Gönderi tarihi: 19 Şubat , 2022 3 yıl Admin 2022 Yılında Yakıt Konusunda En Verimli Motosikletler Yeni motosikletlerin yakıt verimliliği ile her zaman tuhaf bir ilişkisi olmuştur. Sokak bisikletleri, 70 yıl veya daha uzun bir süredir galon başına mil başına 50 artı puan elde ediyor. Groms, Z125s ve Cubs'ı sayarsanız - ve kesinlikle yapıyoruz - mpg derecelendirmeleri düzenli olarak üç rakama ulaştı. Ancak bu rakamlar genellikle başkaları lehine göz ardı edilir. Beygir gücü ve tork, mpg değil, bisiklet resminin yanındaki seksi noktayı alın. Gerçek dünyadaki binicilere girin. Binmek için çalıştıkları kadar işe de binerler. Sorumlu risk alma ve iki tekerlekli herhangi bir şeye zaman ayırma sevgisine güvenerek, yakıt verimliliği gibi şeylere önem verirler. Bu küçük sırrın içindeler: Motosikletler eğlenceli oldukları kadar cüzdan üzerinde de kolaydır. İçinde kalan gazla birlikte Dünya'yı kurtarmak, tılsımın sadece bir parçası. Geçmişte harika yakıt tasarruflu motosikletleri ele aldık (Sahip Olabileceğiniz En Yakıt Verimliliği Olan 5 Motosiklet hakkındaki makalemizi okuyun). Ancak, büyük mpg yarışmacılarının güncellenmiş bir muhasebesinin zamanı geldi. Hepimizin bildiği gibi, fabrika numaraları var ve bir de gerçek dünya numaraları var. Fabrika mpg rakamları, tutarlılık ve güvenilirlik adına Fuelly.com'dan (değişen yıl modelleriyle) alınan diğer tüm mpg rakamlarıyla birlikte "iddia edilen" olarak not edilir. Honda'nın miniMOTO ailesinin en küçüğü en düşük puanı alıyor - sadece 110 mpg, üzgünüm. Önemli: Honda miniMOTO Serisi Honda'nın miniMOTO segmenti, minimalizm konusunda bir ustalık sınıfıdır. Belirgin küçücük çekiciliklerinin yanı sıra, bu bisikletler ayrıca üç rakam aralığında mpg olduğunu iddia ediyor. The Cub and Monkey sözde 188 mpg'ye ulaşırken, Grom 134 mpg'de içerik sunuyor. Trail 125 ABS, 112 mpg'de asılı kalırken, Navi "sadece" 110.3 mpg alır. Bu sayıların hiçbiri özellikle yeni veya dikkate değer değil. Bu bisikletlerin bir motosiklet listesine ait olmadığını mı düşünüyorsunuz? Birçok Grom binicisinin holigan eğilimleri aksini söylüyor. Ve otoriteye karşı sağlıklı bir şüphecilik ruhu içinde, her miniMOTO bisikleti OPEC'in orta parmağıdır. Binmek. Honda'nın NC750X modeli, "Yeni Konsept" DNA'sının bir parçası olarak yakıt verimliliğini ciddiye alıyor. Önemli: Honda NC700X/NC750X Honda, NC700X'i piyasaya sürdüğü 2012'de bir Honda'yı geri çekti. "Yeni Konsept", sıvı soğutmalı 670cc paralel bir ikizi alıp 62 derece öne eğmek, sürücünün önünde iki adede kadar kask sığabilecek 21 litrelik bir mağara (bazıları buna "depolama alanı" diyor) yaratmak anlamına geliyordu. Nihai pratiklik ve mantıklı tasarım, birdenbire gerçekten çok yeni bir konsept gibi göründü. İddia edilen 64 mpg, agresif sürüş ile orta ila yüksek 50'lerde bir derecelendirmeye yol açtı, ancak erken yorumcular fazla çaba harcamadan kolayca 73 artı mpg'ye ulaştı ve 80 mpg söz konusu değil. 2018, yükseltilmiş NC750X'in 745cc'ye yükseldiğini ve oynamak için ek 1K rpm ile gördü. Bu, gerçek dünya sürüşü ile mpg'yi 50'lerin ortalarına indirdi. Hala daha fazlasını istiyor musun? Yeni Konsepti bir kenara bırakın ve ortalama 62–68 mpg IRL arasında değişen bir CB500X alın. Honda'nın Africa Twin'i, ADV mpg tacını bir bıyık ile aldı - yani çamurla ıslanmış bir bıyık. 1.000cc+ Macera: Honda Africa Twin 1.000cc ve daha büyük macera motosikletlerinden biri, sınıfındaki diğerlerinden bir mil öndeydi. Bir düşük mil, yani. Honda Africa Twin, saygıdeğer BMW GS ve Kawasaki Versys'in biraz önünde gerçek dünyadan 42-46 mpg puan aldı. İddia edilen sayılar azdı, çoğunlukla bayi materyallerine gömülüydü ve resmi web sitelerinde veya broşürlerde yoktu. Yamaha, Super Ténéré açılış sayfasının ortasına iddia edilen 43 mpg'lik bir rakamı şaplak attığı için altın bir yıldız alır. Tuhaf bir şekilde, 1.000cc artı macera motosikletleri, mpg merkezli pazarlama ve mesajlaşma için veya en azından kilometre aralığı ve yakıt kapasitesi sayılarından bahsetmek için ideal görünüyor. Ama bunlar teknik özelliklere gömülü. Öne çıkan bir numara mı istiyorsunuz? 6.1 galon deneyin. Bu, 2022 Ténéré'nin 6,5 galon kapasiteli yükseltilmiş Africa Twin Adventure ES modellerinin yanı sıra sınıfının en iyisi olan yakıt kapasitesidir. Yamaha Super Ténéré ES: 43 mpg (talep edilen)/41–44 mpg Kawasaki Versys 1000 LT: 42–44 mpg Suzuki V-Strom 1000: 38–44 mpg Harley-Davidson Pan America 1250: 46 mpg (talep edilen)/31–33 mpg (Cycle World incelemesi) Ducati Multistrada 1200: 34–40 mpg BMW R 1250 GS: 50 mpg (talep edilen)/41–45 mpg Bu kruvazör hafif içicidir—Yamaha Bolt, 750–1.000cc Cruiser MPG kategorisinin zirvesindedir. 750–1.000cc Cruiser: Yamaha Bolt R-Spec Pazarlama ve markalama materyalleri bir yana, rekabetçi orta boy kruvazör kategorisi, gaz sayılarını kırmak için harika bir yerdir. Bu sürücülerin çoğu için özellikler ve rakamlar önemlidir ve mpg numaraları forumlarda ve panolarda sıkça görülen bir konudur. Üstüne çıkmak mı? Yamaha Bolt R-Spec, iddia edilen 51 mpg'de. Fuelly.com'daki gerçek dünyadaki rakamlar daha da iyi, ortalama 52–54 mpg. Adil olmak gerekirse, aşağıdaki rakamlar benzer, gerçek bir sürpriz yok. Ama yine de hikayeyi başka bir sayı anlatıyor: 5.3. Bu, galon cinsinden Kawasaki Vulcan 900 yakıt deposunun boyutudur. Bu, Scout, XL883 ve Bolt'tan 2 tam galon daha fazla. Gerçekten de yer değiştirmenin yerini alacak bir şey yok. Yamaha Bolt R-Spec (942cc): 52–54 mpg Honda Shadow Phantom (745cc): 48–53 mpg Honda Rebel 1100 (1.084cc): 45 mpg Suzuki Bulvarı C50 (805cc): 46–48 mpg Kawasaki Vulcan (903cc): 44–47 mpg Hintli İzci Altmış (999cc): 44-47 mpg Harley-Davidson XL883 (883cc): 43–50 mpg Husqvarna'nın cesur tasarımında hala tek bir klasik açı var: muhteşem yakıt ekonomisi. Önemli: Husqvarna Vitpilen 401 Ortalama bir Vitpilen sahibi mpg'yi umursuyor mu? Tam olarak iki pratik aksesuarlı (ayaklık) bir bisiklete bakıp “Vay, bahse girerim gaz da içiyor” mu dediler? Muhtemelen hayır. Ama bunu gizlemek yok. Fuelly.com ortalama 59 mpg listeler, bazı sahipler 73 mpg'ye ulaşır. Bileğinizi istediğiniz kadar bükün; sadece 40 mpg'nin altına düşmeyi deneyin. Sıvı soğutmalı tek silindirli 373cc motor, ağır içici değil. Sakallarını ve solmuş vızıltı kesimlerini havayla yıkarken olağanüstü motor tasarımı sergilediklerini düşündüler. Ama Vitpilen binicileri de gizlice Dünya'yı kurtarıyorlardı. Ah, ironi. Ancak dürüst olmak gerekirse, dolar başına eğlence oranı aynı zamanda yakıt verimliliğini de içerir. Aksi takdirde (sorta) bir İsveç-esque motosiklet olmazdı. Skal. Ortalama 57-60 mpg olan KTM 390 Duke'a saygılar. Bologna bu konuda övünmeyebilir, ancak Panigale V2, yakıt verimliliğinde tüm spor motosikletlerini geride bırakıyor. 1.000cc Sportbike: Ducati Panigale V2 Spor motosikletlerinin mpg numaralarını aramak temelde oldukça anlamsızdır. Yine de, tüm trafik ışıklarının devrilmesi ve gaz kelebeği bükülmesi, gerçek dünya raporları ve hatta resmi bir veya iki sayıdır. Ducati Panigale V2, Fuelly.com katkıda bulunanlar tarafından bildirilen 45-50 mpg ile talep edilen 39.2 mpg kazanır. Dörtlü bir denizde yalnız ikiz olduğu için bu mantıklı. Bu veri alıştırması, herhangi biri gaza bastığı anda ortadan kaybolur. Ancak içten yanma hala bizimle olduğu sürece, mpg spor eğlencesinin bir parçası olabilir. Trafik ışığı yarışını unutun; sadece 20 saniyelik yanmalardan sonra anlık yakıt tüketimi okumalarını karşılaştırın. Herkes için spor keyfi. Suzuki GSX-R1000: 38–41 mpg Yamaha YZF-R1: 33 mpg (talep edilen)/37–41 mpg Honda CBR1000RR: 36-40 mpg Kawasaki Ninja ZX-10R: 35–38 mpg BMW S 1000 R: 35 mpg (talep edilen)/36–38 mpg Dizel motorlu HDT M103M1'i yakından görmek ister misiniz? Anamosa, Iowa'daki Ulusal Motosiklet Müzesi gibi bir müzeyi ziyaret edin. Mansiyon Ödülü: Hayes Çeşitlendirilmiş Teknoloji M1030M1 Bir tane bulmak imkansız bir zamanınız olacak, ancak bir sözü hak ediyor. KLR650 kullanılarak inşa edilen, sevimli bir şekilde adlandırılan HDT M103M1, Deniz Piyadeleri ve birkaç NATO ülkesi filosunda görev yaptı. Bu nedenle, tüm askeri araçların olması gerektiği gibi, dizel veya jet yakıtı gibi “savaş alanına hazır yakıtlarla” çalışabilmesi gerekiyordu. Bonus: Ayrıca sade gazyağı ile çalışır. Dizel ile, iddia edilen 95 artı mpg alır. Büyü, silindir başına dört supaplı, doğal emişli sıvı soğutmalı DOHC 584cc tek silindirli motordan gelir. 28 hp güç üretiyor ve 1.500 ile 7.000 dev/dak arasında geniş bir tork aralığına sahip. Iowa Ulusal Motosiklet Müzesi Anamosa, yukarıda görülen örneğe ev sahipliği yapıyor. Tekler ve İkizler, 300cc: BMW G 310 GS, Honda CBR300R, Honda Rebel 300, Kawasaki Versys-X 300, Kawasaki Ninja 400 Bu güzel motosikletlere epeyce mürekkep ve piksel gitti, o yüzden hemen rakamlara geçelim. BMW G 310 GS: 64–66 mpg Honda CBR300R: 71 mpg (talep edilen) Honda Rebel 300: 78 mpg (iddia edildi) Kawasaki Versys-X 300: 60 mpg Kawasaki Ninja 400: 55–59 mpg Kaynak: Motorcyclist
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için şimdi oturum açın.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.