Zıplanacak içerik

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

GM Elektrikli Off-Roading'i Hummer EV Benzetmiş ama daha vahşisi

50 yılı aşkın bir süre önce, üç cesur astronot - Neil Armstrong, Edwin "Buzz" Aldrin ve Michael Collins - imkansızı başarmak için yukarıdaki göklere çıktılar: Ay'a ayak basmak. İnsanlığın bu başarısı, NASA'nın Apollo programının bir parçasıydı ve ABD Başkanı Dwight D. Eisenhower'ın halefi, merhum Başkan John F. Kennedy'nin, ulusun Ay'a bir insan indirme hedefi haline getirmek için alevi ele geçirmesinden önce yönetiminde doğdu. 1960'ların sonunda.

AAZ0eUT.img?w=768&h=431&m=6

Ne yazık ki, tüm güzel şeylerin bir sonu olmalı, ama bu nasıl bir yol yaptı. 1971 ve 1972'deki son üç Apollo görevi (15, 16 ve 17), Ay'a Ay Gezici Aracı şeklinde otomobil sürmeyi tanıttı. Her biri General Motors tarafından Boeing ile ortaklaşa inşa edilen üç LRV, Dünya'nın ötesine geçerek ay manzarasını 8 mil / saat'e kadar (Apollo 17 LRV'nin 11 mil / saatin biraz üzerine çıkmasına rağmen) elektrik gücüyle kat etti. 32 inçlik tel lastiklerin her birini hareket ettirerek.

Lockheed Martin

Birkaç yıl içinde insanlık, NASA'nın Artemis programı aracılığıyla Ay'a geri dönecek. Programın misyonu, 2025 yılına kadar Ay'ın Güney Kutbu'na astronotları indirmektir. NASA da, özellikle iniş alanının yakınındaki regolit ve kayaların üzerinde sürüş söz konusu olduğunda, yolculuk için yalnız olmayacak. GM bir kez daha yeni bir Ay Arazi Aracı üzerinde çalışıyor, bu sefer Lockheed Martin ile. Ve bu LTV, GMC Hummer EV aracılığıyla üzerine inşa edilecek oldukça temele sahiptir.

Buradan Oraya Ulaşım

AAYZNzc.img?w=768&h=431&m=6

GM ve Lockheed Martin arasındaki ortak programın baş geliştirme mühendisi Brent Deep, "General Motors'da yaptığımız diğer ilklerden biri, ilk ay gezici aracını Ay'a göndermemiz oldu" dedi. "İlk geziciyi tedarik edebilmekten gurur duyuyoruz [...] [Gezi aracının tarihinin] bir parçası olmak ve [Ay Gezici Araç mühendislerinin] geçmişte yaptıklarına bakmak benim için çok mütevazi. Bu geziciyi gerçekten bilinmeyen bir çevre için geliştirmek için altmışlar."

Günümüze hızlı bir şekilde ilerleyen GM ve Lockheed Martin, NASA ile Ay Arazi Aracını inşa etmek için büyük sözleşmeye hazırlanıyor. Daha çok Ay'da sürüşün mümkün olup olmadığını belirleyen General ve Boeing arasındaki ortaklığın aksine, yeni ortaklık, LRV'den edinilen bilgiyi uzun vadeli bir yolculuk inşa etme temelinin bir parçası olarak alıyor. Ne de olsa Artemis programının ana görevi, Güneş Sistemi ve ötesini kolonize etme yolunda ilk adım olan Ay'ın Güney Kutbu'nda bir operasyon üssü kurmak ve bir sonraki adım olarak Mars'tır.

Elbette, buradan oraya gitmek çok zaman alacak. Şans eseri GM ve Lockheed Martin için yapbozun kilit parçası şimdiden showroomlara damlatılıyor. Ama burada kendimizi aşıyoruz; Önce kontrol etmemiz gereken bir simülatörümüz var.

Bu Sizin iRacing Donanımınız Değil

AAZ0h17.img?w=768&h=431&m=6

Milford, Michigan'daki Milford Proving Grounds'ta sabahki sunumun ardından, Birleşik Krallık merkezli Ansible'ın multi-milyon dolarlık "Driver in the Loop" simülatörüyle Ay'ın Güney Kutbu'nu sanal olarak sürmek için doğrudan simülasyon odasına gittim. Sim'in diğer versiyonları genellikle Chevrolet'in NASCAR ve IMSA'daki (C8 Corvette direksiyon simidini açıklayan) yarış çabaları üzerinde çalışmak için kullanılsa da, bu teçhizat, gerçek anlaşma test alanlarına ulaşmadan (veya, daha sonra, regolit).

Bu kesinlikle her zamanki sim deneyimime kıyasla farklı bir deneyimdi. Potansiyel enkazlar veya heyecan verici konum savaşları için kulağını açık tutmak için Podium eSports ekibiyle birlikte yayın kabininde olmadığında, iRacing'de potansiyel enkazlara ve/veya heyecan verici konum savaşlarına karışan yolda olan benim. Bir Xbox One denetleyicisi ve tek bir 27 inç düz panel monitör ile.

Bazı iRacing teçhizatları, pistte mümkün olan en iyi simülasyonu sağlamak için yıldızlara gerçekten ulaşabilse de, bu sürüşün ulaştığı seviyeye asla ulaşamazlar. Hem de ne yolculuk. Ay'ın Güney Kutbu'nun sanal kraterlerine girmemem için bir uyarı ile, tahsis edilen beş dakikamın bir kısmını sıfırlanırken kaybetmemek için, Ay'daki kısa yolculuğuma dikkatlice başladım. Sanal LTV, kraterlerden birinin etrafında izlediğim belirsiz yol boyunca (neredeyse tam anlamıyla noktalarda) yüzdü ve ön tekerleğim onu altına tuttuktan sonra iyi boyutlu bir kayadan sıçradı. Yol boyunca hiçbir monolit bulunmamasına rağmen, LTV'yi kısmi bir tutulmada Güneş'e doğrulttum ve yolculuğumun sonuna kadar Soundgarden'ın "Kara Delik Güneşi" korosunu söyledim.

Ground Control to Major Tom

AAZ0bNN.img?w=768&h=431&m=6

Seattle'ın sesleriyle sanal yer kontrolünü eğlendirirken, camın diğer tarafındaki ekip haritadan çıkmamızı engelledi (Ay'ın Güney Kutbu'nun gerçek harita verilerinden alınan 1 kilometrekarelik bir parçası), sürücümden ve grubumdan daha fazla veri günlüğe kaydetme. Driver in the Loop (veya DiL) laboratuvarı, nihai performans sergileyen GM ve Lockheed Martin'in üretime geçmesi için NASA'dan yeşil ışık yakmayı umdukları da dahil olmak üzere araç performans simülasyonu için tasarlandı.

Bu özel DiL'yi oluşturmak için personel, araç performansı için öğrenmeyi geliştirmeye kadar neler yapılabileceğini öğrenmek için NASCAR, IMSA ve IndyCar ekiplerine ulaştı. Yeni DiL, Lunar Terrain Vehicle programıyla bugüne kadarki en büyük görevini yerine getirmeden önce C8 Corvette ve Hummer EV'nin geliştirilmesinde önemli bir rol oynadı. Her iki karaya bağlı araç da, ECU'ların yol ve pistteki çeşitli sistemleri yönetmede işlerini nasıl daha iyi yapabilecekleri ve EV'lerin en zorlu ortamlarla nasıl başa çıkabileceği konusunda laboratuvar personeline önemli bilgiler sağladı ve bunların her biri Dünya'daki LTV'lerin gelişimine katkıda bulundu. sanal bir ortam.

Hiçbir Şeyden Bir Canavar'a (EV)

AAZ0jSC.img?w=768&h=431&m=6

Ay'ın Güney Kutbu'ndaki sanal sürüşün ardından, gelişen elektrikli araç sahnesinin en gerçek dışı canavarlarından biri olan 2021 GMC Hummer EV'de biraz zaman geçirerek Dünya gerçekliğine geri dönme zamanı gelmişti. Yaklaşık 10.000 pound'da orta hizmet tipi bir kamyon olarak sınıflandırılan dört kapılı off-roader, bir linebacker gibi hattan 60 mil hızla üç saniyede şarj olur. Tüm bunlar, birleşik 1.000 beygir gücü ve 14.500 lb.-ft. sağlayan üç elektrik motoru sayesinde mümkün. Tek hızlı doğrudan tahrikli şanzıman aracılığıyla her köşede 35 inç Goodyears'a tork.

Bunun GM ve Lockheed Martin'in Artemis Lunar Terrain Vehicle ile olan misyonuyla ne ilgisi var? Cevap, Hummer EV'nin tanıtımından bu yana bize bakıyor.

Deep, "Hummer'ı göstermemizin nedeni, [ay gezgini] için gerçekten önemli olan sanal araçlarımızla bu sıkı entegrasyonu size göstermektir" dedi. "Sanal araçlar, Dünya'da sahip olabileceğiniz en iyi şey."

Artemis programı için Lunar Terrain Vehicle'ın devam eden gelişimi gibi, GMC Hummer EV, Driver in the Loop simülatör teçhizatı gibi araçlar aracılığıyla geliştirildi ve iyileştirildi. Deep'in açıkladığı gibi, Hummer EV programı 2019'da temiz bir sayfaydı. İki yıl sonra, Hummer EV Edition 1 showroom için hazır olarak piyasaya çıktı (biraz arsız uzay Paskalya Yumurtaları ile tamamlandı). Bunların hepsi, şimdi insanlığı Ay'a geri döndürmeyi amaçlayan GM'nin sanal araçlarıyla mümkün.

Yeryüzünde olduğu gibi, Cennette de

AAZ0eV3.img?w=768&h=431&m=6

Deep, Hummer EV'nin pilotuydu, Milford Proving Grounds'ta sabah yolculuğu sırasında pompalı tüfekle bindim ve burada sadece etli GMC'yi hayata geçirmek için ne yapılması gerektiğinden değil, aynı zamanda geliştirmede kullanılan araçların ve toplanan verilerin nasıl olduğundan bahsetti. Ay Arazi Aracı programı ile ilgili. En önemli parçalardan biri tork vektörlemesidir: Hem Hummer EV hem de yakında çıkacak Hummer EV SUV'da en kayalık ve en kaygan arazileri geçerken torkun gerektiği yerde ve gerektiği şekilde değiştirilebilmesi. Deep, ilk başta bunu başarmak için üç elektrik motorunun hepsinin birbiriyle konuşmasını sağlamanın zor olduğunu belirtti, ancak simülatörde çalışarak, dev EV sadece harika dış mekanların üstesinden gelmekle kalmıyor, elde edilen veriler de kullanılabilir. Ay kayalarına tırmanmak ve tekerleklerin altındaki regoliti yönetmek için bir başlangıç noktası olarak.


Tabii ki, GMC Hummer EV do hepsini deneyimlemek, devin insanlığın bir sonraki büyük başarısına nasıl katkıda bulunacağını öğrenmek kadar eğlenceliydi. Bir toprak parçasındaki çöreklerden, pistte o kadar sert bir şekilde fırlatmaya kadar ki gücü midemde hissettim, elektrikli leviathan, kanıtlama alanlarında yaptığı her şeyde yetenekli olduğunu kanıtladı. Ne yazık ki, sadece 12,3 inç orta yığın dokunmatik ekran aracılığıyla Ay veya Mars'ta ve ayrıca LTV aracılığıyla ruh halinde sürebilecek.

Aspera'ya Astra Ekle

AAZ05bZ.img?w=768&h=431&m=6

Hummer EV'nin Milford Proving Grounds çevresinde nasıl fırtına kopardığını deneyimledikten sonra, yalnızca GM ve Lockheed Martin'in NASA sözleşmesinin peşinde koşarken ne kadar ileri gittiklerini görmek için Warren'daki General Motors Tasarım Stüdyosu'na bir gezi yapmanın zamanı gelmişti. ama oraya ulaşmak için kullanılan araçlar ve projenin mevcut durumu hakkında daha fazla bilgi edinmek için.

Ne yazık ki, ortaklar bir sonraki adımı kamuoyuna açıklamaya hazır olana kadar bu bir sır olarak kaldığından, söz konusu statü gösterilemez veya hakkında konuşulamaz. Bununla birlikte, hakkında konuşulabilecek ve gösterilebilecek olan, çeşitli LTV konseptlerinin yukarıdaki fotoğrafı gibi, tümü 3D olarak basılmış programın evrimidir. GM Endüstriyel Tasarım Direktörü Jeff Nield tarafından açıklandığı gibi, programın tasarım ekibi "bir startup gibi" çalışıyor ve 3D baskı yoluyla hızlı prototip oluşturma ve LTV'nin kokpitinin ahşap bir maketi üzerinde sanal gerçekliği kullanma gibi araçlarla potansiyel fikirleri hayata geçirmek için hızla çalışıyor. Ay aracını çalıştırmayı daha iyi anlamak için.

Tasarım ekibi ayrıca, Ay'a gittiğinde LTV'ye güç sağlayacak Ultium EV ekosisteminin yanı sıra otonom sistem mühendisliğinde yer alıyor; LTV, takvim yılının %99'unda insan olmadan işini yapan 5. Seviye bir sürüş olarak tasarlanmıştır. Ve elbette, bu ara sıra insanlar tarafından yönlendirileceğinden, tasarım ekibi yeni gezici programıyla nereye gidileceği konusunda yön almak için Apollo programından orijinal astronotlara ulaştı.

Gelecek Yazılı Değil

AAYZNzr.img?w=768&h=431&m=6

Son astronotların, evlerine Dünya'ya dönmek için Ay'daki ay gezici araçlarını bırakmalarından bu yana onlarca yıl geçti. O zamandan beri, birkaç uzay görevi yükseldi ve indi, daha fazlası yolda. Yine de insanlık, Soluk Mavi Nokta'nın üzerindeki uzayın daha ötesini keşfetmedi, keşif yapmak için çeşitli geziciler ve sondaları tercih etti.

Bir tür olarak büyümemiz için, Ay'a daha kalıcı bir kapasitede dönmeliyiz ve GM ve Lockheed Martin için bu, ay yüzeyini keşfetmek ve inşa etmek için bir araç sağlamak anlamına gelir. Bu sefer, yine de, GMC Hummer EV gibi, Dünya'daki ulaşımı yükseltmeyi vaat eden en çılgın makinelerle bağları olan biri.

Kaynak: SlashGear

tree-736877.jpg

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.