Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 11 Aralık , 2022 Admin Gönderi tarihi: 11 Aralık , 2022 Elektrikli Arabalar Neden Yanıyor, Muhtemelen Neden Fazla Abartılı ve Nasıl Düzeltilir? Lityum iyon piller iki şeyi gerçekten iyi yapıyor: Minik Z Flip telefonlardan dev Tesla Semi kamyonlara kadar çok çeşitli cihazlara güç veriyorlar ve iyi yanıyorlar. İşte neden yanıyorlar, bunu nasıl perspektifte tutacağız ve bu konuda ne yapılabilir. Ters bir güç kaynağı Lityum iyon piller oldukça sapkın: Evlerimizin, ceplerimizin ve yollarımızın her köşesini işgal ettiler, ama aynı zamanda mükemmel küçük ateşleme kitleri. İçlerindeki nemli çözelti, oda sıcaklığında oldukça yanıcıdır, pilin katot adı verilen iç kısmı bir oksijen kaynağıdır ve pilin iç parçaları birbiriyle yanlış temas ederse, tüm pisliği tutuşturacak kadar çabuk ısınırlar. Federal Havacılık İdaresi ve büyük nakliye şirketlerinin bunları taşıma konusunda çok katı kurallara sahip olmasına şaşmamalı. Çirkin manşetler Lityum iyon yangın farkındalığı için büyük patlama, 2016'da ticari uçaklardan yasaklanan talihsiz Samsung Galaxy Note 7'ydi. Tesla yangını büyük ölçüde manşet olayıdır, çünkü Tesla her zaman bir manşet olayıdır, ancak geçen yıl Chevy Bolts konu olmuştur. şirket bir akü yangın arızasını ele alırken, GM'den onları dışarıya ve diğer arabalardan uzağa park etmeleri için bir uyarıya. Ve şimdi elektrikli scooter ve bisikletler, bazı çok üniteli binalar onları yasakladığından ve New York Belediye Meclisi, genellikle kayıtsızca tasarlanmış ürünlerde yolunu bulan ikinci el lityum iyon pillerin kullanımını yasaklayacak yeni kurallar belirlediğinden manşetlere giriyor. Tüketici Ürün Güvenliği Komisyonu, 2017 ile 2021 yılları arasında lityum iyon pillerin ciddi şekilde aşırı ısındığına dair 25.000 rapor belgeledi, buna yetki alanı dışındaki arabalar ve diğer araçlar dahil değil. Pil yangınını ne başlatır? Mesleki Güvenlik ve Sağlık İdaresi'nin araştırmasına göre, lityum iyon piller tipik olarak dört durumdan biri meydana geldiğinde yanar: Yanlış şarj. Bataryada aşırı çekiş. Kötü tasarım, üretim veya şarj etme nedeniyle pilin şişmesi ve kırılması. Pilin iç parçalarının yönetilmeyen bir şekilde temas etmesine neden olan fiziksel hasar. Ne yazık ki, bu sorunların çoğu kullanıcının doğrudan kontrolü dışındadır; Yalnızca fiziksel hasarın önlenmesi, son kullanıcılar olarak aktif olarak önleyebileceğimiz bir faktördür. Yanan arabaları söndürmek Konuştuğum profesyonel itfaiyeciler, yanan bir EV'yi ele almanın aslında oldukça düşük teknoloji olduğunu söylemek için konuştum: Genel yangını kontrol altına almak için yeterince (ve genellikle çok fazla) su kullanırlar, pilin kendi kendine yanmasına izin verir ve arabanın sönmüş gövdesini korurlar. kalan hücrelerin tekrar tutuşması durumunda günlerce izole edilir ki bu duyulmamış bir şey değildir. Araba yangınlarında kullanılan oksijensiz yangın söndürme battaniyeleri vardır, ancak akü arabanın bağırsaklarında olduğundan ve kendi kendine yeten bir oksijen kaynağı olduğundan, bunların bir EV yangını üzerinde çok az benzersiz etkisi vardır. Sıcaklığı düşürelim Arabalar her zaman yanar - ABD'de günde yaklaşık 500 kez - ve nadiren elektrikli araba yangınlarıdır. Her yerde bulunmalarının yanı sıra, gaz motorlu arabalar kendi başlarına yangın başlatma kitleridir. Arabalar henüz var olmasaydı ve size, yüzlerce derece sıcak bir motorun etrafında kıvrılan yüksek basınçlı bir tesisat sistemi sağlayan, açıktaki ince duvarlı metal bir depoda, altlarında 20 galon benzin asılı olan araçların vizyonunu anlatsaydım, beni mühendislik okuluna geri gönderirdin. Ama biz tam olarak bunu kullanıyoruz. Öte yandan elektrikli otomobiller, benzinli otomobillerin yakıt besleme sistemlerinde eşdeğeri olmayan gelişmiş termal yönetim sistemlerine sahiptir. Ve EV'ler, gaz motorlu arabaların güvenlik taşlarının çoğunu devirdiği bu sistemlerin sarsıcı gelişiminin ilk günlerinde. Orta ve uzun vadede EV'lerin daha güvenli olacağına bahse girerim. Lityum iyon bir şey değil "Lityum iyon", nikel, manganez, kobalt, alüminyum, demir ve diğer mineraller ve metallerin kombinasyonlarını içeren, her şeyi kapsayan bir addır. Daha ilginç olanlardan biri, lityum demir fosfat (LiFePo4) adı verilen bir lityum iyon varyantıdır. Yakın tarihli bir FAA testi, bu formülasyonun, termal kaçak sırasında lityum iyon tiplerinin en düşük sıcaklık artışını ürettiğini ve ayrıca biri yakalandığında bitişik hücreleri tutuşturmak için daha az eğilime sahip olduğunu buldu. Elverişli bir şekilde, lityum demir fosfat piller şu anda bir an yaşıyor, Ford bu formülasyonu benimseyen otomobil üreticileri arasında çünkü aynı zamanda çok az kapasite kaybıyla birçok şarj döngüsünü idare etmede iyi ve daha ucuz, bol miktarda bir çekirdek malzeme kullanıyor. ve hem kimyasal hem de politik olarak daha az toksik. Lityum demir fosfat pillerin dezavantajları, diğer bazı formülasyonlara göre biraz daha ağır olmaları ve daha düşük enerji yoğunluklarına sahip olmaları ve aynı menzili elde etmek için daha fazla pil gerektirmesidir. Ancak çoğumuz elektrikli bir otomobilde ihtiyaç duyduğumuz menzili çılgınca abarttığımız için, bu tartışmalı bir nokta olabilir. Pil güvenliğindeki diğer potansiyel atılım, günümüzün lityum iyon pillerinin içindeki yanıcı bulamacın çoğunu veya tamamını ortadan kaldıran katı hal pillerinden gelebilir. Sandia Ulusal Laboratuarları tarafından yapılan yakın tarihli bir araştırmaya göre, katı hal piller, makul sınırların ötesine geçtiklerinde yanacak olsalar da, çok daha güvenli görünüyorlar. Akü yangın güvenliği önemlidir çünkü bununla ilgili algımız arttıkça elektrikli arabaları, scooterları ve bisikletleri güvenli bir şekilde kullanma ve park etme algımız da aynı şekilde devam eder. Kaynak: RoadShow
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın