Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Çinliler Dünyanın İlk EV Kompakt Pikabını Yaratarak Herkesi Yendi mi?


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Çinliler Dünyanın İlk EV Kompakt Pikabını Yaratarak Herkesi Yendi mi?

Kompakt kamyonetler yavaş yavaş geri dönüş yapıyor ve her ikisi de ABD'de satılan Ford Maverick ve Hyundai Santa Cruz gibi modeller bu yeni canlanan segmentte harika teklifler. Ancak Hyundai'nin bir kompakt kamyonun geleceği en beklenmedik yer olduğunu düşünüyorsanız, başka bir model geliyor demektir. Şu anda Volvo'nun sahibi olan Geely, en hızlı büyüyen Çinli otomobil üreticilerinden biri ve markanın satın alınabilirlik ve seri üretim felsefesi meyvesini veriyor gibi görünüyor. Geely kısa bir süre önce ilk kompakt EV kamyonetini tanıttı. Geely Radar RD6 olarak adlandırılan aracın hedefi, kompakt kamyonet pazarında değerli bir EV alternatifi haline gelmektir. Avustralyalı teknoloji kanalı The Electric Viking, bu yeni ürün hakkında derinlemesine bilgi verdi ve işte bu nedenle umursamalısınız.

AA14xZAQ.img?w=768&h=432&m=6

Zhejiang Geely Holding Group, İsveçli üretici Volvo'yu 2010 yılında Ford'dan satın aldı. Avustralyalı teknoloji kanalı, Volvo'nun Radar RD6'yı Avrupa'da satma isteğini ifade ettiğine dair sağlam bir kaynağa sahip. Aynı şekilde, yeniden yapılandırılmış bir model olarak mı yoksa aynı Sürdürülebilir Deneyim Mimarisi (SEA) EV platformu tarafından desteklenen yeniden gövdeli bir kamyon olarak mı satılacağı bu noktada belirsizliğini koruyor.

uygun fiyatlı

Çin otomotiv endüstrisi kısa sürede çok yol kat etmiş olsa da, ucuz ürün yapma damgasını yenmeleri için hala biraz zaman olacak. Ucuz, sıkıcı ve ilham vermeyen araç imajının haklı çıktığı 20 yıl önceki Hyundai ve Kia'yı düşünün. Geely Radar RD6, segmente canlandırıcı bir katkı olarak görülebilse de, en büyük avantajı fiyatı olacak şekilde şekilleniyor.

Şaşırtıcı Derecede İyi Performans, Ancak Ciddi Off-Roading İçin Değil

Oldukça hızlı, kompakt bir kamyonet arıyorsanız, Geely Radar RD6 radarınızda olabilir. Tahrik açısından, gücü arka aksa gönderen 200 kilovatlık (272 beygir gücü) tek elektrik motoruna dayanır. Bu, 0'dan 60 mil/sa (97 k/sa) hıza 6,0 saniyede ulaşmayı sağlar; bu, sınıfının en iyisi Ford Maverick (5,9 saniye) ve Hyundai Santa Cruz (6,0 saniye) ile hemen hemen aynıdır. Hayal kırıklığı yaratan haber, bunun tek aktarma organı seçeneği olması, yani kamyonetin yalnızca arkadan çekişli olması. Söylemeye gerek yok, bu daha ciddi arazi aktiviteleri için ideal değil. Bu aynı zamanda Çinli elektrikli kamyonetin yanmalı motorlu Ford ve Hyundai rakipleri karşısında yetersiz kaldığı bir alan.

Radar RD6'nın içten yanmalı rakiplerinden bahsetmişken, temel formlarında Ford Maverick, 2,5 litrelik, doğal emişli sıralı dörtlü etrafında dönen bir FHEV aktarma organlarına güveniyor. Toplam sistem çıkışı 191 beygir gücü (142 kilovat) ve 155 pound-feet'tir (210 Nm). Hyundai Santa Cruz, hibrit teknolojisiyle uğraşmıyor ve 190 beygir gücü (141 kilovat) ve 180 pound-feet (244 Nm) ile 2.5 litrelik, doğal emişli sıralı dört motora sahip. Belirtildiği gibi, üç temel modelin tümü 22.000 ila 26.000 ABD Doları fiyat aralığındadır.

Üç Farklı Pil Paketi, Ama Yalnızca Biri Yeterli Menzilde
Üç farklı pil takımı NMC kimyasına sahiptir ve 63 kWh, 86 kWh ve 100 kWh kapasiteye sahiptir. Geely'ye göre 63 kWh pil, 400 km (248 mil) menzil sağlayacak. 86 kWh pilin 550 km (341 mil) için iyi olduğu, 100 kWh pilin ise 632 km (392 mil) menzil sağladığı söyleniyor. Bu rakamların Çin CLTC test döngüsüne göre olduğunu ve WLTP test döngüsünde önemli ölçüde daha düşük olmasının beklendiğini belirtmekte fayda var.

Aslında teknoloji kanalı 'The Electric Viking', WLTP formatındaki menzilde yüzde 15 ila 20'lik bir fark olduğunu tahmin ediyor. Her üç pil de 120 kW'a kadar hızlı şarj etme özelliklerine sahiptir. Üreticiye göre, 15 dakikalık şarj size 75 mil (120 km) menzil kazandıracaktır. Daha da önemlisi, Radar RD6, Geely Zeekr 001'den sonra CHL'nin elektrikli araçlardaki en büyük sorunlardan biri olan ağırlığı ele alan yapısal pil takımına sahip ikinci EV modeli.

Biraz Tanıdıksa Geleneksel Tasarım

Geçmişte Çinli otomobil üreticileri, mevcut Avrupa ve Asya modellerinin tasarımını utanmadan kopyalamakla biliniyordu. Başka bir zaman konusu olsa da, Çin kamyonunun mevcut modellerden esinlenilmiş gibi görünen oldukça geleneksel bir tasarıma sahip olduğuna dikkat çekeceğiz. Bazı kopyalama/yapıştırma işlemlerinin yapıldığını iddia etmiyoruz, ancak Radar RD6'nın dış ve iç tasarımı Honda Ridgeline, Ford Maverick ve hatta bazı Range Rover modellerinden ilham almış gibi görünüyor.

Arka lambalardaki İngiliz bayrağı grafikleri mi? Sonuç olarak, Geely Radar RD6, özellikle yumuşak dokunuşlu malzemelerin ve iki adet 12,3 inç ekranın görülebildiği iç mekanda, rekabete ayak uyduracak kadar şık görünüyor.

İlgili E-Efsane EL1, Otomotiv İkonlarının Fütüristik Elektrikli Araçlar Olarak Yeniden Doğabileceğinin Kanıtıdır

Kompakt Bir Kamyonet İçin Yeterince Pratik

Kabin hoş ve iyi uygulanmış olsa da, bu hala bir kamyonet, yani yere inip kirlenebilmesi gerekiyor. Kamyon, altı elektrik prizine ve 43,7 fit küp (1.200 litre) kapasiteye sahiptir. Ek 2,5 fit küp (70 litre) sağlayan bir "frunk" da vardır. Radar RD6'nın taşıma kapasitesi 992 pound (450 kg) ve platformun 6.613 pound'a (3.000 kg) kadar çekme kapasitesine sahip olduğunu biliyoruz, ancak Geely kompakt pikap için kesin rakamlar belirtmedi. Kompakt, yaşam tarzına sahip kamyonetler, SUV'ler ve geçitlerden sonraki büyük şey olabilir ve Geely, segmentte tamamen elektrikli bir teklif sunan ilk kişidir.

Kaynak: TopSpeed

RADAR.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.