Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 5 Temmuz , 2022 Admin Gönderi tarihi: 5 Temmuz , 2022 Çinli Warren Buffett destekli BYD, 2022'de 77.000 otomobil daha satarak Tesla'yı tahtından indirdi. Shenzhen merkezli otomobil üreticisi BYD, Tesla'yı en çok üreten elektrikli araç şirketi olarak geride bıraktı. Elon Musk'ın firması tarafından satılan 564.000'e kıyasla, BYD 2022'nin ilk yarısında 641.000 otomobil sattı. Tesla, tedarik zincirindeki aksaklıklardan ve bu yıl Şanghay'da sokağa çıkma yasağından etkilendi ve satış hedeflerini tutturamadı. Warren Buffett'in Berkshire Hathaway'i tarafından desteklenen Çinli bir otomobil üreticisi olan BYD, Pazar günü Hong Kong Menkul Kıymetler Borsası'nda yayınlanan şirket dosyalamalarına göre, dünyanın önde gelen elektrikli araç satıcısı olarak Tesla'yı geride bıraktı. Shenzhen merkezli BYD, 2021'in ilk yarısındaki satış rakamlarından %314.9 artışla 2022'nin ilk yarısında 641.350 yeni enerji aracı sattı. Bu satışların 323.519'u akülü elektrikli araçlardı. Karşılaştırıldığında, Tesla, 2022'nin ilk iki çeyreğinde 564.743 araç teslim ederken, ikinci çeyrekte Şanghay'daki bir kilitlenmenin Çin kentindeki Gigafactory'deki üretimi yavaşlatmasıyla bocaladı. BYD'nin hisseleri, otomobil üreticisinin yaklaşık 149 milyar dolara eşit bir trilyon Çin yuanı piyasa değerine yaklaşmasıyla Ocak ayından bu yana %36 arttı. Pekin'in vatandaşlara kişisel karbon emisyonlarını azaltma baskısı, BYD'nin Çin'in en büyük yerli otomobil üreticisi olarak hızlı yükselişine yardımcı oldu. EV şirketi, Hunan Eyaletindeki fabrikalarından birine yönelik bir kirlilik soruşturmasına rağmen satışlarını ve hisse fiyatını artırmaya devam etti. Soruşturma, bölgedeki sakinlerin burun kanaması, kusma ve nefes alma sorunları yaşadıklarını bildirmelerinin ardından geldi. BYD'nin fabrikaları, büyük ölçüde Tesla'nın en büyük Çin varlığına sahip olduğu Şanghay gibi COVID etkin noktalarından uzakta oldukları için Çin genelinde bir dizi bölgesel karantina boyunca açık kalabildi. 2021 küresel üretiminin yarısından sorumlu olan Tesla'nın Shanghai Gigafactory 3'ü, şehrin COVID kilitlenmesi nedeniyle Mayıs ayında 22 gün süreyle kapatıldı. Fabrikanın üretimi yeniden başladığında bile, devam eden parça kıtlığı nedeniyle pandemi öncesi seviyelere ulaşmaya çalışırken başarısız oldu. Kaynak: Business Insider
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın