Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2024 1 yıl Yazar Admin Toyota hava taksileri konusunda ciddileşiyor Elektrikli hava taksi girişimi Joby Aviation, üretimde daha fazla iş birliğini de içerecek bir anlaşmayla Toyota'dan 500 milyon dolarlık yatırım aldı. Neden önemli: Anlaşma, Joby'nin elektrikli dikey kalkış ve iniş (eVTOL) uçaklarını ticarileştirme vizyonunun daha da doğrulanması anlamına geliyor. Ayrıca satışlara göre dünyanın en büyük otomobil üreticisi olan Toyota'nın hava taksileri konusunda ciddileştiğinin de işareti. Haberi yönlendiren: Joby, Toyota'nın eVTOL şirketine toplam yatırımını 894 milyon dolara çıkaracak bir anlaşmayla Toyota'dan yeni fonlar aldı. Toyota, ikinci fon diliminin 2025'te tamamen yatırılmasının ardından Joby'nin %20'sinden fazlasına sahip olacak, Joby CEO'su ve kurucusu JoeBen Bevirt Axios'a söyledi. Japon otomobil üreticisi ayrıca Joby ile devam eden üretim ortaklığını derinleştirecek. Ne diyorlar: "Bu bir iş birliği," diyor Bevirt. "Bence her iki şirket de günlük ulaşım için uçak kullanmanın inanılmaz derecede heyecan verici potansiyelini görüyor." "Kişisel hava mobilitesi, kurucumuzla başlayıp bugün başkanımıza kadar devam eden bir Toyota rüyasıydı," dedi Toyota Ventures genel ortağı Jim Adler bir e-postada. "Bu rüyayı gerçeğe dönüştürecek derinleşen Toyota/Joby ilişkisinden heyecan duyuyoruz." Sırada ne var: Joby, 2024 yılı sonuna kadar ayda bir eVTOL üretim kapasitesine ulaşmayı bekliyor ve üretim genişlemesi üzerinde çalışmaya devam edecek, diyor Bevirt. Şirketin hedefi, uygulamasının veya Uber'in uygulamasının kullanıcılarının şu anda bir araba çağırabildikleri gibi bir hava taksisi çağırabilmeleri için bir kamu hizmeti başlatmak. Kaynak: Axios
Gönderi tarihi: 17 Kasım , 2024 1 yıl Yazar Admin Uçan Arabalar Geldi: Önümüzdeki 4 Yıl Mahallenizi Nasıl Etkileyebilir Gökyüzünün sadece kuşlar ve ticari jetler için değil, aynı zamanda kişisel elektrikli uçan makineleri kullanan günlük insanlar için olduğu bir gelecek hayal edin. Tek kişilik elektrikli dikey kalkış ve iniş (eVTOL) uçaklarının ilk dalgasının piyasaya sürülmesiyle, bu gelecek hızla yaklaşıyor. Bu yenilikçi, tek kişilik uçuşlu uçaklar ulaşımı devrim niteliğinde değiştirecek ve yeni yönetimin düzenlemelere ve güvenlik denetimine yaklaşımı bu dönüşümü hızlandırabilir. Yenilik teşvik edilirse, komşularınız yakında evinizin üzerinden uçuyor olabilir. Federal Havacılık İdaresi (FAA) şu anda bu eğlence amaçlı eVTOL'leri ultra hafif kategori altında sınıflandırıyor, yani pilot lisansı gerektirmiyorlar. Yukarıda gösterilen geleneksel ultra hafif uçakların aksine, yeni versiyonlar ultra hafif ve dikey olarak havalanabiliyor. Pilotlar yalnızca yoğun olmayan alanlarda uçmayı ve 63,3 mil/saatin altında hızları korumayı içeren düzenlemelere uymalıdır. Yönetimin bu kurallar hakkındaki duruşu ve güvenliği yenilikle nasıl dengelediği, havacılığın bu yeni segmentinin geleceğini şekillendirebilir. Mahallenizde gölge düşürebilecek en olası 7 düzeneğe bir göz atalım. 1. Jetson One Genel Bakış: Jetson'ın misyonu, uçuşu herkes için erişilebilir kılmaktır. Jetson One uçağı, 20 dakikalık uçuş süresini destekleyen elektrikli fırçasız motorlar ve lityum iyon pillerle sezgiseldir. Güvenlik Özellikleri: Otomatik iniş teknolojisi ve balistik paraşüt güvenliği sağlarken, hafif tasarımı onu FAA sınırları içinde tutar. Fiyat: 128.000 $ Potansiyel Etki: Düzenlemeler olumlu kalırsa, daha fazla insan bu aracı benimseyebilir ve uçma hayalini rutin bir aktiviteye dönüştürebilir. 2. MC ONE Genel Bakış: Monako merkezli MC CLIC tarafından tasarlanan MC ONE, denge ve kullanım kolaylığına odaklanıyor. Otomatik rüzgar ayarlamalarına sahip ve 50 mph azami hıza ulaşabiliyor. Uçuş Süresi: 12-15 dakika Fiyat: 140.000 € (yaklaşık 152.000 $) Potansiyel Etki: Oldukça istikrarlı bir platform olarak, hem ilk kez uçanlara hem de heyecan arayanlara hitap ediyor, ancak yaygın kullanım destekleyici düzenlemelere bağlı. 3. Zapata AirScooter Genel Bakış: Zapata AirScooter, uçuş süresini iki saate çıkarmak için hem yanmalı hem de elektrikli motorları kullanan hibrit güç aktarma organıyla öne çıkıyor. Hibrit sistem, itme yedekliliğiyle güvenliği artırıyor. Maksimum Hız: 62 mph Fiyat: Belirlenmesi gerekiyor Potansiyel Etki: Daha uzun uçuş menziliyle, bu uçak kişisel uçuşun sınırlarını yeniden tanımlayabilir, özellikle de yeni denetim kuralları daha geniş bir kullanıma izin verirse. 4. RYSE Recon Genel Bakış: Bu fütüristik eVTOL, altı adet yüzer iniş pisti kullanarak suya inme gibi benzersiz bir yeteneğe sahip. Altı güçlü elektrik motoru ve 400 fitlik maksimum irtifası var. Uçuş Süresi: 20 dakika Fiyat: 150.000 $ Potansiyel Etki: Yönetimin potansiyel olarak yeniliği desteklemesiyle, Recon gibi uçaklar göllerde veya uzak mülklerde yaygınlaşabilir. 5. Pivotal Helix Genel Bakış: Artık Pivotal olarak bilinen Opener, Helix'i yaratmak için Blackfly ile yıllarca süren testler üzerine inşa etti. Sağlam bir güç sistemi ve hata toleransı sunarak daha güvenli bir uçuş deneyimi vaat ediyor. Şarj Süresi: Seviye 2 şarj cihazında 75 dakikada tam dolum Fiyat: 190.000 $ Potansiyel Etki: Yeni hükümet politikaları kitlesel benimsemenin önündeki engelleri azaltırsa Helix pazarda lider olabilir. 6. FlyNow Genel Bakış: Avusturya'nın FlyNow'ı, kişisel bir versiyon sunmadan önce kargo uçuşları aracılığıyla teknolojisini mükemmelleştirmeyi hedefliyor. İklim kontrolü, mükemmel görüş ve rahat bir koltuk gibi özellikler içerecek. Uçuş Süresi: 30 dakika Fiyat: Belirlenmesi gerekiyor Potansiyel Etki: Güvenilirlik ve kullanıcı konforuna odaklanan FlyNow, düzenlemeler geliştirmeyi teşvik edecek şekilde uyarlanırsa eVTOL'un geleceğini şekillendirebilir. 7. LIFT Hexa Genel Bakış: LIFT'in Hexa'sı kiralama pazarını hedefliyor ve 15 dakika için 249 dolara benzersiz bir deneyim sunuyor. 18 motor ve su iniş kabiliyetiyle güvenli ve keyifli uçuşlar için tasarlandı. Eğitim: Kullanıcılar uçmadan önce sınıf ve VR eğitimi alıyor Potansiyel Etki: Kamu uçuş deneyimleri başlarsa, yönetim gökyüzünü daha da demokratikleştirmenin yolunu açabilir. Yönetimin bu uçaklar konusundaki duruşu çok önemli. Güvenlik denetimi norm haline gelmiş olsa da, yeni yönetimin duruşu kişisel uçuşu daha yaygın hale getirebilir. Savunucular, balistik paraşütler ve sezgisel kontroller gibi artırılmış güvenlik özelliklerinin kişisel eVTOL'ları geleneksel küçük uçaklardan daha güvenli hale getirdiğini savunuyor. Ancak eleştirmenler, çok sayıda insanın uçmaya başlaması durumunda oluşabilecek tıkanıklık, gürültü kirliliği ve kaza potansiyelinden endişe duyuyor. Yeni yönetim müdahalesiz bir yaklaşım sergilerse, pazarda yaratıcılıkta bir patlama görebiliriz ve bu da daha uygun fiyatlı ve erişilebilir kişisel uçan makinelere yol açabilir. Öte yandan, katı düzenlemeler ilerlemeyi yavaşlatabilir ve bu uçakları meraklılarla ve uzak bölgelerle sınırlı tutabilir. Sonuç ne olursa olsun, gökyüzü gerçekten sınırdır ve ileriye giden yol, kişisel uçuşun nasıl ve ne kadar kısa sürede günlük bir gerçeklik haline geleceğini şekillendirecektir. Bu yüzden hazır olun: Gelecekte komşularınız tam evinizin üzerinde uçuyor olabilir. Kaynak: World Matrix
Gönderi tarihi: 27 Kasım , 2024 Kas 27 Yazar Admin Helikoptere dönüşebilen uçak... Lockheed Flying CARR Lockheed Flying CARR, Vietnam'da düşen pilotları kurtarmak için tasarlanmış devrim niteliğinde bir hibrit uçaktı. Bir jetin hızını bir helikopterin çok yönlülüğüyle birleştiren bu uçak, çok şey vaat ediyordu ancak aşılması zor zorluklarla karşı karşıyaydı. İşte neden havalanmadığının nedeni.
Gönderi tarihi: 20 HaziranHzr 20 Yazar Admin Japonya'nın Uçan Arabaları Şehirleri Sonsuza Dek Değiştirebilir Sessiz, elektrikli bir uçakla trafiği atlamayı hayal edin. Japonya, uçan arabaları kentsel hareketliliğin bir sonraki adımı olarak görüyor; ancak önce güç, güvenlik ve düzenleme sorunlarını çözmesi gerekiyor. Gelecek böyle görünebilir.
Gönderi tarihi: 3 saat önce3 saat Yazar Admin Çin'in uçan taksileri türbülansa girdiUçan taksi üreticisi EHang'ın insansız, oval biçimli aracı, Güney Çin'in iş merkezi Guangzhou'nun eteklerindeki nehir kıyısındaki bir inovasyon bölgesinin üzerinde mini bir helikopter gibi gürültülü bir şekilde vızıldayarak süzülüyor. Bu araç, bir zamanlar sadece bilimkurgu filmlerinde bulunabilecek bir mini uçan taksi denemesinin bir parçası.Yakınlardaki Shenzhen'de, yiyecek dağıtım dronları günlük hayatın bir parçası ve turistler için, bu tür hizmetler daha pahalı olsa bile, yeni bir cazibe merkezi haline geldi. Yüksek binalarla çevrili sahil parkında, Polonyalı turist Karolina Trzciańska ve arkadaşları, sadece denemek için telefonla bubble tea ve limon çayı sipariş ettiler. İçecekleri, yaklaşık 30 dakika sonra çiseleyen yağmurun arasından vızıldayan bir dron aracılığıyla geldi."Böyle bir şeyi ilk kez görüyorum, bu yüzden yiyeceklerin dron tarafından teslim edildiğini görmek çok eğlenceliydi," dedi.Bu tür işletmeler, hükümetin desteğiyle hızla büyüyor, ancak sözde "alçak irtifa ekonomisi"nin yükselişi, sıkı hava sahası kontrolleri ve batarya sınırlamaları gibi engellerle karşı karşıya.1.000 metrenin (yaklaşık 3.280 fit) altındaki hava sahasındaki faaliyetler, 2023 yılında 506 milyar yuan (70 milyar dolar) değerinde bir iş hacmine ulaştı ve bu da Çin ekonomisinin yaklaşık %0,4'üne denk geliyor. Çin'in ana planlama ajansına bağlı bir düşünce kuruluşu olan Devlet Bilgi Merkezi'nde araştırmacı olan Zhang Xiaolan, 2035 yılına kadar bu hacmin 3,5 trilyon yuana (yaklaşık 490 milyar dolar) ulaşmasının beklendiğini söyledi.Uçan arabalar yoldaÇin Bilimler Akademisi, Pekin Üniversitesi ve diğer kurumların bir araştırma birimi tarafından hazırlanan bir rapora göre, küresel ticari drone pazarının yaklaşık %70'ine sahip olan drone devi DJI'ye ev sahipliği yapan Guangdong eyaleti, alçak irtifa ekonomisinin gelişiminde başı çekerken, onu zengin doğu kıyı eyaletleri Jiangsu ve Şanghay yakınlarındaki Zhejiang takip ediyor.Guangdong'daki diğer büyük oyuncular arasında EHang, lojistik şirketi SF Express'in drone kolu Phoenix Wings ve otomobil üreticisi XPENG'in uçan araba birimi ARIDGE yer alıyor.Ekim ayında Guangdong, hava sahası operasyonlarını kolaylaştırmak için uçuş servis istasyonları ve platformlarının inşasını hızlandırmayı planladığını ve alçak irtifa turizmi için yerel olarak verilen indirim kuponlarını destekleyeceğini duyurdu.Teknoloji ve finans merkezi Shenzhen, helikopterler gibi yerden havalanan "elektrikli dikey kalkış ve iniş" araçlarının kısaltması olan yolcu eVTOL'leri için gerekli sertifikaları alan şirketlere 15 milyon yuan (2,1 milyon dolar) tutarında bir ödül ve diğer teşvikler başlattı.Çin Sivil Havacılık İdaresi, EHang'ın 130 km/sa hıza ve maksimum 30 kilometre (19 mil) menzile ulaşabilen alçak irtifa uçağı eVTOL ile ticari yolcu hizmetleri sunmasına izin veren sertifikalar verdi.EHang henüz ticari rotalar başlatmadı, ancak Başkan Yardımcısı He Tianxing, hava gezileri hizmetleriyle başlamayı hedeflediklerini söylüyor. Şirket, son iki yıldır 20 Çin şehrinde kalkış ve iniş alanları inşa ediyor. Tianxing, çeşitli şirketlerin uçaklarının muhtemelen beş yıl sonra birden fazla rotada uçacağını öngörüyor.Şehir genelindeki ağların, alışveriş merkezlerinin, okulların ve parkların çatılarını terminal olarak kullanmasını öngörüyor."Bu sadece bir araştırma ürünü veya bir mühendis oyuncağı olamaz," dedi.Kazalar, pil kısıtlamaları ve hava sahası kontrolleriShenzhen merkezli Skyevtol'un kurucu ortağı Guo Liming, yaklaşık 100.000 dolarlık tek kişilik insanlı eVTOL uçağının, şarj edilmesi gerekmeden önce yalnızca 20 ila 30 dakika uçabildiğini söyledi.Gökyüzü de her zaman sakin değildi.Eylül ayında, XPENG'in iki eVTOL uçağı bir sergi provasından sonra çarpıştı ve biri iniş sırasında alev aldı. Şirket kimsenin yaralanmadığını açıkladı, ancak bir hafta sonra başka bir fuar uçuş gösterilerini iptal etti.XPENG, yılmadan uçan arabalarını sergilemeye devam etti. Bunlar arasında, ayrılabilir eVTOL uçağına sahip altı tekerlekli bir kara aracı da bulunuyor. 600 milyon doların üzerinde yatırım yapan şirket, "Kara Uçak Gemisi" için 7.000'den fazla küresel sipariş aldığını ve seri üretime hazırlanmaya başladığını belirtti.Budist mağaraları ve kumullarıyla ünlü, önemli bir antik İpek Yolu noktası olan Dunhuang'da deneme uçuşları yapılması planlanıyor.Bu tür uçakların düzenli olarak ücretli yolcu taşımaya ne kadar sürede başlayacağı belirsiz. Başka yerlerdeki bazı şirketler, ticari lansman aşamasına ulaşmadan önce fonlarını tükettiler. Almanya'da hava taksi üreticileri Lilium ve Volocopter iflas başvurusunda bulundu, ancak Volocopter daha sonra Çinli bir firmanın yan kuruluşu olan Diamond Aircraft Group tarafından satın alındı.Yıllarca süren ticarileşmenin ardından, Çin'de drone uygulamaları o kadar yaygın değil.Müşterilerine teknolojik yazılım sağlayan GBA Low Altitude Technology Co.'nun genel müdürü Frank Zhou, ülke drone teknolojisi ve üretiminde lider olsa da, sınırlı hava sahası erişimi de dahil olmak üzere politika kısıtlamalarının denizaşırı pazarların daha umut verici olabileceği anlamına gelebileceğini söyledi.“Belki de bazı Güneydoğu Asya ülkeleri için, bu uygulamaları onlara sunarsam, talepleri patlayabilir,” dedi.Devlet Bilgi Merkezi araştırmacısı Zhang, bir raporda, Çin'in alçak irtifa hava sahasının üçte birinden azının 2023 yılında genel havacılık kullanımına açık olduğunu ve eşitsiz dağıtım ve internet bağlantısı eksikliği sorunları olduğunu belirtti. Zhang, özel havalimanları hariç, Çin'deki kayıtlı genel havacılık havalimanlarının sayısının ABD'dekilerin yalnızca onda biri kadar olduğunu söyledi.Yetkililer baskılarını azaltıyor, ancak önümüzde türbülans varÇinli politika yapıcılar, bu açığı kapatmak için kademeli olarak çalışıyor. Ordu genellikle Çin hava sahasının çoğunu kontrol ediyor, ancak Shenzhen ve diğer beş eyalette onay prosedürlerini basitleştirme ve inceleme sürelerini kısaltma sözü verdi. Sivil havacılık yasasında önerilen revizyonlar arasında, alçak irtifa hava sahası tahsisi ve denetimini ele alan sivil faaliyetlerin geliştirilmesi ve teşviki üzerine bir bölüm yer alıyor.Natixis Kurumsal ve Yatırım Bankacılığı'nda kıdemli ekonomist olan Gary Ng, bunun henüz erken olduğunu söyledi.Uçan taksi hizmetlerinden önce turizm veya endüstriyel amaçlı yolcu taşıyan eVTOL'lerin (eVTOL) kullanılmaya başlanmasıyla, ticarileşmeye doğru ilerlemenin 2030 civarında gerçekleşmesini beklediğini belirtti. Bazı hava araçlarının önemli ihracat kalemleri haline gelebileceğini belirtti.Hong Kong Politeknik Üniversitesi Alçak İrtifa Ekonomisi Araştırma Merkezi Direktörü Chen Wen-hua, Çin'in sektöre geç girdiğini, ancak şu anda küçük insansız hava araçlarının geliştirilmesinde ve alçak irtifa hava sahası yatırımlarında lider konumda olduğunu söyledi.Hong Kong Komünist Partisi'nin bir avantajının, düzenleyicileri, sektör oyuncularını ve üniversiteleri aynı hedef doğrultusunda çalışmaya seferber edebilmesi olduğunu söyledi. Ancak, söz konusu teknolojilerin geliştirilmesi, güvenlik endişeleri ve kamuoyunun kabulü, insansız hava araçlarının ve alçaktan uçan araçların farklı uygulamalarının ne kadar hızlı benimseneceğini belirleyecek.Chen, düşük rakımlı ekonominin geleceğinin parlak olduğunu, ancak bu parlak geleceğe giden yolun tehlikeli olabileceğini söyledi.Kaynak: AP
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.