Zıplanacak içerik

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Çin'in Dört Motorlu 'Scorpion D' Kargo Drone Uçtu

Çinli Tengden Technology şirketi tarafından inşa edilen ve TB0D Scorpion D olarak adlandırılan Acargo drone, ilk uçuşunu 25 Ekim'de Sichuan'da tamamladı. Şirket, Scorpion D'nin 1,5 tona kadar yük taşıyabileceğini söylüyor.

AA13pR8v.img?w=768&h=432&m=6

Scorpion D, dronun gövdesinin üst kısmına yerleştirilmiş, her bir kanadının altında iki adet gaz motorları tarafından tahrik edilen dört pervane ile donatılmıştır. Şirket ayrıca, Scorpion D'nin, kargo uçağının 34 fit (10,5 m) uzunluğunda, 10 fit (3.1 m) yüksekliğinde ve 65 fit (20 m) uzunluğunda olduğunu detaylandıran sözde teknik özelliklerini de paylaştı. kanat açıklığı.

Scorpion D'nin ilk uçuşunun Tengden videosundan bir ekran görüntüsü. Kredi: Twitter üzerinden Tengden

Bildirildiğine göre 1,5 tona varan önemli yük kapasitesinin yanı sıra Scorpion D'nin maksimum kalkış ağırlığı 4,35 tondur. Scorpion D'nin kargo ambarının yaklaşık 31 fit kare ve yaklaşık 5 metreküp olduğu söyleniyor, bu da kullanım durumuna bağlı olarak sivil veya askeri çeşitli ekipman ve malzemeler için yeterli alan bırakacak.

Ayrıca kargo uçağı, şirket tarafından üretilmekte olan ve büyüyen bir dizi uçakta başka bir varyant olarak hizmet edecek gibi görünüyor. Tengden dronlarının bu 'ailesi', aynı zamanda Tengden'in amiral gemisi olan TB-001 Scorpion orta irtifa, uzun ömürlü (MALE) dron olarak belirlenmiş ayrı bir sistemle başladı. Scorpion D'nin tam olarak nasıl kontrol edileceği ve çalıştırılacağına dair bilgilerin yanı sıra drone'nun menzilinin hazır görünmediği göz önüne alındığında, progenitörünün spesifikasyonları, Scorpion D'nin bir kez faaliyete geçtiğinde nasıl performans göstereceğini daha iyi anlamada faydalı olabilir.

AA13pR8x.img?w=768&h=432&m=6

Amiral gemisi TB-001 Scorpion'un bir sunumu. Kredi bilgileri: Tengden

Örneğin, Tengden'in web sitesi, Scorpion D'nin dördünün aksine iki motoru olan TB-001'in yaklaşık 3.728 mil (6.000 km) menzile ve yaklaşık 35 saatlik bir uçuş dayanıklılığına sahip olduğunu iddia ediyor. Sitenin kendisi dronun nasıl kontrol edildiğini detaylandırmasa da, TB-001'in, hat içindeki yer komuta merkezinden 173 mil (280 km) etkin bir iletişim menzili ile döngüdeki adam ve yarı özerk yeteneklere sahip olduğu bildiriliyor. Görüş mesafesinde. TB-001, görünüşte iki yönlü iletişim mesafesini potansiyel olarak süresiz olarak uzatacak olan uydu iletişim veri bağlantılarını da kullanabilir.

TB-001 Scorpion, Scorpion D'ye benzer bir çift bomlu kuyruğa sahiptir, ancak bunun yerine, düz, yükseğe monte edilmiş ana kanadının altında gövdesinin her iki tarafında sadece iki adet tek pervaneli motor tarafından desteklenmektedir. Şirket ayrıca, şirkete göre "geniş alana konuşlandırma, kısa kalkış ve iniş, yüksek irtifa performansı ve [ve] yüksek güç kaynağı kapasitesini" geliştirmek için ilk Scorpion'un üç motorlu bir varyantını üretti.

TB-001, kargo taşımak yerine silahlanma veya diğer harici depoları taşıma seçeneği ile tasarlanmıştır. Uçak, çeşitli füzeleri ve hassas güdümlü bombaları tutabilen ve ayrıca merkezi gövdesinin altında bir sensör taretiyle donatılmış dört kanat altı sert noktaya sahipken, Scorpion D'nin yakın zamanda ortaya çıkan fotoğraflarında hiçbir ekleme hemen görülememektedir. TB- Ancak 001, yaklaşık 3 ton maksimum kalkış ağırlığı ve benzer boyut ölçümleri ile Scorpion D'ye benzer teknik özelliklere sahiptir.

AA13pzXd.img?w=768&h=280&m=6

Tengden'in web sitesine göre, TB-001 “acil kurtarma, bölgesel lojistik, malzeme teslimatı ve meteoroloji hizmetleri gibi ulusal ekonomi ve insanların geçim kaynakları ile ilgili alanlarda başarıyla hizmet vermiş ve İHA açısından İHA ticarileştirmesinde bir ilke imza atmıştır. uzaktan komuta, havadan malzeme teslimatı, rota testi uçuşu, orman yangını önleme ve kurtarma, iletişim rölesi ve tayfun gözlemi.” Bunların bir kısmı doğru olsa da, tip özellikle askeri uygulamalar için kullanılmaktadır.

AA13pEnR.img?w=768&h=397&m=6

Geçmişte, Savaş Bölgesi, TB-001'in Çin Halk Kurtuluş Ordusu Hava Kuvvetleri (PLAAF) tarafından Japonya adalarının hemen dışında sorti yapmak için nasıl kullanıldığının altını çizdi. Bu faaliyetler ayrıca TB-001'in Çin sınırlarının çok ötesinde operasyonel kullanımda olduğunu doğruladı; bu, uçuş sistemlerinin, sensörlerinin ve aviyoniklerinin en azından PLA için yeterli derecede kanıtlanmış olduğu anlamına gelir. Drone'lar o zamandan beri Tayvan çevresinde ve yüksek düzeyde izlenen diğer hava sahası alanlarında PLAAF operasyonlarının temelini oluşturdu. Bu nedenle, Tengden, Scorpion D'nin tasarımını ve operasyon konseptini ortaya çıkarırken, geçmiş deneyimlerini ve çalışmalarını zaten oluşturmuştur.

Tengden 2016 yılında kuruldu ve Çin'in hızla gelişen milyarlarca dolarlık insansız hava aracı (İHA) endüstrisinin sadece bir parçası. Dünyanın en büyük kargo uçağını inşa etme sözü veren şirket, kendisini “küresel besleyici lojistiği, acil durum yönetimi, meteorolojik hizmetler ve diğer havacılık uygulamaları ve bilimsel araştırmalar gibi pazarlara hizmet eden üst düzey insansız uçakların yaratıcısı ve sağlayıcısı” olarak tanımlıyor. ” Görüldüğü gibi 'diğer' uygulamalar arasında askeri faaliyetler de yer almaktadır.

2018'de Popular Science, Tengden'in dronun boyutunu ve yükünü artırarak özellikle kargo için geliştirilmiş bir TB-001 tasarlamak için Çinli teslimat şirketi SF Express ile ortaklık kurduğunu açıkladı. Makale, bu konseptin, modifiye edilmiş TB-001'in Yunnan Eyaletindeki bir Huawei onarım ekibine malzeme bıraktığı bir yıl önce gösterildiğini açıkladı.

Tengden'in hırslarına bakılırsa, Scorpion D de sadece başlangıç. Şirket, yıllar boyunca ticari fuarlara katılırken, orta büyüklükte insanlı bir kargo uçağına benzer, 137 fitten fazla kanat açıklığına ve 20 ton taşıma kapasitesine sahip sekiz motorlu bir drone için planlarını sundu. Popular Science makalesi, Tengden'in ilk duyurulduğunda bu devi inşa etme sürecinde olduğunu ve şirketin 2020'de ilk uçuşunu gerçekleştirmeyi planladığını, ancak bunun gerçekleşmediğini belirtti.

Tengden'in sekiz motorlu 'dünyanın en büyük kargo uçağı' konsepti. Kredi: Çin interneti

Yine de Scorpion D rekabetsiz olmayacak. Çin, 1.5 tona kadar kargo taşıyabilen Star UAV Sistemi tarafından tasarlanan AT200 ağır kargo İHA'sından, First Aviation Institute tarafından geliştirilen ve 1.102 libre ağırlığa sahip TP 500 kargo İHA'sına kadar değişen tekliflerle kargo drone pazarında çok aktif. (500 kg) yük. Her dronun hem ticari hem de askeri uygulamalar için geliştirildiği bildiriliyor.

Scorpion D'nin potansiyel ticari uygulamaları şirket tarafından açık ve belirgin bir şekilde vurgulanırken, askeri fırsatlar da aynı derecede açık. Çin, Güney Çin Denizi'ndeki adalar ve Hindistan ile olan tartışmalı sınırları da dahil olmak üzere her türlü uzak karakola sahiptir. Scorpion D'nin ne tür bir piste ihtiyaç duyduğuna bağlı olarak, nakliye uçağı, uzaklardaki garnizonların ve diğer daha sade PLA askeri üslerinin ikmali konusunda yardımcı olabilir.

Kısa alan performansı oldukça iyiyse, dört motorlu olduğu düşünüldüğünde, bu tip küçük kargolar için oldukça esnek bir askeri ikmal varlığı haline gelebilir. Asıl soru, bu drone'un farklı havaalanlarında nasıl çalışacağı. Hedefine yarı otonom olarak uçabilse de, iniş ve kalkış, imkansız olmaktan uzak olsa da çözülmesi daha zor bir problemdir. Yerel fırlatma ve kurtarma unsurları bile dronu manuel olarak indirip fırlatabilir, ancak bunu otomatik pilotta yapmak çok daha çekici bir çözüm olacaktır.

Bu nedenle, birçok kargo uçağı gibi, genel konsept kesinlikle ilginç olsa da, onu destekleyen gerçek operasyon konsepti şu anda kesinlikle daha büyük bir soru.

Scorpion D kargo uçağının Tengden tarafından bu Kasım ayında Zhuhai'deki China Air Show'da sergileneceği ve resmi olarak tanıtılacağı bildiriliyor, bu nedenle şirketin şimdi ve o zaman arasında uçağa herhangi bir ekleme yapıp yapmadığını görmek ilginç olacak.

Kaynak: The Drive

cin-kargo-drone-scorpion.jpg

  • Admin başlığı şöyle değiştirdi Çin'in Dört Motorlu 'Akrep D' Kargo Drone Uçtu

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.