Gönderi tarihi: 24 Ekim , 2022 2 yıl Admin Elon Musk, Çin'de satışların azalması nedeniyle Çin'de Tesla fiyatlarını düşürüyor Elon Musk, son çeyrekte durgun iç talebi yeniden canlandırmak için Çin'deki giriş sınıfı Tesla araçlarının fiyatını %9'a kadar düşürdü. Model Y crossover'ın arkadan çekişli standart seri versiyonu, fiyatının 300.000 Yen'in (41.312 $) hemen altına düştüğünü gördü; bu, araçtan 1.500 $ 'lık ek bir eşdeğeri indiren ulusal bir EV satın alma sübvansiyonuna hak kazanmak için eşik. 11.088 yen teşvikin süresi Ocak ayının başında sona erecek (vergi indiriminin yakın zamanda uzatılmasıyla karıştırılmamalıdır). İndirilen fiyatın sübvansiyonun bitmesiyle ilgili kesinlik ile kombinasyonu, artık kesinlik elde edene kadar alımlarını erteleyen Çinli tüketicilere bir ivme sağlamalıdır. Son haftalarda her ikisi hakkında spekülasyonlar yaygındı. Hareket, Musk'ın şirketin hacimlerini kabaca %50 artırmayı umduğu ve toplam değerden daha yüksek olan 4,5 trilyon dolarlık bir piyasa değeri elde etmek için hisse senedi fiyatını yükseltmeyi umduğu "destansı bir yıl sonu" vaadini yerine getirmeye çalıştığı sırada geliyor. bugünün en değerli iki şirketinden (Apple ve Saudi Aramco). Bu hafta Tesla için çok önemli, çünkü girişimcinin 28 Ekim'deki mahkeme son tarihine kadar 44 milyar dolarlık Twitter anlaşmasını finanse etmek için bu hafta milyarlarca dolarlık hisse senedi satması bekleniyor. Tesla, Çin'deki üretimini genişletirken aynı zamanda giderek daha fazla Avrupalı müşteriye Şangay fabrikası yerine yeni Alman fabrikasından hizmet veriyor. Yerel Çin talebi azalırsa, şirket verimsiz adamlardan ve gelir tablosunda ağırlık oluşturan makinelerden kaynaklanan sabit maliyetlerle sıkışıp kalma riskiyle karşı karşıya kalır. Tesla, ABD'de uzun bir farkla baskın EV markası olabilir, ancak Çin'deki durum tamamen farklı. Her şeyden önce Warren Buffett destekli Build Your Dreams olmak üzere bir dizi rekabetçi yerli rakiple karşı karşıya. Çin'in en büyük elektrikli araç üreticisi BYD, bu ayın başlarında, satış liderliğini Tesla'ya karşı genişlettiği için üçüncü çeyrek net karının dört katından fazla arttığını tahmin etmişti. Karşılaştırıldığında, ülkede Tesla'lara olan talep son zamanlarda daha durgun. Şirketin web sitesi yapılandırıcısına göre, şu anda Model Y standart aralığının birkaç ay yerine sadece 1-4 haftalık bir bekleme süresi var. Bir siparişin işlenmesi ve bir otomobilin üretilmesi biraz zaman aldığından, bu, şu anda Çin'de tahmin edilen talebi tek kelime etmeden karşılamak için yeterli kapasite olduğu anlamına geliyor. Bu, crossover'ın fiyatı önceki 316.900 Yen'den 288.900 Yen'e (sübvansiyon hariç 299.988 Yen) düştüğü için yakında değişebilir. Amerikalılar, Avrupa WLTP test döngüsünde yalnızca 267 mil yol kat edebilen bir aracı kabul etmeyeceklerinden Tesla, ABD pazarında standart bir Model Y modeli sunmuyor. Ancak Almanya bunu yapıyor ve Çin'den ithal edilen aynı aracın fiyatı 53.990 € (53.000 $), ancak primin büyük bir kısmı ülkenin %19'luk katma değer vergisi ve ithalat vergilerinden kaynaklanıyor. Karşılaştırma yapacak olursak, Model Y'nin birçok parçasını paylaşan Çin'in arkadan çekişli Model 3 sedanı, zaten sübvansiyona hak kazandığı için dört ila sekiz haftalık daha uzun bekleme sürelerine sahipti. Yine de Tesla, giriş modelinin fiyatını, sübvansiyon dahil olmak üzere önceki 279.900 Yen'den 265.900 Yen'e düşürdü. Kaynak: Fortune
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.