Zıplanacak içerik
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Tartışma ve Paylaşımların Merkezi - Türkçe Forum - Turkish Forum / Board / Blog

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Araba Tutkunlarının Nefret Ettiği Ama Diğer Herkesin Sevdiği 10 Araba Özelliği

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Araba Tutkunlarının Nefret Ettiği Ama Diğer Herkesin Sevdiği 10 Araba Özelliği

Her otomobil üreticisi, piyasadaki diğer yüzlerce model arasından kendi otomobilini seçmenizi sağlamaya çalıştığı için otomobil endüstrisindeki rekabet son derece acımasız olabilir. Bu nedenle, üreticiler satışları artırmak için her zaman yeni özellikler geliştiriyorlar.

AA13Cp8P.img?w=768&h=384&m=6

Üreticilerin arabalara eklediği iki ana özellik türü vardır. Bir yandan, arabada hayatı daha iyi hale getiren ve genel sürüş deneyimini iyileştiren kullanışlı özellikler var. Öte yandan, üreticilerin, sürüş deneyimini gerçekten daha iyi hale getirmeden satışları çekmek için tasarlanmış pazarlama hileleri olarak eklediği özellikler var. Bu makale, ikincisini araştırıyor - sıradan araba sahiplerini etkileyen ancak gerçek otomobil tutkunlarının nefret ettiği özellikler.

Simüle Motor Gürültüsü

Bir aracın ürettiği ses, tüm sürüş deneyimi için hayati önem taşır; bu nedenle, en iyi sese sahip otomobillerden bazılarının piyasada iyi performans göstermesinin nedeni budur. Üreticiler redüktörlerin sese önem verdiğini bilirler, bu yüzden mükemmel egzoz notasını tasarlamak için çok zaman harcarlar.

Bununla birlikte, büyük, güçlü içten yanmalı motorları olmayan arabalar genellikle iyi ses çıkarmaz, bu yüzden bazı üreticiler arabalarını sahte motor sesleri ile donatırlar. Her araba tutkunu, arabanızın motor gürültüsünün sahte olduğunu hemen anlar ve sizi bunun için yargılar.

Çekiş kontrolü

Çekiş kontrolü, farklı koşullarda sürüş sırasında çekiş kaybını önlemek için tasarlanmış bir sistemdir. Çekiş kontrolünün bir veya daha fazla tekerlekte yol tutuş kaybı tespit ettiğinde devreye girmesi gerekiyor, bu durumda tekerleklere gönderilen gücü otomatik olarak azaltıyor ve hatta bazı durumlarda otomatik olarak fren yapıyor.

Çekiş kontrolü, nadir durumlarda hayat kurtarıcı bir özellik olabilir, ancak çoğu durumda sürüş deneyiminin eğlencesini ortadan kaldırdığı için genellikle can sıkıcıdır.

Ses Kontrol Sistemleri

Akıllı sesli asistanların akıllı telefonlarda, ev eğlence sistemlerinde ve diğer cihazlarda daha yaygın hale gelmesiyle birlikte, otomobil üreticilerinin teknolojiyi arabalarında kullanmaya çalışması doğaldır. Ses kontrolü, gözlerini yoldan ayırmadan veya direksiyon simidini bırakmadan farklı işlevleri kontrol etmelerini sağladığı için sürücülere yardımcı olabilir.

Ne yazık ki, sesli kontrol sistemleri nadiren çalışır ve kullanıcıların anlaşılmak için bağırmaya, komutları tekrarlamaya ve aksanlarını değiştirmeye devam etmesi gerekir. Hareket kontrolleri olan arabalar için durum daha da kötü.

Sahte Havalandırmalar veya Egzozlar

Uygun bir performans arabası, güçlü motorunun iyi performans gösterebilmesi için iyi bir egzoz sistemine ihtiyaç duyar. Performans otomobillerinde ayrıca soğutmaya yardımcı olmak ve aerodinamiği iyileştirmek için genellikle gövdelerinde havalandırma delikleri bulunur.

Üreticiler, insanların havalandırmalı ve olağanüstü egzoz sistemli otomobil algısını biliyorlar, bu yüzden artık sahte egzozlu veya havalandırmalı birden fazla arabamız var.

Otomatik Durdur - Çalıştır Sistemleri

Otomobil üreticileri, bütçeye duyarlı alıcıları çekmek ve eko-savaşçıları memnun etmek için her zaman otomobillerinde yakıt verimliliğini artırmaya çalışıyor. Bu yüzden otomatik stop-start sistemlerini geliştirdiler.

Bu sistemler, sürücü bir trafik ışığında, dur levhasında veya trafik sıkışıklığında durduğunda motoru otomatik olarak durduracak ve ayağını frenden çektiğinde tekrar çalışacak şekilde tasarlanmıştır. Bu özellik birkaç kuruş kazandırsa da çoğu durumda can sıkıcı olabilir. Bazı dişli kutuları ayrıca motor ve ateşleme bileşenlerinin daha hızlı aşınmasına ve yıpranmasına neden olabileceğine inanmaktadır.

Aşırı Dokunmatik Ekranlar

Birkaç on yıl önce, araba gösterge panoları her şeyi kontrol eden kadranlar ve düğmelerle doluydu. Arabalardaki en büyük ekranlar hakkındaki yazımıza göz attıysanız o günlerin geride kaldığını bilirsiniz. Modern otomobillerde, çoğu işlev artık dokunmatik ekranlarla kontrol edildiğinden, geçmişe göre çok daha az düğmeye sahiptir.

En son Tesla Model S Plaid gibi bazı arabalar tüm düğmelerden tamamen kurtuldu. Dokunmatik ekranlar gerçekten fütüristtir, ancak bazı işlevlerin düğme ve arama kontrollerine bırakılması daha iyidir. Klima kontrolleri hemen akla geliyor.

Şeritte Kalma Yardımı

Şeritte kalma yardımı gibi sürücü yardım teknolojileri, yıllar içinde yollarda güvenliği önemli ölçüde artırdı. Teknoloji çoğu zaman oldukça temiz, çünkü sürücülerin şeritlerinde kalmasını sağlıyor.

Bununla birlikte, şeritte kalma yardımı, iyi çalışmadığında veya her zaman açık olacak şekilde önceden ayarlandığında hızla can sıkıcı hale gelebilir. Bu, kör nokta izleme gibi diğer sürücü yardım teknolojileri için de geçerlidir.

Büyük Boy Jantlar

Amerikalılar büyük şeyleri sever, bu yüzden büyük boy jantlar bir şeydir. Büyük boy jantlar, birkaç on yıl önce hip-hop kültürü tarafından popüler hale getirildi ve bir araçta yapılabilecek en göz alıcı modifikasyonlardan biri.

Bununla birlikte, normal bir sedan üzerine 24 inçlik bir jant takmak, onu daha havalı veya daha heybetli gösterebilirken, yol tutuşu, tutuş ve genel performans üzerinde korkunç bir etkisi olabilir. Ayrıca tekerlekle ilgili bileşenlerin daha hızlı aşınmasına ve yıpranmasına neden olabilir.

Düğmeler Yerine Dokunsal Kontroller

Otomobil endüstrisinde eski güzel düğmelere karşı bir savaş var gibi görünüyor. Modern otomobillerde vites kutularının aşırı dokunmatik ekranlardan hoşlanmadığından daha önce bahsetmiştik, ancak şimdi üreticiler işleri bir adım daha ileri götürüyor ve düğmeleri, düğmeler kadar iyi çalışmayan dokunsal kontrollerle değiştiriyor.

Birçok redüktör için bu, üreticilerin kırılmamış bir şeyi tamir etmeye çalışması durumudur. Düğmelerin aksine, dokunsal kontrollerin kullanımı sezgisel değildir ve genellikle sürücünün nereye dokunacağını bilmek için biraz bakmasını gerektirir.

Elektronik Park Freni

Eskiden, sürüş sanatında ustalaştığınızın işaretlerinden biri, tıpkı filmlerde olduğu gibi, doğru bir el freni dönüşü yapmaktı. Artık değil. Ne yazık ki, çoğu modern otomobil, sevilen el freni kolunu bir düğme lehine terk etti.

Üreticilere göre elektronik park frenleri daha modern, kullanımı daha kolay ve çok daha az yer kaplıyor. Bununla birlikte, çoğu dişli kutusu, daha eğlenceli olduğu ve acil bir durumda sezgisel olarak devreye alınabileceği için hala eski kolu kullanmayı tercih ediyor.

Kaynak: HotCars

amg-3775911.jpg

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.