Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 24 Temmuz , 2022 Admin Gönderi tarihi: 24 Temmuz , 2022 Iron Maiden Boeing 747'ye Ne Oldu? Iron Maiden grubunun 2016 dünya turu için kendi Boeing 747'sine sahip olduğunu biliyor muydunuz? Ama bu uçak nereden geldi ve nereye gitti? Uygun bir şekilde 'Ed Force One' adlı özel jumboyu keşfedelim. Iron Maiden 747'yi nereden aldı? Iron Maiden 747'nin hikayesi aslında uçağı almaya gelmelerinden çok önce başlıyor. Bir 747-400 olan uçak, 2003 yılında Air France için F-GITH olarak ticari bir yolcu uçağı olarak şanlı hayatına başladı. Uçuşunun sonunda, uçak 432 yolcu taşıyan sadece iki sınıfla yapılandırıldı. İş, 2-2-2 konfigürasyonunda uçağın burnundaydı ve doğrudan koridor erişimi ve mahremiyet gibi bugün beklediğiniz birçok özellikten yoksundu. Koltuklar da düz değildi ve sadece yatırılabilirdi; bu, günümüz uçaklarında kabul edilemez bir özellikti. Air France artık Boeing 747 tipini uçurmuyor. Uçağın alt güvertesinin geri kalanı, yaklaşık 32 inç eğimli 3-4-3 konfigürasyonunda ekonomi koltuklarına sahiptir. Üst katta, 3-3 konfigürasyonunda 34 inç eğimli birkaç sıra ekonomi koltuğu vardı (eğer isterseniz premium ekonominin öncüsü). On yıldan fazla bir süredir Air France için çalışan uçak, nihayet 2015'te depolandı ve emekli oldu. Onlar için nasıl bir rol oynadı? 2016 yılında uçak, özel kiralamalar için bir uçak kiralama şirketi Air Atlanta Icelandic tarafından satın alındı. Bu dönemde İngiliz rock grubu Iron Maiden, Book of Souls Dünya Turu'nda kullanmak için özel bir uçak arıyordu. Uçak kesinlikle grubun tüm sahne ekipmanlarını ve gösteri malzemelerini, ayrıca grubun kendisini ve ekip üyelerini taşıyacak büyüklükteydi. Normalde bir Boeing 737, hatta bir 757 yeterli olurdu, ancak bu dünyanın en büyük gösterilerinden biri olduğu için ekstra kargo kapasitesi gerekiyordu. Boeing 747, Şubat 2016'da seçildi ve özel bir Iron Maiden görünümüyle yeniden boyandı. Grubun maskotu Eddie'den sonra 'Ed Force One' lakaplı koltuklar, turda Iron Maiden ile uçan mürettebat üyeleri için markalı koltuk başlıklarıyla tamamlanan tamamen siyah bir kumaşla yeniden süslendi. Sözleşmeli mürettebatın bile uçuşlar için akıllı markalı Ed Force One boyun atkıları vardı. İlginç bir şekilde, grubun solisti Bruce Dickinson, lisanslı bir Boeing 747 pilotuydu. Bu nedenle, 17 aylık tur boyunca Ed Force One'da yapılan yolculukların çoğunu uçtu. Uçak, süper grubun devasa dünya turları için ihtiyaç duyduğu 10.000 kg'lık ekipmanı taşımak üzere özel olarak modifiye edildi. Tahmin edilebileceği gibi, kontrollerdeki efsanevi bir rock'çı ile Göklerin Kraliçesi'nin kendisinin birleşimi, havaalanlarında, uçağın şimdiye kadar yapılmış her kalkış ve inişine tanık olmak için büyük bir kalabalığı garantiledi. Grup, hayranların inanılmaz uçağın fotoğraflarını paylaşmaları için özel bir 'gözcü sayfası' bile kurdu. Uçak, Yeni Zelanda, Kanada, Tokyo, Brezilya ve daha pek çok yeri ziyaret ederek dünyanın dört bir yanına uçacaktı. Şili'de, uçak aslında asfaltta bir çekiciye çarptı ve GE motorlarından iki tanesi hasar gördü. Bunların değiştirilmesi gerekiyordu ve uçak 10 gün içinde tekrar havalandı. Genel olarak uçak, Mart 2016'dan Haziran 2016'ya kadar grubu turda uçurdu. Yine de grup, turunu Temmuz 2017'de Brooklyn, New York'ta bir gösteri ile tamamladı. sonraki yıllar Tur tamamlandıktan sonra Boeing 747, daha fazla kiralama için İzlanda'ya geri uçtu. 350 İzlandalı futbol taraftarını İzlanda-Macaristan maçı için Marsilya'ya götürmek gibi birkaç küçük özel kiralamaya kiralandı. Uçak bu gezi için mevcut görünümünde tutuldu. Bunu takiben, uçak geri gönderildi ve ikonik Iron Maiden 'Ed Force One' boya şemasını kaybetti. Daha sonra düzenli yolcu kullanımı için Ağustos 2016'da Suudi Arabistan Havayolları'na kiralandı. Uçak, Mart 2020 ile Ekim 2021 arasında Cidde'de depolanmadan önce havayolu için rotasyondaydı ve uçuyordu. Air Atlanta Icelandic, Nisan 2022'de uçağı hizmetten çekti ve o zamandan beri İngiltere'nin Kemble kentinde saklanıyor. ve aktif olmayan jumbolarla ilgilenmek. Uçak, yıllar boyunca uçağın ve grubun çabalarını ve tarihini takdir eden hayranlarla karşılandı. Böylece, şu anda uçak hurdaya gönderilmeden önce Iron Maiden'ın evinin bulunduğu ülkede dinleniyor. Uçağın son görüntüleri ortaya çıktı. Ne yazık ki, bu lekelenmeler yakında sona erecek. Iron Maiden'ın 747'si 20 yaşında bile değil ama şimdiden hurdaya çıkıyor. Bu, endüstrinin mevcut iklimde daha uygun maliyetli, ikiz jet geniş gövdeli motorları tercih etmesiyle birlikte diğer birçok 747-400'ün kaderidir. Hep birlikte, Boeing 747 ve Iron Maiden uyumlu bir çift. Her iki kuruluş da 20. yüzyılın ortalarından sonlarına kadar endüstrilerini etkilemeye devam etti, yol boyunca uyum sağladı ve unutulmayacak bir miras bıraktı. Çift, kendi alanlarının gerçek efsaneleridir ve dünya çapında bir iz bırakmıştır. Bu Boeing 747'yi yıllar içinde özel Iron Maiden görünümünde görme şansınız oldu mu? Grupla birlikte uçağın genel operasyonlarını nasıl değerlendiriyorsunuz? Uçak ve tarihçesi hakkında ne düşündüğünüzü yorum bölümünde bize bildirin. Kaynak: SimpleFlying Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.