Zıplanacak içerik

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Toyota Satışları Kötüden Daha Kötüye Gidiyor

Tedarik zinciri sorunları devam ederken, elektrikli araç girişimi Lordstown Motors ilk kârını gördü ve üç ABD tesisindeki Boeing işçileri yeni bir sözleşme üzerinde anlaştıkça, Toyota satışlarının kötüden daha kötüye gittiğini görüyor. Tüm bunlar ve daha fazlası 4 Ağustos 2022 tarihli Sabah Vardiyası'nda.

AA10j2X2.img?w=768&h=432&m=6

1. Vites: Toyota Satışlarında Yüzde 42 Düşüş

Tedarik zinciri sorunları, pandeminin neden olduğu sokağa çıkma kısıtlamaları ve durgunluk tehdidi hepimizin üzerinde sürerken, otomobil üreticisi olmak için zor bir zaman. Toyota için bu üçlü saldırı satışlarını vurdu. Sert.

2021'de satış hacminde yüzde 30'luk bir düşüş gördükten sonra, otomobil üreticisi şimdi son mali yılının ilk çeyreği için kârda yüzde 42'lik bir düşüş bildirdi. Açıkça, Japon firması için işler pek de iyi olmayandan önemli ölçüde daha kötüye gidiyor. Reuters'e göre:

"Toyota Motor Corp'un karı, Japon otomobil üreticisi arz kısıtlamaları ve artan maliyetler arasında sıkışıp kaldığı için ilk çeyrekte beklenenden daha kötü %42 düştü.

Toyota Perşembe günü yaptığı açıklamada, "30 Haziran'da sona eren üç aylık faaliyet karı, bir önceki yılın aynı döneminde 997,4 milyar yenden 578,66 milyar yen'e (4,3 milyar dolar) geriledi, dedi Toyota, zorlu bir dönemi kapatarak. Küresel talaş kıtlığı ve Çin'deki tesislerdeki Covid-19 kısıtlamaları nedeniyle aylık üretim hedeflerini tekrar tekrar kesti."

Düşen kârının ölçeği “beklentilerin çok ötesindeydi”. Bu çeyrekte piyasaya elektrikli BZ4X gibi yeni modeller sunmasına rağmen, artan üretim maliyetleri ve parça kıtlığı firmanın satışları üzerinde büyük bir etki yarattı.

Toyota, artan malzeme fiyatlarının 315 milyar yen'e (2.36 milyar $) mal olduğunu iddia etti.

Ancak otomobil üreticisi bu kötü talihlerin sonsuza kadar süreceğini düşünmüyor. Toyota sözcüsü Reuters'e, üretimin yılın ikinci yarısında toparlanacağını söyledi. Şirket ayrıca tam yıl faaliyet karı tahminine bağlı kaldı ve bu mali yılda 9,7 milyon araç üretme hedefini yeniden teyit etti.

2. Vites: Lordstown Motors İlk Karını Açıkladı

Ancak Toyota gelirinde dramatik bir düşüşe tanık olurken, beklenmedik bir EV üreticisi ilk karını ilan etmişti. Sorunlu başlangıç Lordstown Motors, Ohio montaj hattı da dahil olmak üzere varlıklarını Tayvanlı sözleşmeli üretici Foxconn'a sattıktan sonra bu yılın ilk çeyreğinde kar bildirdi. Reuters bildiriyor:

EV şirketi, endüstri çapında tedarik zinciri kesintileri ve artan malzeme maliyetleri nedeniyle finansman ihtiyacından kaynaklanan Ohio varlık satışından Nisan-Haziran çeyreğinde 100 milyon dolardan fazla kazanç kaydetti.

“Bu, bir yıl önceki 108,2 milyon dolarlık zarara kıyasla 63,7 milyon dolarlık net gelir elde etmesine yardımcı oldu.”

EV üreticisi, tamamen elektrikli Endurance kamyonetinin kesinlikle, belki de bu yıl üretime geçeceğini iddia ediyor. Ancak bu yılın başlarında otomobil üreticisi, endişe verici bir oranda nakit tükettiği konusunda uyardı.

2021'de Lordstown Motors'un tamamen elektrikli kamyonu geliştirmek ve inşa etmek için 587 milyon dolarlık rezervi vardı. Ancak bu yıl Mart ayına kadar bu rakam sadece 203.6 milyon dolara düştü. Ohio fabrikasının Foxconn'a satışının, kamyonunu yola koymanın son engellerine yaklaştığı için firmaya kısa vadeli bir destek sağlayacağı düşünülüyordu.

3. Vites: Subaru Aslında İyi İş Yapıyor

Lordstown Motors, bu sabah paylaşacak olumlu bir şeyleri olan tek otomobil üreticisi değildi. Automotive News'e göre, Japon firması Subaru, şirketin "kayıp üretimini geri kazanması, satışları artırması ve uygun döviz kurlarından yararlanması" nedeniyle son çeyreğinde kârının yüzde 24 arttığını gördü.

Site, Subaru'nun faaliyet karının 30 Haziran'da sona eren mali yılın ilk çeyreğinde 37 milyar Yen'e (271.3 milyon $) ulaştığını bildiriyor. Subaru, bu artışın, "Kovid-19 pandemisinden ve küresel ölçekten kaynaklanan sıkıntılı üretimi kademeli olarak aştığı için artan satışların bir sonucu olduğunu söyledi. yarı iletken sıkıntısı.” Otomotiv Haberlerinden:

“Nisan-Haziran döneminde küresel üretim yüzde 12 artarak 205.000 araca ulaştı ve dünya çapındaki satışlarda yüzde 12 artışla 196.000 araca ulaştı. Geri tepme, Subaru'nun ürünlerine yönelik güçlü talebin ortasında ürün hattını doldurmaya çalıştıktan sonra dengesini kazanmasına yardımcı oldu.

"Ancak Subaru'nun kazançlarındaki en büyük artış, Japon yeninin yabancı para birimlerine, özellikle de ABD dolarına karşı çarpıcı bir şekilde zayıflamasının beklenmedik düşüşünden geldi."

Firmanın serveti pandemi mücadelelerinin ardından toparlanmaya devam ederken, Subaru CFO'su Katsuyuki Mizuma, ABD'deki durgunluk konuşmasını da bozdu Mizuma, Amerika'da Subaru araçlarına olan talebin “güçlü kaldığını” iddia etti ve şirketin “doldurmak için yarıştığını” söyledi. Burada yaklaşık 50.000 geri sipariş var.

Mizuma, sınırlı üretimin Subaru'nun en büyük engeli olmaya devam ettiği konusunda uyardı.

4. Vites: Toyota EV'nizi Geri Alacak

Bu yılın başlarında Toyota, Subaru ile ortaklaşa üretilen ilk EV'si BZ4X hakkında büyük bir şarkı ve dans yaptı. Elektrikli SUV oldukça popüler olduğunu kanıtladı ve Toyota şimdiye kadar ABD'deki müşterilere yaklaşık 3.000 teslimat yaptı.

Toyota, satışta sadece iki ay kaldıktan sonra, sürüş sırasında araçtan çıkabileceğini söylediği hatalı tekerlekler sayesinde BZ4X'i geri çağırdığını duyurdu. Toyota'nın pille çalışan geleceği için harika bir başlangıç değil.

Şimdi, Electrek'e göre firma, geri çağırma işlemi aksamaya devam ederken hatalı modelleri geri almayı teklif ediyor. Site diyor ki:

"Toyota, yeni EV'nin tekerleklerinin düşme potansiyeline atıfta bulunarak, Haziran ayı sonlarında bZ4X'i geri çağırdığını duyurdu. Üretilen tüm bZ4X'ler için geçerli olmasına rağmen, otomobilin piyasaya sürülmesinden kısa bir süre sonra gerçekleştiği için, hala nispeten küçük bir geri çağırmadır - sadece 2.700 araç.

"Artık araç sahipleri Toyota şirketinden, bu geri çağırma zahmetine karşılık Toyota'nın sunduklarının ayrıntılarını veren mektuplar alıyor ve teklifin kapsamı göz önüne alındığında, geri çağırma pek iyi gitmiyor gibi görünüyor."

Electrek tarafından görülen mektup, Toyota soruna bir çare ararken araç sahiplerinden EV'lerini kullanmamalarını istiyor.

Bir düzeltmeyi araştırırken Toyota, geri çağrılan araçları depolayacak ve etkilenen müşterilere ödünç arabalar sunacak. Otomobil üreticisi ayrıca ödünç verilen araba için yakıt masraflarını geri ödeyecek ve hatta çözümlerinin sesini beğenmezseniz aracı geri satın alacak.

Electrek, sorunun Subaru'nun Solterra modelini de etkilediğini söylüyor ancak bu modelin teslimatlarının ABD'de henüz başlamadığına inanılıyor.

5. Vites: Boeing İşçileri Yeni Sözleşmede Anlaştı

Grev eylemi tehdidinden sadece haftalar sonra, üç ABD fabrikasındaki Boeing işçileri endüstriyel eylemi durdurdu ve yeni bir sözleşme üzerinde anlaşmaya vardı. Havacılık devinin Ortabatı'daki tesislerinde 2500'den fazla işçi, sendikalarının “üç yıl içinde ortalama yüzde 14 oranında maaş artışı ve enflasyon ayarlamaları ekleme” dediği bir sözleşmeyi onaylamak için oy kullandı.

Associated Press, St. Louis ve St. Charles, Missouri ve Mascoutah, Illinois'deki Boeing fabrikalarındaki Uluslararası Makinistler ve Uzay İşçileri Birliği üyelerinin bu hafta başlarında sözleşmeyi kabul ettiğini bildirdi. Siteye göre:

“Sendika, yeni sözleşmenin reddedilen anlaşmadan, çalışanların 401(k) emeklilik planlarına %10'a kadar şirket katkısı gerektiren bir hüküm içerdiğini ve çalışanın hesabına gidebilecek 8.000 dolarlık bir toplu ödeme eklediğini söyledi. . Ayrıca hastalık izni ve ebeveyn izni için iyileştirmeler var ve sendikaya göre işçilerin sağlık sigortası planlarında herhangi bir değişiklik yapmıyor.”

Söz konusu siteler Boeing'in askeri operasyonunu merkez alıyor. Firma, devam eden pandeminin ortasında ticari jetleri için sipariş defterlerini doldurmakta zorlanırken, savunma ve uzay işi patlama yaşıyor.

AP, bu yılın ilk altı ayı boyunca bu sektörün Boeing'in toplam gelirinin yaklaşık %38'ini oluşturduğunu bildirdi.

Kaynak: Jalopnik

toyota-3150445.jpg

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için şimdi oturum açın.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.