Gönderi tarihi: 31 Temmuz , 2022 2 yıl Admin Mark Zuckerberg, Facebook'u Yahoo 2.0'a dönüştürmek için ilk adımı mı atıyor? PAZAR SAATİ İLK ÇEKİM Yahoo, bir zamanlar gezegendeki en popüler web sitesiydi, internette herkesin en az bir kez çevrimiçi bir oturumda dokunduğu tek yerdi. Ancak rezil bir slayttan sonra Yahoo, Asya'nın belirli bölgelerinde bazı hayranları olan ve bazı niş ürünler sunan başka bir site. Mark Zuckerberg, Facebook'u benzer bir yolda başlattı mı? Meta Platforms Inc. CEO'su, bariz sıkıntı işaretleri arasında stratejisini değiştirmeye çalışırken yatırımcıların sormaya başlaması gereken büyük soru budur. Üç ay önce ilk kez kullanıcı düşüşünden sonra, Facebook Çarşamba günü tarihindeki ilk üç aylık gelir düşüşünü bildirdi ve Zuckerberg'in cevabı bir rakibi taklit etmek ve şirketi neredeyse platformu öldüren ve ABD demokrasisini de beraberinde getiren tehlikeli sulara göndermek. . Zuckerberg, şirketin temel uygulamalarını, kullanıcılarının gördüğü içeriği yönlendirmek için yapay zekaya çok daha fazla bağımlı hale getirmek için değiştiriyor ve büyüyen Çinli rakibi TikTok'u taklit etmeye çalışıyor - algoritmaya insanların Facebook ve Instagram'da gördükleri üzerinde daha fazla güç vermek için büyük bir değişiklik. Zuckerberg, analistlere şirketin ikinci çeyrek kazançları hakkında, Meta'nın uygulamalarının içerik için insanlar veya takip ettiğiniz şeyler yerine keşif motoruna daha fazla güveneceğini söyledi. Bu, kullanıcıların tıpkı TikTok gibi yayınlarında ve videolarında tamamen yabancılardan gelen içeriği görecekleri (ve zaten görüyorlar) anlamına gelir. Zuckerberg, "Şu anda, bir kişinin Facebook beslemesindeki içeriğin yaklaşık %15'i ve Instagram beslemesinden biraz daha fazlası, yapay zekamız tarafından takip etmediğiniz kişilerden, gruplardan veya hesaplardan öneriliyor" dedi. "Ve bu sayıların gelecek yılın sonuna kadar iki katından fazla olmasını bekliyoruz." Facebook, son yıllarda, seçimle ilgili yanlış bilgilerin çıldırmasına izin vermekten, özel kullanıcı verilerini satmaya ve ABD Capitol'ün fırtınasına yol açan şiddet teşvikinin yayılmasına yardımcı olmaya kadar bir dizi skandaldan kurtulduğu için şanslıydı. Ancak görünüşe göre hiçbir şey öğrenilmedi, çünkü şirket veya en azından algoritması şimdi hangi yabancı içeriği göreceğinize karar verecek. Facebook ve dünya, kötü aktörlerin bu algoritmayı nasıl oynayacağını öğrenerek, kışkırtıcı gönderilerin veya videoların hakimiyetine, yabancıları yabancılarla karşı karşıya getirecek bölücü içeriğe, bugün olduğundan daha korkutucu bir ölçekte yol açacaklarını öğrenmiş durumda. Şanslıysak, sonuç olarak, Facebook'un hala sahip olduğu kullanıcılar, Yahoo'nun hayranlarının bir zamanlar yaptığı gibi, diğer çevrimiçi hedeflere gitme zamanının geldiğine karar verecek. Algoritma Facebook ve Instagram'ın sorumluluğunu daha da fazla üstlenirken - her iki sosyal medya sitesinin de içerik denetleme yönü zaten çoğunlukla AI tarafından ele alınıyor, Zuckerberg aramadaki bir soruya yanıt olarak, Facebook'un teknolojisinin ne kadar yetersiz olduğunu gösterdi. amaçlarında - Zuckerberg, insan sermayesini “metaverse” hayali için harcayacak. Zuckerberg'in büyük vizyonu, arkadaşlarınızla dijital bir gece kulübünde veya toplantı odasında takılabilmeniz için hantal bir kulaklık takarak çimlerin, çiçeklerin, havanın, gökyüzünün, hayvanların ve insanların gerçek dünyasından kaçmak isteyenlerin yaşadığı bir dijital evren yaratmaktır. ya da istediğiniz başka bir yerde. Sanal gerçekliğin yalnızca nüfusun küçük bir kesimi arasında popüler olduğu kanıtlandı ve Yahoo'nun kurucu ortağı Jerry Yang'ın zaten öğrendiği bir şey olarak, ana akım tüketiciler tarafından benimsenmesi hâlâ çok hantal. Bunun yerine, Facebook'taki tüm bu ebeveynler ve büyükanne ve büyükbabalar, Zuckerberg'in artık umursamadığı yaşlılar, botlar tarafından yönlendirilirken, köleleri yeni bir dünyaya odaklanacak: Rahatsız, potansiyel olarak distopik gelecek. Facebook ve Instagram, yalnızca ileri düzey kullanıcılara veya bu ürünleri geliştiren teknisyenlere değil, kitlelere de hitap ettikleri için büyük bir büyüme kaydetti. Meta bu kullanıcıları kaybederse, uygulamaları mevcut düşüş sarmalını - dijital reklam düşüşleri, durgunluk olsun ya da olmasın - aynen Yahoo'nun mobil cihazlara geçemediği şekilde, karmaşık bir site ve hizmetlerle kolayca uyum sağlayamayan aynı şekilde devam edecek. Facebook'un şu anda yaptığı gibi, daha genç rakiplerini kopyalamaya çalıştı. Zuckerberg, Meta'nın mutlak kurucu kontrolüne sahip kralıdır, bu yüzden söylediği şey toprağın yasasıdır - Yang'ın ve o sorumlu olmadığında Yahoo'yu devralan CEO'ların geçit töreninin asla sahip olmadığı güç. Algoritma güdümlü bir gelecek üzerine kimse Zuckerberg'i bu bahisten alıkoyamayacak, bu nedenle yatırımcıların, Silikon Vadisi'nin daha önce gördüğü kaderin aşağı doğru bir sarmaldan başka bir şey olmadığı şansını denemek isteyip istemediklerine karar vermeleri gerekiyor. bir zamanlar popüler olan web portalı. Kaynak: MarketWatch
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.