Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

Şimdiye Kadarki En İyi 10 Harley-Davidson Motosikleti

Harley-Davidson motosiklet şirketi, 1903'ten beri ABD'de motosiklet üretiyor, hatta Büyük Buhran'dan (TIME aracılığıyla) kurtuldu. Yıllar boyunca birçok sahibi olan ve iflas tehditleri kadar sayısız olan bir şirket olmuştur. Ancak yıllar boyunca H-D sadece motosikletleri değil aynı zamanda bir yaşam tarzını da yaptı. Harley artık sadece bir motosiklet şirketi değil; Amerikan toplumunun bir parçası ve kültürel bir ikon.

AA13e5GP.img?w=768&h=431&m=6

Bir asırdan fazla motosiklet inşa eden Harley'nin konuşacak çok sayıda modeli olacak, bazıları diğerlerinden daha iyi. 1969'dan 1981'e kadar şirketin, bowling topları ve ekipmanlarıyla en yakından ilişkili olan AMF'ye ait olduğu bir zaman vardı. Bu aynı zamanda çoğu Harley sahibinin kalitenin o kadar çok yokuş aşağı gittiğini, bir vadiye düştüğünü söyleyeceği dönemdir. 70'lerde kalite hızla düşmesine rağmen, sonunda toparlandı ve modern Harley-Davidson motosikleti oldukça iyi inşa edilmiş bir makine ve birçok insan yeni bir tane için fahiş miktarlarda para yatırmaya istekli - en üstte - hat modelinin perakende satış fiyatı 44.000 dolardan fazladır. Biz de efsanevi Milwaukee şirketinin bu en iyi 10 motosikletini bulmak için Harley-Davidson motosikletlerinin arşivlerinin derinliklerine indik.

Harley-Davidson WLA Liberator

AA13dKk1.img?w=768&h=431&m=6

Harley'nin Amerikan toplumuna katkısından bahsetmek, II. Dünya Savaşı'na olan katkısından bahsetmeden eksik kalır. ABD Ordusuna motosiklet sağlaması için ordu tarafından sözleşme imzalanan Harley, WLA "Liberator"ı sağladı. Harley'nin sağladığı motosiklet, 500 pound'dan fazla hafif olmasa da sağlam ve dayanıklıydı. Daha ucuz ve üretimi daha kolay olan ve daha önce güvenilir ve sağlam olduğu kanıtlanmış olan eski bir düz başlı motor kullandı. Askerler genellikle hareket halindeyken makinelerini tamir etmek zorunda olduklarından, sahada tamir etmeyi de kolaylaştıracaktır. Sonunda Harley, denizaşırı ülkelere yaklaşık 100.000 motosiklet gönderdi.

Bu dayanıklı makineler olmasaydı, Müttefikler muhtemelen savaşı kazanmaya devam edebilirdi, ancak Harley-Davidson'ın katkısı bir etki yarattı. Çoğunlukla eskort, keşif ve polis görevleri için kullanıldılar, muharebe rolleri için değil. Savaş üretiminin üçte biri kadarı da Sovyet müttefiklerimize gönderildi. Ancak savaştan sonra Harley, Avrupa ekonomilerini yeniden inşa etmek için çok çaba sarf edildiğinden hammadde bulmakta zorluk yaşadı. Motorcyclist'e göre, bu daha sonra ucuz ithal makinelerin ABD pazarını doldurmasına ve Harley'nin savaştan sonra genişleme çabalarını engelledi.

Savaştan sonra, bu motosikletlerin on binlercesi yurtiçinde ve yurtdışında bırakıldı ve eski askerler ve siviller onları satın alarak sivil hizmet için değiştirdi. Bu, zeytin yeşili boyalı ve askeri sembolleri tanımlayan orijinal bisikletleri bugün son derece nadir hale getirir.

Harley-Davidson V-Rod

AA13dZhx.img?w=768&h=431&m=6

V-Rod, en popüler Harley-Davidson motosikleti olmayabilir, ancak yine de inanılmaz bir motosiklettir ve etkileyici bir 16 model yılı boyunca satılmıştır. Şirket tarafından Revolution olarak adlandırılan motor, birçok ilke imza attı. Harley-Davidson, her yıl biçim veya işlev açısından birkaç radikal değişiklikle motosikletler yaratarak, tarihin itibarı ile uzun süredir gurur duymaktadır. Her birkaç yılda bir küçük iyileştirmeler ortaya çıktı ve tasarım farklılaştırılmış model yıllarında ince ayarlar yapıldı. Ancak V-Rod, yakıt enjeksiyonlu, üstten kamlı ve su soğutmalı ilk Harley'i aynı anda çıkardı. Devrim adı uygundu.

Şirket, İkinci Dünya Savaşı'ndan önceki bir motor tasarımını mükemmelleştirdiği için, geliştirmeye yardımcı olmak için Porsche Engineering gemiye alındı. Ortaya çıkan motor tamamen moderndi ve saygın bir 120 beygir gücü sağladı. İlk kez, bir Harley sürücüsü motordan yükselen bir ısı dalgası olmadan trafik ışıklarında oturabiliyordu. Stil aynı zamanda daha agresifti ve klasik Amerikan motosiklet çizgilerini korurken daha sportif bir görünüm kazandı.

Oldukça uzun bir görev süresine rağmen, sıkı domuz hayranlarından pek fazla sevgi görmez. Japon bisikletleriyle rekabet etmesi ve farklı bir alıcı çekmesi gerekiyordu. Drive, bir V-Rod dışında asla bir Harley satın almayacaklarını ilan eden çok sayıda motosiklet sürücüsü olduğuna dair yaygın bir nakarattan alıntı yapıyor.

Harley-Davidson Pan Amerika 1250

AA13dKk8.img?w=768&h=431&m=6

Devrim motoru, bir marka olarak Harley-Davidson'ın gelişimine ve yeni alıcılar çekme girişimlerine büyük katkıda bulundu ve mevcut tekliflerinden biri ile sonuçlandı: Pan America 1250. Harley'nin parlak krom süslemeli kruvazörlerinden çarpıcı bir ayrılış. bilinen. Pan America, arazide olduğu kadar rahat hissediyor, ancak aynı zamanda büyük, tork ağırlıklı V-Twin motordan da yararlanıyor. Şifonyer Harley'ler gelenek üzerine kuruluyken, bu model teknoloji ve performans üzerine inşa edilmiştir.

Bu motosiklet, üstten kamlı ve su soğutmalı Revolution X motorunu kullanır. Uzun oturur ve engebeli arazinin üstesinden gelmesine yardımcı olmak için ayarlanabilir ve uyarlanabilir süspansiyon için geniş bir seyahat mesafesine sahiptir. Rider Magazine'e göre, bu bir tür Harley karşıtı, ancak şirket tekliflerini çeşitlendirmek için çalışıyor ve "Harley-Davidson'a Daha Fazla Yol" ürün stratejisinin bir parçası olarak müşteri tabanını genişletmek istiyor. Pan America ayrıca göstergeler üzerinde tam bir dijital görüntülemeyi tercih ediyor ve sürücülere bir dizi ayar sunuyor. Bunun şirketin hedeflerine ulaşıp ulaşmayacağı henüz belli değil, ancak bu tür bir bisiklet beklenebilirse, Harley bir sonraki bölümde markaya yeni bir alıcı türü görüyor olmalı.

Buell Motosiklet Company

AA13e5H0.img?w=768&h=431&m=6

Adil olmak gerekirse, Buell motosikletleri Harley-Davidson motosikletleri değildir, ancak yıllarca ayrılmaz bir şekilde bağlantılıydılar. Erik Buell, Harley-Davidson'da bir mühendisti ve başlangıçta sadece yarış için bir motosiklet yarattı. Bu, sonunda Harley-Davidson'ın 1993'te önemli bir hisse satın aldığı ve ardından 1998'de %98'lik bir hisse satın aldığı bir üretim işine dönüştü. Varlığı boyunca, Buell, Harley V-Twin hava- soğutmalı motorlar (Motosiklet Haberleri aracılığıyla). Bisikletler, Harley'e eşlik eden bir marka olarak satıldı ve bu da, H-D'ye özgü kruvazör ve tur bisikletlerinden başka bir şey arayan müşteriler için bir seçenek sağladı.

Buell bisikletleri, motoru çerçevenin bir parçası yapmak, çerçevenin bir kısmını yakıt deposuna dönüştürmek ve diskin tekerleğin dış kenarına bağlı olduğu benzersiz bir fren sistemi kullanmak gibi birçok yeniliğe sahipti. Bisikletler genellikle Buell'in beklentilerinden daha iyi satılsa da, genellikle Harley ailesi içinde pek de uymuyordu. CEO Keith Wandell'in "Erik'in yarış hobisi" hakkında yorum yaptığı ve "neden birisi bir spor motosiklete binmek istesin ki" diye sorduğu ve motosiklet pazarının bir bütün olarak anlaşılmadığını gösterdiği söyleniyor (Motorpedia aracılığıyla). Bazı akıllı bisikletler üretmesine ve tek Amerikan spor motosiklet üreticisi olmasına rağmen, Harley 2009'da dükkanını kapattı ve Buell motosikletlerinin varlığı sona erdi. Ancak Erik Buell, 2024'te gelen yeni bir motosiklet serisiyle geri döndü.

Harley-Davidson XR750

AA13e0Ll.img?w=768&h=431&m=6

Harley-Davidson, kökeninden itibaren yarışmaya kendini adamıştır. En eski yarışlardan bazıları oval toprak pistlerinde yapıldı ve günümüzde düz pist yarışları olarak adlandırılan popüler bir spor olmaya devam ediyor. İlk günlerde doğrudan fabrikadan gelen ve yarışa başlayan motosikletlere sahipken, üretim ve yarış olgunlaştığında, amaca yönelik makineler takip edecekti.

Harley yıllarca düz paletli makineler yaptı ama efsane haline gelen XR750 oldu. Silodrome'a göre 1970 yılında Harley tarafından yarış için sunuldu. Ani bir başarıydı ve onlarca yıldır spora hükmetmeye devam etti. 1972'den 2008'e kadar olan dönemde, 37 AMA Büyük Ulusal Şampiyonası'nın 29'unu kazandı. Bisikletin en iyi bilinen tanıtımı, cesur süperstar Evel Knievel'in ölüme meydan okuyan gösterilerinde kullanılmasından geldi. Bu bir rekabet makinesidir ve bayiler aracılığıyla sunulmaz ve şirketin web sitesinde listelenmez, ancak Harley tarihinin önemli bir parçası olmuştur. 2015 yılında su soğutmalı XG750R ile değiştirilene kadar üretimde kaldı.

Harley-Davidson Fat Boy

AA13doWS.img?w=768&h=431&m=6

Fat Boy, Harley-Davidson serisine 1990 yılında katıldı ve o zamandan beri markanın dayanak noktası oldu. Alçak sürüş pozisyonu, geniş ön çatalları ve kalın lastikleriyle karakterize edilen bu motosiklet, tam tur bir modelden ekstra hacim ve ağırlık istemeyen, ancak bir Sporster'dan daha sağlam bir şey isteyen sürücüler için harika bir cruiser motosikletidir.

Fat Boy, Softail ailesinin bir parçasıdır ve sağlam bir çerçeveye sahip eski bisikletlerin görünümünü vermek için akıllı bir gizli arka süspansiyon kullanır. Kalın amortisörlere ek olarak, eski Fat Boys katı disk tekerlekleriyle ayırt edilebilir, ancak mevcut dizilimde merkezde azaltılmış bir diske sahip oluklu tekerlekler kullanılır. Motorcycle News'e göre, 80'lerdeki şirket, tasarımlarındaki mirasına güvenerek ve stili yenilemede başarısız olarak, büyümeyi bulmak için can çekişiyordu ve mücadele ediyordu. Şirketin kurucularından birinin torunu Willie G. Davidson, klasik Harley stilinin en iyilerini vurgulayan temiz bir görünümle cruiser motosiklete yeni bir bakış olarak bu yeni görünümü ortaya çıkardı. 90'larda kruvazörlerin yeniden canlanmasına yardımcı oldu ve işe yaradı. O kadar iyi yaptı ki o zamandan beri kadroda.

Livewire One

AA13dRpJ.img?w=768&h=431&m=6

Livewire'ı seçmek kesinlikle bazı tüyleri kabartacaktır. Krom veya püsküllü değil, ancak Harley-Davidson'ı bir şirket olarak geleceğe taşıma yeteneğine sahip. Elektrikle çalışan motorlu taşıtları kim ne kadar sevmese de buradalar ve pazar payı giderek artacak. Harley'nin bu alana adım atması ve geleceğin Amerikan versiyonunu inşa etmesi mantıklı.

Harley-Davidson, Harley-Davidson Livewire motosikletini ilk kez 2019'da piyasaya sürdü, ancak o zamandan beri elektrik bölümünü, artık iki model sunan Livewire adlı bağımsız bir varlığa dönüştürdü. Şimdi Livewire One olarak adlandırılan orijinal bisiklet, ilk sürümden itibaren çoğunlukla değişmedi, ancak artık geleneksel Harley-Davidson renklerinde kapsanmıyor. Harley elektrikli bir motosikleti ilk piyasaya sürdüğünde, yaklaşık 30.000 dolarlık perakende fiyatı büyük bir eleştiriydi. MotorBiscuit'in açıkladığı gibi, yeni Livewire modeli, daha yönetilebilir bir 22.799 dolara bir fiyat düşüşü ile bunu ele aldı. Teknoloji dolu, 146 mil menzile sahip ve seviye 2 şarjda bir saatte sıfırdan tam şarj olabiliyor. Ve 100 beygir gücündeki motor ve elektrik motorunun anlık torku, onu her sürdüğünüzde havalanıyormuş gibi hissettirecek.

İşin özü, geleceğin bu olmasıdır. Markanın sadık hayranları, markanın hayatta kalmasını istiyorsa, bu modeli benimsemelidir, çünkü bu, alakalı kalmanın anahtarıdır. Bu yüzden Harley'in en iyi bisikletlerinden biridir.

Harley Davidson 11F

AA13e3zf.img?w=768&h=431&m=6

Harley-Davidson, temel olarak bisiklet çerçevelerini motorlara ve yakıt depolarına takarak 1903 yılında kuruldu. Şirket, bu çabasında başarılı olabileceğini gördükten sonra, ilerleyen yıllarda yeteneklerini ve teknolojisini hızlı bir şekilde genişletti. 1915'e gelindiğinde, birçok yenilik geliştirilmiş ve ilk kez birçok yeni özelliği sergileyen 11F modeli tanıtılmıştı.

11F ile Harley, bisikleti yeni bir V-Twin motor, yeni bir üç vitesli şanzıman ve elektrik aydınlatma sistemli bir manyeto ile donattı (How Stuff Works aracılığıyla). V-Twin motor, daha büyük valflere sahip geliştirilmiş bir motordu ve egzozu bir yan valf olarak tutarken emme valfini üst konuma getirdi. Bisiklet ayrıca otomatik bir yağlayıcı aldı, bu da sürücülerin artık yolda defalarca valf trenini yağlamak için durmaları gerekmediği anlamına geliyor. Harley-Davidson, yeni motosikletinden o kadar emindi ki, 11 beygir gücüne sahip olduğunu ilan etti ve o sırada diğer motosiklet üreticilerinin yapmak istemediği bir şeyi yazılı olarak destekledi.

Harley-Davidson Sportster

AA13dRpL.img?w=768&h=431&m=6

Sportster motosiklet serisi, 1957'den beri Harley-Davidson serisinde bir dayanak noktası olmuştur ve teknolojide sık sık değişir, ancak stil değişmez. Sportster, başlangıçtan itibaren, yerini aldığı 750cc yassı başlı K modelinden yükseltilmiş OHV 883cc motoruyla Harley'in orta ölçekli teklifiydi. O sırada Triumph, BSA ve Norton'dan (Ultimate Motosiklet aracılığıyla) ithal edilen hafif İngiliz bisikletlerine bir yanıttı. Rekabetin bir kısmı çoktan kapanmış olsa da, Sporster giriş seviyesi Harley olmaya devam ediyor ve Sportster S en son modellerinden biri.

50'lerden 70'lere kadar Harley-Davidson, hafif Avrupa motosikletlerini ithal ederek ve yeniden etiketleyerek küçük motosiklet alıcılarını yalnızca orta düzeyde bir başarı ile çekmeye çalıştı. Bununla birlikte, 1979'da bu uygulama sona erdi ve Sportster, 2014'ten 2020'ye kadar Street 500 ürün grubuna katılana kadar Harley serisinin en küçüğü oldu. Sportster, kolay yönetilebilir kalırken çok fazla tork ve iyi boyuta sahip bir motosiklet olmanın mükemmel bir karışımıdır. herhangi bir trafikte. Ayrıca, ata binmeyi sevenler için harikadır, ancak açık yol turuna ihtiyacı yoktur.

Kaynak: SlashGear

motorcycle-1905281.jpg

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.