Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Chevy C8 Corvette: Güçlü Orta Motorlu Canavar Hakkında Bildiğimiz Her Şey


Önerilen İletiler

  • Admin

Chevy C8 Corvette: Güçlü Orta Motorlu Canavar Hakkında Bildiğimiz Her Şey

AANqysL.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Genel Bakış

Belki de Chevrolet Corvette kadar Amerikalı bir araba yoktur. Buna rağmen, Detroit otomobil devi, en ünlü isim plakasının sekizinci yinelemesini geliştirirken işleri gerçekten sarsmaya ve ilham almak için Avrupa'ya dönmeye karar verdi. İkonik spor otomobilin en son versiyonu sadece cesur yeni bir tasarıma sahip değil; aynı zamanda ortadan motor düzenine sahip ilk kişidir. Radikal hareket, 2019 yazında duyurulduğunda dalgalar yarattı, aynı anda bir avuç dolusu saflıktan fazlasını korkuturken, aracın katı hayran kitlesinin çoğunu heyecanlandırdı.

Üç yıl sonra Chevy'nin cüretkar bahsinin meyvesini verdiğini söylemek güvenli. C8 Corvette, otomotiv basını ve alıcıları arasında büyük bir hit olduğunu kanıtladı. Aslında, arabadaki tek gerçek sorun, gerçekten satın almanın ne kadar zor olabileceğidir. Geçtiğimiz üç yıl, grevler, koronavirüs pandemisinin neden olduğu kapatmalar, tedarik zinciri sorunları ve hatta 120 yeni üretilmiş örneği yok eden bir kasırga dahil olmak üzere akla gelebilecek her türlü üretim gecikmesiyle delik deşik oldu. Otomobilin dördüncü model yılı üretime girmek üzereyken, Chevy ileride daha kolay bir yol bulmayı umuyor. Ne olursa olsun, C8'e olan talebin yakın zamanda azalması pek olası değil. İşte gıpta edilen spor araba hakkında bilmeniz gereken her şey.

Motor, Özellikler ve Performans

C8 Corvette ile ilgili herhangi bir tartışma sadece tek bir yerde başlayabilir: motor. Corvette için önden motor konfigürasyonuna yönelik 67 yıllık taahhüdün ardından Chevrolet, otomobilin güç merkezini sürücü ve yolcu koltuklarının arkasına yeniden konumlandırarak yeni on yılı başlatmaya karar verdi. Ve bu sadece eski bir motor değil; yepyeni, doğal emişli 6.2 litrelik LT2 V-8.

8 vitesli çift debriyajlı otomatik şanzımanla eşleştirilen bu temel motor, C7'de bulunandan tamamen farklı olmasa da, daha güçlüdür, sağlam bir 490 hp homurdanma ve 465 ft lbs. tork. Yeni güç aktarma sistemi, otomobilin sıfırdan 60 mil/sa hıza üç saniyeden daha kısa sürede ulaşmasını sağlıyor. C8 ayrıca çeyrek mili 11 saniyeden biraz fazla bir sürede tamamlayabilir ve 184 mil / saat maksimum hıza ulaşabilir. Ve bu sizin için yeterli değilse, bir Z51 performans paketi beygir gücü ve tork değerlerini sırasıyla 495 hp ve 470 ft lbs'ye çıkaracak ve diğer tüm performans numaralarını da yükseltecek. Unutulmaması gereken bir şey var: Tek bir aktarım seçeneği var, bu da müminler arasında şaşkınlığa neden olan bir şey.

Tüm bu gücü yönetmeye yardımcı olmak için C8 Corvette, Tur, Spor, Pist, Hava Durumu, MyMode ve Z Modu (ikinci ikisi özelleştirilebilir) dahil olmak üzere altı sürüş modundan seçim yapmanızı sağlayan bir Sürücü Modu Seçicisine sahiptir. Ayrıca, her tekerlekte disk frenler ve dört pistonlu kaliperler bulunan dört tekerlekli kilitlenme önleyici fren sistemi ile donatılmıştır. Z51 paketi ayrıca elektronik sınırlı kaymalı diferansiyel, yeni nihai tahrik oranı, frenler için geliştirilmiş soğutma sistemi, geliştirilmiş süspansiyon ve performans egzozu içerir.

C8 Dış Görünümü: Cesur Bir Ayrılış

Diğer tüm araçlar gibi Corvette de 1953'te piyasaya sürülmesinden bu yana şekil ve tasarım değişikliği görüldü. Ancak nesilden nesile, hiçbir tasarım revizyonu C8'ler kadar sarsıcı olmadı. Yaklaşık 25 yıl boyunca - yaklaşık olarak C5'in 90'ların ortalarında çıkış yaptığı sıralarda - yeni yinelemenin tasarımında önceki nesil Vette'leri görebildik. Bu C8 ile durur.

Chevrolet, düzendeki değişikliği 'Vette'in profilini değiştirmek için bir şans olarak kullandı ve bazı ticari marka özelliklerini attı. Uzun, imza burun ve hafifçe köşeli sırt gitti. Ön taraf hala zirveye ulaşıyor, ancak çizgilerin ve açıların geri kalanı daha keskin ve kokpit ileriye taşındı. Bu değişim, arabayı 60'lardan beri şeklinin bir parçası olan sinsi zarafetten kurtarıyor ama ona yeni bir cesaret veriyor. Bu hız için tasarlanmış bir araç ve öyle görünüyor. Hem coupe hem de cabrio olarak sunulan yeni tasarım, Amerikan aracına kesinlikle daha fazla Avrupa estetiği kazandırıyor.

AAWnHj3.img?w=768&h=432&m=6

İç Mekan, Bilgi-Eğlence ve Kargo

Bir makyaj verilen sadece dış kısım değil. C8 Corvette'in içini açın ve aslında fütüristik bir savaş uçağının kokpitine benzeyen bir kabin bulacaksınız. Alçak sürücü koltuğuna oturun ve iki büyük kürek değiştirici içeren dikdörtgen bir direksiyon simidi ile karşılaşacaksınız. Bunun arkasında, 'Vette'nizi ve sürüş sırasında performansını takip etmenize yardımcı olmak için yeni bir takometre içeren 12 inçlik bir dijital gösterge paneli var.

Orta konsola yerleştirilmiş, sürücüye doğru açılı 8 inçlik bir bilgi-eğlence ekranı. Chevy'nin Bluetooth bağlantısı, 4G mobil erişim noktası ve hem Apple CarPlay hem de Android Auto uyumluluğu içeren Infotainment 3 Plus sistemi ile donatılmıştır. C8 Corvette'in iç tasarımı aynı zamanda her müzik tutkununun kulağına müzik olacağından emin olan yüksek performanslı, 14 hoparlörlü Bose ses sistemi ile donatılmıştır.

Ayrıca, Napa deri ve süet mikrofiber dahil olmak üzere çeşitli renk ve malzeme seçeneklerinin yanı sıra, aralarından seçim yapabileceğiniz üç farklı tipte kova koltuklara sahip olacaksınız. Kargo alanından endişe duyanlar için C8, iki takım golf sopası için hala yeri olan bir ön bölme ve arka bagaj sunuyor.

AAWn4E6.img?w=768&h=432&m=6

İlk Sürüş İzlenimleri

Yüksek performanslı araçlarla ilgilenen herkes gibi biz de 2020 C8 Corvette'in direksiyonuna geçmekten heyecan duyduk. Ancak Nevada'da yapılan bu test sürüşü bir şeyi açıkça ortaya koydu: Kesinlikle doğru yönde atılmış bir adım olmasına ve fiyatına göre inanılmaz bir araç olmasına rağmen, yeni C8 parlamaya tam olarak hazır değildi. Ne de olsa bu, Lamborghinis ve McLarens ile aynı anda anılmak isteyen bir otomobil, ancak henüz tam olarak rafine hissetmedi. “İlk Sürüş” yazımızdan:

"Yeni 'Vette, 60.000 doların altında başlayan bir şey için dikkate değer bir başarı, ancak C8'in olgunlaşarak olağanüstü bir makineye dönüşmesi biraz zaman alacak, olabileceğinden eminim. Belki de bu makine, yakında çıkacak olan dönüştürülebilir Stingray'dir. Belki de nihai olarak daha güçlü bir Corvette çeşididir. Her iki durumda da, büyünün yaklaştığını hissediyorum. ”

Elbette 2020 modelinin C8'in ilk taksiti olduğunu unutmamak gerekiyor. Ortalama olarak, farklı 'Vette nesilleri sekiz yıldan fazla bir süredir devam etmeyi başardı. Bu, markaya arabayı geliştirmesi ve o sihri keşfetmesi için biraz zaman veriyor.

AAT6yzK.img?w=768&h=432&m=6

2023 için Yenilikler

C8 dördüncü üretim yılına girerken, atletik tasarımı ve güçlü V-8'i değişmeden kaldı. Bununla birlikte, yaklaşan 2023 model yılı için yeni dış ve iç seçenekler mevcut. Bunlar arasında üç yeni 20 kollu jant stili (parlak siyah, kırmızı şeritli mat siyah ve "ultra parlak işlenmiş") ve performans egzoz paketi için siyah egzoz boruları olasılığı yer alıyor. Ayrıca kabin için Stealth Aluminium ve Adrenaline Red olmak üzere iki yeni trim paketi de bulunuyor.

Önümüzdeki model yılı, Corvette'in 1953 General Motors Motorama'da ilk kez sahneye çıkmasından bu yana 70 yılı işaret ediyor. Bu özel doğum gününü kutlamak için Chevy, iki özel kaplamadan (tamamen yeni Beyaz İnci Metalik Üç Kaplama veya Karbon Flaş Metalik), renk uyumlu yarış şeritlerinden, yeni jantlardan, kırmızı fren kaliperlerinden ve özel " 70th Anniversary Edition” rozeti ve Corvette çapraz bayrakları.

Bekleyecek daha çok şey var: C8 2019 yazında duyurulduğundan beri, meraklılar ilk yüksek performanslı varyantının ne zaman geleceğini merak ediyor. 2023'te C8 Z06'nın ilk çıkışını göreceğimiz için şimdi tam zamanı (bundan biraz daha fazlası). C8'in nihayet genişlemeye başlamasıyla birlikte, söylentilere göre E-Ray plug-in hibrit varyantının ne kadar süre sonra çıkacağını merak edebilirsiniz.

AAQ1Dpe.img?w=768&h=432&m=6

Yüksek Performanslı Z06 Sonunda Burada

Yeni eklentiler heyecan verici ve hepsi heyecan verici, ancak meraklıların gerçekten dört gözle beklediği 2023 model yılı değişikliği, yüksek performanslı C8 - Z06'nın piyasaya sürülmesi.

Chevy nihayet geçen yaz sekizinci nesil Corvette'in Z06 tedavisi gördüğünü doğruladı. Yeni varyant ile diğer C8'ler arasındaki en büyük fark, tamamen yeni, doğal emişli 5.5 litrelik DOHC V-8'i ve LT6 olarak adlandırılan düz düzlem kranklı olmasıdır. Sesli değirmen, C8.R yarış arabasında bulunana benzer ve arka aksa güç gönderen 8 vitesli çift kavramalı otomatik şanzımanla eşleştirilmiştir. Tüyleri diken diken eden 670 at ve 460 ft libre bükülme yayar ve 8.600 rpm'lik bir kırmızı çizgiye sahiptir. Bu, Stingray'den 180 daha fazla at ve sadece saçtan daha az tork demektir. Nihai performans rakamları henüz yazılı olarak açıklanmadı, ancak otomobilin eğlenceli ve gürültülü olmasını bekleyebilirsiniz. Daha da güçlenebilir. Chevy ayrıca 2024'te Z06 GT3 yarış arabası adı verilen sadece piste özel bir versiyonu piyasaya sürmeyi planladığını duyurdu.

Z06'daki tek değişiklik yeni bir motor değil. Araba ayrıca 3.6 inç daha geniş ve çok daha yoğun bir aero paketine sahip. Değişiklikler, daha büyük bir ayırıcı ve küçük bir sabit arka kanat ile yeni bir ön fasya içerir. Ayrıca, daha büyük bir ön ayırıcı, dalış uçakları, alt gövde kaplamaları ve daha belirgin, yarış tarzı arka kanat gibi karbon fiber yükseltmeleri ekleyen pist odaklı Z07 performans paketi de var.

İnsanlar Z06 için ne kadar heyecanlı? GM'nin, otomobil büyük olasılıkla bu yaza kadar üretime girmeyecek olsa da, Ocak ayında gıpta edilen varyant için aşırı fiyatlandırmalar konusunda bayileri uyarma ihtiyacı hissetmesine yetecek kadar. Ancak bu, ilk Z06 coupe'nin bir hafta sonra 3,6 milyon dolara satılmasını engellemedi. Tabii ki, bu satıştan elde edilen gelir hayır kurumlarına gitti, bu yüzden GM'nin aldıracağını düşünmüyoruz.

AAQDB8j.img?w=768&h=432&m=6

Yakıt Ekonomisi ve MPG

ABD'nin belirleyici performans araçlarından biri olan Corvette, hiçbir zaman yakıt ekonomisiyle tanınmadı. C8, bazı öncüllerinden daha az gaz meraklısıdır, ancak yine de yolda pompadan daha iyi performans sunar. Çevre Koruma Ajansı'na göre, basın zamanı itibariyle en son kaydedilen 2022 Corvette, şehir içi sürüş için galon başına 15 mil (mpg), otoyolda 24 mpg ve birleşik 19 mil / saat yakıt ekonomisi derecesine sahip. İnternet sitesi. Bu, aracı dolu bir depoyla ortalama 352 mil sürebileceğiniz anlamına gelir. Benzin fiyatları şu anda kontrolden çıktı, ancak EPA, spor otomobilin deposunu dolu tutmanın ortalama maliyetini yılda 3,950 ABD Doları olarak belirledi. Bu, ortalama olarak C8 sahiplerinin, diğer araç sahiplerinden beş yıllık bir süre içinde yakıta 8.000 dolar daha fazla harcaması anlamına geliyor.

Garanti ve Bakım Kapsamı

Tüm Chevrolet modelleri gibi C8 Corvette de sağlıklı bir garantiyle geliyor. Tampondan tampona sınırlı garanti, parça ve işçilik dahil olmak üzere tüm aracı üç yıl veya 36.000 mil (hangisi önce gerçekleşirse) için kapsar. Bu arada, güç aktarma organı garantisi beş yıl veya 60.000 mil için geçerlidir, ancak başka süreler de mevcuttur. İlk bakım ziyaretiniz de Chevrolet tarafından karşılanır ve geri çağırmayla ilgili tüm işlerin maliyeti de karşılanır.

AAQ1Dpc.img?w=768&h=432&m=6

C8 Corvette'in Fiyatı: Buna Değer mi?

Chevrolet ortadan motorlu C8 Corvette'i ilk duyurduğunda, 60.000 dolardan daha az bir fiyatla başlayacağına söz verdiler. O zamanlar kulağa ne kadar uzak gelse de, otomobil üreticisi bu vaadi yerine getirmeyi başardı. Üç model yılı sonra ve 'Vette'in başlangıç fiyatı şimdi 64.995 $'a yükseldi. Z06 için fiyatlandırma henüz açıklanmadı, ancak genel olarak 90.000 $ civarında başlayacağına dair bir fikir var. Tabii ki, neredeyse sonsuz bir seçenek listesi ve donanım seviyesi ile - örneğin 70. Yıldönümü Sürümü paketi 5,995 dolardan başlıyor - C8'in fiyatı, 100.000 $'ın kuzeyindeki tam yüklü bir dönüştürülebilir araba ile hızla gökyüzüne tırmanabilir. Yine de, C8'in rekabet ettiği araç türlerini düşündüğünüzde, en pahalı versiyon bile kıyaslandığında bir pazarlık gibi görünüyor.

Kaynak: RobbReport

 

2022-corvette-design-05.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.