Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 1 Mayıs , 2022 Admin Gönderi tarihi: 1 Mayıs , 2022 İşte 2023 Lotus Eletre'yi Çarpıcı ve Aşamalı Bir Hiper SUV Yapan Şey Markanın ilk SUV'si olan Lotus, 2023'te satışa sunulan tamamen elektrikli Eletre'yi tanıttı. Yüksek performanslı lüks crossover aynı zamanda şirketin yalnızca elektrikli performans segmentine dönüşümünün başlangıcını temsil ediyor. bilindiği gibi spor arabalar. Otomobil aynı zamanda İngiliz otomobil üreticisinin 2025 yılına kadar piyasaya sürmeyi planladığı dört yeni elektrikli araçtan ilki. Tek şarjla maksimum 372 mil menzile sahip olacak ve pili 350kW'lık bir şarj cihazından şarj etmek 18 dakika sürecek. Sportif arazi aracı, Lotus'un en yeni spor otomobili Emira'nın kalbini ve ruhunu ve tamamen elektrikli Evija hiper otomobilinin çığır açan aero performansını yeniden yorumluyor. Eletre hiper SUV olarak adlandırılır ve Lotus'un ilk beş kapılı üretim otomobili, spor otomobil sınıfının dışındaki ilk model, ilk yaşam tarzı EV'si ve şimdiye kadarki en bağlantılı Lotus. 2023 Lotus Eletre: Dünyanın İlk Elektrikli Hiper SUV'si Otomobil, Emira'dan ilham alan atletik çizgilere sahiptir. Aktif aerodinamik havalandırmalara sahip şık bir ön ızgara, ayrık farlar, devasa alaşım jantlar, arka camın üst kısmında kanatçıklar ve SUV'nin her tarafında bol miktarda hava menfezi bu özelliklerden sadece birkaçı. Kabin ileri pozisyonuna, uzun bir dingil mesafesine ve alçak ön ve arka çıkıntılara sahiptir. Mütevazı kaput, Lotus'un klasik ortadan motorlu düzenine saygı gösterir. Keskin ön kenarlar gibi çeşitli yönler Lotus Evija ve Emira'ya benziyor. Ayrıca hava, ön kenarın altına yönlendirilir ve kaputtaki iki havalandırma deliği aracılığıyla dışarı çıkar. SUV'nin tam boy şerit ışığı, tekerlek davlumbazlarından hava menfezlerine doğru kıvrılıyor. Araç hareket ettiğinde ışık kırmızı olacak, ancak akünün şarj durumuna bağlı olarak yeşil veya turuncu da olabilir. İsteğe bağlı 23 inç jantlar, makine kesimli bölünmüş kaplama ve karbon fiber uçlarla güzeldir. Geleneksel kapı aynalarının yerini alan entegre kameralı Elektrikli Ters Ayna Ekranları da bir diğer önemli özelliktir. Tam palet henüz piyasaya sürülmemiş olsa da, Lotus Eletre'nin renkleri arasında sarı ve Nimbus Gri gibi görünen şeyler var. Estetik ve Teknolojinin Mükemmel Birleşimi Tipik bir gösterge paneli yerine, yeni Lotus Eletre, 15,1 inçlik yatay odaklı dokunmatik bilgi-eğlence sistemi ve gösterge panelinin her iki yanında araç bilgilerini gösteren 30 mm'lik bir şerit içeriyor. Üçüncü bir ekran, araçta bilgi-eğlence ekranı görevi görür. Özel bir akıllı telefon uygulamasına ek olarak 5G bağlantı uyumluluğu ve kablosuz yazılım güncellemeleri de mevcuttur. İçeride, 15.1 inçlik OLED yatay panel, kullanılmadığında otomatik olarak düz katlanır. Yolcu tarafında ise gösterge paneli gibi benzer bir şerit tekrarlanıyor. Temel ses sistemi, 1380 watt güce sahip 15 hoparlörlü bir KEF sistemidir, ancak 3D ses teknolojisine sahip 23 hoparlörlü bir sistem de mevcuttur. Lotus Eletre'deki koltuklar büyük bir cazibe merkezi ve geleneksel beş kişilik düzen yerine dört ayrı koltuk var. Bu yüksek performanslı bir SUV olduğu için üçüncü sıra yok. Lotus, sabit bir panoramik cam tavan ile aydınlatılan kabinde yün karışımı koltuk tekstilleri, suni mikro fiberler ve karbon fiber gibi malzemeler kullandı. Gelecek Çağ Teknolojisi ve Elektrikli Güç Aktarma Organları Eletre, en son teknolojiyle donatılacak. Adaptif hız sabitleyici, şeritten ayrılma uyarısı ve trafik işareti bilgileri standart özellikler arasındadır. Dünyada ilk kez ön camın üstüne konumlandırılan açılabilir bir LiDAR sensörüne ve ön kanatta başka bir sensöre sahip. Bu sensörler, kablosuz olarak güncellenebilen kısmen kendi kendine sürüş teknolojisini mümkün kılar. Lotus, Seviye 4 SAE özerkliğinin gelecekte mevcut olacağına inanıyor. Markanın Electric Premium Architecture platformu, yeni Eletre SUV'nin temelini oluşturuyor. Elektrikli SUV, 600 HP'nin üzerinde güç üreten çift motorlu bir konfigürasyona sahiptir. Lotus'a göre Eletre, 0'dan 60 MPH'ye üç saniyenin altında hızlanabilir ve maksimum 162 MPH hıza ulaşabilir. Elektrik motoru, 100 kWh'nin üzerinde bir pil takımıyla birleştiğinde, tek bir şarjla 372 mil menzil sağlıyor. Otomobil ayrıca 350 kW'ta şarj olabiliyor ve bu da menzile sadece 20 dakikada 248 mil ekleniyor. Direksiyon hassasiyetini, aktarma organlarını, gaz tepkisini ve amortisör sönümlemesini değiştiren Range, Tour, Sport, Off-Road ve Individual dahil olmak üzere çeşitli sürüş modları arasından seçim yapabilirsiniz. Beş bağlantılı arka süspansiyon, standart havalı süspansiyon, aktif arka aks yönlendirmesi ve düşük ağırlık merkezi sayesinde sürüş ve yol tutuşu iyi olacaktır. 2023 Lotus Eletre'nin kesin çıkış tarihi belirsiz. Ancak SUV'nin 2022'nin sonlarında Çin'de üretime başlayacağı bildirildi. Buna bağlı olarak Amerika Birleşik Devletleri'ndeki müşterilerin SUV için 2023'ün sonlarını veya belki de 2024'ün başlarına kadar beklemesi gerekebilir. Bu SUV'nin fiyatı bilinmiyor, ancak boyut rakibinin Lamborghini Urus ve performans rakibi Tesla Model X Plaid olabileceği göz önüne alındığında, 120.000 $ MSRP'nin altında başlayacağını varsaymak güvenli. Kaynak: HotCars
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın