Gönderi tarihi: 4 Ağustos , 2022 2 yıl Admin Elektrikli araba pilleri geri dönüştürülebilir mi? Elektrikli araçlar, birçok otomobil alıcısının hızla tercihi haline geliyor. Gaz fiyatları ve çevresel kaygılar, insanların gazı bırakıp elektriğe geçmesi için güçlü motive edici unsurlardır, ancak bu segment o kadar yeni ki, hala cevaplanmamış büyük sorular var. Biri, piyasaya çıkan en son EV'lere güç veren pillerle ilgili. Elektrikli araba pilleri geri dönüştürülebilir mi? Tıpkı bir cep telefonu gibi, EV'lerde de enerji depolayabilen ve harcandıktan sonra yeniden şarj olabilen lityum iyon piller bulunur. Bu piller, elektrikli araçlar için artık yeterli bir menzil sağlayamayacak kadar kullanıldığında sorunlar ortaya çıkıyor. Büyük, ağır piller çevre için açık bir tehlike arz ediyor, bu nedenle geri dönüşüm endüstride popüler bir hedef haline geldi. Aynı zamanda, pillerin geri dönüştürülmesi ucuz, verimli ve hızlı değildir. Bu zamanla değişecek, ama şimdilik yapılacak işler var. Ölçekten faydalanmak için yolda yeterli sayıda EV olduğunda ve elektrikli araçlara güç sağlayan yaşamları sona erdiğinde piller için kullanımlar olduğunda maliyetler sonunda düşecektir. Tesla, pillerindeki malzemelerin %92'sini geri dönüştürebileceğini iddia ediyor ve hiçbirinin çöplüklere gitmediğini söylüyor. Bu tamamen doğru olabilir veya olmayabilir, ancak şirketler maliyetleri azaltmak ve güvenli bir şekilde yeniden kullanılabilecek malzemelerin sayısını artırmak için çalışıyor. Şu anda, bir pil, kullanım ömrünün sonuna ulaştığında birkaç ana yoldan geçiyor. En belirgin üç tanesi aşağıda yer almaktadır. EV pil geri dönüşümü Şu anda, geri dönüşüme değer tek EV pil malzemesi kobalttır. Bu, lityum, manganez ve nikeli, ekonomik olarak geri dönüştürülemeyebilecek veya maliyeti artıran ek işleme gerektirebilecek bir dizi başka malzeme arasında bırakır. Bu, tonlarca arta kalan malzeme olduğu için sadece çevre için kötü değil, aynı zamanda geri dönüşümcüler için de kötü çünkü lityum ve manganez için sıraya giren bir alıcı olmadıkça şansları tükenebilir. Pilleri geri dönüştürmek için iki ana yöntem ya aşırı sıcaklıklar ya da asit içerir. Her iki süreç de emisyon üretir ve çevreye karışabilecek atık yaratır. Pek çok pil şirketi daha az kobalt kullanmak istediğinden, bir de ekonomi meselesi var. Durum böyle olursa, geri dönüşümcülerin zaten yetersiz olan kar marjları bir darbe alacaktır. Katot karışımını olduğu gibi bırakan, doğrudan geri dönüşüm olarak bilinen bir yöntem var, ancak henüz kullanıma hazır değil. Science.org'un açıkladığı gibi bir pilin içindeki malzemeleri geri dönüştürmenin emek yoğun ve bazen tehlikeli olmasının ötesinde, pilleri bir yerden başka bir yere taşımanın maliyeti önemli maliyetlerdir. Tahminler, EV pillerini taşıma maliyetlerini, toplam geri dönüşüm maliyetlerinin %40'ını oluşturacak şekilde sabitliyor. Ek olarak, yangın riski nedeniyle, bazı nakliye ve nakliye şirketlerinin EV'lerin nasıl ve ne zaman taşınabileceği konusunda katı kuralları vardır. Yükleri kabul edenler, ilgili risk ve güçlük için ekstra ücret alabilirler. EV pil geri dönüşüm şirketleri Ancak iyi haberler var. Redwood Materials gibi şirketler, nakliye maliyetlerini azaltmak ve yeni pillere daha fazla geri dönüştürülmüş malzeme eklemek için çalışıyor. Şirket, sahibine hiçbir ücret ödemeden kullanılmış lityum iyon pilleri toplama ve geri dönüştürme süreçlerini iyileştirmek için California sakinleriyle birlikte çalışıyor. Devletin kendisi, pil geri dönüşümü için yeni ve daha verimli yöntemler tasarlamak için bir uzman grubu oluşturdu, bu nedenle endüstri EV'nin benimsenme hızının gerisinde olsa da, açığı kapatmak için önemli adımlar atılıyor. Elektrikli araba aküsü ne kadar sürer? Genel olarak, Carfax.com'a göre, otomobil üreticileri elektrikli otomobil akü paketlerini en az sekiz yıl veya 100.000 mil garanti ediyor. California, 10 yıl veya 150.000 mil daha uzun bir garanti süresi gerektirir. Garantinin ötesinde, pilin bozulması sorunu var. Piller zamanla bir miktar kapasite kaybeder, ancak bu, günümüzün uzun menzilli elektrikli arabalarında genellikle endişe edilecek bir şey değildir. Bozulma da değişkendir. Pil takımının düzenli olarak yüzde 20 kapasitenin altına düşmesine izin vermek, yüksek hızlı şarj cihazlarının düzenli kullanımı gibi daha hızlı bozulmaya neden olabilir. Geotab.com'dan yapılan buna benzer çalışmalar, alıcıların EV pilinin bozulması söz konusu olduğunda ne beklemeleri gerektiğini anlamalarına yardımcı olabilir, hatta sonuçları araç modeline göre sıralayabilir. Araştırmaya göre, "Pillerin büyük çoğunluğu aracın kullanılabilir ömrünü aşacak." EV pil yeniden kullanımı Maliyetlere bağlı olarak, elektrikli araç sahipleri, orijinal kapasitelerinin %70 ila %80'ine düştüğünde pillerini veya arabalarını değiştirmeyi düşünmelidir. Bu gerçekleştiğinde, araç beklenen menzili ve gücü sağlayamayabilir. Bununla birlikte, düşük kapasiteli bir EV pili, bir arabadaki kullanım ömrünün ötesine geçen kullanımlara sahip olabilir. Devamını oku: EV şarj kılavuzu | Elektrikli araba alırken bilinmesi gerekenler Şirketler ve bireyler, pilleri ev tipi güç depolama ünitelerine ve diğer çeşitli kendin yap projelerine dönüştürmek için yöntemler geliştirdiler. Bu, pilin minimum değişiklikle ve ek hammadde olmadan yeniden kullanılmasına izin verir. Ancak bu, pilin hala tek parça olduğu ve sonunda geri dönüştürülmesi veya atılması gerekeceği gerçeğini değiştirmez. Devamını oku: Seviye 1, Seviye 2 ve DC hızlı şarj (Seviye 3) ne anlama geliyor? RePurpose Energy gibi şirketler yeniden kullanım stratejileri geliştiriyor. Sistemleri, bir izleme ve soğutma sistemi tarafından bağlanan ve yönetilen birden fazla pil kullanır. Nihai ürün büyüktür - yaklaşık bir nakliye konteyneri büyüklüğündedir - ve gün boyunca güneş panellerinden üretilen elektriği depolar. Güneş enerjisi depoları olarak kullanım ömürlerinin sonunda piller geri dönüşüme uygundur. EV pil depolama EV pillerinin geri dönüşüm maliyetleri çok yüksek olduğundan, bir hurdalık veya geri dönüşüm şirketinin bunu yapması her zaman ekonomik olarak makul değildir. Wired'e göre, bu durumlarda piller bazen Oklahoma'daki Spiers New Technologies gibi yerlerde, geri dönüşümün finansal faydalarının sonunda maliyetleri yakalaması umuduyla depolanıyor. Otomobil üreticileri genellikle garanti kapsamında aldıkları pillerle bu yaklaşımı benimserler. Bunu yapmanın riskleri vardır, çünkü kullanılmış piller yangın riski oluşturabilir, özellikle de hücrelerde fabrikadan hasar veya kusur varsa. Kaynak: autoblog
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.