Zıplanacak içerik
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Tartışma ve Paylaşımların Merkezi - Türkçe Forum - Turkish Forum / Board / Blog

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Çok Yakında Benzin İstasyonlarının Yerini Şarj İstasyonları Olan Kafeteryalar Alacak

Elektrikli arabalar veya araçlar çoğaldıkça Benzin İstasyonlarına İhtiyaç Azalacak ve Bunların yerini çok amaçlı Şarj kafeteryaları alacak. İnsanlar Otomobillerini veya araçlarını Şarj ederken kahvelerini veya çaylarını yudumlayacaklar. 

Nasıl mı olacak?

İşte böyle bir şey olabilir

sarj-kafeteryalari.jpg

Değişim başlıyor

Benim tahminim 2030 ve sonrası...

  • Admin bu başlık sabitledi
Gönderi tarihi:
  • Yazar
  • Admin

Amerika Kalifornia'da 40 Hızlı Şarj Cihazı olan bir restoran açıldı

AAYnszQ.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Tesla yıllardır benzer bir model kullanıyor ve oldukça başarılı olduğunu kanıtladı.

Bu makale, satış sonrası Tesla aksesuarlarını yapan ve satan EVANNEX'in izniyle sunulmaktadır. Burada ifade edilen görüşlerin InsideEVs'de bize ait olması gerekmez ve EVANNEX tarafından bu makaleleri yayınlamamız için bize herhangi bir ödeme yapılmamıştır. Tesla aksesuarlarının satış sonrası tedarikçisi olarak şirketin bakış açısını ilginç buluyoruz ve içeriğini ücretsiz olarak paylaşmaktan mutluluk duyuyoruz. Zevk almak!

Restoranlar ve perakende satış mağazaları ile birlikte birden fazla DC hızlı şarj cihazı içeren şarj merkezleri bir sonraki büyük şey olabilir. Tesla'nın Supercharger sitelerinde yıllardır takip ettiği başarılı bir model ve yakalıyor gibi görünüyor.

AAYnjus.img?w=768&h=384&m=6

Gayrimenkul geliştiricisi LL Development, Las Vegas ve Los Angeles arasındaki ana cadde olan I-15'in hemen dışında, Baker, California yakınlarında The Stack Charge adında bir halka açık şarj merkezi kurmayı planlıyor.

Şirket, Stack Charge'ın "yüksek perakende teklifleri ve hızlı servis restoranları...açık hava salonları, 7/24 tuvalet tesisleri, Wi-Fi ve daha fazlasını" içereceğini söylüyor. “Yaklaşık 2.500 metrekarelik boş arabaya servis perakende alanı, hızlı servis yapan bir restoran kiracısına kiralanacak ve bir açık hava salonu ve bekleme alanı içerecek şekilde yükseltilecek.”

Şirket, sitenin 8'i "evrensel şarj istasyonları" olacak 40 DC hızlı şarj istasyonu içereceğini söyledi. Bu, diğer 32'nin Tesla Süper Şarj Cihazları olacağını gösteriyor gibi görünüyor, çünkü bunlar “evrensel” olmayan tek DC şarj cihazı türü (yakında olsalar da). Şirket, operatörün/operatörlerin kim olacağını söylemedi, ancak basın açıklamasına eşlik eden bir fotoğraf gerçekten de bazı Tesla Supercharger'larını gösterdi.

Baker sahasındaki inşaat 2022'nin 4. çeyreğinde başlayacak ve 2023'ün ikinci çeyreğinde tamamlanması bekleniyor. Stack Charge, önümüzdeki yıl içinde Güney Kaliforniya'da Los Angeles, San Bernardino, Orange ve San'daki lokasyonlarda 10 şarj merkezi inşa etmeyi umuyor. Diego İlçeleri.

Stack Charge kurucu ortağı Lester Ciudad Real, “EV satışlarının büyümesine rağmen hızlı şarj altyapısı eksikliği var” dedi. Elektrikli otomobiller piyasaya hakim olmaya devam ederken talebin hızla artacağını tahmin ettiğimizden, güçlü perakende gayrimenkul temelleri olan ve yüksek toplu taşıma trafiğinden yararlanan siteler satın almak istiyoruz” dedi.

Kurucu ortak Lawrence Fung, "Mevcut EV şarj siteleri, olanakların olmaması, yavaş şarj süreleri ve uygunsuz konumlar nedeniyle zayıf bir kullanıcı deneyimi sunuyor" diye ekledi. “İstasyonları deneyim odaklı olanaklarla modern merkezlere dönüştürerek elektrikli otomobil şarjını yeniden tanımlamayı amaçlıyoruz.”

Kaynak: Inside EVs

  • 10 ay sonra...
Gönderi tarihi:
  • Yazar
  • Admin

TikToker, çölün ortasında 'geleceğin benzin istasyonuna' rastladıktan sonra çılgın bir video paylaşıyor: 'Düşündüğünüzden daha erken'

TikTok kullanıcısı Jess (@impactforgood_) viral bir videoda, elektrikli araçla (EV) dolu bir geleceğin nasıl görünebileceğini vurgulayan "geleceğin benzin istasyonu"nun görüntülerini paylaştı.

Jess klibinde, "Çölün ortasında ve sıra sıra Tesla şarj cihazları var," diyor. "Bu çok çılgınca! Ve sonra, şarj cihazlarını şarj etmek için tepede güneş panellerimiz var.”

Videosunda, benzin istasyonunun çatısının büyük bir kısmının tamamen iki büyük elektrikli araç şarj cihazı grubu için yenilenebilir enerji olan güneş panellerinden oluştuğu görülüyor. Bir çöl yolculuğunun ortasında mola vererek şarj istasyonlarını iyi bir şekilde kullanmaya başlayan birkaç sürücü var.

Jess, verimli elektrikle ilgili bir konferans için elektrikli bir araba kiralamıştı ve bu da onu elektrik odaklı istasyona getirdi. Yorumlarda Jess, keşfiyle ilgili heyecanını paylaştı.

Yorumlarda "EV'lerin 2030 yılına kadar benzinli arabalarla aynı fiyatta olacağı tahmin ediliyor, bu yüzden DÜŞÜNDÜĞÜNÜZDEN DAHA ÖNCE," diye yazdı.

Kanıtlar, önümüzdeki birkaç yıl içinde EV'lerin üretiminin daha ucuz olacağını gösteriyor, bu da çok daha fazla sürücünün yakında ücretli arabalara erişebileceği anlamına geliyor.

Bu, elektrikli ve fosil yakıtla çalışan otomobiller için heyecan verici bir adım olsa da, elektrikli araçlar söz konusu olduğunda, pillerinin ürettiği atıklar ve verimli enerji kullanımının sağlanması gibi bazı hususlar hala var.

TikTok'taki bazı yorumcular da bu soruları ele aldı.

Bir yorumcu, "Gaz geleceğin yolu değil, ancak yine de elektrikli arabaların tüm pil atıklarını düşünüyorum" dedi. "Daha da iyi bir seçenek olmalı gibi hissediyorum."

Yine de, EV merkezli benzin istasyonları ne kadar fazla olursa, altyapı o kadar iyi olacaktır. Birçok sürücü için şarj cihazlarına erişim, elektrikli araç satın alma kararlarında önemli bir engeldir.

Başka bir yorumcunun iddia ettiği gibi, Jess'in videosunda yer alan benzin istasyonu düzeni aslında sadece EV'li olanlar için değil, tüm yol kullanıcıları için benzin doldurmayı kolaylaştırıyor.

"Bu, tüm e-istasyonların (Benzin İstasyonları gibi) olması gerektiğine inandığım türden şarj cihazları, böylece bir römorkunuz varsa kancayı çıkarmak zorunda kalmazsınız" diye yazdılar.

Jess, videosunda "Belki burası birkaç yıl içinde günümüzün modern benzin istasyonu olur" diye ekliyor. "Gelecek elektrikte."

Kaynak: The Cool Down

  • 1 yıl sonra...
Gönderi tarihi:
  • Yazar
  • Admin

GM'in yeni EV şarj merkezleri tıpkı benzin istasyonları gibi görünüyor

gm-evgo-sarj-istasyonu.jpg

GM'nin yeni EV şarj merkezleri tıpkı benzin istasyonları gibi görünüyor.

EVgo ile ortak girişim ülke çapında 400 şarj istasyonu üretmeye hazırlanıyor.

Şarj deneyimini iyileştirmek, EV benimsenmesi için çok önemli.

GM Energy ve EVgo, klasik Amerikan yolculuğuna uyacak şekilde tasarlanmış yeni bir EV hızlı şarj merkezleri ağı kuruyor.

Arizona, California, Florida, Georgia, Michigan, New York ve Teksas'taki büyük metropol alanlarına her biri yaklaşık 20 hızlı şarj cihazından oluşan yirmi merkez kurulacak ve toplam 400 şarj istasyonu olacak.

GM Energy'nin başkan yardımcısı Wade Sheffer'a göre, bu çekmeli duraklar aydınlatılmış bir kanopinin altında korunacak ve tuvaletler ve diğer olanakların yanında, yakınlarda marketler ve alışveriş alanları olacak şekilde inşa edilmesi planlanıyor.
Tüm bunlar tanıdık geliyorsa, fikir bu. Bu GM Energy-EVgo merkezlerinden birini yoldan baktığınızda başka bir benzin istasyonundan başka bir şey olarak bile göremeyebilirsiniz.

Sheffer, Business Insider'a verdiği röportajda, "Daha uzun bir yolculuğa çıkıyorsanız - belki alışveriş yapıyor veya benzeri şeyler yapıyorsanız - size kolaylık, konfor ve bu kaygının azaltılmasını sunuyoruz," dedi. "Görüyorsunuz. Biliyorsunuz. Anlıyorsunuz."

Şirketler, Perşembe günü yaptıkları duyuruda, ilk GM-EVgo amiral gemisi şarj istasyonunun 2025'te açılmasının beklendiğini söyledi. Bu proje, GM ile şarj şirketi arasındaki ilişkiyi temel alıyor ve bu ilişki ülke çapında 1.000'den fazla hızlı şarj istasyonuyla sonuçlandı.

Şarj sorununu çözmek

Ev dışında şarj etmek, elektrikli araç sürücüleri için uzun zamandır bir sorun olmuştur. Evden uzakta olduğunuzda fiş takabileceğiniz yeterli yer yoktur ve bu da korkulan "menzil kaygısına" yol açabilir.

ABD şarj altyapısındaki delikleri kapatma çabaları, son birkaç yılda fişlerin yaygınlaşmasına neden oldu. 2020'den bu yana ABD'deki şarj istasyonlarının sayısı iki katından fazla arttı ve Biden yönetimi 2030'a kadar 500.000 yeni EV şarj istasyonunu finanse etmek için 7,5 milyar dolar ayırdı.

Ancak bir fişin varlığı sorunun yalnızca yarısını çözüyor.

Şarj istasyonları genellikle elverişsiz yerlere sıkıştırılmış, birçoğu iyi bakılmamış ve şarj hızları hava durumu ve pil teknolojisi gibi dış etkenlere bağlı olarak dalgalanıyor.

Aslında, bazı elektrikli araç sürücüleri şarj deneyimini o kadar kötü buluyor ki benzinle çalışan araçlara geri dönmeyi düşünüyorlar.

EV'leri ilk benimseyenler şarj zorluklarına katlanmaya daha istekli görünüyor, ancak yeni nesil elektrikli araç alıcıları pratiklik arıyor ve daha az sabırlı. Bu sürücüler benzin istasyonunda durmaya daha yakın bir şarj deneyimi arıyorlar.

Sheffer, fikrin EV sürücülerine güvenli ve kolay bir "doğada şarj etme" deneyimi sunmak olduğunu söyledi.

Sheffer, "Müşterilerimize EV yaşam tarzına en rahat, en güvenli ve en basit şekilde dahil olma yolunu sunmak için her fırsatı değerlendiriyoruz" dedi.

Kaynak: BI

Gönderi tarihi:
  • Yazar
  • Admin

Ve bu da yeni bir gelişme. Sokak Aydınlatma Direkleri aynı anda Rüzgar Enerjisi ve Güneş Enerjisi Sistemleriyle aynı anda elektrik üreterek direğe bağlı olan Şarj cihazını destekleyecekler

 

  • 11 ay sonra...
Gönderi tarihi:
  • Yazar
  • Admin

Bir Sonraki Elektrikli Araç Şarjınız Bir Benzin İstasyonunda Gerçekleşebilir

Şarj etmek ve benzin almak aynı şey değildir.

Elektrikli araçlar ile benzinli araçlar arasındaki bariz farklardan biri, her aracın yakıt ikmal şeklidir; ancak bir elektrikli aracı şarj etmek, bir arabanın veya kamyonetin benzin deposunu doldurmaktan çok farklı bir deneyim olabilir. Karayolu trafiğinin altın çağında, tam hizmet veren istasyonlar benzin doldurmaktan çok daha fazlasını yapardı. 1960'larda yayınlanan bir televizyon reklamında Texaco, tam hizmet veren istasyonlarının sıradan benzin istasyonlarından çok daha fazlası olduğunu övünerek söylemişti. Görevliler sadece aracınıza yakıt doldurmakla kalmaz, aynı zamanda akü testi yapar, sileceklerinizi, motor yağınızı, vantilatör kayışınızı, radyatörünüzü kontrol eder ve siz benzin almayı beklerken ön camınızı temizlerlerdi.

Günümüz modern elektrikli araçları aynı muameleyi görmüyor, çünkü çoğu kalabalık alışveriş merkezlerinin, alışveriş merkezlerinin veya otoparkların yakınında kurulan self servis şarj istasyonları. Burada sürücüler her türlü fırtınalı hava ve sıcaklığa maruz kalabiliyor ve şarj etmek için gereken yaklaşık 20 dakika boyunca neredeyse tamamen kendi başlarına kalıyorlar.

Trump Yönetimi'nin son önerisi, nerede şarj edeceğinizi değiştirebilir

Geçtiğimiz ay Trump yönetimi, önceki yönetim tarafından başlatılan ve Amerika'nın otoyolları boyunca elektrikli araç şarj istasyonları inşa etmeyi amaçlayan 5 milyar dolarlık bir girişim olan Ulusal Elektrikli Araç Altyapısı (NEVI) programını yeniden başlattı. Programın yeniden başlatılması, Ulaştırma Bakanı Sean P. Duffy ve Federal Karayolları İdaresi'nin (FHWA) revize edilmiş talimatlarıyla geldi. Bu talimatlar, eyaletler için programı "daha esnek hale getirecek" ve "şarj istasyonlarının gerçekten inşa edilmesini ve federal fonların etkili ve verimli bir şekilde harcanmasını" sağlayacaktı.

Ulaştırma Bakanı Duffy bir basın açıklamasında, "Kongre federal hükümetten şarj istasyonlarını desteklemesini istiyorsa, israfı azaltalım ve bunu doğru şekilde yapalım" dedi. “[...] Gözden geçirilmiş NEVI kılavuzumuz, bürokratik engelleri azaltıyor ve eyaletlerin bu altyapıyı verimli bir şekilde kurmasını kolaylaştırıyor. Yeşil enerjiye sübvansiyon verilmesine katılmasam da, Kongre'nin iradesine saygı duyacağız ve bu programın federal kaynakları verimli bir şekilde kullanmasını sağlayacağız.”

Kurumun yeni hükümleri arasında, eyaletleri, istasyonların sahibi olan işletmelerin aynı zamanda altlarındaki alana da sahip olduğu şarj noktalarına "proje teslimatını hızlandırmak" için paralarını vermeye teşvik eden bir hüküm de yer alıyor.

FHWA, 11 Ağustos tarihli NEVI belgesinde, "Eyaletler, mevcut otoyol dışı seyahat merkezlerinin, akaryakıt bayilerinin ve küçük işletmelerin önerilen şarj noktalarına yakınlığını göz önünde bulundurmalıdır. FHWA, güvenli konumlar ve tuvaletler sağlayabilecek tesis içi olanaklara sahip perakende noktalarında şarj cihazlarının aynı yere yerleştirilmesini teşvik ediyor." diye yazdı. "FHWA, şarj istasyonu operatörünün aynı zamanda tesis sahibi (yani mülk sahibi) olduğu şarj noktalarının seçilmesini teşvik ediyor. Alternatif olarak, FHWA, şarj istasyonu operatörünün proje teslimatını hızlandırmak için tesis sahibiyle taahhütlü bir anlaşmasının olduğu konumların seçilmesini teşvik ediyor."

Şarj sağlayıcıları ve yakıt şirketleri bölünmüş durumda.

Tesla ve Electrify America gibi şirketlerin hızlı şarj istasyonları, genellikle kendilerine ait olmayan mülklerde faaliyet gösteriyor ve elektrikli araç (EV) sürücülerini çekmek için restoranlar ve alışveriş merkezleriyle ortaklık kuruyor. Buna karşılık, Buc-ee's, Sheetz ve Wawa gibi yakıt zincirleri, sürücüler için daha uygun hale getiren stratejik otoyol dışı konumlara sahip. EV şarj danışmanlık firması Paren'e göre, bu önemli konumlar, benzin istasyonlarının NEVI programından aldığı hibe ve ödüllerin %53'ünü oluşturuyor.

Ancak Buc-ee's, Sheetz ve Wawa gibi büyük ulusal ve bölgesel yakıt zincirleri, sürücüler için uygun, birinci sınıf arazi dışı alanlara sahip. Elektrikli araç şarj danışmanlık firması Paren'in verilerine göre, bu tür yerler, akaryakıt istasyonlarının NEVI programı kapsamındaki hibe ve ödüllerin %53'ünü almasının önemli bir nedeni.

Trump yönetimi, akaryakıt istasyonlarına daha fazla avantaj sağlamak için yeni kurallar yazdığından beri, akaryakıt sektörü ve elektrikli araç şarj sağlayıcıları arasında görüş ayrılıkları mevcut. Çeşitli marketleri, kamyon duraklarını ve akaryakıt gruplarını temsil eden bir grup olan Charge Ahead Partnership (CAP) tarafından yapılan açıklamada, revize edilen NEVI programı değişikliklerinin yalnızca büyümeyi teşvik etmek için bürokrasiyi basitleştirip ortadan kaldırmakla kalmayıp, aynı zamanda güvenilir elektrikli araç şarjı sağlamak için araç sahipleri ve operatörleri için "daha fazla hesap verebilirlik" sağladığı belirtildi.

CAP İcra Direktörü Jay Smith yaptığı açıklamada, "Ülkenin elektrikli araç şarj ağı, nihayetinde her eyalette binlerce işletme tarafından yönetilecek ve en verimli ve uygun fiyatlı şarj hizmetini sunmak için birbirleriyle rekabet edecek" dedi. "Bu revize edilmiş yönergeler, daha fazla işletmenin oyuna girmesine yardımcı olacak ve ortaya çıkan rekabet, elektrikli araç sürücüleri için daha iyi olacak."

Aynı zamanda, Süper Şarj Cihazlarının baskın varlığı nedeniyle otomobil üreticilerini araçlarındaki NACS şarj portunu standartlaştırmaya iten Tesla gibi köklü şarj sağlayıcıları, arazi sahipliğinin finansman kararları almak için kötü bir yol olduğunu savundu.

"Şarj sektörü gelişmeye devam ettikçe, şarj operatörleri ve büyük mülk sahipleri (ulusal perakende zincirleri dahil) arasında simbiyotik çoklu tesis ilişkileri norm haline geliyor. Bu yeni yönerge nedeniyle sadece şarj operatörleri dezavantajlı duruma düşmemeli, aynı zamanda şarj operatörü işine girmeyi tercih etmeyen mülk sahipleri de cezalandırılmamalıdır." Tesla, FHWA'ya yanıt olarak yaptığı yorumda, "[...] Elektrikli araç şarj şirketleri, tüketicilere büyük ölçekte güvenilir ve emniyetli şarj deneyimleri sunmaya odaklanıyor ve Tesla, tesis sahipliğinin diğer daha önemli niteliklere göre önceliklendirilmesine saygıyla karşı çıkıyor."

Son Düşünceler

FHWA'nın, eyaletlerin elektrikli araç şarj istasyonlarını mevcut akaryakıt istasyonlarının yanına yerleştirmesi ve "güvenli konumlar ve tuvaletler sağlayabilecek tesis içi olanaklara sahip perakende noktalarında şarj istasyonlarının aynı yere yerleştirilmesi" fikrine kısmen katılıyorum, çünkü bu elektrikli araç sahiplerinin isteklerine hitap ediyor.

AutoPacific tarafından Şubat 2024'te yürütülen bir araştırmaya göre, Amerikalı elektrikli araç sahiplerinin çoğu, şarj işleminin tipik bir benzin istasyonuna gitmek gibi olmasını istiyor: iyi aydınlatılmış, üstü kapalı, fiyatları gösteren tabelaların bulunduğu ve ön cam temizleyicileri, hava pompaları ve elektrikli süpürgeler gibi temel araç bakım hizmetlerinin yanı sıra Wi-Fi erişiminin de sunulduğu bir yer.

Ionna gibi yeni girişimler ve Electify America ve Tesla gibi şirketler, tamamen yerleşik elektrikli şarj "noktaları" için yeni konseptlerine bu tür olanaklar eklemeye çalışıyor. Ancak, Los Angeles'taki Tesla Diner gibi tek seferlik lokasyonlar inşa etmek, şarj altyapısı sorununu çözmeyecek. Yine de, bürokrasiyi ortadan kaldırma fikri iyi bir başlangıç gibi görünüyor.

Kaynak: Autoblog

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.