Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Elon Musk, Twitter'ın algoritmasının herkese açık olmasını istiyor. Ama bu O kadar basit değil


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Elon Musk, Twitter'ın algoritmasının herkese açık olmasını istiyor. Ama bu O kadar basit değil

AAWgZBG.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Elon Musk, Twitter için düşmanca devralma teklifinin tamamen ifade özgürlüğü ile ilgili olduğunu söyledi.

Tesla CEO'su, yaklaşık 80 milyon Twitter takipçisine konuyla ilgili birden fazla anketi tweetledi ve bu haftaki bir konferansta, sosyal medya şirketinin sınırlı polislik olduğu sürece küresel barışı destekleyebilecek bir şehir meydanı olduğuna inandığını söyledi.

Argümanının önemli bir bileşeni: 43 milyar dolarlık devralmada başarılı olursa, platformun adil olmasını sağlamak için insanların Twitter'da ne gördüğünü belirleyen bilgisayar kodunu herkese açık hale getirmek istiyor. Algoritma, tweet'lerin kullanıcılara sunulma önceliğini belirler, onları kaç milyon kişinin gördüğünü genişletir veya sınırlandırır. Spesifik olarak, bir tweet'in "açık kaynak" olarak yükseltilip yükseltilmediğini veya sıralamasının düşürülmesini veya halkın görüntülemesi ve geliştirmesi için kullanılabilir olmasını öneren algoritmayı yapmak istediğini söyledi. Bunun "perde arkası manipülasyonu" önlemeye yardımcı olacağını söyledi.

Perşembe günü bir TED konferansından canlı yayında, birinin tweet'leri "vurgulanmış veya vurgulanmamışsa, bu eylem görünür kalmalıdır" dedi.

Elon Musk'ın Twitter'ı satın almasının zor olmasının beş nedeni
Ancak öneri algoritmaları üzerinde çalışan araştırmacılara göre, Musk'ın önerisi muhtemelen bu verileri kamuya açık hale getirmenin nasıl çalışacağına dair büyük bir basitleştirmeyi temsil ediyor. Sosyal medya şirketleri büyüdükçe, tavsiye motorlarını çalıştıran yazılımlar o kadar yaygın ve karmaşık hale geldi ki, analiz etmek o kadar büyük bir yangın hortumuna erişim gerektirecekti ki, çoğu insan analiz etmek için yeterince güçlü bir bilgisayara bile erişemeyecekti. O. Twitter, Facebook ve diğer sosyal ağlardaki algoritmalar milyarlarca içeriği işler ve bir gönderinin popülerliğinden onu kimin paylaştığına kadar bir sıralama belirlemek için sayısız veri noktası kullanır.

Tufts'ta öneri motorlarını çalıştıran algoritmaları araştıran antropoloji profesörü Nick Seaver, "Algoritma tek bir şey değil" dedi. Sistemler o kadar karmaşık ki, teknoloji şirketlerinin kendilerinin, yazılımlarının neden bir kullanıcıya bir gönderiyi diğerine gösterdiğini bilmekte genellikle zorlandıklarını söylüyor.

“Twitter içindeki insanlar da algoritmalarının nasıl çalıştığını anlamak istiyor” dedi.

Twitter, Facebook ve Musk yorum taleplerine yanıt vermedi.

İnsanların sosyal medya sitelerinde gördüklerini besleyen algoritmaların opaklığı, özellikle platformların kendilerine karşı önyargılı olduğunu kanıtsız olarak iddia eden muhafazakarlar için uzun zamandır bir büyü olmuştur. Musk'ın bu hafta Twitter'da hakimiyet kazanma girişimleri, bazılarının yanlış bilgilendirme polisliğini azaltmaya ve eski başkan Donald Trump'ı platforma geri döndürmeye çalışabileceğine dair spekülasyonlara göre, sağda sevinçle sonuçlandı.

Twitter, Elon Musk'ın devralma teklifini engellemeyi amaçlayan 'zehir hapı' benimsiyor
Düzenleme yoluyla algoritmaları daha şeffaf hale getirme çabaları olmuştur. Geçen yıl, Kongre'de, insanların sosyal medya platformlarında ne göreceğine karar veren yazılım programlarına açıkça odaklanan birkaç yasa tasarısı sunuldu veya yeniden sunuldu. Yapay zekayı ve algoritmaları küresel olarak düzenlemeye yönelik çabalar da ilerlemektedir.

Facebook ve Twitter gibi sosyal ağlar yepyeni olduğunda, esasen içeriği ayrıştırmaya ve bir içerikle en alakalı olanı belirlemeye yardımcı olan matematiksel bir denkleme benzer bir dizi kural olan karmaşık bir algoritmaya ihtiyaç duyulmasını gerektirecek kadar içerik yoktu. bireysel kullanıcı

Ancak yüz milyonlarca kullanıcı milyarlarca içeriğe katılmaya ve yayınlamaya başladığında, şirketler, kullanıcıların en çok neye tıklamaları gerektiğini öğrenebilecek ve ardından yayınlarını buna göre sıralayabilecek yazılımlar yazmaya başladı.

Facebook akışınızı nasıl şekillendirir?
Artık Facebook, video uygulaması TikTok ve Twitter gibi şirketler, kullanıcılara ne göstereceklerini bulmak için bir tür algoritma kullanıyor. Ve bu, bir sosyal ağdaki her kullanıcının aynı şeyi görmediği anlamına gelir. Dış mekana takıntılı insanlar, yaz için en iyi kamp yerleriyle ilgili gönderileri görebilirken, bir basketbol taraftarı NBA playofflarıyla ilgili gönderilerle bombalanabilir.

Facebook ve Twitter başlangıçta kronolojik beslemelere sahipti ve her ikisi de, özellikle sıralama sistemlerinin yanlış bilgilerin yayılmasını teşvik etmeye yardımcı olduğu yönündeki eleştirilerin ortasında, onları varsayılan olarak geri getirmek için son zamanlarda baskılarla karşı karşıya kaldı.

Çoğu şirketin kullandığı karmaşık matematik, özünde çok süslü bir örüntü tanıma biçimi olan "makine öğrenimi" olarak adlandırılır. Bir bilgisayar programı, belirli bir tweet'in komik, ilginç veya değerli olup olmadığını söyleyemez. Ancak milyonlarca tweet'e ve kimin beğendiği, paylaştığı ve retweetlediği gibi bir sürü faktöre bakarsa, hangi tweet'lerin dikkat çekeceğini tahmin etmeye başlayabilir.

Boise State'de bilgisayar bilimi profesörü Michael Ekstrand, Twitter'ın makine öğrenimi algoritmalarını "eğitmek" için kullandığı matematik de dahil olmak üzere gizli formülünü herkese açık hale getirse bile, ona dışarıdan bakan birinin bundan anlamlı sonuçlar çıkaramayacağını söyledi. öneri motorlarını araştıran kişi. Ayrıca, bu algoritmaları "eğitmek" için kullanılan temel verileri görmeleri gerekecek - diğer birçok olası faktörün yanı sıra kimlerin tweet'lere baktığını, beğendiğini veya paylaştığını gösteren milyarlarca bit veri.

Uzmanlar, bu verilerin serbest bırakılmasının ciddi gizlilik endişelerini artıracağını söyledi.

Colorado Boulder Üniversitesi'nde bilgi bilimi profesörü ve öneri algoritmaları konusunda uzmanlaşmış bir araştırmacı olan Robin Burke, “Algoritma buzdağının sadece görünen kısmı” dedi. “Buzdağının geri kalanı, Twitter'ın sahip olduğu tüm bu verilerdir” dedi ve çoğunu halka açıklayamıyor.

Elon Musk ve Twitter'da neler oluyor?
Uzmanlar, Musk'ın algoritmaların karmaşık doğası konusunda bilgili olması gerektiğini söyledi. Yönettiği bir şirket olan Tesla, otonom sürüş teknolojisi geliştirmek için makine öğrenimi algoritmaları kullanıyor. Bu taahhüt o kadar büyük ki Tesla tüm verileri işlemek için kendi süper bilgisayarını ve özelleştirilmiş yarı iletkenlerini inşa ediyor.

Uzmanlar, şeffaflığı iyileştirmenin daha pratik olan başka yolları da var, dedi, bazıları Twitter'da zaten yapıyor. Bazı eleştirmenler, belirli insan gruplarına yönelik algılanan önyargılar gibi sorunlar olduğunda, bunların daha kolay ele alınabilmesi için sosyal medya şirketlerini algoritmalarını basitleştirmeye çağırdı. Diğerleri şirketler içinde bağımsız denetim çağrısında bulundu.

Elon Musk form doldurmayı erteledi ve 156 milyon dolar kazandı
Twitter, algoritmalarındaki olası önyargılara bakan Makine Öğrenimi Etiği, Şeffaflık ve Hesap Verebilirlik adlı bir şirket içi araştırma ekibine sahiptir. Örneğin, profil fotoğraflarını otomatik olarak kırpan algoritmaların kasıtsız önyargı içerip içermediğine dair bir araştırma yayınladı.

Yıllar içinde ortaya çıkan bir fikir, Twitter'ı birden çok farklı algoritmaya ayırmaktır. Twitter, verilere erişebilecek iş ortaklarını seçebilir ve belirli kitlelere göre uyarlanmış algoritmalar geliştirebilir.

Teknoloji odaklı bir yazarlar topluluğu olan Every'nin kurucu ortağı Nathan Baschez, Cuma günü yazdığı bir makalede Twitter'ın yabancıların belirli ilgi alanlarına göre kendi algoritmalarını oluşturmalarına izin vermesi gerektiğini savundu. Twitter'ın kurucu ortağı Jack Dorsey, Baschez tarafından yayınlanan bir tweet'e yanıt vererek, Aralık ayında istifa etmeden önce şirketin CEO'suyken bu fikri dile getirdiğini doğruladı.

Kasım 2020'deki kongre ifadesinde Dorsey, fikri geniş bir şekilde önerdi. Algoritmalar “gördüklerimizi veya görmediklerimizi bize göstermekten sorumludur ve kullanımlarında daha fazla seçenek olması gerekir” dedi. Twitter ayrıca, insanlara haber akışlarının nasıl düzenlendiği konusunda daha fazla seçenek sunmak için sosyal medyayı merkezden uzaklaştırmayı amaçlayan Blue Sky'a da fon sağlıyor.

Özel konuları tartışmak için anonimlik koşuluyla konuşan eski bir Twitter çalışanı, şirketin, kullanıcıların yayınlarını görüntülemek için farklı yollar seçebilecekleri bir "algoritma pazarı" olarak düşündüğünü söyledi. Ancak, Twitter'ın algoritmalarının ürünün diğer bölümlerine ne kadar bağlı olduğu nedeniyle, daha fazla şeffaflık sunma çabalarının zorlayıcı olduğunu söyledi. Kişi, onu açmanın ticari sırları açığa çıkarabileceğini ve kötüye kullanıma davetiye çıkarabileceğini söyledi.

Burke, fikrin haklı olduğunu, ancak Twitter'ın çalışma şeklinin ve verilerinin nasıl aktığının yeniden yapılandırılmasını gerektireceğini söyledi. “Bunun olduğunu hayal etmenin zor olması, bu sosyal medya şirketlerinin yekpare doğasına işaret ediyor” dedi.

Twitter'ın kodunu halka açıklamanın da olumsuz yan etkileri olabilir. Uzmanlar, bir seçimi etkilemek için dezenformasyon yayarak sistemi oyunlaştırmayı amaçlayanların, bilgileri platformu manipüle etmek için kullanabileceğini söylüyor.

Facebook neden kendi haber akışınızı kontrol etmenize izin vermiyor?
Musk başarılı olsa ve kod herkese açık olarak yayınlansa bile, eleştirmenler büyük olasılıkla kodun tam olup olmadığı ve bir şeyin dışarıda bırakılıp bırakılmadığı konusunda şüpheci olmaya devam edecek. Özünde, milyarder Twitter kullanıcılarından, tıpkı şirketin şu anki mülkiyeti altında olduğu gibi, sahne arkasında herhangi bir kötü oyun olmadığı konusunda kendisine güvenmelerini isteyecektir.

“Şüpheciliği ve sinizmi tamamen ortadan kaldırmak muhtemelen imkansızdır. Her zaman söylenenlere inanmayan insanlar olacak,” Ekstrand.

Kaynak: WP The Washington Post

twitter-2815914.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.