Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Tekerlek İçi Motorlar Neden Geleceğin Otomobil Tasarımlarını Tanımlayabilir?


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Tekerlek İçi Motorlar Neden Geleceğin Otomobil Tasarımlarını Tanımlayabilir?

1900'de, iki araba patronu, Ludwig Lohner ve Ferdinand Porsche, ön tekerleklerinin tabanına pille çalışan motorları bağlı olan bir elektrikli araba (EV) tasarladı. Tekerlekli motorlar fikri üzerinde oldukça fazla yaygara koptu, ancak daha sonra teknolojinin benzinle çalışan araçlarla çalışan bir dünya tarafından devralınması nedeniyle bir temel oluşturmadı. Bir asırdan uzun bir süre sonra elektrikli araçlar için tekerlek içi motor tasarımı bir kez daha görücüye çıkıyor.

AA13s5b8.img?w=768&h=519&m=6

Doğrudan CNN Business'tan gelen haberler, her şeyi tekerleklerin tabanına sığdırarak, genellikle gücü motordan hareket eden tekerleklerin hareketine aktaran tahrik mili veya dişli kutusu gibi diğer tipik bileşenlere gerek olmadığını açıklıyor. Motoru, elektronik aracın tekerleklerinin jantının içine monte ederek, güç, tam olarak en çok ihtiyaç duyulan yere iletilir. Tekerlek içi tasarım ayrıca elektronik aracı daha hafif hale getirir ve seyahat mesafesini azaltarak daha fazla enerji tasarrufu sağlar.

Sloven şirketi Elaphe Propulsion Technologies'in baş ticari yetkilisi Luka Ambrozic, "Tekerlekli motorlar bir oyun değiştiricidir," diye devam ediyor Ambrrozic, "Araç üreticilerine daha iyi ve daha akıllı arabalar üretme fırsatı veren nihai tasarım özgürlüğü sunuyorlar".

AA13rTl5.img?w=768&h=472&m=6

Ambrozic, CNN işletmesine, tekerlek içi motor tasarımının elektronik araçta yer açtığını ve üreticinin aracı daha aerodinamik olacak şekilde tasarlamasına olanak tanıdığını söylüyor. Elektronik araç daha aerodinamik ise daha az güce ihtiyaç duyacaktır, bu da her zamankinden daha küçük pillere sahip daha hafif bir elektronik araç anlamına gelir. Bir araştırma firması olan Market and Markets, 2026 yılına kadar 4 milyar doları aşması beklenen elektronik araç satış hacminin artmasıyla elektronik araçlar için tekerlek içi motorlara olan talebin artmasının beklendiğini söylüyor.

Güneş enerjisiyle çalışan elektrikli araçlar geliştiren bir diğer şirket olan Aptera Motors, şu anda üretim için belirlenmiş bir tarih olmamasına rağmen, üç tekerlekli tasarımı için tekerlek içi motorlar tedarik etmek için kolları sıvadı. Lordstown Motors, Eylül ayında fabrika zeminlerine çıkan yeni Endurance elektronik kamyonet serisi için tekerlek içi motorları da kullanıyor. Tüm bunlar, tekerlek içi motor tasarımının gerçekte ne kadar çok yönlü olduğunu yansıtıyor. Hem ağır hizmet tipi hem de hafif elektronik araçlarda kullanılabilir.

Elektronik araçlar için tekerlek içi motorun hayranı olmayan ve ana akım pazarlarda sınırlı bir alım olacağını düşünen bazı endüstri uzmanları var. Özellikle elektronik araçlar için pazar araştırmasında uzmanlaşmış kıdemli bir teknoloji analisti, çoğu büyük aracın tasarım platformunu yerleşik bir motor özelliğine sahip olmaya dayandırdığını belirtiyor. Tekerlekli motorlara geçiş, tüm elektronik aracın yeniden tasarlanmasını gerektirecektir. Elektronik otomobil üreticileri, tekerlek içi motor tasarımına uyum sağlamak için her şeye sıfırdan başlamak zorunda kalacaktı.

Üreticiler, doğadaki unsurlara çok daha fazla maruz kaldıkları için tekerlek içi motorların süspansiyonu ve dayanıklılığı konusunda da endişe duyuyorlar. Ayrıca yoldan kaynaklanan etkiler ve titreşimler konusunda da endişeler var. Elektronik araçlara tekerlek içi motorların eklenmesi tekerlekleri daha ağır hale getirecek ve tüm yolcular için sürüş konforunu potansiyel olarak etkileyebilir.

Kaynak: Tell Me Best

 

car-219727.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.