Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Elektrikli araçlar yeni bir enerji kaynağıyla çok ilgileniyor: Yerçekimi


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Elektrikli araçlar yeni bir enerji kaynağıyla çok ilgileniyor: Yerçekimi

AAXCNeT.img?h=768&w=1366&m=6&q=60&o=f&l=

Güç için Dünya'nın yerçekiminden yararlanmayı amaçlayan birkaç yeni proje, elektrikli araçların başka türlü imkansız olan enerji üretme yollarını nasıl ortaya çıkarabileceğine dair ipuçları veriyor.

Avustralya Outback'teki trenleri ve benzine ihtiyaç duymayan damperli kamyonları içerir. Yolculuğu yeniden başlatmak için suyu bir dağdan aşağı çekmek için bir teklif bile var.

Her üç proje de elektrik motorlarının bir özelliğine dayanıyor: elektrik üretebildiği gibi kullanabiliyorlar. Bu, elektrikli bir aracı yavaşlatmak için motorun kullanılmasının pillerini yeniden şarj edebileceği anlamına gelir - elektrikli otomobillerde "rejeneratif frenleme" adı verilen bir özellik.

Doğru koşullar altında - ağır bir yükle yeterli açıda yeterince yokuş aşağı inerken - elektrikli araçların faydalı miktarda enerji üretebileceği ortaya çıktı. Aslında, yolculuklarını yeniden başlatmak için yeterli gücü üretebilirler ve genellikle yüklerini bıraktıktan sonra yedek elektrik üretirler.

İsviçreli elektrikli araç firması eMining AG'nin CEO'su Roger Miauton, “Yukarıdan aşağıya yüzde 10'luk bir inişiniz olduğunda, asla yeniden şarj etmenize gerek kalmaz” dedi. "Yeniden ayağa kalkmanız gerektiğinden, yokuş aşağı giderken yeterince enerji üretiyorsunuz."

Miauton'un şirketi, dünyanın en büyük elektrikli aracı olduğu söylenen 65 tonluk damperli kamyon eDumper'ı üretiyor. Dizel motoru ve yakıt deposu, elektrik motorları, piller ve soğutma makineleri ile değiştirildi ve şu anda İsviçre'de Biel yakınlarındaki bir taş ocağında çalışıyor ve 70 tonluk kireç ve kayaları bir dağın tepesinden aşağı taşıyor.

Yüksek teknolojili sistemlerin maliyeti sayesinde, bir eDumper, dizelle çalışan bir kamyonun yaklaşık iki katı kadar maliyetlidir. Ancak hiçbir zaman yakıta ihtiyaç duymaz - karbon emisyonlarıyla birlikte yılda 11.000 ila 22.000 galon dizel tasarrufu sağlar - ve neredeyse hiçbir zaman yeniden şarj edilmesi gerekmez. Test sürüşleri, aşağı inerken, yukarı çıkarken kullandığı kadar elektrik ürettiğini gösteriyor. Miauton, şirketin Almanya'daki madenler için üç tane daha eDumper ürettiğini ve daha da büyük elektrikli damperli kamyonlar için planları olduğunu söyledi.

Yokuş aşağı koşarken elektrik üretme konsepti yakında daha da büyük bir ivme kazanacak. Büyük bir demir cevheri üreticisi olan Avustralyalı madencilik şirketi Fortescue, Mart ayında Outback'teki madenlerden bir sürü cevher taşırken elektrik üretmek için “Sonsuzluk Trenleri” inşa edeceğini duyurdu.

Şirket şu anda Batı Avustralya'da her yıl toplam yaklaşık 20 milyon galon dizel yakıt kullanan 54 lokomotif tarafından yönlendirilen 16 tren işletiyor. Her trenin 244 vagonu vardır. Neredeyse iki mil uzunluğunda olabilirler ve 37.000 tondan fazla cevher taşıyabilirler.

Fortescue CEO'su Elizabeth Gaines, iç Pilbara bölgesindeki madenlerden çıkan dört güzergahın, son varış noktalarının (kuzey kıyısındaki Port Hedland) yeterince yokuş yukarı olduğunu ve bunların Sonsuzluk Trenleri için uygun olduğunu söyledi. Şirket, bir e-postada, birçok lokomotifin zaten yerçekimini elektriğe dönüştürmek zorunda olduğu dinamik frenleme özelliğini geliştirerek 2030'dan önce dört güzergahta da çalıştırmayı planladığını söyledi. Bazı güzergahlar, dönüş yolculuğu için ihtiyaç duyduklarından daha fazla enerji üretecek ve şirket, ekstra elektriği operasyonlarının başka yerlerinde kullanacak.

Yerçekiminden elektrik elde etmek için en yenilikçi öneri, elektrikli kamyon hidroelektrik olabilir. Mart ayında yayınlanan bir araştırmaya göre, dağların yükseklerinde suyla dolu bir elektrikli kamyon filosu, normal yollarda yokuş aşağı giderken elektrik üretebilir. Boş kamyonlar daha sonra daha fazla su için geri dönebilir veya başka bir yerde kullanılabilir.

Uluslararası Uygulamalı Sistemler Analizi Enstitüsü'nün Brezilya merkezli araştırmacısı Julian Hunt, çalışmanın baş yazarı Julian Hunt, sistemin elektrik üretmek için rüzgar, güneş ve düzenli hidroelektrik kadar uygun maliyetli olduğunu söyledi.

AAXDbOq.img?w=691&h=584&m=6

Başlangıç olarak, elektrikli kamyon hidroelektrik gücü, alternatiflerinden çok daha ucuz olabilir.

"Sadece elektrikli kamyon satın almanız ve onları şebekeye bağlayabilmeniz gerekiyor - tüm maliyet bu" dedi. "Ancak hidroelektrik santralleri için çok yüksek yatırım maliyetleri olan devasa barajlara, tünellere, türbinlere ve daha birçok farklı bileşene ihtiyacınız var."

Koşullara bağlı olarak, su taşıyan elektrikli kamyonlar, bir dağ inişinin farklı aşamalarından veya hatta farklı yollardaki farklı nehirlerden elektrik üretmek için de kullanılabilir. “Çok esnek, çok modüler” dedi.

Sistem her zaman uygun olmayacak - örneğin kamyon sürücülerine ne kadar maaş ödeneceği, elektriğin fiyatını etkileyecek. Ancak Hunt, dağ göllerinde düzenli hidroelektrik depolamanın mümkün olmadığı ve nehirlerin yazın kuruduğu yerlerde faydalı olabileceğini söyledi. Ayrıca, büyük hidroelektrik santrallerinin neden olduğu, rezervuarlar için geniş arazileri su basması veya toplulukları yeniden yerleştirme ihtiyacı gibi çevresel ve sosyal etkilerin çoğunu ortadan kaldıracağını söyledi.

Massachusetts Teknoloji Enstitüsü'nde Enerji ve Çevre Politikası Araştırma Merkezi'ne başkanlık eden ve çalışmaya dahil olmayan enerji ekonomisi profesörü Christopher Knittel, böyle bir sistemin maliyetlerinin tahminlerden daha yüksek olabileceğinden endişe duyduğunu söyledi.

Ancak bir e-postada "Bu kesinlikle ilginç bir fikir" dedi. "İşlerin ne kadar hızlı ilerlediği ve yeni teknolojilere duyulan ihtiyaç göz önüne alındığında, kutunun dışında düşünmeyi görmek beni her zaman heyecanlandırıyor."

Kaynak: NBC News

achievement-1455855.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.