Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

İnanılmaz asma bir demiryoluna sahip Alman şehri


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

İnanılmaz asma bir demiryoluna sahip Alman şehri

AAXkqaf.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Asma demiryolları bugün bir anakronizm gibi görünüyor - taşımacılığın geleceğinin nasıl olacağına dair bir 19. yüzyıl vizyonu. 2022 yılına gelindiğinde, hepimiz altüst olmuş demiryollarında işe gidip geliyor olacaktık!

Karaya kararlı bir şekilde sabitlenen sıkıcı sıradan tren hatlarının aksine, asma demiryolları direklerden sarkan bir rayın altında sallanır. Yolcular manzaranın tadını çıkarırken, arabaları yollar, nehirler ve diğer engellerin üzerinden geçer.

Bu fikir, ironik bir şekilde, 1974'te havalimanı kapanmadan önce dört yıl boyunca yolcuları Dallas Love Field'daki otoparktan terminale fırlatan Braniff Jetrail Fastpark Sistemi gibi kısa ömürlü birkaç başarılı girişime rağmen, gerçekten hayata geçmedi.

Bugün, operasyonda olan tek asma demiryolları Japonya ve Almanya'da bulunuyor. Ve orijinal ve hala en iyisinin, tüm steampunk ihtişamıyla hala güçlü olduğu Almanya'da bulunabilir - Wuppertal Schwebebahn.

Her şey 1880'lerde, emperyal Almanya'nın sözde Gründerzeit hızlı endüstriyel genişleme döneminin ardından başladı. Girişimci ve mühendis Eugen Langen, Köln'deki şeker fabrikasında malları taşımak için bir asma demiryolu deniyordu.

Bu arada, yakındaki Wuppertal şehrinde bir sorun vardı. Patlayan bir yerel tekstil endüstrisi, bölgenin Wupper nehri boyunca küçük bir yerleşim biriminden, şimdi etrafta dolaşması gereken 40.000 nüfuslu bir kentsel yayılmaya dönüştüğünü görmüştü.

Uzun ve dolambaçlı nehir vadisi, geleneksel demiryolu veya tramvayları imkansız hale getirdiğinden, şehir yetkilileri sorunu çözmek için teklifleri davet etti ve Langen ortaya çıktı.

1893'te, teklife atlayan şehre asma demiryolu sistemini teklif etti. İnşaat 1898'de başladı ve hat 1901'de İmparator II. Wilhelm'in eşi Auguste Viktoria ile bir test sürüşü yapmasıyla törenle açıldı.

Savaş zamanı hasarı

Şehrin içinden kıvrılarak geçen yüksek rayı oluşturmak için yaklaşık 20.000 ton çelik kullanıldı. 20 güzel art nouveau istasyonu, her biri 65 kişi taşıyabilen arabaların cam ve ahşap iç kısımlarını tamamlıyordu.

Şebeke, 1903'te, hattın Vohwinkel ve Oberbarmen istasyonlarına bağlı dönüş döngülerinde başlayan ve biten yolculuklarla, 13,3 kilometrelik (8,3 mil) nihai uzunluğa kadar genişletildi.

Yeni demiryolu yerel halk arasında bir hit oldu. Sonraki birkaç yıl içinde, tren uzunlukları her beş dakikada bir çalışan iki vagondan altı vagona çıkarıldı.

Wuppertal asma demiryolu, yollar ve su yolları gibi engelleri aşabilir. - Oliver Berg/resim ittifakı/dpa/AP
Wuppertal işçilerinin çoğu Kaiser'in ordularında görev yaparken I.

İkinci Dünya Savaşı'nda, ağ Müttefiklerin Mayıs ve Haziran 1943'te ve yine Ocak 1945'te Wuppertal'e yapılan ağır hava saldırılarında Müttefik bombaları tarafından kötü bir şekilde vuruldu, ancak 1946 Paskalya'sında, Avrupa'da savaşın sona ermesinden tam bir yıl sonra bile, tüm rota çoktan harekete geçmişti.

1933 yılında Wuppertal'in Barmen semtinde doğan Rosemarie Weingarten için Schwebebahn, dayanıklılığı nedeniyle şehrin kültürel amiral gemisi olmaya devam ediyor.

"Hem Wuppertal'ı hem de Barmen'i temsil eden Schwebebahn'dan daha ikonik bir sembol olduğunu düşünmüyorum. Her zaman benim için oradaydı ve hala çalışıyor olduğu için gurur duyuyorum” dedi.

Arabadaki fil

AAXknPR.img?w=768&h=432&m=6

İndiği yerde bir Tuffi heykeli oturuyor. 

1950'de, Schwebebahn'ın bugüne kadarki en ünlü yolcusu, Kaiser'den bile daha yüksek profilli bir yolcusu vardı: Fil Tuffi.

Althoff Sirki şehirdeydi ve o zamanlar Batı Almanya'da küçük bir ünlü olan genç kalın derili için bir tanıtım gezisi düzenlemişti. Tuffi genellikle insanların yanında korkusuzdu, bu yüzden sirk sahibi Franz Althoff, şovunun reklamını yapmak için düzenli olarak onu kullandı.

O zaten tramvaylara binmiş, kutsal bir çeşmeden sarhoş olmuş, inşaat işçilerine kasalarca bira dağıtmış ve daha az kahramanca bir şekilde bir buket çiçek yemiş ve bir İran halısına işemişti.

Önce Schwebebahn gezisi gayet iyi gitti. Wuppertal-Barmen istasyonunda (Althoff'un Tuffi için dört, kendisi için bir bilet almak zorunda kaldığı) trene bindi.

Ancak vagon gazeteciler ve yetkililerle doluydu, bu yüzden Tuffi birkaç dakika sonra dönmeye çalıştığında yapamadı ve panikledi. Önce bir sıra koltuğu ezdi ve ardından bir pencereden 10 metre (33 fit) aşağıdaki nehre atladı.

Nehir o noktada sadece 50 santimetre (20 inç) derinlikteydi ama zemin çamurluydu, bu yüzden Tuffi sadece birkaç çizik aldı. Althoff, görünüşe göre, onun peşinden atlamak istemişti, ama bunun yerine, sersemlemiş file geri döndüğü ve onu sirk kampına geri götürdüğü bir sonraki durağa devam etti.

Sanatçı Bernd Bergkemper'in 2020'de yaptığı bazalttan yapılmış bir heykel, Tuffi'nin 1950'de indiği yerde duruyor.

Geçmişe yolculuk

Bugün, hafifçe sallanan Schwebebahn artık filleri taşımıyor, ancak hala bir banliyö treni olarak kullanılıyor ve Covid öncesi yılda 25 milyon şaşırtıcı bir şekilde yolcu taşıyor.

Ne yazık ki, görkemli birinci nesil vagonların neredeyse tamamı yok oldu ve 1972'de tanıtılan ve 27 yıl boyunca çalışan ikonik GTW 72 vagonlarının bile yerini, 2016'da hizmete giren "15. Nesil"in şık mavi trenleri aldı.

Yeni trenlerle bile, Schwebebahn meraklıları arasında popülerliğini koruyor.

Köln merkezli mimar Christian Busch, "Schwebebahn'a olan hayranlığım, onun 100 yıl önce inşa edilmiş biçiminde yatıyor" diyor. “Böyle bir projeyi bilgisayar destekli sistemler olmadan gerçekleştirmek bugün düşünülemez.

"Schwebebahn'da bir gezinti, yolcunun yerel sakinlerin hayatına olağanüstü bir bakış açısı kazanmasını sağlıyor ve gerçekten de geçmiş günlerden kalma bir panayır alanı cazibesine benziyor."

Fil olmayan kullanıcılar için Schwebebahn, seyahat etmenin son derece güvenli bir yolu olmaya devam ediyor.

1999 yılına kadar Almanya'daki en güvenli toplu taşıma yöntemi olarak kabul edildi ve neredeyse 100 yıllık operasyonda sadece birkaç küçük kaza kaydetti.

Ancak Nisan 1999'da, Schwebebahn en karanlık saatini yaşadı: Bir trenin inşaat çalışmaları sırasında 100 kilogramlık demir kancayla çarpışıp sekiz metrelik Wupper'a dalması sonucu beş kişi öldü ve 47 kişi yaralandı.

O zamandan beri, demiryolunda, özellikle de 2018'de 350 metre uzunluğundaki bir elektrik kablosunun aşağıdaki sokağa düştüğü ve Schwebebahn'ı neredeyse dokuz ay boyunca devre dışı bıraktığı, tarihinin en uzun hizmet kesintisinden bu yana, bazı iniş çıkışlar oldu.

Demiryolu 2019'da yeniden açıldı ve Wuppertalers tarafından tekrar yaygın ve mutlu bir şekilde kullanıldı.

AAXjTyC.img?w=768&h=432&m=6

Demiryolu yılda 25 milyon yolcu taşıyor.

Film yıldızı

İnanılmaz tarihi ve ikonik görünümü göz önüne alındığında, Schwebebahn'ın pek çok sanat eserine ve genel olarak Alman popüler kültürüne ilham vermesi şaşırtıcı değil.

1902'de Siyonist yazar ve siyasi aktivist Theodor Herzl'in bilimkurgu romanı “Altneuland”da (Eski Yeni Ülke) ima edildi. Yönetmen Wim Wenders'ın 1974 tarihli filmi “Alice in den Städten” (Alice in the Cities), Tom Tykwer'ın 2000 yapımı “Der Krieger und die Kaiserin” (Savaşçı ve İmparatoriçe) filminde ve yine 2011 Wenders filminde, “Pina”, bir başka Wuppertal ikonunu kutluyor, koreograf Pina Bausch.

Turner Ödülü'ne aday gösterilen İngiliz sanatçı Darren Almond, 1995'te "Schwebebahn" adlı bir Süper 8 film çalışması yarattı ve New York'taki Modern Sanat Müzesi'nin (MOMA) koleksiyonunda, 1902'den bir Schwebebahn arabasından çekilen iki dakikalık bir film var. Wuppertal manzarasının eşsiz manzarası.

Hem yerli halk hem de ziyaretçiler için Schwebebahn sevilen bir anakronizm olmaya devam ediyor.

Mimar Christian Busch, "Günümüzde, statik ve ekonomik nedenlerle gri beton genellikle bir seçimdir ve altyapımızı karakterize eder" diyor. "Ancak Schwebebahn'ın demir kirişleri, trenlerin yolcularını aşağıda sürekli artan trafik hacmini hesaba katmadan taşımasına izin veriyor ve harika görünüyorlar."

AAXkgya.img?w=768&h=432&m=6

Japonya'nın Shonan Monoray'ı, Schwebebahn'ın kardeş demiryolu hattı olarak belirlendi. - Enoshima, Japonya - 16 Ağustos: Shonan Monoray, 16 Ağustos 2019'da Japonya'nın Enoshima yakınlarında bir yoldan geçiyor. Yelken etkinliklerine ev sahipliği yapması planlanan Enoshima, Japonya'nın başkenti ve çevresindeki Tokyo 2020 Olimpiyat Oyunları'na katılacak olan birkaç bölgeden biri. (Carl Court/Getty Images'ın fotoğrafı)
Ve bu sevgili anakronizm, henüz geleceğin yolunu gösterebilecek bir anakronizmdir. Schwebebahn, 2018'den bu yana, en iyi uygulamaları paylaşmak ve sürdürülebilir seyahat modları olarak asma demiryollarını teşvik etmek için Japonya'nın Kamakura kentindeki Shonan Monoray'ın kardeş demiryolu olmuştur.

Ve eğer Wuppertal'ı ziyaret ederseniz ve gerçekten şık hissetmek istiyorsanız, hizmette kalan, Wilhelm II ve Auguste Viktoria'nın 1900'de kullandığı muhteşem bir orijinal vagon kaldı.

Kaiserwagen veya İmparatorluk Arabası olarak bilinen bu araç, düğünler de dahil olmak üzere özel etkinlikler için rezerve edilebilir.

Kaynak: CNN

sit-4300448.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.