Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Görünen o ki, Zorunlu Kask Yasaları Bisikletçileri Daha Az Güvenli Hale Getiriyor


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Görünen o ki, Zorunlu Kask Yasaları Bisikletçileri Daha Az Güvenli Hale Getiriyor

Ulusal Ulaşım Güvenliği Kurulu (NTSB) geçen yıl 50 eyalette yetişkinler için bisiklet kaskı kullanımını zorunlu kılan yasaları kabul etmesini önerdi.

AA12DNuW.img?w=768&h=385&m=6

Bununla ilgili büyük bir sorun var: Aslında sokakları bisikletçiler için daha az güvenli hale getiriyor. Bisikletçileri güvende tutmaya adanmış iki kuruluş için çalıştım—Ulaşım Alternatifleri ve Güvenli Sokaklar için Aileler—ve bu yasalara doğrudan karşıyız.

Valiler Otoyol Güvenliği Derneği'ne göre, 21 eyalet, Columbia Bölgesi ve Kuzey Mariana Adaları, belirli bir yaşın altındaki, genellikle yaklaşık 16 olan bisikletçiler için bir kask yasasına sahiptir.

Elbette binicileri bisiklet sürerken kask takmaya ve güvenlik önlemleri almaya teşvik ediyoruz. Ancak şehirler kask kullanımını zorunlu kıldığında ve uyguladığında, kanıtlar biniciler ve yolcular için bir dizi olumsuz sonuç olduğunu gösteriyor.

Aşağıdaki sonuçların en iyi niyetli zorunlu kask yasalarından bile kaynaklandığını tekrar tekrar gördük:

Sokaklardaki bisikletçi sayısında azalma;
Popüler bisiklet paylaşım sistemleri için mali mücadele; ve
Savunmasız topluluklar arasında polisle gereksiz etkileşimlere daha fazla maruz kalma.
Avustralya'nın Melbourne ve Brisbane şehirleri kask kullanımını zorunlu kıldığında, bu aslında sokakları bisikletçiler için daha az güvenli hale getirdi. Bisiklete binen insan sayısı hızla düştü ve bu da “Sayılarla Güvenlik” etkisini azalttı.

Rakamlarla Güvenlik basit bir kavramdır: Bisiklete binen daha fazla insan, sokaklarımızda daha güvenli koşullar yaratır. Amerika Birleşik Devletleri'nin dört bir yanından 81 şehirden profesyonel planlamacıları temsil eden Ulusal Şehir Ulaştırma Yetkilileri Birliği (NACTO), NTSB'nin tavsiyelerine karşı kendi tepkilerinde buna dikkat çekti.

Bisiklet paylaşım sistemlerini öldürmeye gelince, Seattle, Washington'dan başkasına bakmayın. Benzer politikaları uyguladıktan sonra, bisiklet paylaşım sistemleri bocaladı. Aynı şey Avustralya'daki şehirlerde de görüldü.

Son olarak, bu "yaşam kalitesi" yasalarının beyaz olmayan topluluklarda ve düşük gelirli topluluklarda orantısız bir şekilde uygulandığını biliyoruz. Örneğin Austin ve Dallas, Teksas'ta, kask takmadığı için kimlerin cezalandırıldığına bağlı olarak rahatsız edici ırksal eşitsizlikler ortaya çıktıktan sonra zorunlu kask yasaları ya yürürlükten kaldırıldı ya da değiştirildi. Florida, Tampa'da, üç yıllık bir süre içinde polis tarafından bisikletle ilgili atıfların yaklaşık yüzde 80'i, Afrikalı-Amerikalılar nüfusun sadece yüzde 25'ini oluşturmasına rağmen, Afrikalı-Amerikalılara aitti. Ve New York City'de, bisikletle ilgili suçlar için ceza celplerindeki ırksal farklılıklar, The Village Voice'un 2014'te onları “yeni dur ve ara” olarak tanımlamasına neden oldu.

Güvenli sokakların savunucuları olarak, Ulaşım Alternatifleri ve Güvenli Sokaklar için Aileler, gönüllü kask kullanımını teşvik etmeye ve zorunlu yetişkin kask yasaları söz konusu olduğunda veri ve deneyimin rehberimiz olmasına izin vermeye devam ediyor. Şu anda, Amerikan yollarında her yıl yaklaşık 40.000 insan ölüyor, bu da liderlerimizin dikkatini, ister yürüyen ister yürüsünler, herkes için kamusal alanlarımızı güvenli hale getirdiği kanıtlanmış, komple sokak yeniden tasarımları gibi yapısal reformlara odaklamamız gerektiği anlamına geliyor. bisiklete binmek, toplu taşıma kullanmak ve evet, araba kullanmak da.

Talihsiz gerçek şu ki, zorunlu kask yasaları, sokakları daha güvenli hale getirmek olan iddia edilen hedeflerine götürmüyor. Aslında ve belki de çoğumuz için sezgisel olarak, dünya çapında artan sayıda şehirde durum tam tersi olmaya devam ediyor.

Kaynak: Bicycling 

wheel-3786985.jpg

 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.