Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 6 Aralık , 2022 Admin Gönderi tarihi: 6 Aralık , 2022 Tren yolculukları için dünyanın en harika ülkesi çıtayı daha da yükseltti Bugün hepimiz anorakız, aramızdaki teknofobikler bile: Bir düzine ülkeden gazeteciler, Cenevre Gölü'nün yukarısındaki Montreux'deki istasyon peronunda duruyorlar, binmek üzere olduğumuz yeni trenin nasıl olup da her iki ray genişliğini de değiştirebileceğini merak ediyorlar. ve raylardan yüksekliği – hareket halindeyken. Gururla söylediğimiz gibi, tren dünyada bir ilk ve 11 Aralık'ta Montrö ile Interlaken arasında ticari hizmete girmeden önce yeni GoldenPass Ekspres trenini deneyimleyen ilk seyahat gazetecileriyiz. 150 yıldır bu rota üzerinde ve standart ve metrelik rayların buluştuğu Zweisimmen'de yılda yüzbinlerce turistin tren değiştirme ihtiyacını sona erdirmek için teknolojiyi geliştirmek neredeyse 30 yıl sürdü. Proje yöneticilerinin en iyi çabalarına rağmen, bu başarıyı mümkün kılan şaşırtıcı mühendisliğin yalnızca temellerini kavrıyoruz. 15km/s hızla tren, tekerlekler arasındaki genişliği değiştiren ve vagon gövdesinin yüksekliğini yükselten veya alçaltan ray seviyesindeki bir aparatın üzerinden geçer. Arabanın altında, o çileden çıkaran oyuncak transformatörlerden biri gibi çalışan bir boji var. Daha ince ayrıntılardan kaçıyorsak, akıllı cihazın ve yeni trenlerin çok paraya, aslında 90 milyon CHF'ye (78,4 milyon £) mal olması gerektiğini takdir ediyoruz. Öyleyse neden yapsın? GoldenPass rotası, Jungfrau'nun iki Dünya Mirası Alanı alanını ve Cenevre Gölü'ne bakan kuzey yamaçlarını sıralayan Lavaux Bağ Teraslarını birbirine bağlar. Aralarındaki yolculuğun güzelliği, daha iyi bilinen Glacier Express rotasına rakip olsa da, bagaj yüklüyken tren değiştirme fikri hem grupları hem de bağımsız gezginleri çok sık caydırdı. Montrö'den ayrılırken, Montreux-Oberland-Bernois Bahn'ın (MOB), 1931'de hat üzerinden tanıtılan dünyanın ilk dar hatlı Pullman trenine kadar uzanan bir isim olan GoldenPass rotasında neden bu kadar çok potansiyel gördüğünü hemen anlıyoruz. Sonunda, hat şaha kalkar ve Montrö'nün banliyölerinde şiddetli bir tırmanışa başlar, evler arasında dönümlerce üzüm bağıyla nefis bir şekilde mayalanır. Göl batıda Cenevre'ye kadar uzanıyor ve Fransa'nın güney kıyısını çevreleyen karla kaplı dağları var. Doğuda, gölün sonunda, Napolyon'un Büyük St Bernard Geçidi'ni geçmek için bir üs kurduğu Villeneuve var. Dik dağ yamacı, treni bir dizi kafa karıştırıcı at nalı kıvrımından tırmanmaya zorlar. Château du Châtelard'ın 15. yüzyıldan kalma taşlarının etrafından dolanan tren, Les Avants'a ulaşır ve burada manzara o kadar büyülenir ki Noël Coward, hayatının son 14 yılını burada bir dağ evinde yaşar. Tren nihayet 2,4 km'lik zirve tüneline girmek için bir çam ve kayın ormanı vadisini bükmek için göl manzaralarından uzaklaşıyor. Yeni trene bakma zamanı. MOB, daha yüksek düzeyde konfor sunmak istedi ve GoldenPass Express, her zaman seyahat yönüne bakabilmeniz için dönebilen, ısıtmalı ve yatabilen deri koltuklara sahip Prestige sınıfı bir vagon içeriyor. Koltukların yanında ve üstündeki geniş cam alanların "doğayla daha fazla iç içe olmanıza" olanak sağladığı ve uçakta servis edilen tüm yiyeceklerin şampanya dışında yerel bölgelerden geldiği söylendi. Havyar bile İsviçre kaynak suyunda, Frutigen'de yetiştirilen tek mersin balığından geliyor. Gün ışığına göz kırparak, kayalarla kaplı yamaçlar, köknarlar ve ıssız çiftliklerden oluşan klasik bir dağ vadisine çıkıyoruz. Tren, Rossinière'deki 113 pencereli ünlü dağ evini geçerek Gstaad'a doğru daha yumuşak bir tırmanışa başlamadan önce dağın yamacından Montbovon'a doğru slalom yapıyor. Sıcak hava balonları, köyün mükemmel mikro iklimi sayesinde Alpleri bir hasır sepetten görmenin heyecanını yaşatan Château d'Oex'in yukarısında sık sık gökyüzünü süslüyor. Hattın en yüksek noktasına Gstaad'dan tırmanışla ulaşılır, ardından Zweisimmen'e baş döndürücü bir iniş daha yapılır. Biz farkına bile varmadan, bu yeni treni mümkün kılan büyülü mekanizmayı aştık. Hiçbir şey duymuyor ve hissetmiyoruz. Karmaşık çelik cihaza bakmak ve tasarımcılarının yaratıcılığına hayran olmak için dışarı çıkıyoruz. MOB lokomotifini kaybediyoruz ve bizi Interlaken'e götürecek olan Bern-Lötschberg-Simplon Bahn'dan (BLS) bir lokomotif kazanıyoruz. Simental, vadinin uçsuz bucaksız kayalıklarının nehri ve demiryolunu bir vadiye sıkıştırdığı yalnızca birkaç nokta ile demiryolu inşaatçılarına bir hediyeydi. Demiryolu Spiez'e ve Thun Gölü'nün tribün manzarasına ulaşmak için nehri çapraz olarak geçerken, üstü kapalı ahşap köprüler Simme'yi kaplar. Tren, gölün hemen yanında, o kadar doğal kabul edilen bir demiryolu boyunca ilerlemek için alçalmaktadır ki, onun için inşa edilen ilk vagonlarda iki seviyede uzunlamasına sıralar vardı. 3.454 metreye (11.332 fit) ulaşan trenlerin yanı sıra Interlaken Ost'a ve Avrupa'nın en yüksek istasyonu olan Jungfraujoch'a süzülüyoruz, başka bir İsviçre rüyası gerçekleşti. Tren yolculuklarıyla beğeni toplayan bir ülke çıtayı yeniden yükseltti. Gerekli Bilgiler Günde dört GoldenPass Ekspres treni, rotayı her yönde kat edecek ve yolculuklar üç saat 15 dakika sürecek. Ücretler aşağıdaki gibidir (Prestij/1./2.): Montreux–Interlaken £111/81/46; Montrö – Gstaad 70/40/23 £; Spiez–Montrö 103/73/42 £; Interlaken – Gstaad £ 84/54/30. Prestij sınıfı için rezervasyon zorunludur (30 £), 1. ve 2. sınıf için (17 £) tavsiye edilir. Daha fazla bilgi için gpx.swiss ve myswitzerland.com'a bakın. Kaynak: The Telegraph
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın