Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Kamyonlar ve EV'ler için Karbon Fiber Jantlar Düşündüğünüzden Daha Yakında Geliyor


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Kamyonlar ve EV'ler için Karbon Fiber Jantlar Düşündüğünüzden Daha Yakında Geliyor

AAUjlpO.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Tüy ağırlıklı karbon fiber jantlar Ford, GM ve Porsche'den onay damgalarına sahip olabilir, ancak otomotiv dünyasının büyük bir kısmı bir geleceğe sahip olduklarından emin değil. Facebook yorumcularından Gordon Murray'e kadar uzmanlık yelpazesindeki meraklılar, ağırlık tasarruflarının aşırı maliyetlerini haklı çıkarmadığına ve gerçek dünyada kullanılamayacak kadar kırılgan olduklarına inanıyor.

Karbon Devrimi'nin Mühendislik ve Tasarım Direktörü Ash Denmead, daha fazla karşı çıkamadı. Karbon fiber jantları yalnızca geleneksel alaşım jantlara ciddi bir rakip olarak görmekle kalmıyor, aynı zamanda elektrikli araçlardan ticari kamyonlara kadar her şey için gerekli hale getirecek kadar verimliliği artırdıklarını düşünüyor. Denmead, bizimle yakın tarihli bir sohbette paylaştığı birçok teknoloji, otomobil endüstrisini belirsiz bir sonraki tarihte değiştirmeyi vaat ederken, karbon çağının şafağının yalnızca birkaç yıl sonra olabileceğine inanıyor.

Denmead'in karbon ipliği, Carbon Revolution'ın fabrikasının bugün bulunduğu ve Denmead'in okulunun Formula SAE ekibi için mühendisliğe öncülük ettiği Deakin Üniversitesi'ne bağlı. O günlerde, o ve sınıf arkadaşları, sıfırdan yapılmış yarış arabalarının performansını artırmak için 13 inçlik küçük tekerlekleri yerleştirmek için ev yapımı fiberglas kalıplar kullandılar. Çok geçmeden, üretim kapasiteleri büyüdü ve bazılarını kendi kişisel araçlarında kullandıkları küçük parti prototip tekerlekleri üretmelerine izin verdi. Denmead, "Geriye dönüp baktığımda oldukça kabataslaktı," dedi.

O zamandan beri, Karbon Devrimi katlanarak büyüdü ve bugün, Ferrari ve Porsche'lerden Ford Mustang Shelby GT500 ve 2023 Chevy Corvette Z06'ya kadar Kuzey Amerika'da dönen on binlerce otomobilde kullanılan hafif tekerlekleri sağlıyor. Ancak yüksek performanslı otomobiller, ağırlık tasarrufunun faydalarının zaten kabul edildiği sınırlı bir pazardır. Denmead, karbon tekerleklerin elektrikli araçlar gibi daha fazla yaya pazarına yönelik potansiyeli konusunda çok daha istekli.

Denmead, "Aracın diğer bölümlerindeki kütleyi azaltmaya kıyasla, bir tekerlekteki kütleyi azaltarak bir çarpan etkisi elde edersiniz," diye açıkladı. "Tekerleği hızlandırmak için daha az enerji, frenleme sırasında yavaşlatmak için daha az enerji."

AAUj92m.img?w=768&h=512&m=6

Daha az enerji kullanımı, anında gelişmiş menzil anlamına gelir ve buna karşılık, şarjı da etkin bir şekilde hızlandırır. Ve malzeme özellikleri nedeniyle, karbon fiberin ağırlık avantajı yalnızca aerodinamiği optimize etmek için tasarlanmış tekerleklerle artar.

Denmead, "Metalden gerçekten aerodinamik bir tekerlek yapabilirsiniz, ancak bunu tipik olarak metalle yaptığınızda, tekerlek gerçekten ağırlaşıyor" dedi. Bu, özellikle Chevy Silverado EV'de gelecek 24 inçlik jantlar gibi büyük çaplı jantlarda belirgin hale geliyor. Bu boyuttaki aerodinamik tekerleklerde, karbon fiber, müşterinin ne kadar ekstra dayanıklılık istediğine bağlı olarak ağırlığı yüzde 45'e kadar azaltabilir.

"Karbon fiber ile gerçekten harika şeyler yapabiliriz ve içi boş bölümlere sahip çok ince duvar yapılarına sahip olabiliriz ve bu aerodinamik stili veya performansı ağırlık cezası olmadan elde edebiliriz" diye devam etti. "Araçlarda standart donanım olarak 24 ve 26 inç jantlarla ilgilenen müşterilerimiz var."

AAUjfZW.img?w=768&h=512&m=6

Dayanıklılıklarından bahseden Denmead, karbon fiber jantların çatlamasının hala yaygın bir korku olduğunu biliyor, ancak bunun kendisini en ufak endişelendirmediğini söylediği bir sorun. Mühendis, "Bundan dolayı hüsrana uğrayamazsın," dedi. "Buranın CEO'su Jake Dingle, bir BMW 320d [tekerleklerimizi] kullandı ve Melbourne'de yaşıyor. Her gün fabrikaya 200 kilometre gidip geri dönüyordu… [ve] bunu beş yıl boyunca yapmış olmalı."

Denmead, "Kuzey Amerika'da yollarda yaklaşık 40.000 tekerlek var, bu yüzden teknolojinin kanıtlandığı noktadayız," diye vurguladı.

Jantlarının karşılaması gereken yalnızca Karbon Devrimi'nin kendi standartları değildir. Otomobil üreticilerinin koklama testlerini geçmeleri gerekiyor, çünkü ortaya çıkabilecek herhangi bir sorundan dolayı müşteri kaybetmeyi göze alanlar onlar. Gezegendeki en riskten kaçınan işletmelerden bazıları olan araba şirketleri, karbon tekerleklerinin ilk dönem için hazır olduğunu düşünmeseydi, Karbon Devrimi bugün olduğu yerde olmazdı.

Ancak buradaki yolculuk, kısmen her bir tekerleğin geçirdiği uzun tasarım ve test süreci nedeniyle uzun oldu. Carbon Revolution önerilen bir tasarımı alır ve her katmandaki karbon örgü yönüne kadar kullanılan reçine tipine kadar her şeyi hesaba katarak, yorulma ve darbelere karşı performansını simüle eder. Denmead, "Müşterilerimiz dayanıklılık testinden çok talep ediyor, bu nedenle bir jant tasarlamak ve üretime geçirmek genellikle iki ila üç yıllık bir süreçtir." "Yani [a] çok kapsamlı tasarım aşaması, tekerleğin performansının dahili simülasyonu."

AAUjpB4.img?w=768&h=512&m=6

Sim onayını aldıktan sonra, göreve fazlasıyla uygun olduklarından emin olmak için prototip tekerlekler üzerinde bir dizi gerçek dünya testi yapılır. "Bu tekerlekler veya tekerlek tasarımı bir araca takıp yola çıkmadan önce tüm bu testleri geçmemiz gerekiyor." Ardından, Denmead, otomobil üreticisinin prototip araçlar üzerinde kendi testlerini gerçekleştirdiğini söylüyor - bu tekerlekler, bir müşterinin garaj yoluna girmeden önce görülmemiş bir test, kötüye kullanım ve daha fazla test ömrü yaşıyor.

Denmead ve meslektaşlarının EV'leri daha yalın ve dolayısıyla daha çevreci hale getirebileceğini düşündüğü, performansı kanıtlanmış, OEM destekli bu teknolojidir. Karbon jantların ağırlık tasarrufları ve aerodinamik tasarımları arasında Denmead, yaklaşık yüzde beş verimlilik kazanımının mümkün olduğunu söylüyor. 300 mil menzile sahip bir EV'de bu, sadece tekerlekleri değiştirerek kazanılan fazladan 15 mil menzil anlamına gelir. Eve gidip gitmemek ya da yakındaki bir şarj cihazına ulaşmak arasındaki fark bu olabilir. Dahası, müşterilerin paradan da tasarruf etmesini sağlar ve Denmead fiyatların gidişatı konusunda iyimserdir.

Şirket, yedek parça pazarında jantlarını ilk satmaya başladığında, ilk müşterilerinden biri, YouTube kanalındaki yakın tarihli bir videoda jantların parça başına 20.000 dolara mal olduğunu söyleyen Jay Leno'ydu. Denmead, "Bir tekerlek takımı için asla 80.000 dolar talep etmedik. Bu asla, asla böyle olmadı. Ancak maliyetin son 10 yılda önemli ölçüde düştüğü doğru," dedi.

Jantlar pahalı olsa da - o kadar pahalı değilken - Denmead fiyatlarının düştüğünü kabul ediyor ve uygun fiyatlı satış sonrası karbon jantları da ekliyor - örneğin köşe başına 500 dolar - hala keskin bir düşüşte ve bu mümkün olabilir. 2020'lerin ortalarında. Hacimli üretimi artırma ihtiyacına atıfta bulunarak, "Beş yıl, dört veya beş yıl uzakta olabilirsiniz" dedi.

O zamana kadar Denmead, karbon fiber jantlı araçlara bakım yapma konusundaki endişelerin de ortadan kalkacağını umuyor. Halihazırda egzotik görünümlü tekerleklerle donatılmış araç sahipleri, genellikle birisinin gerçekten üzerlerindeki bir lastiği değiştirmesini veya döndürmesini sağlamaktan duydukları hayal kırıklığını dile getirdiler. Mühendis, "Bu sadece insanların anlayışının genel bir olgunlaşmamışlığı" dedi. "Bir karbon fiber jantı alüminyum jantla değiştirmek arasında hiçbir fark yok, aynı ekipmanı kullanıyorsunuz, nasıl yapılacağına dair videolar var. Sadece, ne yazık ki, insanlar pahalı bir janta zarar vermekten biraz korkuyor, hepsi bu şu an öyle." Fiyatlar düştükçe, teknisyenlerin karbon tekerlekleri konusundaki tedirginliğinin de bu şekilde olacağını düşünüyor.

Bu enerji tasarrufu teknolojisinin uygulamaları, kişisel ulaşımdan nakliye ve filolara kadar çok sayıda endüstriyi etkilemeye, enerji tüketimini azaltmaya ve ulaşımın küresel enerji tüketiminde küçük ama önemli bir göçük oluşturmaya hazır. Sonunda Denmead, teknolojinin geçmişte olduğu gibi amansızca ilerleyeceğini söylüyor.

"Yıllar önce, çelik jantlardan alüminyum jantlara geçiş yapan kamyon endüstrisi ile aynı şey" dedi. Teknoloji yadsınamaz, tasarruflar var ve Carbon Revolution'ın görüşüne göre, herkesin bu hafif tekerlekleri arabalarına vidalamak için yaygara koparması an meselesi.

Kaynak: The Drive

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.