Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Meta'nın Ciddi Bir Sorunu Var ve İşte Nedeni?


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Meta'nın Ciddi Bir Sorunu Var ve İşte Nedeni?

AAYjCZl.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Meta şu anda tam olarak en iyi durumda değil. Raporlar, sosyal ağ Facebook'un eskisi gibi büyümediğini ve Meta'nın reklamcılık, VR ve meta veri alanındaki diğer işlerinin şu anda özellikle iyi durumda olmadığını gösteriyor. Meta'nın karşı karşıya olduğu en büyük engel, Meta'nın planları üzerindeki etkilerini şimdiden göstermeye başlayan gelir artışını yavaşlatmak gibi görünüyor.

Şirketin, iki kameralı ve gelecek yıl raflara çıkması planlanan ilk akıllı saati için planlarını iptal ettiği bildirildi. Kod adı Milan olan akıllı saat, EMG (veya Elektromiyografi) teknolojisi uygulamasıyla ilgili sorunlar nedeniyle rafa kaldırıldı, ancak Bloomberg'in raporundaki nedenlerden biri olarak maliyet düşürme de gösteriliyor. Mayıs ayında Meta, 2022'nin ilk üç ayı için mali sonuçlarını açıkladıktan birkaç gün sonra orta veya üst düzey pozisyonlar için işe alımları yavaşlatmayı, hatta dondurmayı planladığını duyurdu.

Bir Reuters raporuna göre Meta, ilk etapta metaverse inşa etmekle görevli bölüm olan Reality Labs'taki çalışanlara işten çıkarmalar için hazırlanmalarını söyledi. Facebook da gelirindeki yavaşlama sorunları konusunda çekingen davranmadı. Bir Meta sözcüsü CNN'ye verdiği demeçte, "Bu kazanç dönemi için verilen harcama rehberliği ışığında, büyümesini buna göre yavaşlatıyoruz." 2022'nin ilk çeyreğinde Meta, on yılı aşkın süredir en yavaş reklam geliri büyümesini kaydetti. Bu, Facebook'un tarihinde ilk kez 2021'in 3. ve 4. çeyreği arasında kullanıcı sayısında bir düşüş bildirmesinden hemen sonra geldi.

Sorunlar Bol, Daralan Gelir

AAYjZvc.img?w=768&h=431&m=6

Meta, tarihinde kritik bir kavşakta, metaverse inşa etme ve büyük bir oyuncu olma çabalarında nakit harcıyor ve aynı zamanda durgun gelir artışının sert gerçeğiyle karşı karşıya. Apple'ın Uygulama İzleme Şeffaflığı (ATT) çerçevesi, Facebook'un reklam geliri beklentileri üzerinde şimdiden büyük bir etki yarattı. CEO Mark Zuckerberg bir kazanç çağrısı sırasında "iOS'un genel olarak 2022'de işimiz üzerindeki etkisi 10 milyar dolar civarında" dedi.

Şirket halihazırda Apple'ın kısıtlamalarının reklam izleme üzerindeki etkilerini ortadan kaldırmak için önlemler üzerinde çalışıyor, ancak bu muhtemelen yakın zamanda meyve vermeyecek. Google'ın da 2024 yılına kadar Android ekosistemi için benzer önlemler planlamasıyla Meta, gelecekte reklam geliri için daralan bir boru hattıyla karşı karşıya. Kasasını doldurmak için geçmişte reklam izleme ağına bu kadar güvenen bir şirket için, endüstri çapında gizlilik ve izleme karşıtı önlemlerden bahsetmek kesinlikle alarm zillerini çalıyor. Ayrıca, Facebook'u bir reklam devine dönüştürmekle tanınan COO Sheryl Sandberg de şirketten ayrılıyor.

Zamanın bu noktasında, Facebook, yatırımcılarının metaevrene ilişkin vizyonuna güvenmeye ihtiyaç duyuyor - şüphecileri olmayan bir grup için zorlu bir istek ve net bir yol açmayan zaman alıcı önlemler için merhamet yok. para. Meta'nın yüksek vaatlerini yerine getirmesi ve yakında başka skandallardan kaçınarak ve çalışanların moralini yüksek tutarken ilgi çekici metaverse ürünleri bulması gerekiyor.

Kaynak: SlashGear

facebook-1903445.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.