldir. Tarihi ortalamalara eşitlendiğinde, fiyat yaklaşık 10.000 $ 'a yakın olacaktır. Bu, tam akülü bir elektrikli araç için hala inanılmaz bir giriş fiyatı. Karşılaştırıldığında, ABD'deki en uygun EV, 25.600 $ 'a mal olan Chevy Bolt'tur. 6.000 dolarlık federal krediyle bile, bu hala 12.000 dolarlık bir delta. Honda, tüketicilerin emisyonsuz varyantı tercih etmesi umuduyla, N-Van EV'yi kasıtlı olarak benzin eşdeğeri ile aynı fiyatlandırdı. Japonya'daki tüketicilerin EV'lerde ortalamanın altında bir alım oranı vardı, geçen yıl sadece %1, ABD'deki %2,5'e kıyasla Küresel olarak bu oran %8,3'tü. Ancak, kamuoyu değişiyor olabilir. Daha dün, Japonya'da Yılın Otomobili ödülleri Nissan Sakura ve Mitsubishi tarafından inşa edilen ve Nissan tarafından yeniden yapılanan bir yolcu kei minibüsü olan Mitsubishi eK X EV'ye verildi. Mitsubishi, 2009'da piyasaya sürülen i-MIEV ile başlayarak elektrikli kei otomobillerde öncü oldu. Aynı zamanda ticari bir kei van olan Minicab-MiEV'i de sunuyor, ancak sadece 133 mil ile Honda N-Van EV'den daha az menzile sahip. 2,2 milyon ¥ veya 16.000 $ 'a mal olurken. Honda N-Van EV, 2024 baharında Japonya'da satışa çıkıyor. Kaynak: autoblog
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.