Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

Haftanın Teknesi: Dünyanın En Büyük Tamamen Alüminyum Süper Yatı 'Galactica'

AAU2dxx.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Alüminyum plaka omurgaya, birden fazla kafaya sahip olan ve Usain Bolt'tan daha hızlı çalışan nedir? Heesen'in süper yatı Galactica - ya da daha önce tersane tarafından adlandırıldığı gibi “Project Cosmos”. Hollanda tersanesi tarafından bugüne kadar inşa edilen en büyük tekne, bahar sosyetesi balosuna hazırlanıyor. Hızlı, sportif ve 262 fit uzunluğundaki gemi sahibi, Galactica'dan "nihai süperyat" olarak söz ediyor.

Dünya çapında yüzlerce yat Galactica'dan daha büyüktür. Hiçbiri tamamen alüminyumdan yapılmamıştır. Kendi özel yeni yapılarıyla kendini ifade etmeyi seven sahibi için Galactica, şimdiye kadarki en büyük ve en hızlısı olmalıydı. Gemi sahibi 30 knot'luk bir azami hız istediğine karar verdi - bu büyüklükteki bir yat için yağlanmış yıldırım ve tersane için bir bilmece.

262 ft. geleneksel tahrikli çelik gövdeli tekne bu 30 knot işaretine ulaşamazdı. Ancak tamamen alüminyum bir tekne olabilir, ancak bu metal daha ağır çeliğin sağladığı yapısal destek türünü sağlamaz. Heesen gibi bir alüminyum uzmanı bile böyle bir yat inşa etmemişti. Ciddi bir yaratıcı mühendislik gerektirir.

Nezaket Galactica
Bu tür istekler söz konusu olduğunda, sahibinin geçmişi vardır. Önceki iki yat, Galactica Star ve Galactica Super Nova, her ikisi de 30 knot'a yakın en yüksek hızlara sahip tamamen alüminyumdur. 230 fit uzunluğunda, ikincisi 2016'da teslim edildiğinde Heesen'in şimdiye kadarki en büyük yapısıydı. Galactica 30 fit daha uzun ve kulağa pek hoş gelmese de, onu çalıştırmak için gereken teknik ustalık Heesen'inkiydi. başlarını kaşıyan en iyi mühendisler. Cevap, tekne endüstrisinin dışında, inşaat sektörünün I-profilinde yatıyor.

Heesen'in tasarım, geliştirme ve mühendislik genel müdürü Peter van der Zanden Robb Report'a verdiği demeçte, "Yapınızın dış damarlarında malzemeye sahip olduğunuz I-kirişini herkes bilir" dedi. "Omurga için ilham kaynağımız buradan geldi, malzemelerin çoğu teknenin alt kısmında ve ana güvertede, yani 'dış damarlarımızda' bulunuyor."

"Omurga" adı, bir omurgayı veya esnek bir şeyi akla getirir, ancak patentli kutu şeklindeki yapı bundan başka bir şey değildir. 15 mm'lik alüminyum levhadan oluşan, hafif ve güçlüdür ve neredeyse tüm yat boyunca uzanır.

AAU2kLK.img?w=768&h=432&m=6

Van der Zanden, "Tasarımın işe yarayacağını biliyorduk, tek endişemiz yeterince iyi çalışıp çalışmayacağıydı" diyor.

Heesen, sudaki teknenin dört parçaya bölünmüş ölçekli bir modelini oluşturdu ve denizdeki basınç ve kuvvetleri simüle etti. Sonuçlar Lloyd's tarafından belirlenen gereksinimleri aştığında, avlu tasarımın patentini aldı.

Tabii ki, Galactica'nın gizli omurgasından daha fazlası var. Winch Design dış tasarımının temel tanımlayıcı özellikleri arasında üst yapının kavisli çizgisini izleyen geniş, geniş cam paneller yer alıyor. Bir pruva helikopter pisti, oturma yeri ve güverteye doğru katlanan bir ekranı olan bir sinema işlevi görür. Ana güvertedeki cam tabanlı havuz, aşağıdaki beach club'a güneş ışınlarını yansıtıyor. Tekne boyunca hem doğal hem de yapay ışık miktarını artırmak, Galactica'nın bu son sürümünde başlıca istekti.

AAU2iCf.img?w=768&h=432&m=6

Winch'in dış tasarımcısı James Russell, Robb Report'a "Sahibinin önceki deneyimi kesinlikle Galactica'nın görünüşünü etkiledi" dedi. "Neyi sevdiğinizi öğrenmek zaman alır ve özellikle plaj kulübü gibi daha fazla zaman harcanacak alanlara odaklanılmıştır."

İçeride, Sinot Yacht Design & Architecture'a ait bir iç mekan, merkezi bir cam asansör, fırçalanmış meşe ve mermer yüzeyler ve ana güverte salonunda elle kesilmiş cam tavanlar içeriyor. Galactica'nın pencereleri, cam bölmelerin olduğundan daha büyük olduğu yanılsamasını vermek için standart 90 derece yerine 45 derece eğimlidir.

Cam, ana güverte salonunda bulunan hasır kakma ve paslanmaz çelik duvardaki cam detaylardan, her bir şişeye uyacak şekilde boyutlandırılmış, arkadan aydınlatmalı ısmarlama cam küplere sahip köprü güvertesindeki içecek teşhir dolabına kadar tekrar eden bir temadır. Ama cam ağırdır. Yatın hızlı olması için hafif olması gerekir.

AAU22b5.img?w=768&h=432&m=6

Galactica büyüklüğündeki bir yatta, dört MTU V20 motorundan (her biri 12 ton) ve iki vites kutusundan (her biri 13 ton) hava girişlerine ve yakıt depolarına kadar her şey büyüktür. Ancak her şey mümkün olduğunca hafif yapıldı. Teknenin toplam değeri sadece 1.700 gros ton. Sahibinin 30 deniz mili, MTU'ların 19.320 beygir gücünden ve değişken hatveli pervanelerden gelecek.

Bu yat yapımıyla hiçbir şey kolay olmadı. Heesen'in Oss'taki tersanesinden, teknenin Kuzey Denizi'nde son testlerden geçtiği Harlingen limanına Ocak ayı yolculuğu, bir santim oyunuydu. Köylerden geçti ve yarım metreden daha az bir zaman ayırarak kanal köprülerinin altından sıkıştı, teslim edilmemiş bir süper yat için tüyler ürpertici bir egzersizdi. Nisan ayında sahibine teslim edilecektir.

Kaynak: Robb Report

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.