Gönderi tarihi: 15 Ekim , 2022 2 yıl Admin Genel Olarak Otomobilinizle İlgili Doğru Bildiğiniz 10 Yanlış "Eskisi gibi inşa etmiyorlar." Hepimiz arabalar hakkında böyle çirkin efsaneler ve daha fazlasını duyduk. Bazıları gerçekten doğrudur, örneğin hareketli parçaların çalıştığından ve sağlıklı olduğundan emin olmak için ara sıra arabanızı sürmeniz gerektiği gibi. Metal paslandığından ve sıvılar çok uzun süre yattığında pıhtılaştığı veya bayatladığı için bilim tarafından desteklenmektedir. Ancak ortalıkta dolaşanların çoğu, kişisel görüşlere ve yalanlara dayanan temelsiz mitlerdir. Teknolojik ilerlemelerde atılan adımlarla, araba üreticilerinin kırk yıl önce şimdikinden daha iyi arabalar yaptıklarına kim inanır? Bazı insanlar, başladıklarında orman yangını gibi yayılan bu korkunç yaygın efsanelere güvenirler. İnternet durumu daha da kötüleştirdi; güvenilir forumlar görmek, efsanelerin ve yanlış bilgilerin gerçek olarak yayılmasına yardımcı oldu. Ancak burada HotCars'ta sağduyuya değer verir ve eski moda araştırmalar yaparız. Çılgınca yanlış olan bu kalıcı otomotiv mitlerini yıkarken okumaya devam edin. Ford Model T, İlk Seri Üretim Arabaydı Henry Ford'un otomobillerin seri üretimini icat ettiği yaygın olarak kabul edilen bir inançtır. Araçları kitlelere erişilebilir hale getirerek otomobil endüstrisinde devrim yaratmada önemli bir rol oynadı. Ford Model T, şüphesiz 20. yüzyılın en etkili otomobiliydi. 15 milyonun üzerinde kopya sattı ve otomobili ortak bir ev sahibi yaptı. Ancak Ford, montaj hattına öncülük etmedi. Oldsmobile Curved Dash, seri üretilen ilk araç olma onurunu alıyor. Üretim 1901'den 1907'ye kadar sürdü ve süreç, araçların fabrikada arabalarla birkaç kez hareket ettirilmesini içeriyordu. Bu, Ford'un 1908'de Model T ile montaj hattını popüler hale getirmesinden önceydi. EV'lerin (Elektrikli Otomobil) Yangın Çıkma Olasılığı Daha Yüksek Yıllar boyunca, yaygın alevlenme vakalarının ardından her türden üreticiye ait milyonlarca aracın geri çağrıldığına tanık olduk. Son zamanlarda, elektrikli araçların daha fazla alev almaya meyilli olduğu efsanesini körükleyen daha fazla elektrikli araç geri çağırma olayı yaşandı. Ancak istatistikler farklı bir hikaye anlatıyor. Ulusal Ulaştırma Güvenliği Kurulu, Ulaştırma İstatistikleri Bürosu ve hükümet geri çağırma verileri tarafından toplanan ve analiz edilen veriler, EV'lerin 100.000 satış başına en az yangın bildirdiğini göstermektedir. Hibrit araçlar 3.474 yangınla, gazlı araçlar 1.529 yangınla ve EV'ler sadece 25 yangınla başı çekiyor. Ancak elektrikli araç yangınlarının daha zararlı ve söndürülmesi daha zor olduğunu belirtmekte fayda var. Daha Yüksek Oktanlı Yakıt Motorun Temizlenmesine Yardımcı Olur Üreticiler, kullanım kılavuzunda gaz dereceli öneriler sunar. Spor arabalardaki yüksek sıkıştırmalı motorlar ve vuruntuyu önlemek için birinci sınıf yakıt gerektiren bazı lüks araçlar hariç, çoğu arabayı ekonomi sınıfı yakıtla çalışacak şekilde tasarlarlar. Yüksek oktanlı yakıtın herhangi bir motor için iyi olduğu efsanesi, birinci sınıf yakıt pompalara ilk çarptığından beri devam etti. Yüksek oktan, normal yakıtın aksine tortuların oluşmasını, çıkarılmasını veya motoru temizlemesini önlemeye yardımcı olmaz. Ayrıca yakıt enjektörlerindeki veya diğer yakıt sistemi parçalarındaki tortuları temizlemez. Sabah Yakıt Doldurmak Para Tasarrufu Sağlar Bu, onu oldukça inandırıcı kılan bazı bilimsel desteğe sahip birkaç kişiden biridir. Deponuzu sabah doldurursanız, paradan tasarruf etmenize yardımcı olacak soğuk, yoğun yakıt alırsınız. Gün boyunca benzin ısınır ve genişler, bu nedenle daha az yoğun yakıt alırsınız, dolayısıyla güneşli bir öğleden sonra doldurduğunuzda daha az yakıt alırsınız. Bunun dışında sadece bir yanlış anlama. Hepsi olmasa da çoğu benzin istasyonu, yakıt tanklarını elementlerden korunarak yer altına kurar ve güneşin benzini ısıtmak için ulaşma şansı yoktur. Yani en sıcak günde doldursanız bile, benzin soğukken doldurduğunuz kadar soğuk olacaktır. Pencereleri Kapatmak AC Çalıştırmaktan Daha İyi Yakıt Ekonomisine Sahiptir Hangisinin yakıt açısından daha verimli olduğu konusunda devam eden bir tartışma var; camlar kapalı veya klima açıkken araç kullanmak. Klimayı çalıştırmak, hava kompresörünü çalışır durumda tutarak motorun daha fazla iş yapmasını sağlar, bu da daha fazla yakıtın yanması anlamına gelir. Bu nedenle bazıları pencereyi aşağı indirmenin daha ekonomik bir seçenek olduğuna inanıyor. Ancak çalışmalar bu efsaneyi çürüttü ve açık pencerelerin yakıt verimliliğini azalttığını kanıtladı - bu uygulama daha fazla sürtünme ile sonuçlanır ve bu da daha aerodinamik araçlar için artar. Otomotiv Mühendisleri Topluluğu tarafından yapılan bir denemede, bir sedan için %20 ve bir SUV için %8 yakıt verimliliğinde azalma bulundu. SUV'ler Sedanlardan Daha Güvenli Birçoğu, SUV'lerin daha büyük ve daha ağır oldukları için sedanlardan daha güvenli olduğunu varsayıyor. Ayrıca, NHTSA, uyumsuz araçlar arasındaki bir çarpışmada, daha ağır olanın daha küçük olandan daha iyi çarpışma korumasına sahip olduğunu ekler. Ancak gerçek şu ki, üreticiler otomobil güvenliğini geliştirmeye büyük yatırım yapıyor. Modern sedanlar ve SUV'ler, hayat kurtaran çarpışma koruması ve aktif sürücüye yardımcı güvenlik özellikleri ile eşit şekilde donatılmıştır. Birçok sedan, mükemmel güvenlik derecelendirmeleriyle gelir. Beş yıldızlı bir 2022 sedan, muhtemelen 2010 SUV'den daha fazla güvenlik sağlayacaktır. Polisler Kırmızı Arabaları Diğer Arabalardan Daha Fazla Durduruyor Kırmızı arabalar yoldaki diğer donuk renkli araçlardan daha fazla dikkat çeker ve bu da kırmızı arabada polisler tarafından çekilmenizin daha olası olduğu yanılgısına yol açar. Bunun dışında istatistiksel olarak doğru değil. Yakın zamanda yapılan bir araştırma, beyaz arabaların polisler tarafından kırmızı arabalara göre daha fazla çekildiğini buldu. Ayrıca, kırmızı arabaların diğer renkli arabalardan daha yüksek sigorta primleri çektiği de doğru değildir. Hız Sabitleyici Yağmurda Sürüşü Kolaylaştırıyor Hız sabitleyici, uzun yolculukları sürücü için daha keyifli hale getirir. Daha akıllı ve uyarlanabilir hale geldi ve şimdi birçok yeni otomobilde standart olarak geliyor. Efsaneye göre, hız sabitleyici yağmurda sürüşü kolaylaştırıyor çünkü sabit bir hızda kalmak arabanın kayma olasılığını azaltıyor. Ancak özelliği ıslak zeminde kullanmak aslında daha tehlikeli. Islak yollarda yüksek hızlar, lastiğin yolla temasını kaybettiği ve dolayısıyla direksiyon komutlarına yanıt vermediği suda kızaklamaya neden olur. Eski Arabalar, Daha Kalın Çelik Konstrüksiyon Nedeniyle Yeni Arabalardan Daha Güvenlidir Bu efsane bizi, her ikisi de çılgınca yanlış olan, eskisi gibi araba yapmadıkları iddiasına geri getiriyor. Eski arabaları daha kalın metallerle inşa ederken, modern arabalar çok daha güvenli çünkü güvenliği arabaya verilen hasarla değil, yolculara göre ölçüyorlar. Malzeme bilimi ve mühendisliğindeki gelişmeler, daha hafif ama daha güçlü malzemelerin geliştirilmesine yol açmıştır. Ayrıca, eski arabalarda kullanılan çerçevesiz gövdeden daha sağlam ve daha güvenli olan bir burkulma bölgesi ile güç gradyanını içeren monokok şasi kullanımı gibi gelişmiş yapım yöntemleri de vardır. Otomatik Arabayı Boşa Almak Yakıt Tasarrufu Sağlar Sürücüler umutsuzca yakıt tüketiminden tasarruf etmek için her türlü yolu ararken, yüksek yakıt fiyatları birçok temelsiz efsaneye yol açar. Bazıları, Nötr'de boşta durmanın gaz tasarrufu sağladığını, çünkü onu sürüşe sokmanın motora fazladan bir yük bindirdiğini ve böylece yakıtı boşalttığını iddia ediyor. Yakıttan tasarruf etmezsiniz ama aslında daha fazla yakıt kullanabilirsiniz. Motor yükünde küçük bir azalma yakıt tasarrufu sağlayabilir, ancak kazanımlar çok azdır. Ayrıca, bazı otomatik araçlar, boştayken, sürüşte rölantide olduğundan daha fazla RPM gösterebilir. Daha fazla devir, motorun daha fazla gaz yakması anlamına gelir. Kaynak: HotCars
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.