Zıplanacak içerik

Tesla, elektrikli otomobiller için bir dönüm noktası olabilecek bir duyuru yaptı

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Tesla, elektrikli otomobiller için bir dönüm noktası olabilecek bir duyuru yaptı

Tesla veya şirketten sorumlu adam hakkında ne hissettiğiniz önemli değil. Tesla Supercharger ağının ne kadar etkileyici olduğu inkar edilemez. Şeylerin ölçeği özellikle etkileyici ve Tesla'nın genişlemesini yakın zamanda yavaşlatmayacağı görülüyor.

AAZRHn0.img?w=768&h=512&m=6

Tesla'nın ikinci çeyrek kazançlarına göre, toplam 2.508 bireysel şarj istasyonu ile 247 yeni Supercharger istasyonu inşa etti. Inside EVs'in belirttiği gibi, yeni konumların sayısı geçen yıl bu zamana göre %8 daha az, ancak yeni şarj cihazlarının sayısı %5 daha fazla.

Tesla'nın Supercharger münhasırlığına son vermesi ve Tesla olmayanların ağı kullanmasına izin vermesi gerçeğiyle birleştiğinde, bu miktardaki büyüme, elektrikli araç şarj altyapısı için devrilme noktası olabileceği anlamına geliyor.

Genel olarak, Tesla'nın dünya genelinde 36.165 ayrı şarj cihazıyla 3.971 Supercharger konumu vardır. Bu, her yerde ortalama 9,1 şarj cihazıdır, bu, bazı rakip şarj ağlarının söyleyebileceğinden daha fazladır ve geldiğinizde ücretsiz bir Supercharger bölmesi olma ihtimalinin çok daha yüksek olduğu anlamına gelir.

Bu haberin tek dezavantajı, Tesla'nın yeni Supercharger'ların nerede yapıldığını belirtmemesi. Bu ayın başlarında, Supercharger ağının yaklaşık yarısının Çin ve Avrupa şarj cihazlarından oluştuğu ve sırasıyla 1.200 ve 800 lokasyonda olduğu ortaya çıktı.

Geçen yılın sonunda Tesla'nın Amerika Birleşik Devletleri'nde yaklaşık 1.200 Supercharger lokasyonu vardı ve haritası yeni lokasyonların gelecek yıl boyunca açılacağını gösteriyor. Yani, otomobil üreticisinin uluslararası hırsları nedeniyle Tesla'nın kendi sahası eksik değil.

Ancak bir Supercharger'ın peşindeyseniz, büyük şehirlerin yakınında veya ülkenin doğu ve batı kıyılarına daha yakın olmanız daha iyi olacaktır. Supercharger konumlarının en yoğun olduğu yer burasıdır. Çünkü tüm insanların (ve arabaların) olma eğiliminde olduğu yer burasıdır.

Tesla öncülük ediyor

Coğrafya bir yana, Supercharger ağının genişlemesi, elektrikli otomobillerin artan popülaritesine tam olarak ne kadar hızlı uyum sağlayabileceğimizi gösteriyor. Şarj cihazları, benzin istasyonlarıyla aynı sayıda zaman rahatlığına sahip olmayabilir, ancak bu değişiyor - ve hızla.

En önemli örnek, Supercharger istasyonlarının ve bireysel şarj cihazlarının geçen yıl bu zamandan bu yana %34 artmasıdır. Ayrıca, bu şarj cihazları yavaş yavaş münhasırlıklarını kaybediyor ve bu büyüme, sadece Teslas'a sahip olanlara değil, tüm EV sürücülerine fayda sağlayacak.

Supercharger'ları Tesla olmayanlara açma hareketi Avrupa'da başladı ve yıl sonundan önce ABD'de başlaması bekleniyor. Tesla CEO'su Elon Musk, Supercharger'ların bulunduğu her yerde sonunda böyle olacağını iddia ediyor.

Tesla, oradaki tek araba şarj ağından çok uzakta. Kuzey Amerika'da 800 şarj noktasına sahip olan Electrify America, 2026 yılına kadar bu sayıyı 1.800'e çıkarmayı planladığını duyurdu. Bu, ABD ve Kanada'daki EV sürücülerine 10.000'den fazla bireysel şarj cihazı sunacak.

Bu arada EVgo, 2025'in sonundan önce 3.250 şarj cihazı kurmak için General Motors ile ortaklık kurdu. Bu ilk bakışta çok fazla gibi görünmüyor, ancak orijinal plan 2.750 inşa etmekti - bu gözle görülür bir gelişme anlamına geliyor. 2020'nin başlarında ChargePoint, otoyollar boyunca ve kırsal alanlarda 4.000 noktada yeni şarj cihazları dağıtmak için 1 milyar dolar taahhüt etti.

Başka bir deyişle, elektrikli araba kullanmak için harika bir zaman, çünkü takıp şarj edecek bir yer bulmak daha da kolaylaşıyor. Batarya aralığının her yeni nesil araçlarla arttığı gerçeğinden bahsetmiyorum bile.

Değişim oluyor, ancak daha fazlası yapılabilir
Verilmiş, hala yapılabilecek çok şey var. Büyük şehirlerden ve ana otoyollardan uzaklaşın ve EV şarj altyapısı ciddi şekilde eksik görünüyor.

PlugShare'in EV şarj cihazları haritasına bakmak, bunun yer yer ne kadar sorunlu olduğunu gösteriyor. Montana, Kuzey Dakota ve Güney Dakota gibi eyaletlerde EV şarj altyapısı var, ancak her üç eyalette de halka açık tek bir araç şarj cihazı olmayan devasa alanlar var.

Her nasılsa, benzin istasyonlarıyla aynı sorunu yaşadıklarından şüpheliyim ve bu, EV şarj altyapısının geldiği kadarıyla, temel erişim için bile daha fazlasının yapılması gerektiğini gösteriyor.

Şarj hızı da endişelenecek bir şeydir çünkü şarj süreleri bir depo benzin doldurmak kadar hızlı değildir. Ama işler oldukça hızlı gelişiyor. Bazı arabalar 350kW'a kadar şarj hızlarını kaldırabilir ve Tesla'nın Supercharger'ları daha da yüksek hızlarla başa çıkmak için yükselttiği söyleniyor.

Şu anda V3 Supercharger'lar 250kW'da, V2 Supercharger'lar ise 150kW'da geliyor. Son raporlara göre Tesla, yakın gelecekte bu maksimum hızı 300kW'a veya bazı söylentilere göre 324kW'a yükseltmeye hazırlanıyor. Yükseltilmiş V4 Supercharger'ların da yolda olduğu gerçeğinden bahsetmiyorum bile.

Şarjın şu anki benzin istasyonları kadar yaygın ve kullanışlı olduğu noktaya gelmemiz biraz zaman alacak. Ancak bize umutlu olmamızı sağlayacak kadar ilerleme kaydediliyor.

Kaynak: Tom's Guide

tesla-1724773.jpg

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.