Gönderi tarihi: 7 Kasım , 2022 2 yıl Admin Elon Musk, Silikon Vadisi Devine Savaş Açtı Twitter'ın yeni patronu, yaratıcıları diğer sosyal ağlardan çalmak istiyor. Elon Musk saldırıya geçti. Milyarder, sosyal ağ Twitter (TWTR) - Get Twitter Inc. Report'u 27 Ekim'de 44 milyar dolara satın aldı. Bu muazzam miktar, onu platformu canlandırmak için yeni gelir kaynakları bulmak için hızla çalışmaya iten motivasyonlardan biridir. Teknoloji kralı, 4 Kasım'da Twitter'ın işlerinin yarısını veya 3.700'ü bir günde azaltarak ciddi bir maliyet düşürme planı başlattı. Ayda 7,99 dolar. Ancak gelirin büyük kısmı reklamlardan gelecek ve Musk bunu biliyor. Birkaç yıldır Meta Platforms META - Get Meta Platforms Inc. Report via Facebook ve Instagram, Alphabet GOOGL - Get Alphabet Inc. Report ve yan kuruluşu Youtube ve yeni gelen TikTok tarafından paylaşılan kazançlı çevrimiçi reklam pazarından daha büyük bir pay istiyor. . Bunu başarmak için Musk iki yönlü bir strateji benimsiyor. Musk Woos Yaratıcıları İlk adım, ifade özgürlüğüne yönelik mutlakiyetçi savunmasının, komplo teorileri, yanlış bilgilendirme, ırkçı ve Yahudi karşıtı söylemlerin hayranları da dahil olmak üzere aşırılık yanlılarını Twitter'a geri getireceğinden korkan mevcut reklamverenleri elde tutmaktır. Musk, Twitter'ın bir "cehennem manzarası" olmayacağına söz vererek havuç ve sopayı kullanmaya çalıştı. Ayrıca, ürünlerini ve hizmetlerini platformda tanıtmayı bırakan reklamcıları 114,3 milyon takipçisini utandırarak alenen küçük düşürmekle tehdit etti. Stratejinin ikinci cephesi, kazançlı reklam pazarında aslan payını alan Youtube, Instagram, Facebook, Snapchat ve TikTok'tan pazar payı almaktır. Bunu başarmak için seri girişimci, platformu yaratıcılar için çekici hale getirmek için Twitter'ı tamamen yenilemek istiyor. Yaratıcıları rakiplerinden çalmayı ve onları Twitter'ın artık olması gereken yer olduğuna ikna etmeyi amaçlıyor. Musk, adının ve itibarının yaratıcıların/etkileyicilerin kendisini dinlemesini sağlayacağını biliyor, ancak platform için orijinal içerik üretmeyi kabul etmeleri veya rekabetten ayrılmaları daha fazla zaman alacak. Bu nedenle ağır silahları çıkarmak istiyor. Youtube'u görüş alanına soktu. Az önce Twitter'ın gelir paylaşımı sunacağına söz verdi ve içerik oluşturuculara şu anda video platformunun sunduğundan çok daha büyük bir yüzde verdi. İçerik oluşturucular/etkileyiciler, markalarını mümkün olduğunca çok kişi tarafından görülebilmesi için popüler içerikte tanıtmak isteyen reklamverenler tarafından kandırılır. Duyuru, Musk ile Twitter'ın yeteneklerini daha iyi ifade etmelerine izin vermek için yapacağı değişiklikleri belirttiği yaratıcılar arasındaki bir Twitter sohbetinin bir parçası olarak yapıldı. Bir yaratıcı, milyardere "Twitter, ürettiğim tam uzunlukta özellikli videoları kaldırabilseydi ve YouTube'un yaptığı gibi benzer bir para kazanma sistemi sunabilseydi, tam videolarımı da buraya yüklemeyi kesinlikle düşünürdüm" dedi. Musk, Yaratıcılara Youtube'dan Daha İyi Ödeme Yapacak Musk, "Yeni Blue için şimdi 1080 çözünürlükte 42 dakikalık parçalar yapabiliriz, böylece daha uzun bir videoyu bölebilirsiniz. 42 dakikalık sınır gelecek ay sabitlenmeli" dedi. Ardından, "YouTube'dan para kazanma nasıl çalışır ve Twitter neyi daha iyi yapabilir?" diye sordu. Başka bir içerik oluşturucu, "Munro Live @live_munro ile 1000 görüntüleme başına yaklaşık 7$ kazanıyoruz" yanıtını verdi. "Sandy'nin sizinle yaptığı röportajda 3,3 milyon görüntüleme karşılığında yaklaşık 22 bin dolar kazandık. Twitter mavi gelirinden küçük bir kesinti ve uzun biçimli içerikte yayınlanan reklamların %40'ını alabilirsek, bu mükemmel olurdu." Musk, "İlginç," yorumunu yaptı. Bir başka sosyal medya fenomeni, "YouTube, içerik oluşturuculara reklam gelirinin %55'ini veriyor, FWIW" dedi. İşte o zaman Musk, Youtube, Instagram, Facebook ve Snapchat'in TikTok'un yükselişini sınırlamak için zaten her şeyi denediği Silikon Vadisi'nde şüphesiz çok güçlü yankı uyandıracak bir duyuru yaptı. Kısa biçimli video platformunun son zamanlarda Z kuşağı ile olan popülaritesi, onu müşteri tabanlarını genişletmek ve yeni nesil tüketicilere hitap etmek isteyen reklamverenler için başlıca hedef haline getiriyor. Musk, "Bunu yenebiliriz," dedi. Başka bir deyişle Twitter, içeriklerinden elde edilen reklam gelirinin %55'inden fazlasını verecek. Gelir paylaşımı modelleri, platformlara ve içeriğin formatına bağlı olarak - kısa veya uzun - farklılık gösterir. Youtube'daki uzun biçimli videolar, reklam gelirlerinin %55'ini içerik oluşturuculara ve %45'ini YouTube'a veriyor. Kısa biçimli sürüm, toplam gelirin yalnızca %45'inin içerik oluşturuculara gitmesiyle bunu değiştirir. Kaynak: TheStreet
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.