Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

Hyundai, okyanusta büyük bir otonom gemiye pilotluk yapan ilk şirket olduğunu söyledi

AAY3zNs.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Otonom gemiler ileriye doğru küçük ama önemli bir adım attı. Hyundai'nin Avikus yan kuruluşu, okyanus boyunca büyük bir geminin dünyanın ilk otonom navigasyonunu tamamladığını söyledi. Prism Courage (resimde) 1 Mayıs'ta Meksika Körfezi'ndeki Freeport'tan ayrıldı ve gemiyi Güney Kore'nin batısındaki Chungcheong'daki Boryeong LNG Terminaline yaklaşık 12.427 millik yolculuğunun yarısında yönlendirmek için Avikus'un AI destekli HiNAS 2.0 sistemini kullandı. Bölge. Seviye 2 kendi kendini yöneten teknoloji, diğer gemileri, hava durumunu ve farklı dalga yüksekliklerini hesaba katacak kadar iyiydi.

Özerklik, elbette mürettebatın işini biraz kolaylaştırdı, ancak gezegene de yardımcı olmuş olabilir. Avikus, HiNAS'ın optimum rota planlamasının Prism Courage'ın yakıt verimliliğini yaklaşık yüzde yedi oranında iyileştirdiğini ve emisyonları yüzde beş oranında azalttığını iddia ediyor.

Tahmin edebileceğiniz gibi, bu başarı, sıfır mürettebatlı nakliye çağını pek başlatmadı. Yolculuğun diğer yarısında hala insan navigasyonu gerekiyordu ve rotanın çoğu açık denizdeydi. Otonom bir sistemin, özellikle yanaşma ve dolu su yollarının ek zorluklar yaratacağı limanlarda, tüm yolculuğu kontrol etmesi daha zor olurdu.

Avikus, yıl sonuna kadar HiNAS 2.0'ı ticarileştirmeyi planlıyor. Ve tamamen AI güdümlü nakliye ufukta hiçbir yerde olmasa bile, şirket Seviye 2 özerkliğinin mürettebat eksikliğini azaltacağını, güvenliği artıracağını ve deniz taşımacılığının çevresel etkisini azaltacağını umuyor. Firma ayrıca bu navigasyonu sadece dev ticaret gemilerine değil, eğlence teknelerine de getirmeyi umuyor. Bir kabin kruvazörü veya yatta yapacağınız bir sonraki keyif yolculuğunuz, her zaman dümende birinin olmasını gerektirmeyebilir.

Kaynak: Engadget

container-ship-6631117.jpg

  • Admin
Gönderi tarihi:

Pasifik'teki Hyundai Kargo Gemisi İlk Otonom Uzun Mesafeyi Kargosunu Taşıdı

AAYbVnx.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Otonom araçların savunucuları, genellikle operatörlerin kontrolü devretmesinin bir nedeni olarak artan verimliliğe işaret eder. Hyundai yapımı bir kargo gemisi, bu ay Pasifik'te otonom nakliye teknolojisi tarafından kontrol edilen öncü bir geziyi tamamladığında, sadece gözleri yolda değil. Yolculuk başarılı oldu, özellikle önemli miktarda yakıt tasarrufu sağladığı ve sera gazı emisyonlarını azalttığı için.

Yolculuk, HD Hyundai yan kuruluşu Avikus tarafından inşa edilen SK Shipping tarafından işletilen "ultra büyük" bir sıvı doğal gaz tankeri olan Prism Courage tarafından yapıldı. Tanker, otomobillerdeki aynı SAE özerkliğine büyük ölçüde benzeyen bir Seviye 2 okyanus nakliye otomasyon paketi olan şirketin HiNAS 2.0 teknolojisi ile donatıldı. İnsan izlemeyi gerektirir, ancak bir geminin hava durumunu, dalga yüksekliklerini ve yakındaki nakliye trafiğini hesaba katmak için navigasyonu otomatikleştirmesi durumunda, bir dereceye kadar elle çalıştırma işlemine izin verir. GM'nin Super Cruise'u gibi eşdeğer otomotiv sistemleri gibi, kendi başına yelken açmıyor, ancak mürettebatı için çok fazla ağır yük kaldırıyor ve yolculuğunda, gerçek dünya ortamında uzun süreler boyunca bunu yapabildiğini kanıtladı. .

HiNAS, Panama Kanalı'na giderken Meksika Körfezi ile Kore'deki Boryeong LNG Terminali arasında 33 günlük bir yolculukta kendini kanıtladı. Yolda, sistemin performansı, her ikisi de teknolojinin performansını ve güvenilirliğini belirlemeye çalışan American Bureau of Shopping ve Korean Register of Shipping tarafından gerçek zamanlı olarak izlendi.

Prism Courage, otonom sistem aktifken 20.000 kilometrelik mesafenin yalnızca yarısını kat etti. Avikus nerede kullanıldığını belirtmedi - muhtemelen açık okyanusta, karmaşık, yoğun ticareti yapılan nakliye merkezlerinden daha fazla. Yine de, şirkete, büyük bir ticaret gemisinde ilk otonom okyanus ötesi yolculuğu tamamlama onurunu vererek, bu süreçte teknolojinin potansiyelini göstermesine izin verdi. HD Hyundai, Prism Courage'ın yolculuğunda yakıt verimliliğinde yüzde 7'lik bir artış talep etti ve sera gazı emisyonlarını yüzde 5 azalttı ve tüm bunlar yaklaşık 100 olası çarpışmayı güvenli bir şekilde önledi.

Avikus, yolculuğun, sistemin ticarileştirilmesine olanak sağlayacak ABS ile HiNAS 2.0 sertifikası kazanacağını tahmin ediyor. Deniz taşımacılığı, atmosferik kirliliğin yeterince tanınmayan önemli bir kaynağı olduğu için, emisyon azaltımları, elbette, sistemi kendi başına haklı çıkarıyor gibi görünüyor. İklim değişikliğinin arkasındaki bilimi anlamasanız bile, petrol ürünlerinin fiyatları yükseldikçe yakıt verimliliğindeki gelişmeleri takdir edeceksiniz. Tüketiciler fiyat artışlarının etkilerini her zaman eninde sonunda hissederler.

Kaynak: The Drive

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.