Gönderi tarihi: 27 Şubat , 2022 3 yıl Admin 2022 Husqvarna FC 250 İnceleme Husqvarna'nın 250cc dört zamanlı motokros modeli, 2021'de büyük ölçüde çok iyi karşılanan önemli süspansiyon güncellemeleriyle showroom zeminlerine ulaştı. 2022 için FC 250'de yapılan değişikliklerin listesi oldukça kısa. Bir Brembo hidrolik debriyaj, eski Magura ünitesinin yerini alırken, yeni radyatör örtüsü grafikleri ve mavi çatal korumaları, onu geçen yılki modelden kozmetik olarak ayırmaya yardımcı oluyor. Cahuilla Creek Motocross'ta 2022 Husqvarna FC 250'ye binmek. FC 250, parçalarının çoğunu KTM 250 SX-F ile paylaşırken, beyaz Avusturyalı'nın şasi kurulumu biraz zıt ve benzersiz. Bisikletin sürüş yüksekliği ve selesi daha alçak, ancak performansta değil. 10 mm alçaltılmış koltuk köpüğü ve ön ve arka süspansiyon yüksekliğinde 10 mm düşüş ile Husqvarna'nın toplam sürüş yüksekliği KTM'den ve rakiplerinin geri kalanından belirgin şekilde daha düşüktür. Ek olarak, dahili süspansiyon ayarları KTM'lerden biraz daha yumuşaktır ve bu da sürüş sırasında bir inçten fazla koltuk yüksekliği ekleyebilmektedir. Bu, daha kısa boylu biniciler için çekici bir özellik olabilir ve bazı açılardan viraj alma konusunda da yardımcı olabilir. Bu hiçbir şekilde performansta bir düşüş olmasa da, Honda CRF250F veya Yamaha TT-R230 gibi tam boyutlu bir arazi motosikletinden geçiş yapan birçok deneyimli sürücü ve muhtemelen acemi sürücü için de çekici. FC 250'nin alçak binici duruşu, kullanım için benzersiz, yeni bir yaklaşımdır. 2022 Husqvarna FC 250 Motor FC 250, KTM 250 SX-F ile aynı yüksek devirli, yüksek çıkışlı DOHC motorunu kullanır. Benzersiz bir şekilde tasarlanmış hava kutusu, turuncu bisikletinkinden farklıdır, yalnızca malzeme olarak değil, aynı zamanda isteğe bağlı havalandırmalı hava kutusu kapağı takılıyken bile karşılaştırıldığında kapalıdır. Dirt Rider'ın şirket içi Dynojet 250i arka tekerlek dinamometresinde, FC 250 motoru 39,7 beygir gücü ve 18,8 libre-feet tork üretir. Güç bandı, rpm'de daha yükseğe basılacak şekilde tasarlanmıştır. Gidondaki canlı bir basmalı düğme aracılığıyla iki harita seçeneği mevcuttur. Daha agresif harita 2'ye geçiş, yüksek çekiş koşulları için orta devirdeki torku iyileştirir. Aynı anahtar, düşük çekiş koşulları için motorun hızlanmasını yavaşlatan işlevsel bir çekiş kontrolü (TC) seçeneğine de sahiptir. Husqvarna sahipleri için bir ipucu: Sık sık gevşeyen jant tellerine dikkat edin. Genel olarak, motor kategorisinin en güçlülerinden biridir. Sert bir şekilde sürülmek üzere tasarlanmıştır ve vitesleri mümkün olduğunca uzağa taşımak söz konusu olduğunda merhamet gösterilmez. Agresif motokros sürüşünde, kendinizi çoğunlukla ikinci ve üçüncü vitesleri kullanırken bulacaksınız ve yalnızca daha hızlı pistlerde dördüncüye ihtiyacınız olacak. Bazı alüminyum çerçeveli Japon bisikletlerine kıyasla, gidon ve ayaklıklarda biraz daha fazla motor titreşimi fark edilir. Brembo hidrolik sisteme geçiş, Magura'nın köle silindir O-ring arızasından muzdarip olduğu bilindiğinden, yalnızca performansta değil aynı zamanda dayanıklılıkta da Magura'ya göre büyük bir gelişmedir. Brembo ünitesi de daha duyarlıdır, bu nedenle vites değiştirmeyi iyileştirir. Motordaki debriyaj grubunun benzersiz bir tamamen çelik tasarıma sahip olduğu gerçeğini ve FC 250'nin tüm debriyaj paketinin neredeyse kurşun geçirmez olduğunu ekleyin. Debriyaj sepeti sertleştirilmiş çelikten işlenmiştir ve büyük olasılıkla bisikletin kendisinden daha uzun süre dayanacak şekilde tasarlanmıştır. Magura hidrolik debriyajları artık Husqvarna'nın tam boyutlu arazi motosikletlerinde bulunmuyor. Bunun yerine, motokros ve kros modellerinde Brembo ile değiştirildiler. FC 250 motoru kesinlikle heyecanını sunuyor. Düşük seviye güç, Yamaha YZ250F'lerinkine eşit değil, ancak rpm oluştuğunda sonsuz bir şekilde hızlanıyor gibi görünüyor. Daha agresif harita 2'de bile maksimum hızlanma istiyorsanız, çoğu virajda ikinci vitese geçtiğinizi göreceksiniz. 14/51 dişli stokunu “kullanıcı dostu” olarak adlandırırdım. Daha agresif bir his için 13 dişli bir karşı mil zincir dişlisine gidebilirsiniz. Bu büyük bir değişiklik olsa da (arka dişlide neredeyse üç dişe eşittir), kurulumu oldukça kolaydır ve nispeten ucuzdur ve aradığınız bir şey olup olmadığı konusunda size bir fikir verir. Bu çok büyük bir değişiklikse, 13/49 veya 13/50'ye gitmek diğer olası vites seçenekleridir. Bisikletle birlikte verilen isteğe bağlı havalandırmalı hava kutusu kapağı, gaz kelebeği tepkisini ve genel gücü iyileştirir, ancak hava filtresi bakımını artırır. 2022 Husqvarna FC 250 Süspansiyon Husqvarna, geçen yıl tam boyutlu motokroslarında WP Xact 48 mm havalı çatal ve WP Xact şok ile farklı bir yöne gitti. Ön ve arkada 10 mm daha alçak hale getirmek için daha kısa çatal boruları belirlediler ve amortisör bağlantısını değiştirerek motosikletlerin geometrisini aynı tuttular. Ayrıca arka tekerleğin arka çamurluğun altına sürtünmesini önlemek için amortisör kapağını 6 mm uzattılar. Hedefler, daha düşük bir motosiklet isteyebilecek sürücüler için viraj alma ve konforu iyileştirmekti. Dahili ayarlar da KTM'ye kıyasla daha fazla konfor düşünülerek Husqvarna'ya özeldir. WP, bir helezon yay çatalına göre eşit veya daha iyi performansa sahip bir havalı çatal yapma hedefine sadık kalmıştır. Ortalama bir kullanıcı için göz korkutucu olmayacak şekilde ayarlanabilecek kadar basit kalırlar. Sol çatal ayağındaki hava basıncı yay görevi görürken, sağ çatal ayağı sıkıştırma ve geri tepme sönümleme görevlerini yerine getirir. Bisiklete güzel bir dijital hava çatal pompası dahildir ve hatta önerilen temel ayarların ne olduğunu unutursanız, çeşitli modeller için hava basıncı, sıkıştırma ve geri tepme ayarlarını listeleyen sol çatal bacağında diyagramlı bir çıkartma bile vardır. Orta kademedeki tork eksikliği, daha az agresif bir sürüş tarzına zarar verebilir. WP havalı çatalın klas bir özelliği, aletsiz ayarlanabilirliktir. Çatalın serbest kalması ve maksimum performansına ulaşması önemli miktarda zaman alır. En iyi ayarınızı bulmaya çalışmadan önce en az altı saat sürmeniz önerilir. WP Xact şoku, şok gövdesinde düşük ve yüksek hızlı sıkıştırma ayarlanabilirliği ve çatal üzerinde bir geri tepme ayarlayıcı ile daha gelenekseldir. Arka süspansiyonun alışma süresi daha gelenekseldir; ancak çatal serbest kaldıktan sonra değişecektir. Bu süspansiyonun ayarlanabilirliği en büyük avantajlarından biridir. Bisiklet sürüşlerini istediğinizden biraz daha alçak bulsanız bile, üçlü kıskaçlardaki bacaklar indirilerek çatal uzatılabilir, böylece ön kısım yükseltilebilir. Arkayı yükseltmeye yardımcı olmak için amortisör yayına bir veya iki dönüş ön yük de ekleyebilirsiniz. Bunu yapmak, sizi Husqvarna'nın aradığı hissi kaybetmeden normalden biraz daha düşük sürüş için ayarlanmış tipik bir KTM hissine yaklaştırır. Stok süspansiyon ayarları nötrden yumuşaka doğrudur ve ayar için bolca yer vardır. Maksimum performans elde etmek için motora agresif bir şekilde basılması gerekirken, süspansiyon daha çok konfor ve performans dengesidir. Daha yumuşak ayarlar ve daha düşük sürüş yüksekliği hemen fark edilir. Bu, çok yumuşak veya kontrolsüz bir şekilde dibe vurduğu anlamına gelmez. Şok yayı, 175 pound'a kadar çoğu sürücü için uygun olmalıdır. 180 poundun üzerindeyseniz, daha sert bir yay faydalı olacaktır. Şasiyi normalde önerilenden biraz daha fazla yükselterek (üçlü kelepçelerdeki çatal ayaklarını indirerek ve şok sarkmasını yaklaşık 100 mm'ye düşürerek) motosiklete biraz daha duyarlı bir his verdiğini buldum. 2022 Husqvarna FC 250 Kasa/Taşıma FC 250'deki genel şasi 2019'dan bu yana pek değişmedi. En büyük fark, daha az tutuşlu bir koltuk kılıfına geçmeleri. ProTaper gidon, Brembo frenlerle birlikte mükemmeldir. Dunlop Geomax MX33 lastikleri, yarışa hazır çekiş sunar ve ODI kilitli tutma yerleri sınıfında liderdir. Kokpit geniş ve şasi dizlerinizin arasında dar. Uzun boylu biniciler (6 fit veya daha fazla) için yeterince büyüktür. Bununla birlikte, alt koltukla, 5 fit-10'dan daha az bir sürücü yine de rahat olabilir. Bisiklete oturduğunuzda, KTM 250 SX-F veya Honda CRF250R kadar olmasa da, daha fazla tepede oturma hissine sahip olacaksınız. Şasinin tasarımı, virajdan ödün vermeden iyi bir denge sağlamak içindir. Husqvarna modellerinin benzersiz bir özelliği, iki parçalı kompozit karbon fiber alt şasidir. Amaç, ağırlığı daha fazla ağırlık merkezine yaklaştırarak ağırlıktan kurtulmak ve ağırlık dağılımını iyileştirmektir. Husqvarna'yı köşeye sıkıştırmak çok kolaydır, ancak maksimum dengeyi korur. Şaşırtıcı olan, 10 mm'lik sürüş yüksekliğinde ne kadar fark yarattığıdır. Görünenden çok daha fazlası var, ancak alt bisiklet ona çok farklı bir his veriyor. Piyasadaki en uzun hissi veren motosiklet olan Honda CRF250R ile karşılaştırırsam, bunun gece-gündüz farkı olduğunu söyleyebilirim. Yere daha alçak ve daha uzun dingil mesafesi hissi kesinlikle dikilme hissini iyileştirir. Bu, viraj girişinde sürücünün güvenine gerçekten yardımcı olur. Bir kez dönüşte, arka kısım gaz kelebeğine çok bağlı hissediyor ve hissediyor. Ne ölçüde olduğundan emin değilim ama motorun pürüzsüz güç bandı bunda rol oynuyor ve ayrıca takdiri hak ediyor. FC 250'de hemen hemen her sürücüyü gülümsetecek küçük bir şey var. 2022 Husqvarna FC 250 Sürüşü Nasıl? Husqvarna'nın alt şasi fikri kesinlikle haklı. Dar kokpiti, daha uyumlu süspansiyon ayarları ve kategorideki en hafif bisikletlerden biri olduğunu ve sürmesi çok eğlenceli bir bisiklet olması gerektiğini ekleyin. Güçlü motoru nedeniyle uzman seviyesindeki bir binici tarafından agresif bir şekilde sürülebilir ve aynı zamanda pürüzsüz güç bandı ve daha az korkutucu, zeminden daha alçak olduğu için acemi bir binici tarafından da kullanılabilir. Vites kutusu Kask: Arai VX-Pro4 Gözlük: Viral Marka Fabrika Serisi Jersey: Thor MX Prime Pro Eldivenler: Thor MX Taslağı Pantolon: Thor MX Prime Pro Botlar: Alpinestars Tech 10 Plaka Arka Planları: Önceden Basılmış DeCal İşleri 2022 Husqvarna FC 250 Teknik Özellikleri MSRP: $9,499 Motor: DOHC, sıvı soğutmalı tek silindirli Deplasman: 250cc Çap x Strok: 78,0 x 52,3 mm Sıkıştırma Oranı: 14.4:1 Şanzıman/Son Tahrik: 5 vitesli/zincir Dirt Rider Ölçülen Beygir Gücü: 39.7 hp @ 13.500 rpm Dirt Rider Ölçülen Tork: 18.8 lb.-ft. @ 9.300 dev/dak Yakıt Sistemi: EFI w/ 44mm gaz kelebeği gövdesi Debriyaj: Islak, çok katmanlı Diyafram Çeliği (DS); hidrolik çalıştırma Çerçeve: Merkezi çift beşik krom çelik Ön Süspansiyon: WP Xact 48 mm çatal, hava basıncı, sıkıştırma sönümlemesi ve geri tepme sönümlemesi ayarlanabilir; 11,8 inç seyahat Arka Süspansiyon: WP Xact şoku, yay ön yükü, yüksek/düşük hızlı sıkıştırma sönümlemesi ve geri tepme sönümlemesi ayarlanabilir; 11,8 inç seyahat Ön Fren: Brembo 2 pistonlu kaliper, 260 mm disk Arka Fren: Brembo 1 pistonlu kaliper, 220 mm disk Lastikler, Ön/Arka: Dunlop Geomax MX33; 80/100-21 / 110/90-19 Tırmık/Yol: 26.1°/NA Dingil mesafesi: 58,5 inç Yerden Yükseklik: 14,6 inç Dirt Rider Ölçülen Koltuk Yüksekliği: 37.2 inç. Yakıt Kapasitesi: 1.8 gal. Dirt Rider Ölçülen Islak Ağırlık: 232 lb. Kullanılabilirlik: Şimdi İletişim: husqvarna-motosikletler.com Kaynak: Dirt Rider
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için şimdi oturum açın.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.