Zıplanacak içerik
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Tartışma ve Paylaşımların Merkezi - Türkçe Forum - Turkish Forum / Board / Blog

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Elektrikli araçlarla ilgili beş soru ve yanıtları

AAVx0PZ.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Sekiz yıldan kısa bir süre içinde hükümet, tüm yeni benzinli ve dizel otomobillerin ve kamyonetlerin satışını yasaklamayı planlıyor ve bu değişimin bir parçası olarak halka açık şarj noktaları ağını 300.000'e çıkarmayı vaat ediyor.

Bu, İngiltere'nin 2050 net sıfır hedefine ulaşmasına yardımcı olmak için elektrikli araçların (EV'ler) yakında yepyeni bir araba satın almak isteyen herkes için en yaygın seçenek haline geleceği anlamına geliyor.

2020'de Birleşik Krallık yollarında dolaşan 35 milyon otomobilin yalnızca %1,3'ü elektrikli otomobillerdi, ancak bu rakam artmaya başlıyor. The Society of Motor Manufacturers and Traders'a göre, geçen ay bayilerden çıkan yeni otomobillerin yaklaşık üçte birini akülü elektrikli ve hibrit otomobiller oluşturdu. (SMMT).

Ancak olası alıcıların hala çok fazla çekincesi var.

BBC Radio 5'in The Big Green Money Show'u dinleyicilerden sorularını iletmelerini istedi, işte ilk beşi:

Elektrikli arabalar neden bu kadar pahalı?

Elektrikli arabalar genellikle benzinli veya dizel muadillerinden binlerce sterlin daha pahalıdır. Bunun nedeni, EV pillerinin yapımının pahalı olması ve yeni teknolojiyi üretmek için mevcut fabrika üretim hatlarını dönüştürmek için yüksek düzeyde yatırıma ihtiyaç duyulmasıdır.

Bununla birlikte, maliyetlerin yakın gelecekte düşmesi bekleniyor: SMMT, elektrikli ve içten yanmalı motorlu arabaların "bu on yılın sonunda" aşağı yukarı aynı maliyete sahip olacağını tahmin ediyor.

Bu arada uzmanlar, otomobilin kullanım ömrü boyunca toplam harcamayı da göz önünde bulundurmanız gerektiğini söylüyor.

EV'nize güç sağlamak için kullanılan elektriğin maliyeti son zamanlarda keskin bir şekilde artıyor ve evinizin tarifesine göre değişecek, ancak yine de mil başına benzin veya dizel yakıttan daha ucuz.

Melanie Shufflebotham, İngiltere'nin şarj noktalarını haritalayan Zap Map'in kurucu ortağıdır. Evde bir EV ücretlendirilirse, "insanların ödediği ortalama fiyat, mil başına kabaca 5p'dir" diyor. Bu, benzinli veya dizel otomobiller için mil başına 15-25 peni arasında bir maliyetle karşılaştırıyor.

Başka potansiyel tasarruflar da var. Araç vergisi, bir arabanın ne kadar kirliliğe yol açtığına bağlıdır, bu nedenle elektrikli arabalar gibi sıfır emisyonlu araçlar muaftır. Bu arada, Melanie Shufflebotham, bir elektrikli otomobilin bakımının genellikle daha ucuz olduğunu söylüyor çünkü "tipik olarak benzinli veya dizel bir otomobilde yüzlerce hareketli parça bulunurken elektrikli bir otomobilde bulunmuyor".

Örneğin, bir elektrikli araç, yağ değişimine ihtiyaç duymaz ve daha az hareketli parçası olduğu için daha az aşınma ve yıpranmaya maruz kalır. Pilleri değiştirmenin maliyeti yüksektir, ancak birçok üretici en az sekiz yıllık bir garanti sunar.

AAVwQzc.img?w=768&h=432&m=6

Onlara ihtiyaç duyacak tüm EV sürücüleri için yeterli kamu şarj cihazı var mı?

Şu anda, İngiltere'de yaklaşık 30.000 halka açık şarj noktası var ve bunların üçte ikisi Zap Map'e göre "hızlı" veya "hızlı" şarj cihazları. Hükümet Cuma günü, 2030 yılına kadar bu sayıyı on kat artırmayı 300.000'e çıkarmayı planladığını duyurdu.

Geçen Temmuz ayında, Rekabet ve Piyasa Otoritesi, sokakta ücretlendirme uygulamasının "yavaş ve düzensiz" olduğuna dair endişelerini dile getirdi ve hükümeti, 2030 tarihinden önce altyapıyı iyileştirmek için ulusal bir strateji oluşturmaya çağırdı.

Vauxhall'ın İngiltere genel müdürü Paul Wilcox, mevcut kamu şarj cihazı sayısının "yeterince yakın" olmadığını söylüyor.

Ancak, elektrikli araçların daha yaygın hale gelmesiyle 2030 yılına kadar durumun büyük ölçüde iyileşeceğine inanıyor, çünkü talep arttıkça kurulu şarj cihazlarının sayısı da artacak. "Kesinlikle eminim… çünkü arabaların hacmini bir kez elde ettiğinizde, şarjın ticarileştirilmesini elde edeceksiniz."

AAVxaaj.img?w=768&h=432&m=6

Peki ya 'menzil kaygısı' - tam şarjlı bir EV ne kadar uzağa gidebilir?

Bir arabanın tek bir akü şarjıyla sürülebileceği mesafe menzil olarak bilinir ve modeller arasında değişir.

Northumberland'da bir EV pil fabrikası inşa eden Britishvolt'un Yönetim Kurulu Başkanı Peter Rolton, menzili artıracak teknolojinin geliştiğini söylüyor.

"Bir hatchback [araba] şu anda yaklaşık 200-250 mil menzile sahip." On yılın sonunda, daha iyi pillerin bu mesafeyi kilometrelerce uzatacağını söylüyor.

EV'ler lityum iyon pillerle çalışır ve menzillerini geliştirmek için araştırmalar devam etmektedir. Üreticiler, katı hal piller olarak bilinen teknolojinin bir sonraki aşamasını ticarileştirebilirse ve ne zaman olursa olsun, oyunun kurallarını değiştirecek. Bu piller daha hafif olacak ve lityum iyon muadillerinden çok daha hızlı şarj olacak.

Faraday Enstitüsü'nün program yönetimi başkanı James Gaade, önümüzdeki on yıl içinde "birçok otomobil üreticisi katı hal pillerinin piyasaya sürülmesini hedefliyor" diyor. Bunlar, "EV aralığında bir adım değişikliğinin habercisi olabilir" diyor.

Özetle, bu arabaların gelecekte tek bir şarjla çok daha fazla yol kat etmesi bekleniyor.

AAVxgNy.img?w=768&h=432&m=6

Ya evde şarj edemezsem?

Birleşik Krallık'taki hanelerin çoğunluğu, yaklaşık 18 milyon (%65), en az bir araç için sokak dışında park yeri sunmaktadır veya sunabilir. RAC verilerine göre. Ancak, bazı apartman dairelerinde yaşayanlar da dahil olmak üzere sekiz milyondan fazla haneyi ev şarjına erişimi olmayan Rekabet ve Piyasa Kurumu'na göre.

Zap Map'ten Melanie Shufflebotham, başka alternatifler olduğunu söylüyor. "Yerel yetkililer sokak şarj cihazları kurmaya başlıyor… ve bunun dışında, yerel bir süpermarkette veya yerel bir şarj merkezinde şarj cihazı bulmakla ilgili, böylece benzinli veya dizel bir arabada olduğu gibi periyodik olarak şarj edebilirsiniz. "

Bununla birlikte, kamu şarj cihazlarına güvenen insanlar, elektrikli araçlarını güçlendirmek için evde şarj edebilenlere göre daha yüksek maliyetlerle karşı karşıya kalıyor ve fiyatlar, şarj noktasının sahibi olan şirkete bağlı olarak değişiyor. Kamu harcama puanları ayrıca daha yüksek bir KDV oranı alır; Ev kullanıcıları tarafından evde şarj edilen %5 ile karşılaştırıldığında %20.

Gelecekte hepimiz araba sahibi olacak mıyız?

Belki değil. Vauxhall'dan Paul Wilcox, "sismik değişiklikler geliyor" diyor. Müşterilerin bir arabayı kullanmak için sigorta ve bakım gibi diğer maliyetleri içeren aylık ödeme yaptığı "abonelik modelleri gibi şeylerde büyük bir artış" görmeyi bekliyor.

Büyümesi beklenen bir diğer alan da 'kısmi mülkiyet' veya araba paylaşım kulüpleri olarak bilinen alan. Melanie Shufflebotham, sürücüsüz arabalar sonunda gerçeğe dönüşene kadar araba paylaşımının popülaritesinin artabileceğini söylüyor.

"Şimdi bir Uber'i çağırdığınız gibi, sizi gitmek istediğiniz yere götürmek için otonom bir arabayı çağıran bir uygulamanız olacağını hayal edin. Yakın vadede, araba paylaşımının gerçekten önemli bir çözüm olduğunu düşünüyorum."

Kaynak: BBC NEWS

electric-car-1458836.jpg

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.