Gönderi tarihi: 22 Şubat , 2022 3 yıl Admin Tesla Model 3 BMW i4'e Karşı: Hangisi Daha İyi? Burada net bir kazanan var mı? Çooook…. hayat iyi gidiyor ve eski arabanızı biraz daha modern bir şeyle takas etmek için biraz fazla paranız var. Güzel! Ama ne için gidiyorsun? Eh, elbette tamamen elektrikli olacak! değil mi? Bugün piyasadaki en iyi seçeneklerden ikisine bakıyoruz - BMW i4 ve Tesla Model 3. Ayrıntılar için uğraşın. Platformlar ve Varyantlar Üç varyasyonda bir Tesla Model 3'e sahip olabilirsiniz: Eskiden Standard Range+ olarak adlandırılan şey, yani bu yalnızca giriş seviyesi modeliniz. Sonra Uzun Menzil ve Performans var. BMW ile yalnızca iki seçeneğiniz olur. Giriş seviyesi eDrive40 ve ardından çok daha hızlı M50 var. Ama bir saniyeliğine temel bilgilere geri dönelim çünkü bu iki araba çok farklı şekillerde tasarlanmıştı! Platformlar hakkında konuşmak istiyoruz. Tesla, baştan sona bir EV üreticisidir, ancak BMW on yıllardır yanma üretmektedir. Yani Tesla'nın orada yapmak için hiçbir tavizi yoktu… Yapabilecekleri en iyi EV'yi inşa etmeye başladılar. Ancak BMW'nin yapması gereken bir seçim vardı, sıfırdan bir EV mi yapıyorlar yoksa içine bir elektrik motoru mu yoksa yanmalı bir motor mu takabileceğiniz tehlikeye atılmış bir EV platformu mu yapıyorlar? İkincisine gittiler. Şimdi… bu, sıfırlanmamışsa iyi bir EV yapamayacağınız anlamına gelmez. Hyundai Kona ve Kia e-Niro'nun beğenileri aksini kanıtlıyor. Ancak genel olarak, özel bir platformdaysa, otomobille çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Tasarım ve Şekillendirme Güç ve menzil gibi iyi şeylere geçmeden önce stil hakkında konuşalım. İlk söylenecek şey, bu iki üretici arasında tasarım aşamasından bile kültürel bir boşluk olduğudur. Stile yaklaşımda bir fark var… ve bu, kumaş seçimi ve kabin düzeni gibi şeyleri etkiliyor. Birini diğerine tercih ediyor olsanız da, bu mutlaka birinin yanlış olduğu anlamına gelmez. Sadece farklılar ve farklı zevklere hitap edecekler. Dışarıdan, i4, BMW hayranlarına çok tanıdık gelecek ve yanmalı 4 serisi benzerlerinden neredeyse ayırt edilemez… en azından eğitimsiz bir göz için! M50, onu çok daha agresif bir stile sahip, ayırt edici bir Alman markası hızlı coupe yapmak için birkaç tasarım değişikliği aldı. Öte yandan, Tesla daha çok bir rüzgar tünelinde doğmuş gibi görünüyor. Çok daha basit ve temiz. Ön uç alçaktan başlar ve kademeli olarak yükselir. Arkada tekerleklere ve küçük bir spoylere dikkat etmeyi bilmiyorsanız, hangi Model 3'e baktığınızı söylemek zor. İçeride, tam olarak marka hayranlarının istediği gibi BMW kaplaması var. Ön panel boyunca uzanan uzun kavisli ekran hoş bir dokunuş ve daha çıkıntılı, dikdörtgen ekrana sahip Model 3 ile tam bir tezat oluşturuyor. Model 3'teki düğmelerin olmaması, ona fütürist ve minimalist bir his veriyor. BMW çok daha gelenekseldir ve pek çok kişinin beklediği aşinalık duygusunu üzecek hiçbir şey yapmaz. Malzemeler çok daha yumuşak derilerle çok daha yumuşak olacaktır. Boyutlar Boyutlar, bu arabalara bakarken tam olarak en göz alıcı konu değil, ancak bahsetmek önemlidir çünkü bazı insanlar için belirleyici bir faktör olabilir. İkisi de alçak ve şık. Aslında, uzunluk, genişlik ve yükseklik açısından hemen hemen aynıdırlar. Bakılsa da, BMW'nin ön ve arka uçları biraz daha yükseğe oturmuş gibi görünüyor. İç kısımda, Model 3 bagaja kadar uzanan cam tavan sayesinde biraz daha havadar hissediyor. Ismarlama bir platformda bir EV inşa etmenin faydaları kendini göstermeye başlar. Arkada 3 yetişkin için biraz daha fazla alan var ve bir iletim tünelinin olmaması, ortadaki yolcunun birkaç dakikalık sürüşten sonra ıstırap çekmeyeceği anlamına geliyor. Ayrıca orta konsolda çok daha fazla alana sahip olursunuz. Ekstra alan, boş ve cömert bagajı / bagajı ile Model 3'te devam ediyor. Bazı insanlar açıklığın boyutu için Model 3'ü eleştiriyor, ancak yine de bu ayak izine sahip bir araba için gerçekten iyi bir alan. Pil & Menzil & Şarj Pillere, menzile ve şarja geçelim… ve pillerle başlayacağız. Bu iki arabaya ne giriyor? Burada pilleri konuşmak biraz karmaşıklaştığı için önce Tesla'ya bakalım. Görüyorsunuz, Tesla resmi olarak pil boyutlarını serbest bırakmıyor, bu yüzden ne olduklarını tahmin etmemiz gerekiyor. Ayrıca, tipik model yılı döngülerinden geçmezler, bunun yerine her zaman küçük iyileştirmeler yaparlar. Bunlardan biri, Model 3'lerden bazılarını daha yüksek kapasiteli bir LFP pil takımına geçirmek. Böylece, gerçek dünyada sağlam bir 250 mil için iyi olacak 57.5kWh pil ile giriş seviyesi Model 3'ü alabilirsiniz. Ancak, fiyatlandırmada daha çok benzer oldukları için diğer iki varyantı tekmeleyip karşılaştıralım. eDrive40'ı Uzun Menzilli Model 3'ün karşısına koyalım. BMW, artık 75kWh kullanılabilir pille alabileceğiniz Model 3'e kıyasla 80,7 kWh kullanılabilir pile sahiptir. Yani bu BMW için boyut olarak küçük bir kazanç…ama size daha fazla menzil kazandıracak mı? WLTP rakamları Tesla'yı biraz destekliyor ve gerçek dünyada çok az fark olduğunu düşünüyoruz, ancak zorlanırsak Tesla'nın alması için bahse gireriz. Bu arabaların her ikisinin de gerçek dünyada 300 mil için iyi olduğunu düşünüyoruz. Kışın biraz daha az, yazın biraz daha fazla şehirde. Peki ya biraz hız istiyorsanız ve M50 ile Performance arasında karar vermek zorunda kalırsanız? Her iki araba da hala aynı pil paketleri ile geliyor. Hem resmi derecelendirmeler hem de gerçek dünya tahminlerimiz Tesla'nın bunu çok küçük bir farkla aldığını gösteriyor. Tesla, pil paketinden daha fazlasını aldığı için kesinlikle daha verimli bir araba gibi görünüyor. Ancak BMW'nin buradaki rakibinden 200 kg daha ağır olduğu düşünülürse bu çok şaşırtıcı değil. Peki onları tekrar şarj etmek istediğinizde ne olur? İkisinin de oldukça iyi seçenekler olduğunu söylemek güvenli! Tüm bu arabaların 11kW alacağı AC şarj ile başlayalım. DC'de de oldukça iyi. Model 3 girişi bile DC'de yaklaşık 175kW hıza ulaşacak. BMW'ye gelince, her iki varyant da 200kW'da zirve yapacak. Model 3'ün hem Uzun Menzilli hem de Performans varyantları 210kW'da zirve yapacak. Yani burada tekrar berabere kadar iyi. Ancak, piline geri koyduğunuz enerjiden biraz daha fazla menzil elde ettiğiniz için galibiyeti Tesla'ya vereceğiz. Ayrıca Supercharger ağına sınırsız erişim elde edersiniz. Verim Ve şimdi sıra iyi şeylere geldi...Performans! Öyleyse giriş seviyesi Model 3'ü aradan çıkaralım ve 0-62mph süratini 6.1 saniyede yapacak çok saygın 239kW güce sahip olduğunu söyleyelim. eDrive 40'ı Model 3 Uzun Menzilli ile karşılaştıralım. BMW fazladan 200 kg taşırken Tesla'yı yenmek için iyi bir güce ihtiyacı olacak. 250kW ile BMW sizi 5.7 saniyede 62mph'ye ulaştıracak. Bu nedenle, giriş seviyesi Model 3'ten daha hızlıdır, ancak 62mph'ye ulaşması sadece 4,4 saniye süren Uzun Menzil tarafından hattan iyi bir şekilde dövülür. Şimdi i4 M50'nin Model 3 Performance'a karşı bir göz atalım. Her iki araba da dört tekerlekten çekişe sahip, bu nedenle hattan çekiş elde etmekle ilgili bir sorun olmayacak. BMW 400kW güce ve 795Nm torka sahip. Güç açısından, Tesla onu sadece tahmini 413kW ile yükseltiyor, ancak 660Nm ile tork kaybediyor! Peki ayağınızı gaza bastığınızda bu ne anlama geliyor? M50, 0-62mph'yi Model 3 Performance'ın 3,3 saniyelik şaşırtıcı hızına kıyasla 3,9 saniyede yapacak. Ancak, Alman üreticilerin zaman zaman yetersiz vaat ve fazla teslimat konusunda bir üne sahip olduklarını belirtmekte fayda var. Yani bu iki arabanın 0-62mph ve ¼ mil sürelerinin birbirine yakın olacağını düşünüyoruz. Tesla muhtemelen hattan biraz daha hızlı atlayacak, ancak daha büyük tork, BMW'nin Otobandaki hızları biraz daha güçlü çektiğini görebilir. Özet Peki iki arabayı ayıran nedir? Ve neden birini diğerinden satın alasınız? Saf sayılar açısından, Tesla bunu hızlandıracak… bir kesir daha hızlı, biraz daha fazla menzil, daha iyi verimlilik, daha iyi şarj, daha fazla dahili alan. Ama hepimizin bildiği gibi, araba almaya gittiğinizde bu sadece bir sayı oyunu değildir. Kalbinizi çeken şey budur. Ve BMW'deki kabini hisseden bazı insanlar için her gün galip gelecek. Bu ve birinci sınıf bir Alman markasına sahip olmanın aşinalık duygusu. Diğerleri için Tesla ve Supercharger ağının teknik üstünlüğü, onu kolay bir seçim haline getiriyor. Çanta iplerinin alıcıları her iki şekilde de etkilemesi pek olası değildir. Nerede yaşadığınıza ve ne tür teşviklerin mevcut olduğuna bağlı olarak, bu arabaların fiyatları büyük ölçüde örtüşür. Aralarında birkaç bin olsa bile, birini karşılayabilen biri, diğerini de almaya muktedir olabilir. Her iki durumda da, bu iki harika arabadan hangisinin daha iyi satın alınacağını tartışmak büyük bir sorun değil mi? Son Öyleyse, aşağıdaki yorumlarda ne düşündüğünüzü bize bildirin. Bugün iki sıra dışı otomobil öne çıkıyor. Hangisi için gidersin? Kaynak: Inside EVs
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için şimdi oturum açın.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.