Zıplanacak içerik

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Elektrikli Araç Sahipliğinin Gerçek Maliyetleri

AAVkJnL.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Bir benzin deposunu doldurmanın 100 dolara, elektrikli bir arabayı şarj etmenin ise 10 dolara mal olduğu bir zamanda, bir EV satın almak bariz bir seçim gibi görünebilir. Ancak EV ekonomisi karmaşıktır ve petrol şirketlerine yapıştırmadan önce pek çok bilinmeyen faktör hakkında bilgi sahibi olmanız gerekir.

Yeni bir araba satın almak

Bir EV sürmek için, genellikle pahalı bir teklif olan bir EV satın almalısınız. Mevcut, geleneksel arabanızı sattıktan veya takas ettikten sonra bile, 10.000 $ veya daha fazla deliğe kolayca girebilirsiniz. CNET Cars meslektaşım Craig Cole'un burada hesapladığı gibi, çok ucuz bir EV satın aldığınız, ucuz elektriği olan bir yerde yaşadığınız ve her zaman evde şarj ettiğiniz bir senaryo varsayarsak, başa baş olmanız birkaç yıl alacaktır. Bu, yeni bir EV satın almayı ekonomik bir smaç yapmak için çok fazla "eğer".

Bu yeni bir endişe değil: Yakıttan tasarruf edebileceklerinden çok daha yüksek bir net maliyetle hibrit veya başka bir yakıt tasarruflu araba satın alan tanıdığım insanların sayısını sayamıyorum. Bir arkadaşım, zararlarını karşılamalarının 111 yıl alacağını kaleme aldıktan sonra bile, Porsche Cayenne'lerini Cayenne Hybrid ile takas etmekte ısrar etti.

AAX1VvL.img?w=768&h=512&m=6

Elbette, saf bir elektrikli otomobil, Cayenne Hybrid örneğinden çok daha fazla enerji tasarrufu sağlayacaktır, ancak bir EV'nin ilk satın alma fiyatı ve potansiyel olarak daha yüksek sigorta ve yüksek onarım maliyetleri, ekonomisini köreltebilir. Öte yandan, geleneksel otomobiller, sıvı değişimi ve daha sık fren servisi gibi EV'lerin maruz kalmadığı bir dizi bakım maliyetine sahiptir.

Pek çok insan, hem çevreyi hem de parayı korumak için bir EV satın alır; bu, yatırımlarını hem yakıt tasarrufu hem de çevresel temettüler yoluyla geri getiren asil bir motivasyondur. Bu makalenin kapsamı dışındadır, ancak genel çevresel yatırım getirisini düşünün ve kendinize elektrikli bir arabaya harcayacağınız net fonları dağıtmanın daha etkili bir yolu olup olmadığını sorun: Çatıya güneş enerjisi kurmak veya birinci sınıf bir Zoom odası inşa etmek. İyi bir karbon ayak izi hesaplayıcısı kullanarak düşünebileceğiniz birkaç örnek, iş seyahatinizin çoğunu bir kenara bırakın.

Eskime aralığı

Amortisman, satın aldığınız herhangi bir arabanın "diğer fiyatı"dır ve o araba elektrikli olduğunda dikkate alınması daha da önemlidir. Herhangi bir yeni veya geç model arabanın değeri, ona sahip olduğunuzda bir taş gibi düşer ve tipik olarak daha yüksek fiyatları ve genellikle daha yüksek amortismanları nedeniyle EV'ler için genellikle daha kötü olan her kilometrede önemli bir maliyet yaratır.

Örneğin, elektrikli otomobilleri ile tanınmayan Subaru, Car Edge'e göre beş yıl sonra yeni fiyatının %66'sı kadar bir ortalama yeniden satış değerine sahip. 35.000 dolarlık yeni bir Subaru'da, bu amortisman ilk beş yılda yaklaşık 11.500 dolara veya günde 6.30 dolara mal olacak. Çok yıpranmış bir metafor kullanmak gerekirse, bu siz ve bir arkadaşınız için haftanın yedi günü bir latte.

Bunu, Car Edge projelerinin beş yıl sonra değerinin %58'ini elinde tutacağı (Car Edge'e göre lüks markalar arasında 3. sırada yer alıyor) ve bunu daha yüksek bir ortalama fiyattan yapan bir Tesla ile karşılaştırın. 60.000$'lık bir Tesla Model 3 satın alırsanız, ilk beş yılda 25.000$'lık veya günde 13.80$'lık bir amortisman ödersiniz - tıpkı size ve üç arkadaşınıza her gün bir latte almak gibi. Acının bir kısmı, Tesla'nın EV'leri satmada o kadar başarılı olmasından kaynaklanıyor ki, arabaları uzun zaman önce 7.500 dolarlık federal vergi kredisine hak kazanmayı bıraktı.

AAX1Z8k.img?w=768&h=384&m=6

Pil değiştirme

EV'lere özgü önemli bir amortisman şekli, nihai pil paketi değişimidir. Motor değişiminin olası olmadığı modern bir geleneksel otomobilin aksine, bir EV'nin pil parkının değiştirilmesi, araç yaşlandıkça ve yetersiz menzil sağladığında muhtemeldir. Pil değiştirme maliyeti oldukça değişkendir, ancak 10.000 ABD doları makul bir medyan tahmindir.

Bununla birlikte, bu maliyet belirsizliğini koruyor, çünkü çok az EV, pil takımlarını büyük ölçüde bozacak kadar uzun süredir yolda ve canlı, rekabetçi bir pil değiştirme pazarının gelişmesi için yeterli zaman yok. Ayrıca, belirli bir EV'nin hangi sahibinin pil değiştirme maliyetini üstleneceğini tahmin etmek de zor ve bu maliyetin zaten amortismanda hesaba katılması gerekirken, pazarın buna güvenecek kadar olgun olduğundan emin değilim. Geç model kullanılmış bir elektrikli araç satın alırsanız, menzili sizin veya bir sonraki alıcının yetersiz olduğunu düşünebileceği bir düzeye düştüğünde, çantayı tutanın siz olabileceğinizi bilin ve bu, genel sürüş ekonomisini aşındıran bir masraf veya değer kaybını tetikler. elektrik.

Bununla birlikte, bu pil değiştirme sorununa iyi bir geçici çözüm var: gerçeklik. Düşündüğünüz aralığın yakınında neden herhangi bir yere ihtiyacınız olmayabileceği konusundaki görüşüme bakın.

Elektrik satın almak basit değil

Elektriğin maliyeti, nerede yaşadığınıza, tarife planına, ne zaman şarj ettiğinize ve bunu evde mi yoksa ticari bir şarj cihazında mı yaptığınıza bağlı olarak benzin maliyetinden çok daha fazla değişir.

Kaliforniya'da konut elektriği için kilovat saat başına ortalama 18 sent ödüyoruz, ancak ABD Enerji Bilgi İdaresi'ne göre Idaho'da 8 sent ve Hawaii'de 28 sent. Bu fark, Kaliforniya'da benzin için galon başına 5 dolar, Idaho'da galon başına 2,50 dolar ve Hawaii'de galon başına 8 dolar ödemek gibi olacaktır, pompada gördüğümüzden çok daha fazla çeşitlilik. Ve elektriğin maliyeti, onu dağıttığınız yerde açıkça etiketlenmiyor, bunun yerine bir tarifeler batağına ve günün saatlerine gömülüyor.

Arabalar, gaz veya elektrik arasında bir maliyet karşılaştırması için Çevre Koruma Ajansı'nın Fueleconomy.gov sitesine dönebilirsiniz. Bir BMW 330i xDrive ve bir Tesla Model 3 Uzun Menzilli arasındaki kafa kafaya karşılaştırma, enerji maliyetlerinde büyük bir fark ortaya koyuyor ve bu da Tesla'nın mutlak bir maliyet tasarrufu sağlayan makine gibi görünmesini sağlıyor.

AAX1VvN.img?w=768&h=766&m=6

Ancak Anderson Economic Group (PDF) tarafından 2021 yılında yapılan bir araştırma, bir elektrikli araç kullanmanın geleneksel bir araç sürmekten çok daha pahalıya mal olabileceği sonucuna varıyor. Bu tartışmalı bir sonuç, ancak tamamen temelsiz değil, ancak varsayımları ev yerine ticari yerlerde çok fazla ücretlendirmeyi içermesine ve arabanızı beklerken boşa harcanan değer olarak hesaba katılması gereken sağlıklı bir maaş aldığınıza rağmen tamamen asılsız değil. şarj etmek. Evde şarj edenler için hikaye çok daha güllük gülistanlık, ancak Anderson, çoğu EV sahibinin isteyeceği bir Seviye 2 şarj cihazının yaklaşık 2.000 dolarlık maliyetini akıllıca amorti ediyor.

AAX25DC.img?w=768&h=390&m=6

Başladığımız soruyu cevaplamak için, bir EV'yi gazla çalışan bir arabaya kıyasla kullanmak ya daha az, aynı ya da daha fazla maliyetlidir. Bu çok tatmin edici bir cevap olmasa da, bir EV muhtemelen bir gecede olmasa da gerçek ulaşım maliyetinizi azaltacaktır. Çeşitli teknolojik, politik ve finansal nedenlerle EV'lere geçişin kaçınılmaz olduğunu düşünüyorum, ancak EV'lerin bizim için değil, sizin için nasıl sonuçlanacağı konusunda endişelenmeniz gerekiyor.

Kaynak: Roadshow

carsharing-4382651.jpg

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.