Gönderi tarihi: 9 Ekim , 2022 2 yıl Admin Bu geleceğin lastiği mi? Goodyear, ağaç reçinesi, ayçiçek yağı ve pirinç kabuğundan bir bileşik yarattı ve 482 Bin Km'den fazla sürdüğünü iddia ediyor Bir arabanın farklı sarf malzemeleri arasında, değiştirilmesi gerekmeden önce ortalama olarak yaklaşık 40 Bin Km dayanan lastikleri bulunur. Özellikle şişman tekerlekli bir spor arabanız veya SUV'unuz varsa, aynı anda dört yeni lastik satın almak pahalı bir süreç olabilir. Ancak, gelecekte takıldığı araçtan daha uzun ömürlü bir lastik olabilir. Bunun nedeni, üretici Goodyear'ın pirinç kabuğu, ay çiçek yağı ve çam ağacı reçinesi gibi sürdürülebilir malzemelerden yapılmış bir bileşik taban yüzü geliştirmesidir. Ve 480 Bin km'den fazla yıpranmayacağını iddia ediyor! Goodyear, konsept lastiğine Eagle GO adını veriyor. Evrimsel kauçuk bileşimi, yakın zamanda ortaya çıkan Citroen Oli elektrikli araçta görücüye çıktı - 22.000 sterlinlik geleceğin SUV'si ve kendisi de bazı yeniden kullanım amaçlı karton paneller de dahil olmak üzere yüzde 100 geri dönüştürülmüş malzemeden oluşuyor. Lastik üreticisi, çevre dostu olmanın yanı sıra araçların 'verimliliğini, dayanıklılığını ve konforunu optimize etmeye' yardımcı olacağını söylüyor. Bunun nedeni, sırtın - lastiğin aşınan kısmı - "neredeyse tamamı" sürdürülebilir veya geri dönüştürülmüş malzemelerden yapılmış olmasıdır. Bunlar üç farklı türe ayrılabilir. Bunlardan ilki, Goodyear'ın 2040 yılına kadar ürünlerinden kurtulmak istediğini söylediği petrol türevi yağların yenilenebilir bir alternatifi olan ayçiçek yağları ve çam ağacı reçineleridir. Bunlar halihazırda yazıcılar için bitkisel bazlı mürekkep yapmak için kullanılıyor. Lastiğin yapımında kullanılan ikinci malzeme, yine sentetik petrol bazlı kauçuğun daha yeşil bir alternatifi olan Hevea brasiliensis ağacından elde edilen doğal kauçuktur. Son unsur pirinç kabuğudur - pirinç tanelerinin sert koruyucu kaplamaları. Kabukların yakılması, yapı malzemesi, gübre, yalıtım malzemesi veya yakıt olarak kullanılabilecek bir kül silika oluşturur. Yüksek gözenekliliği ve mukavemeti ve dayanıklılığının bir sonucu olarak aşınmayı ve yıpranmayı azaltma kapasitesi başta olmak üzere, lastikler için bir takım faydaları vardır. Üç sürdürülebilir unsurun karışımı, aynı zamanda, lastiklerin doğrudan değiştirilmesi gerekmeden kullanım ömrü boyunca iki kez 'yenilenebileceği' anlamına gelir. Dört Bugatti Veyron lastiğinin değiştirilmesi 32.000 sterline mal olacak. Goodyear, sürdürülebilir karkas, yenilenebilir lastik sırtı ve her bir lastiği yeniden kullanma potansiyelinin onlara toplam 500.000 km ömür sağladığını ve bu da 310,686 mil hızla gerçekleştiğini iddia ediyor. Lastiğin yetenekleri hakkında yorum yapan Goodyear'ın bölgesel teknoloji direktörü Laurent Colantonio, "Lastik mimarisi, sürdürülebilir malzemeleri ve akıllı teknolojileri bir araya getirerek uzun bir yol kat etti. Citroen ile yeni teknolojileri ve teknikleri geliştirmek ve test etmek için harika bir test ortamı sağlayan bir ilişkimiz var. 'Konsept lastikler, Goodyear'ın ürünlerimize girmesini sağlayacak çığır açan teknolojileri araştırmak ve geliştirmek için harika bir yol. 'Bu projeden öğrenilenler, ürünlerini ve hizmetlerini sürekli olarak yenileyen bir mobilite sağlayıcı olarak geleceğimize doğru gidecek.' Michelin gelecek için havasız lastikler geliştiriyor Rakip lastik markaları da gelecek için kendi lastik tasarımları üzerinde çalışıyor ve Michelin havasız bir lastik yaratarak patlakları hep birlikte bitirmeye çalışıyor. 2019'daki Fransız üretimi, neredeyse yirmi yıldır geliştirdiğini ve sıfır bakım gerektireceğini söylediği bir ürünü ortaya çıkarmak için General Motors ile birlikte çalıştı. Uptis lastiği (benzersiz delinmez lastik sistemi) reçine gömülü cam elyafından ve bir alüminyum janttan yapılmıştır. Michelin, tanıtımı sırasında Uptis'in 2025 yılına kadar piyasada olmasını umduğunu söyledi. Oluşturulması, teknolojiyi korumak için 50'ye kadar patent gerektirdi ve yaratıcıları, çevre için daha iyi, daha uzun ömürlü ve daha ucuz olmasının yanı sıra mevcut lastiklerin performansını taklit edebileceğini iddia ediyor. 'Bu devrim niteliğinde bir prototip. Bu konseptin bir rüya olmadığını kanıtladık," dedi Michelin başkan yardımcısı Erick Vinesse lastik ilk ortaya çıktığında. "Bu, lastiğin patlaması nedeniyle kendinizi yolun kenarında bulma riskinin artık olmadığını bilmek, daha az stres ve daha fazla iç huzuru getirecektir," diye ekledi. Michelin, tasarımın 3D olarak basılabileceğini ve daha sürdürülebilir olacağını ve muhtemelen yakıt ekonomisini iyileştireceğini de sözlerine ekledi. Bay Vinesse, "Sürdürülebilirlik boyutu önümüzdeki on yıl için kritik önemde" dedi. Önümüzdeki 30 yıl içinde her şeyde yüzde 80 yenilenebilir olma hedefimiz var. Genel olarak çevre üzerinde daha az etkisi olan çözümler sunabileceğimiz daha sürdürülebilir bir geleceğe doğru ilerlememiz gerekiyor. Toplum ve herkes için küresel bir fayda var.' Kaynak: This is Money
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.