Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Lastiklerinizin Ömrünü Uzatacak Bakım İpuçları


Önerilen İletiler

  • Admin

Lastiklerinizin Ömrünü Uzatacak Bakım İpuçları

AA13m8Qf.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Lastik basıncınızı her ay kontrol edin

Otomobil üreticisinin etiketinde belirtilen basınçlara kadar şişirin (sürücü kapısında veya kapı pervazında bulunabilir). Lastik üzerinde belirtilen maksimum basıncı kullanmayın. Tavsiye edilen lastik basıncı, lastik markasına veya diş tipine değil, aracınızın ağırlığına bağlıdır.

AA13muqK.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Dijital bir basınç göstergesi kullanın

Tüm lastikler hava kaybeder, bu nedenle araç bakım işlerinizin bir parçası olarak her birini ayda bir kontrol edin. Her zaman aynı lastik basınç göstergesini kullanın ve sabah ilk iş olarak hava basıncını kontrol edin, arabayı sürdükten sonra veya araba sıcak güneşte oturduktan sonra değil. Dijital göstergeler, geleneksel göstergelerden daha kolay okunur ve daha doğrudur.

AA13muqN.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Her iki ayda bir diş derinliği ölçer kullanın

Önden çekişli araçlarda ön lastikler daha ağır bir yük taşır ve daha fazla iş (direksiyon ve frenleme) gerçekleştirir. Bu nedenle arka lastiklere göre daha hızlı aşınma eğilimi gösterirler. Lastiklerinizi her 10.000 kilometrede bir döndürmek, aşınmayı dört lastiğin tamamına yayar. Bu bakım işini atlayın ve kendinizi arabanın önünde iki kel lastik ve arkada iki yarı iyi lastikle bulacaksınız. Lastik setinin ömrünün yaklaşık yüzde 25'ini kaybedersiniz.

AA13mspO.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Lastikleri asla maksimum basınca şişirmeyin!

Lastiğin yan duvarında gösterilen maksimum hava basıncının, önerilen lastik basıncı ile aynı olduğunu asla varsaymayın. Maksimum basınca kadar doldurmak her zaman lastiklerinizi aşırı şişirdiğiniz anlamına gelir. Aracınız için önerilen lastik basınçları sürücü kapısında veya kapı direği etiketinde yazılıdır.

Aşırı şişirilmiş lastikler size biraz daha yüksek gaz kilometre performansı sağlasa da, çözdüklerinden çok daha ciddi sorunlara neden olabilirler. Aşırı şişirilmiş lastikler, aracın tüm ağırlığını sırtın orta kısmında taşır. Islak yollarda, orta lastik sırtı suyu yanlara pompalayamaz (ortada çıkıntı olan bir silecek düşünün). Bu durumda, lastikler suda kızaklamaya (su kayağı gibi) daha yatkındır ve ayrıca durma veya dönüşte kayma ve sert tümseklerde patlama olasılığı daha yüksektir. Sonuç olarak, aşırı enflasyon aptalca ve tehlikelidir. Lastiklerde değil, her zaman araçta gösterilen şişirme basınçlarına uyun.

Kaynak: Reader's Digest Kanada

tyre-1714669.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.