Zıplanacak içerik

Yeni Audi Dizel Motorların Artık Yenilenebilir Bir Yakıtla Çalışabileceği Belirtildi

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Yeni Audi Dizel Motorların Artık Yenilenebilir Bir Yakıtla Çalışabileceği Belirtildi

AAUqwe8.img?w=768&h=385&m=6

Audi, tarım ve gıda endüstrisindeki artıklardan ve atık maddelerden elde edilen hidro-işlenmiş bitkisel yağ (HVO) ile çalışacak bir dizi yeni V6 ve dört silindirli dizel motoru onayladı.
Yakıtın, normal dizele kıyasla %70 ila %95 arasında karbondioksit azaltımı sunacağı vaat ediliyor.

Yalnızca nispeten yeni Audi modellerinin, şu anda çoğunlukla İskandinav ülkelerinde mevcut olan HVO'da çalıştırılacağı resmi olarak onaylanacak.
Volkswagen dizel krizi, grubun Kuzey Amerika'daki araçlarının çoğu için kapıyı büyük ölçüde kapatmış olabilir, ancak aynı şey, dizel araç satışlarının hala aktif olduğu ve uzun yıllar boyunca böyle kalması beklenen dünyanın geri kalanı için geçerli değil. .

Volkswagen Grubu markaları arasında hızlı bir elektrifikasyon stratejisi izlese bile, otomobil üreticisi 2050 yılına kadar net iklim nötrlüğüne ulaşma hedefinin bir parçası olarak mevcut dizel modellerini daha sürdürülebilir hale getirmek için çalışmaya devam ediyor.

Birkaç gün önce Audi, yeni V6 dizel modellerinin birçoğunun yenilenebilir yakıtı, bu durumda hidro-işlenmiş bitkisel yağı (HVO) kabul etmesini onayladığını açıkladı. Otomobil üreticisi, sürdürülebilir yakıtın fosil yakıta dayalı dizele kıyasla %70 ila %95 arasında karbondioksit azaltımı sağladığını ve yakıtın çok daha yüksek setan oranının fosil dizele kıyasla daha temiz yanmaya izin verdiğini söylüyor.

"HVO'nun setan değeri yaklaşık %30 daha yüksek olduğu için motorların yanıcılığı artırılıyor. Bunun olumlu etkileri özellikle soğuk çalıştırmada fark ediliyor. Çeşitli bileşenler, performans ve egzoz emisyonları üzerindeki etkileri belirli doğrulamalarda test ettik. Audi'de V-TFSI, TDI ve PHEV için güç aktarma organları geliştirme başkanı Matthias Schober, onay vermeden önce çalışır" dedi.

HVO yakıtı, tarımdan gelen artıklar ve gıda endüstrisinden elde edilen yemeklik yağ da dahil olmak üzere artık ve atık maddelerden yapılır. Hidrojenasyon işlemi ile bu yağlar alifatik hidrokarbonlara dönüştürülebilir ve bu da onları araç motorlarında kullanım için uygun hale getirir. Bunlar yaygın dizel yakıtlar yerine kullanılabilir veya bunlarla karıştırılabilir.

Hangi modeller HVO'yu kullanabilecek?

Şu anda, bu yılın Şubat ayının ortasından itibaren A4, A5, A6, A7, A8, Q7 ve Q8 modelleri, Mart ayının başlarından itibaren ise yeni Q5 dizel modelleri üretilecek. Dolayısıyla bu yakıt, nispeten yeni olsalar bile eski V6 Audi modelleriyle resmi olarak uyumlu olmayacak.

Avrupa'da dört silindirli dizel motorlarla donatılmış A3, Q2 ve Q3 dahil olmak üzere HVO'yu kabul etmek için bir dizi başka Audi dizel modeli halihazırda üretilmiştir. Audi ayrıca İtalya, İsveç ve Danimarka'daki A4, A5, A6, A7 ve Q5 modellerinin 2021'in ortalarından beri HVO kullanabildiğini belirtiyor.

Tabii ki, bu yeteneğin birkaç yıldız işareti var.

Yeni başlayanlar için, HVO büyük ölçüde İskandinav ülkelerinde sunuluyor ve otomobil üreticisi HVO'lu toplam istasyon sayısının 600'ün üzerinde olduğunu tahmin ediyor. Audi ayrıca kendi ülkesi Almanya'da sadece birkaç istasyonun HVO sunduğunu belirtiyor.

İkincisi, HVO'nun Audi'nin kalan dizelleriyle uyumluluğu sadece geçen yıl başladı, son yirmi yılda veya daha önce üretilen pek çok mevcut model buna güvenemeyecek. Üçüncüsü, Audi, yeni tanıtılan tüm modellerinin birkaç yıl içinde akülü olmasını planlıyor ve önümüzdeki birkaç yılı, en azından Kuzey Amerika ve Batı Avrupa'da sunulan Volkswagen Grubu modelleriyle ilgili olarak dizel bölümünün son sayfaları haline getiriyor. , ve diğer birkaç pazar.

"'Vorsprung 2030' stratejimizle, 2026'dan itibaren dünya çapında piyasaya süreceğimiz tüm yeni modellerin yalnızca tamamen elektrikli olacağı şeklindeki açıkça tanımlanmış hedefin peşindeyiz. Bu şekilde, karbona giden yolda önemli bir katkı sağlıyoruz. -nötr hareketlilik," dedi Audi'nin baş geliştirme sorumlusu Oliver Hoffmann.

HVO'nun daha uzun vadeli bir potansiyel oluşturduğundan şüpheleniyoruz, EV'nin benimsenme oranlarının Avrupa'dakinden bile daha düşük olduğu ve uzun bir süre yetişmesinin beklenmediği ülkeler. Buna Orta Asya, Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Afrika'nın bazı bölgeleri ile on yıllardır şeker kamışı etanol üretimi ve kullanımında öncü olan Güney Amerika dahildir.

Dolayısıyla, fosil bazlı olmasa bile yeni bir yakıt türünün orta vadede, elektrikli araçların pazardan daha büyük bir pay almasından önce, özellikle de endişelendiği gibi, gerçekçi ve daha sürdürülebilir bir seçenek olabileceği kesinlikle birkaç bölge var. kamyon endüstrisi.

ABD'deki mevcut EV hisse oranlarıyla, benzin ve dizelin burada da oldukça uzun bir süre piyasada olacağını beklemek yersiz değil, aradaki fark şu anda Avrupa'ya kıyasla çok az sayıda dizel binek otomobil olması.

Otomobil üreticisi, "Werlte'deki elektrikten gaza üretim tesisi gibi çeşitli pilot projelerle Audi, Volkswagen Grubu genelinde kullanılan sürdürülebilir yakıtların üretimine ilişkin değerli bilgiler edindi."

"Bu deneyimler aynı zamanda genel bir sürdürülebilir enerji sistemi için konseptler geliştirmek için önemli bir temel oluşturuyor. VW Grubu, madeni yağ üreticileri ve diğer enerji tedarikçileri ile işbirliği yapıyor ve mevcut motorların yakıtlarla uyumluluğunu sağlamak için teknik uzmanlığına katkıda bulunuyor."

Dizel yolcu modellerinin bu on yılda Batı Avrupa'da kullanımda kalmasını mı bekliyorsunuz, yoksa EV'lere daha hızlı bir geçiş onları orada daha az popüler hale mi getirecek? Aşağıdaki yorumlarda bize bildirin.

Kaynak: autoweek

clean-1967904.jpg

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.