Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 23 Nisan , 2022 Admin Gönderi tarihi: 23 Nisan , 2022 Tek-Pedalla Sürüş Nedir ve Nasıl Çalışır? Birçok plug-in hibrit elektrikli araç (PHEV) ve elektrikli araç (EV) tek pedallı sürüş tekniği sunar. Bu benzersiz PHEV ve EV avantajı, yalnızca gaz pedalını kullanarak durup gitme olanağı sağlar. Giderek artan sayıda elektrikli araç, bu işlevselliği rejeneratif fren sistemleri aracılığıyla kullanılabilir hale getiriyor. Rejeneratif Frenleme Nedir? Elektrikli otomobillerde rejeneratif fren sistemleri sayesinde tek pedalla sürüş mümkündür. Bir PHEV veya EV fren yaptığında, elektrik motoru bir jeneratör görevi görerek aracın ileri hareketindeki kinetik enerjiyi elektriğe dönüştürür. Bu elektrik, araç fren yaparken aküyü şarj eder. Bu rejeneratif faz sırasında, elektrik motorunun manyetik direnci artar ve bir frenleme kuvveti oluşturur. Aktarma organlarındaki bu ilave sürtünme aracı yavaşlatır. Tek Pedalla Sürüş Nasıl Çalışır? Tek pedalla sürüş, sürücünün aracı fren pedalını kullanmadan tam olarak durdurmasına olanak tanır. Çoğu durumda, yukarıdaki fotoğrafta gösterildiği gibi, bu özelliği devreye sokan bir açma-kapama düğmesi vardır. Düğme, 2022 Chevrolet Bolt EUV'deki tek pedallı sürüş sistemini etkinleştirir. Sürücü, trafik ışığı veya dur işareti nedeniyle ileride duracağını tahmin ettiğinden, ayağını gaz pedalından çekebilir. Araç yaklaşık 0,2 g'lık bir kuvvetle yavaşlamaya başlayacaktır. Bu yavaşlama kuvveti, tam frenleme kuvvetinin %20'sine eşdeğerdir ve tipik hidrolik fren uygulamasına kıyasla aracı kademeli olarak yavaşlatır. Araç tamamen durduğunda, hidrolik frenler devreye girerek sürücü tekrar ilerlemek için gaz pedalına basana kadar aracı tam olarak durur. Tek pedalla sürüş, biraz pratik ve ustalık gerektirir. Pürüzsüz ve aşamalı bir duruş sağlamak için gaz pedalının hafifçe serbest bırakılması gerekir. Sürücü ayrıca, aracı güvenli bir şekilde tamamen durdurmak için durma mesafelerini değerlendirmeye ve pedalın serbest bırakılmasını doğru şekilde zamanlamaya alışmalıdır. Tek pedalla sürüş kullanılırken, fren lambaları, sürücü geleneksel hidrolik frenleri kullanıyormuş gibi çalışacaktır. Gaz pedalı bırakıldığında fren lambaları yanar ve aracın arkasındaki sürücülerin yavaşladığının farkına varmasını sağlar. Acil Durdurma için Tek Pedalla Sürüş Kullanmayın Tek pedalla sürüş sırasında acil durdurma gerekirse, sürücü standart hidrolik frenleri kullanmalıdır. Durum ne olursa olsun, sürücü, ister yaya, ister araç veya yoldaki herhangi bir tehlike veya engel için olsun, aracı durdurmak için her zaman standart frenleri uygulayabilir. Tek pedalla sürüş, sürücünün istediği zaman geçersiz kılabileceği bir kolaylık özelliğidir. Tek Pedalla Sürüşün Faydaları Tek pedalla sürüş çeşitli avantajlar sunar. En belirgin olanı, tutarlı bir şekilde kullanıldığında bir EV'nin maksimum sürüş menzilini birkaç mil uzatmak. Ek olarak, tek pedalla sürüşün kullanılması aracın fren ömrünü uzatır. Sürücü standart hidrolik frenleri daha az kullandığından, daha az aşınma ve yıpranma meydana gelir ve bu da fren sistemi servisi ile değiştirme arasında önemli ölçüde daha uzun aralıklar sağlar. Standart frenlerin daha az kullanılması aynı zamanda havada daha az fren tozu anlamına gelir ve çevresel bir avantaj sağlar. Tek pedalla sürüş de uygundur. Ayağınızı iki pedal arasında hareket ettirmek, tek bir yerde tutmaktan daha az iştir. Tek pedalla sürüş konusunda rahat olduğunuzda, seyahat etmenin daha rahat bir yoludur. Son olarak, tek pedalla sürüşün durma aşaması, genellikle hidrolik fren uygulamaktan daha yumuşak hissettirir. Bunun nedeni, bir insanın aksine bir bilgisayarın aracı yavaşlatma işini yapmasıdır. Durakların sarsıntılı veya sarsıcı bir his göstermesi muhtemeldir. Özet Tek pedalla sürüş herkes için olmayabilir, ancak bazı sürücülere tamamen elektrikli otomobil kullanmanın zevklerini yeni bir şekilde deneyimleme seçeneği sunar. Sadeliği ve faydaları, bir EV veya plug-in hibrit sürüş fikrini daha da çekici hale getirmeye yardımcı olur.
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2024 Tek-Pedalla Sürüşün Dayanılmaz Hafifliği Bana göre tek-pedalla sürüşün en önemli özelliği tehlike anında ayağınızı gaz pedalından çektiğiniz anda daha hidrolik frene basmadan araba yavaşlamaya başlıyor. Yani siz ayağınızı gazdan çekip fren pedalına gidene kadar ki zamanda araç yavaşlamaya başlamış olacaktır. Bu ne demektir: Refleksiniz ne kadar iyi olursa olsun frene basana kadar çok kısa bir zaman geçiyor. Tek pedalla sürüş bu zaman aralığını sizin lehinize çeviriyor.
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2024 ---Önemli--- Kaygan sürüş koşullarında Tek Pedallı Sürüş önerilmez.
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 22 Eylül , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 22 Eylül , 2024 Tek pedallı sürüş gerçekten EV (Elektrikli Araç) menzilini uzatıyor mu? Karmaşık Elektrikli araçların yükselişiyle birlikte, rejeneratif frenleme çok daha yaygın hale geldi ve birçok EV sürücüsü, maksimum rejeneratif frenleme ayarlarını kullanmanın daha iyi bir menzil elde ettikleri anlamına geldiğini varsayıyor. Bunun bir kısmı, EV üreticilerinin rejeneratif frenlemeyi sunma şekliyle ilgilidir - aksi takdirde kaybolacak enerjiyi geri kazanmanın bir yolu olarak. Ancak gerçekten düşündüğünüzde, tek pedallı sürüş kullanmak o kadar da verimli olmayabilir. Elektrikli aracınızdan maksimum verimi elde etmenin en iyi yolu nedir? Anlaşılan, karmaşıktır. Rejeneratif frenleme nedir? Bir EV'de, rejeneratif frenleme esasen bir araç yavaşladığında ürettiği kinetik enerjiyi geri kazanır, bu daha sonra enerjiye dönüştürülür ve daha sonra kullanılmak üzere aküde depolanır. Aracınızın mümkün olduğunca fazla enerji yakalamasını sağlamanın bir yoludur ve bu, menzil kaygısı olan bir dünyada teorik olarak menzili en üst düzeye çıkarabilir. Çoğu zaman, rejeneratif frenleme esasen bir elektrik motorunu ters yönde döndürmeyi, onu enerji harcamak için kullanmak yerine esasen bir jeneratöre dönüştürmeyi içerir. Elektrik ürettiği için, bu enerji daha sonra aracın hızlanmak için kullanması gerektiğinde kullanılmak üzere aküde depolanır. Bir EV'de, rejeneratif frenleme genellikle bir arabadaki fren sistemini kinetik enerjiyi yakalamak ve arabayı şarj etmek için kullanmayı ifade eder. Çoğu EV, rejeneratif frenleme ayarları kapalı olsa bile rejeneratif frenleme kullanır. Bunun nedeni, günümüzdeki elektrikli arabaların genellikle fren pedalına bastığınızda rejeneratif frenleme kullanması ve yalnızca hızlı bir şekilde yavaşlamak için frene sert bastığınızda sürtünme frenlerini kullanmaya başvurmasıdır. Daha agresif frenleme olaylarında bile, çoğu EV arabayı yavaşlatmak için rejeneratif frenleme ve sürtünme frenlerinin bir kombinasyonunu kullanır - bu da bir miktar enerjinin geri kazanılmasını sağlar. Ancak ayarladığınız rejeneratif fren ayarlarının seviyesine bağlı olarak, ayağınız gaz pedalından çekildiğinde aracınız genellikle enerjiyi geri kazanmak için kendini yavaşlatır ve aşırı bir durumda, ayağınızı gaz pedalından çekmeniz aracı sadece gaz pedalını kullanarak sürmeniz gereken kadar yavaşlatabilir. Buna tek pedallı sürüş denir. Çoğu EV, sürücünün kullanmak istediği rejeneratif frenleme seviyesini ayarlamasına izin verir, en agresif olanı ise tek pedallı sürüştür. Tek pedallı sürüş neden menzili artırmasın? Daha yüksek rejeneratif frenleme seviyeleri aktif olduğunda, aracınız esasen sürekli olarak enerji kullanır ve geri kazanır. Başka bir deyişle, gaz pedalına bastığınızda enerji kullanırsınız ve gaz pedalından kalktığınızda aracınız enerjiyi geri kazanır. Ancak rejeneratif frenleme tamamen devre dışıyken, ayağınızı gazdan çektiğinizde, aracın yavaşlamaması ve hızınızı korumak için çok fazla enerji harcamamanız anlamına gelen bir kayma yaparsınız. Iowa Üniversitesi'nde endüstri ve sistem mühendisliği profesörü olan Daniel V. McGehee, Ph.D., "Arabanın güç veya fren uygulamadan ilerlemesine izin verdiğiniz kayma, aracın minimum enerji kullanımıyla hızını korumasını sağlar" dedi. Sadece bu değil, rejeneratif frenlemeyi devreye aldığınızda harcadığınız enerjinin %100'ünü asla geri kazanamayacaksınız. Bu süreçte her zaman bir miktar enerji kaybı olacaktır. Bu nedenle, daha fazla kayma yaparak daha az enerji kullanmanın, hızınızı korumak için daha fazla enerji kullanıp daha sonra yavaşladığınızda bu enerjiyi geri kazanmaktan tartışmasız daha verimli olması mantıklıdır. "Rejeneratif frenleme verimli olsa da %100 verimli değildir. Kinetik enerjiden elektrik enerjisine ve tekrar geriye dönüşüm sürecinde her zaman bir miktar enerji kaybolur. Serbest sürüşle, bu dönüşüm sürecinden tamamen kaçınırsınız; bu, hızlı bir şekilde yavaşlamanız gerekmiyorsa daha verimli olabilir," dedi McGehee. Gerçek, ikisinin arasında bir yerdedir Karmaşanın başladığı yer burasıdır. Birçok EV, etkinleştirdiğiniz ayarlara bağlı olarak menzil tahminlerini ayarlayacaktır ve çoğu durumda EV'ler daha agresif rejeneratif frenleme ayarlarıyla daha yüksek bir menzil tahmini gösterecektir. Ancak bunun bir kısmı, aracın sizden nasıl ve nerede sürmenizi beklediğiyle ilgilidir. Diğer her şey gibi, en fazla menzili elde etmenin en iyi yolu biraz karmaşıktır. Genel fikir birliği, dur-kalk trafiğinde, birden fazla nedenden ötürü, maksimum rejenerasyon veya tek pedal sürüşünün doğru yol olduğudur. Başlangıç için, daha uygundur; iki pedal arasında sürekli hareket etmek zorunda kalmazsınız. Ancak bunun da ötesinde, zaten serbest sürüş için pek fırsat olmadığında menzili gerçekten olumsuz etkilemez. Ancak otoyollarda ve özellikle yokuşlarda, rejenerasyon frenleme ayarlarını düşürmek ve aracın momentumundan yararlanmak çok daha verimli olabilir. Elbette, o kadar fazla enerji yakalamayacaksınız - ama aynı zamanda onu harcamayacaksınız. Bazı durumlarda, hafif bir rejenerasyon modu etkinleştirildiğinde bile hızınızı koruyabilirsiniz - örneğin, dik yokuşlardan aşağı iniyorsanız. Sonuç olarak, EV'nizden maksimum menzili elde etmek konusunda gerçekten endişeleniyorsanız, rejenerasyon modları arasında biraz geçiş yapmanız gerekebilir. Dur-kalk trafiğinde, sizin için uygunsa devam edin ve tek pedallı sürüşü kullanın. McGehee, "En iyi yaklaşım, belirli sürüş senaryosuna bağlıdır" dedi. "Tek pedallı sürüş, dur-kalk trafiğinde, şehir ortamlarında ve sık sık yavaşlamanız gerektiğini tahmin ettiğinizde faydalıdır. Otoyollarda sabit bir hızda seyrederken veya yavaşlamanız gerekmeyen yokuş aşağı giderken kayma daha verimli olabilir. Uygulamada, her ikisinin bir kombinasyonu - gerektiğinde rejeneratif frenleme için tek pedal sürüşü kullanmak ve uygun olduğunda serbest sürüş yapmak - menzili en etkili şekilde en üst düzeye çıkarmanıza yardımcı olacaktır." EV üreticileri bu değerlendirmeye katılıyor gibi görünüyor. Rivian'da rejeneratif frenleme konusunda teknik ürün yönetimi kıdemli müdürü olan Vivek Surya ile konuştuk ve bunun tek pedal sürüşünün daha verimli veya daha az verimli olduğunu söylemek kadar basit olmadığını belirtti. Surya, Digital Trends'e gönderdiği bir e-postada "Her durumda olduğu gibi, bu karşılaştırma belirli sürüş hızı/mesafe profilleri de dahil olmak üzere birçok faktöre çok bağlıdır," dedi. "Ancak, genel olarak Rivian'ın rejeneratif frenlemeli tek pedal sürüşü, araçlarımızda aynı dur-kalk hız profili için serbest sürüşten daha iyi ve daha verimli bir seçenektir." Rejeneratif frenlemenin diğer avantajları Tek pedal sürüşünün veya yüksek rejeneratif frenleme seviyelerinin verimliliği, sürüş şeklinize bağlı olarak değişebilse de, rejeneratif frenlemenin onu kullanmamaktan daha iyi hale getiren başka avantajları da vardır. Belki de en büyük avantaj, aracınızın frenleri üzerindeki etkisinin ne kadar kolay olmasıdır. Rejeneratif frenlemeyle, aracınızın sürtünme frenleri nadiren kullanılır; bu da esasen çok daha uzun süre dayanacakları anlamına gelir. Bu, fren aşınması riskini azaltarak sizi daha güvende tutar ve bunları değiştirmek için sık sık ödeme yapmanız gerekmediği anlamına gelir. Elbette, bu tek pedallı sürüş kullanıp kullanmamanızdan bağımsız olarak geçerlidir; çünkü EV'niz, en agresif frenleme durumları dışında, fren pedalına bastığınızda otomatik olarak rejeneratif frenlemeyi kullanacaktır. Birçok kişi için tek pedallı sürüş daha uygundur. En popüler elektrikli arabaların çoğunu kişisel olarak kullanmış biri olarak, özellikle dur-kalk trafiğinde çoğu durumda tek pedallı sürüşü çok daha fazla tercih ettiğimi güvenle söyleyebilirim. Elbette, tek pedallı sürüşe sahip çoğu araçta, dur-kalk trafiğinde esasen otonom sürüş için adaptif hız sabitleyici ve şerit ortalama özelliği de bulunur; ancak bunlar konunun dışındadır. Tek pedallı sürüş, otoyol sürüşünde biraz can sıkıcıdır — çünkü doğru hızda kalmak için ayağınızın pozisyonunu sürekli olarak ayarlamanız gerektiği anlamına gelir, ancak sonuçta, daha agresif rejenerasyon ayarlarını kapatmak isteyebilirsiniz. Çok uzun, okumadım Yukarıdaki tüm ilginç gerçekleri ve inanılmaz yazıları umursamıyor ve sadece rejenerasyon frenlemesini nasıl kullanmanız gerektiği konusunda bir ipucu mu istiyorsunuz? Temel olarak, dur-kalk trafiğinde ve çoğu şehir içi sürüşte, mideye indirebileceğiniz en yüksek rejenerasyon frenlemesini kullanmaya devam edin ve otoyolun uzun bölümlerinde sürüş yaparken bunu devre dışı bırakın ve kayma yeteneğinden faydalanabilirsiniz. Bu, aracın sunduğu enerji geri kazanım teknolojisinden tam olarak yararlanmanızı ve yalnızca tek bir pedal kullanmanın ek rahatlığını sağlar — aynı zamanda uzun otoyol bölümlerinde ayağınızın pedal üzerindeki konumu konusunda çok da proaktif olmanıza gerek kalmaz. Kaynak: Digital Trend
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın