Gönderi tarihi: 31 Mayıs , 2022 3 yıl Admin GM'nin iki şarj bağlantı noktasına sahip bir EV fikri otomobil pazarı hakkında ne diyor? İki musluk ile bir tencereyi çok daha hızlı doldurabilirsin, biliyorsun. Bu, Amerika'da ulaşımda devrim yaratan harika bir mühendislik anlayışı gibi gelmeyebilir. Ama bir şeylerin başlangıcı olabilir. General Motors, inanılmaz derecede basit bir fikirle, ancak otomobillerin nasıl değiştiğini gösteren bir patent başvurusunda bulundu. İki fişli bir EV. Lazerler, taşıma bantları ve göz yaşartıcı gaz: araba şirketleri ve patentleri İlk olarak, patentlerle ilgili kısa bir not: Otomobil üreticileri, Amerika'nın patent sisteminin en agresif kullanıcılarından bazılarıdır. Asla kullanamayacakları patentler için rutin olarak başvuruda bulunurlar. Tesla, burada sizinle dalga geçmiyor, lazer ön cam temizleme sistemi için bir patente sahip. Toyota, kendini savunma için göz yaşartıcı gaz da dağıtabilen bir araç içi koku sistemi patentine sahiptir. Ford, eşyaları bagajdan ön koltuğa getiren bir konveyör bandının patentini aldı. Sadece otomobil üretmeyi düşünen şirketler bile onlar için patent sahibidir. Google, bir insanı hareketsiz bırakacak kadar yapışkan bir kaput patentine sahiptir. Bu bir güvenlik cihazıdır - arabanızla bir yayaya çarparsanız, zıplamak yerine kaputa yapışır ve yola çarparak ikinci bir dizi yara alırlar. Ama böcek mevsiminde Louisiana'dan geçtikten sonra onu yıkadığını hayal et. Bir fikrin patent alması için iyi olması gerekmez. Sadece roman olmalı. Ve araba üreticileri rutin olarak asla uygulamadıkları fikirlerin patentini alırlar. GM'nin pilleri zaten iki pil GM'nin GMC Hummer ve Cadillac Lyriq gibi yeni nesil elektrikli otomobilleri, otomobil üreticisinin Ultium adını verdiği bir platform üzerine inşa edildi. Ultium, bir arabanın kabininin altına sığan, kaykay benzeri tek bir pil, motor ve süspansiyon birimidir. Mühendisler, Chevy Silverado EV kadar büyük ve Chevy Blazer EV kadar küçük (muhtemelen ondan daha küçük) araçlar inşa etmek için onu büyütebilir veya küçültebilir. Tasarım, tüm nesil GM araçlarının temelini oluşturacak. Honda bile onu ilk özel EV'si, yakında çıkacak Honda Prologue için kullanmayı planlayacak kadar başarılı. GM'nin daha büyük araçlar için pili büyütme şekli, esasen ikisini birbirine bağlamaktır. Hummer ve Silverado, iki katmanlı bir pil kullanır. Öyleyse neden onları ayrı olarak şarj etmiyorsunuz? EV voltajı Tesla ürünleri gibi bazı elektrikli araçlar 400 voltluk bir mimari kullanır. Hyundai Ioniq 5 ve Kia EV6 gibi bazıları 800 voltluk bir kurulum kullanıyor. Elektrik şarjı karmaşıktır ve 800 voltluk pillerin 400 voltluk pillerden iki kat daha hızlı şarj olması kadar basit değildir. Ancak şu anda piyasada bulunan 800 voltluk sistemler, 400 voltluk elektrikli araçlardan daha hızlı şarj oluyor. Daha hızlı ne olurdu? Her ikisini de kullanmak. GM'in patenti, kullanıcıların tüm pili 800 voltluk bir bağlantı noktasından, tüm pili bir 400 voltluk bağlantı noktasından veya yarısının her birinden şarj etmesine izin verecekti. Bağlantı noktaları çift yönlüdür, bu nedenle sahadaki diğer EV'lere veya ekipmanlara güç sağlamak için de kullanılabilirler. Elektrikli araçlara olan talep arttıkça, bunları yapmak için gerekli minerallerin madenciliği ek ESG sorunlarına neden olabilir. İşte yatırımcıların bilmesi gerekenler. Elektrik mühendisleri yeni garaj tamircileridir Patent hiçbir zaman çalışan bir sistem olamaz. Birçok otomobil üreticisi patenti asla yapmaz. Bu, yapışkan bir başlığın başka bir çizimi olabilir. Ama araba piyasası hakkında yeni bir şey gösteriyor. Mühendisler, bir asırlık kurcalama ve ateşle tuhaf şeyler denemeyle geçen bir yüzyıl boyunca içten yanmalı motordan mümkün olduğunca fazla performans elde etmeyi öğrendi. Bir çift şarj kablosu (ve arabalar sıraları için sıraya girerken aynı anda iki şarj istasyonu kullanan bir sürücü), EV'leri Amerikalıların günlük olarak yaşamasını kolaylaştıran yenilik olmayabilir. Ancak elektrik mühendisleri, arabalarımızın maliyetini ve bizim için yaptıklarını yeniden şekillendirecek yeni yaratıcı düşünürlerdir. Kaynak: MarketWatch
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.